Terug

Barslechte service

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. M.

Naar: Bike Republic

26/04/2024

Beste, Ik kocht eind oktober 2023 een Klever X Pinion 45 mid silver L 1200wh bij jullie, in het testcentrum in Schaffen. Bijna maandelijks moet ik mijn remblokken laten vernieuwen, dat vind ik op zich al niet kunnen. Hoe kan een zo dure fiets beschikken over remblokjes die nauwelijks 1500km/maand meegaan? Het kost me ook steeds aan (werk)tijd om die fiets van en naar de winkel te brengen en kosten tussen de 40€ en 75€.Pas na ongeveer drie maanden geven ze mij in het testcentrum de info dat zij eigenlijk geen atelierwerking hebben en dat ik vanaf dan naar Laakdal of Leuven moet gaan. In Laakdal moet ik niet zijn en ik werk in Leuven, dus ik breng sindsdien mijn fiets naar Bike Republic Leuven. Remblokjes vervangen kunnen ze daar. Maar éénmaal er een probleem was met mijn batterij kon niemand mij in Leuven helpen want ze hadden de klever opleiding nog niet gehad ... het toeval wil dat er die week net een medewerker van Klever naar Leuven kwam en die mens heeft mijn batterijprobleem opgelost.Dinsdag 23 mei 2024 merkte ik dat mijn fiets niks meer deed geen trapondersteuning, geen licht, wel sporadisch claxon en richtingaanwijzers. Aangezien die speedpedelec dienst doet voor woon-werkverkeer ben ik sinds dinsdag terug met de auto moeten gaan werken en verlies ik mijn dagelijks fietsvergoeding. Die dient nochtans om mijn fietslening af te betalen, maar nu geef ik geld uit aan benzine en parkeren. Er komt dus niks binnen, maar wel extra buiten. Dat is niet de bedoeling!Via de website van bike republic kon ik een hersteldienst aan huis regelen voor vrijdag 26/04 2024.Die medewerker heeft me ook niet kunnen helpen want de fiets is nog in garantie en dus mag hij daar niet aan werken, maar wel tegen betaling van een dubbele! vergoeding (60€) mijn fiets naar een bike Republic brengen. Aangezien ze in Leuven nog niet de juiste opleiding hebben gekregen werd me voorgesteld om de fiets naar Boortmeerbeek!?, of Grimbergen!? te brengen. Hoe moet ik in hemelsnaam ginder geraken? Waarom moet dit zo moeizaam gaan? Waarom verkoopt Bike Republic dure! fietsen (7199€ mits kleine korting) terwijl ze die niet kunnen/mogen/willen herstellen?Op dit moment is de fiets naar Laakdal gebracht door de touring-medewerker en is het hopen dat ze de fiets snel kunnen herstellen zodat ik tenminste met die fiets kan doen waarvoor hij aangekocht geweest is woon-werkverkeer tussen Scherpenheuvel-Zichem en Leuven.Dagelijks verlies ik een fietsvergoeding van 20,5€.De vergoeding die eigenlijk zou dienen om de fiets af te betalen en de maandelijks kosten (remblokjes) te dekken.Wat een slechte service naar mij als klant toe! Om de fiets te verkopen was iedereen wel opgeleid blijkbaar, maar om hem te herstellen niet!?Ik heb meerdere keren naar Bike Republic Leuven en Schaffen gebeld, telkens word ik van het kastje naar de muur gestuurd, ook de touring-medewerker werd doorgestuurd ... naar Laakdal.Ik had ook contact met de klantendienst van Bike Republic, na mijn verhaal stelde men mij daar voor om me door te verbinden met de regiomanager. Maar die was niet bereikbaar. Hij/zij zou me terugbellen maar tot nu toe heb ik nog geen enkele reactie gehad van die regiomanager.Als resultaat zit ik nog steeds zonder fiets, moet ik nog steeds puzzelen om op mijn werk te geraken, geef ik nog steeds geld uit aan benzine terwijl dat niet de bedoeling was en krijg ik geen fietsvergoeding die dient om de fiets af te betalen.Ik moet ook zien dat ik een chauffeur regel om in Laakdal te geraken als de fiets klaar is. Ik heb recht op een degelijke service na verkoop! Ik heb recht op een schadevergoeding voor de slechte service na verkoop!

Berichten (4)

Bike Republic

Naar: B. M.

26/04/2024

Hallo We hebben jouw aanvraag goed ontvangen en hebben een nieuwe ticket aangemaakt ter opvolging. Een medewerker zal jou spoedig proberen beantwoorden met een persoonlijk bericht.   (Meestal binnen de 2 werkdagen na creatie) Om de status van het ticket te bekijken of commentaar toe te voegen, kan je de volgende url gebruiken: s:bikerepublic.freshdesk.com/helpdesk/tickets/22822 Bedankt voor jouw geduld. Vriendelijke groeten Bike Republic

Bike Republic

Naar: B. M.

30/04/2024

Dag Bruno Nogmaals bedankt voor de feedback!   Zou het mogelijk zijn om de klacht via Test Aankoop af te sluiten? Dan kan ik dit ticketje bij ons ook afsluiten. We hopen dat we samen een goede oplossing zijn bekomen. Geef gerust een seintje als je hier bijkomende vragen over hebt. Indien je nog vragen hebt, aarzel dan niet om opnieuw contact op te nemen. Een fijne dag gewenst! Laure Op Zo, 28 Apr om 3:51 PM , Benjamin van den Bon schreef: Reeds geregeld. Vrijdag avond nog gebeld met hem. Komt goed.   Groeten Benjamin. Verzonden vanaf Outlook voor Android9:35:41 AM blic Subject: Klacht ivm klever   Hi Benjamin Escalatie van klacht ivm klever. Kan jij deze met spoed opnemen? s:www.test-aankoop.be/klagenublieke-klachtenublieke-klacht?referenceid=CPTBE02008941-71andupdateBeanConsent=true Groeten Davy

B. M.

Naar: Bike Republic

02/05/2024

Beste, ik ben inderdaad gebeld geweest met een voorstel tot oplossing. Maar tot op heden heb ik nog steeds geen nieuws over wanneer ik de fiets hersteld kan terug hebben. De beloofde voucher werd me ook nog niet doorgemaild en ik heb de terugbetaling van de touringkosten ook nog niet ontvangen. Dat zou wel in de loop van volgende week gebeuren, maar tot op heden heb ik nog niks meer dan tien ik de klacht indiende.

Bike Republic

Naar: B. M.

02/05/2024

Hallo We hebben jouw aanvraag goed ontvangen en hebben een nieuwe ticket aangemaakt ter opvolging. Een medewerker zal jou spoedig proberen beantwoorden met een persoonlijk bericht.   (Meestal binnen de 2 werkdagen) Om de status van het ticket te bekijken of commentaar toe te voegen, kan je de volgende url gebruiken: s:bikerepublic.freshdesk.com/helpdesk/tickets/23025 Bedankt voor jouw geduld. Vriendelijke groeten Bike Republic


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform