Meest recente klachten

B. M.
26/04/2024

Barslechte service

Beste, Ik kocht eind oktober 2023 een Klever X Pinion 45 mid silver L 1200wh bij jullie, in het testcentrum in Schaffen. Bijna maandelijks moet ik mijn remblokken laten vernieuwen, dat vind ik op zich al niet kunnen. Hoe kan een zo dure fiets beschikken over remblokjes die nauwelijks 1500km/maand meegaan? Het kost me ook steeds aan (werk)tijd om die fiets van en naar de winkel te brengen en kosten tussen de 40€ en 75€.Pas na ongeveer drie maanden geven ze mij in het testcentrum de info dat zij eigenlijk geen atelierwerking hebben en dat ik vanaf dan naar Laakdal of Leuven moet gaan. In Laakdal moet ik niet zijn en ik werk in Leuven, dus ik breng sindsdien mijn fiets naar Bike Republic Leuven. Remblokjes vervangen kunnen ze daar. Maar éénmaal er een probleem was met mijn batterij kon niemand mij in Leuven helpen want ze hadden de klever opleiding nog niet gehad ... het toeval wil dat er die week net een medewerker van Klever naar Leuven kwam en die mens heeft mijn batterijprobleem opgelost.Dinsdag 23 mei 2024 merkte ik dat mijn fiets niks meer deed geen trapondersteuning, geen licht, wel sporadisch claxon en richtingaanwijzers. Aangezien die speedpedelec dienst doet voor woon-werkverkeer ben ik sinds dinsdag terug met de auto moeten gaan werken en verlies ik mijn dagelijks fietsvergoeding. Die dient nochtans om mijn fietslening af te betalen, maar nu geef ik geld uit aan benzine en parkeren. Er komt dus niks binnen, maar wel extra buiten. Dat is niet de bedoeling!Via de website van bike republic kon ik een hersteldienst aan huis regelen voor vrijdag 26/04 2024.Die medewerker heeft me ook niet kunnen helpen want de fiets is nog in garantie en dus mag hij daar niet aan werken, maar wel tegen betaling van een dubbele! vergoeding (60€) mijn fiets naar een bike Republic brengen. Aangezien ze in Leuven nog niet de juiste opleiding hebben gekregen werd me voorgesteld om de fiets naar Boortmeerbeek!?, of Grimbergen!? te brengen. Hoe moet ik in hemelsnaam ginder geraken? Waarom moet dit zo moeizaam gaan? Waarom verkoopt Bike Republic dure! fietsen (7199€ mits kleine korting) terwijl ze die niet kunnen/mogen/willen herstellen?Op dit moment is de fiets naar Laakdal gebracht door de touring-medewerker en is het hopen dat ze de fiets snel kunnen herstellen zodat ik tenminste met die fiets kan doen waarvoor hij aangekocht geweest is woon-werkverkeer tussen Scherpenheuvel-Zichem en Leuven.Dagelijks verlies ik een fietsvergoeding van 20,5€.De vergoeding die eigenlijk zou dienen om de fiets af te betalen en de maandelijks kosten (remblokjes) te dekken.Wat een slechte service naar mij als klant toe! Om de fiets te verkopen was iedereen wel opgeleid blijkbaar, maar om hem te herstellen niet!?Ik heb meerdere keren naar Bike Republic Leuven en Schaffen gebeld, telkens word ik van het kastje naar de muur gestuurd, ook de touring-medewerker werd doorgestuurd ... naar Laakdal.Ik had ook contact met de klantendienst van Bike Republic, na mijn verhaal stelde men mij daar voor om me door te verbinden met de regiomanager. Maar die was niet bereikbaar. Hij/zij zou me terugbellen maar tot nu toe heb ik nog geen enkele reactie gehad van die regiomanager.Als resultaat zit ik nog steeds zonder fiets, moet ik nog steeds puzzelen om op mijn werk te geraken, geef ik nog steeds geld uit aan benzine terwijl dat niet de bedoeling was en krijg ik geen fietsvergoeding die dient om de fiets af te betalen.Ik moet ook zien dat ik een chauffeur regel om in Laakdal te geraken als de fiets klaar is. Ik heb recht op een degelijke service na verkoop! Ik heb recht op een schadevergoeding voor de slechte service na verkoop!

Opgelost
F. N.
13/10/2023

Verbod winkel nog te betreden

begin augustus 2023 kreeg ik van de winkel Dampoort telefoon om te melden dat ik de winkel niet meer in mocht omdat ik een eerder negatieve beoordeling (op hun vraag) gegeven had. Als reden had ik opgegeven dat de technieker gelogen had door te zeggen dat hij meerder sms'en gestuurd had om te melden dat mijn fiets klaar was na herstelling. Uit de mij toegestuurde lijst bleek dat niet waar!

Afgesloten
J. V.
9/10/2022

Bike Republic - Colruyt Groep

T.a.v. de heer Wim Teerlynck, general manager Bike RepublicT.a.v. de directie van Colruyt GroepHet is op de werkvloer dat een bedrijf al dan niet bestaat, ook toont de werkplaats of een bedrijf wíl bestaan. Hierbij een voorbeeld hoe een klant behandeld wordt, hoe het bedrijf omgaat met zijn ‘core business’.Op 7 juni (of eerder, dan haalde ik op 7 juni mijn fiets af) bracht ik mijn Gazelle-fiets binnen bij Bike Republic, Dampoort, Gent, met de vraag een groot onderhoud uit te voeren en te vervangen wat vervangen moet worden. Ik had dit ook op mail gezet, nochtans was het nodig dat ik dit alles herhaalde in de winkel, 30 minuten, en ik voegde daar mondeling bij dat de pedalen losstonden – de mecanicien ging dit bekijken als hij nog tijd had – hij heeft dit ook niet opgenomen, bleek later, in zijn werkfiche op computer, niet onbelangrijk in deze want wat niet opgenomen is op de computer bestaat volgens Bike Republic niet en dus liegt de klant, volgens het bedrijf. Ik haal mijn fiets af en blijkbaar had men geen tijd gehad want de pedalen waren niet nagekeken – het gaat ook over de tijd die verprutst wordt door ‘commentaren’ door het personeel – als men een groot onderhoud vraagt dan lijkt het me nogal evident te zijn dat alle onderdelen bekeken worden, een fiets, zelfs een Gazelle-fiets heeft géén rolluiken, veel kan er niet verborgen worden, blijkbaar is interessant-doen een essentieel onderdeel van de bedrijfscultuur.Nadien gebruik ik, door omstandigheden, mijn fiets weinig maar de paar keren dat ik hem gebruik, heb ik wel de indruk dat de band, die vervangen werd, gemakkelijk lost, ik pomp hem op en ik denk de volgende keer dat ik hem niet genoeg opgepompt heb – goed, ik breng de fiets weer binnen – en terug een half uur gepalaver over de lucht die ontsnapt, net alsof er geen werk is, men genoeglijk een halfuurtje pauze neemt, de ergernis neemt uiteraard toe, de arrogantie van het personeel, uitlachwerk en requisitoir in één, net alsof de klant een misdadiger is en voor zijn plezier de naad van de band heeft losgemaakt, moet er maar bij genomen worden en uiteraard heeft het bedrijf geen enkele schuld en is alles de schuld van de klant. Ik moet krachtdadig ingrijpen om het gepalaver te stoppen en ik zeg: ‘mijnheer, ik heb een lekke band en ik wil die hersteld hebben’, mijnheer blijkt echter niet te snappen waarover het gaat en blijft verder bezig. De fiets moet in de winkel een dag blijven, direct een band vervangen is uiteraard onmogelijk als men daar eerst een halfuur over moet zitten ‘zeveren’ – ’s anderendaags geeft de mecanicien toe dat het een slechte band was, en dat ik de nieuwe band moet kopen maar dat de werkuren ‘gratis’ zijn – gratis is het niet want ik ben mijn fiets een dag kwijt, heb een uur gepalaver moeten aanhoren en een band betalen is geen ‘gratis dienst’. Colruyt verkoopt rotte appels, weet dat het rotte appels zijn en de rotte appels moeten toch betaald worden. Het is onjuist dat er voor slechte ‘marchandise’ betaald moet worden, het bedrijf heeft ongetwijfeld garanties bedongen dat bij slecht materiaal, de fabrikant dat moet terugnemen – ik spreek al van oneerlijke handelspraktijken. De rest behoort daar ook toe.Op 14 september breng ik de fiets binnen, ketting is los gekomen – band vervangen en de ketting dus niet goed gelegd, dacht ik, mecanicien meldt dat er een defect is, de ‘kettingspanner’ is stuk, dus er zal een nieuw stuk gestoken moeten worden. Na één uur krijg ik een bericht, fiets is in orde, blijkt dat er niets kapot was, maken jullie reclame met ‘deskundigheid’?, de ketting werd opgelegd, (had de mecanicien goed gekeken, was de fiets direct hersteld geweest) en de mecanicien zegt dat de pedalen krom staan – maar ook hier en nu werd geen aanstalten gemaakt om dit te herstellen – van klantvriendelijkheid gesproken, nog te zwijgen van vakmanschap. Een beetje vakman maakt de zaken in orde.Op 21 september breng ik de fiets terug binnen, pedaal zit los, ik toon hoe de draad van de pedaalstaaf versleten is, let wel : ik moet dit twee maal melden en uitleggen. Want als ik binnenkwam, 13.45, was de mecanicien in pauze, al is de winkel gesloten van 12.30 tot 13.30 uur, een pauze moet genomen worden, klanten moeten wachten. Ik leg zoals gezegd dit uit aan persoon 1, die meldt dat de mecanicien zal komen, ik draai daar een kwartier rond, daarna komt de mecanicien bij mij en weer mag ik een half uur uitleggen wat het probleem is en dat dit al eerder gemeld is – de mecanicien maakt mij uit voor leugenaar en bedrieger want het is niet opgenomen in de computer. Een bepaald soort ‘vriendelijkheid’ dat uitlachen is : wanneer ik uiteindelijk zeg dat ik mijn fiets wil laten herstellen en dat we daar nog een half uur kunnen over delibereren vraagt hij of ik mijn fiets naar huis wil meenemen, ik kijk hem ongelovig aan, ‘het kan toch’, repliceert hij, daarna of ik mijn fietstassen wil meenemen – nogal ongelooflijk wijs ik naar die tassen, die vastgeklonken zitten, ja, zegt de mecanicien-uitlacher, het kan toch? In tussentijd (net zoals de vorige keren) hoor ik aan de telefoon hoe klanten klagen en zuchten, of hoor en zie ik klanten in de winkel ongeduldig worden, samenzweerderig en ongelovig kijken twee klanten naar elkaar : welke spelletjes worden hier gespeeld? In dat ‘gesprek’ met de mecanicien wordt duidelijk dat de pedaalstaaf vervangen moet worden, het lijkt mij nogal logisch dat onmiddellijk gekeken wordt of dit stuk in de winkel/atelier aanwezig is en indien niet dat dit ofwel uit een andere winkel gehaald wordt of besteld wordt, maar dat is het blijkbaar niet – dat de winkel, notabene een verdeler van Gazelle geen vervangstuk in huis heeft, duidt niet op enige vorm van ernstige bedrijfsvoering. Er wordt verder eindeloos gepalaverd over wat ‘een groot onderhoud’ is, de mecanicien meldt dat men zo alles kan vervangen – correct nadenken is niet iedereen gegeven, kromredeneren om verantwoordelijkheid af te schuiven is blijkbaar de bedrijfscultuur – het gaat...

Afgesloten
H. H.
6/03/2022

Aankoop elektrische fiets n.a.v. foto

Hallo,Op zaterdag 19 feb. besloten we een elektrische fiets te kopen bij Bike Republic.We hadden er éne gezien op hun website in antraciet en met riem-aandrijving voor de prijs van € 3.599,10 (excl btw) ( https://www.bikerepublic.be/flyer-upstreet5-540-comfort-603wh-28-pearl-white-gloss#/112-maat-l_51cm/452-kleur-anthracite_gloss).Volgens de verkoper is de foto de verkeerde en konden we deze niet krijgen, zodat we dus er éne hebben genomen met ketting.We vonden het niet eerlijk maar dat kon gebeuren en de verkoper stelde voor om een klacht in te dienen.Dit hebben we de dag zelf gedaan en een ticketnummer gekregen van hun helpdesk (#25812).Ondertussen niks meer gehoord van de helpdesk en de foto staat nog steeds op hun website.Ik heb verledenweek een screenshot van de foto doorgestuurd met datum als ook deze week maar nog steeds geen nieuws.Ik voel me bedrogen en zou graag de fiets die op de foto staat krijgen voor het geld dat ze er voor vragen.MvgHeidi

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform