Meest recente klachten

D. V.
13/09/2023

onvolledige toestellen en facturatie hiervan

Beste, De voorbije dagen heb ik vervelende ervaringen gehad met toestellen gehuurd via uw vestiging in Mechelen.Ik had thuis verstoppingen in de afvoer en wou deze zelf oplossen dmv van een toestel van jullie. Echter is dit niet goed gelopen: 6370014984: opgehaald op maandag vlak voor sluitingstijd.Het contract en de handleiding gingen me worden doorgemaild.De handleiding is niet doorgemaild, dus heb ik op internet gezocht en gevonden.Uit de verschillende versies bleek er een stuk te ontbreken.Ik heb het toestel dan ook onmiddellijk teruggebracht. Aanvankelijk wou men toch het huurbedrag aanrekenen, voor een toestel dat niet bruikbaar was, na enig aandringen is me dat dan toch niet aangerekend en zal ik de waarborg voor 100% terug krijgen. Omdat de klus nog niet geklaard was heb ik dan een alternatief toestel meegenomen.6370015005 Ik Heb de vraag gesteld of dit toestel wel volledig was, omdat op basis van de handleiding dit ik toen mee kreeg het leek dat er toch iets ontbrak dat ik zeker zou nodig hebben (kop voor leidingen met veel draaien en bochten).Er werd me gezegd dat het toestel wel degelijk volledig was. Thuis toen ik het wilde gebruiken bleek dat stuk inderdaad te ontbreken waardoor ik niets met het toestel was.Ik heb nu wel een poging gedaan en het lukte echt niet door het ontbrekende onderdeel.Ik heb dit toestel wederom terug gebracht.Deze keer wordt het huurgeld wel aangerekend voor een toestel dat niet bruikbaar is wegens een ontbrekend stuk.Het is toch niet mijn fout dat er iets ontbreekt? Ik heb het niet kunnen gebruiken en ik stond binnen het uur terug bij jullie.De reden die gegeven werd was dat ze voor dezelfde klant geen twee keer een huurbedrag kunnen wegschelden.Deze zelfde klant heeft wel op 24 uur tijd twee onvolledige toestellen ontvangen. Ik verwacht niet meer of minder dan dat ook voor het tweede toestel het huurbedrag worden gekrediteerd.Eigenlijk heb ik mi. Recht op meer, omwille van de ongemakken, verloren tijd en het twee maal over en weer rijden voor niets, maar dat zal ik maar laten vallen. Dus, graag een correcte afhandeling. Alvast bedankt voor uw hulp en begrip. Mvg, Dirk Van Dessel

Afgesloten
V. V.
16/08/2023

Onvolledige levering, onveilige onderdelen, onverschillige afhandeling

Beste,Betreffende reserveringsnummer : 6370014946Op 1 augustus reserveerde ik een steiger met bovenbouw bij Uw firma (de medewerker was erg vriendelijk in tegenstelling tot de medewerker die de zaak verder heeft afgehandeld).Deze werd geleverd op 8 augustus rond de middag.Ikzelf was op het moment niet thuis maar mijn echtgenoot nam de goederen in ontvangst. Er werd geen uitleg gegeven (de persoon die de levering deed sprak geen Nederlands maar was Franstalig), de steiger en het platform (waarvan de veilgheids-keuringsdatum teven is vervallen op 01-02-2023) werden in mijn garage gelegd. Er werd een foto genomen door de chauffeur.Toen ik thuis kwam zag ik onmiddellijk dat het opbouwstuk niet was meegeleverd (ik probeerde Boels Mechelen te bellen maar kreeg geen antwoord)en de steiger erg vuil (verfresten, taperesten, betonresten, (dit laatste was niet de grootste maar is erg belangrijk voor het terugkrijgen van de waarborg) van mijn zorgen en ben ik naar Boels Mechelen gereden om dit op te halen (Uw medewerker was alles behalve behulpzaam en vertelde mij dat die niet op de bestelbon stond, initieel gaf hij zelfs een verkeerd stuk mee…).Op woensdag wilde ik beginnen aan de werken, en merkte ik op dat de wielen niet compleet waren, er ontbrak er namelijk één. Ik probeerde Boels Mechelen te bellen maar kreeg geen antwoord. Ik terug naar Boels Mechelen om een wiel te gaan halen. Met tegenzin werd er mij “een” wiel meegegeven, met veel gemompel dat het niet kon dat er wiel ontbrak… Thuisgekomen stelde ik vast dat het wiel dat mij is meegegeven geweest niet paste…(ik probeerde Boels Mechelen te bellen maar kreeg geen antwoord). Ik terug naar Mechelen gereden en weer werd er mij gezegd dat dit niet kom, dat het allemaal dezelfde wielen zijn, op mijn uiterste aandringen werd er een wiel van een andere steiger meegegeven. Na drie ritten vanuit Willebroek naar Mechelen kon ik eindelijk aan mijn werk beginnen (alles samen 60 km). Dacht ik, ik stelde op dat moment vast dat de veiligheid van het opbouwstuk niet tussen de staafjes van het veiligheidsslot paste, dat er dus geen veiligheid op het bovenstuk zat.Bij deze vraag ik U om een tegemoed-koming van de verloren tijd en de verplaatsingskosten van mijn ritten. Ik verwacht niet dat ik nog drie maal over en weer moet rijden indien ik betaal voor levering.Samengevat : • 3 maal heen en weer naar Mechelen om ontbrekende/ stukken op te halen• Erg vuil materiaal (verfresten, betonresten en taperesten• Een onbruikbare opbouw wegens geen veiligheidsslot• Vervallen datum op platform (keuringsdatum overschreden)• Geen keuringsdatum op het verhoogstukOndertussen :• Boels Mechelen onbereikbaar via telefoon• Erg onvriendelijke afhandeling van de fouten bij Boels MechelenVriendelijke groeten,Vital Van den Acker

Afgesloten
G. V.
26/09/2022

achtergehouden huurwaarborgen

Op 14/09/2022 huurde ik bij Boels Rental in Marche en Famenne een bandschuurmachine met bijhorende stroom generator.Na een halfuur werkte de bandschuurmachine niet meer. Ik vroeg om een vervanging maar dat was niet mogelijk : De andere toestellen moesten dienen om de klanten te bedienen voor het komende weekend!! Ik heb de toestellen op de dag zelf vervroegd teruggebracht, zonder enige vorm van tegemoetkoming van welke aard ook. Op geen enkele manier werd er zelfs naar een alternatief gezocht. Integendeel Boels Marche probeerde de schuld in mijn schoenen te schuiven! Indien wenselijk geef ik daar een volledig relaas over : hallucinant!Ik heb via mail de klantendienst op de hoogte gebracht: geen reaktie.Ik heb ook driemaal de customer service gebeld. De eerste twee zonder resultaat. De derde maal werd mij beloofd de waarborg(250 + 100)= 350 € terug te betalen. Dat was op 21september zeven dagen na de verhuurdatum Vandaag 26/09/2022 heeft Boels zonder enige uitleg 191,64€ teruggestort.IK zou het fair vinden om mij de VOLLEDIGE WAARBORG terug te betalen.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform