Meest recente klachten

S. V.
12/05/2025

Weigering terugnemen artikel

Geachte mevrouw/heer, Op 04/04/2025 heb ik in uw online winkel een matras gekocht, waarbij ik het bedrag van 369€ heb betaald. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 08/04/2025, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op 21/04/2025 een mededeling in die zin gestuurd per email naar de klantenservice. Op 21/04/2025 antwoordde u dat mijn verzoek niet kon worden ingewilligd omdat op onze matras geen proefslaapgarantie geldt. Ik betwist het bovenstaande omdat ik gebruik wil maken van het herroepingsrecht. Ik verzoek u dan ook gevolg te geven aan mijn rechtmatig verzoek om de overeenkomst te herroepen, waarbij ik u bevestig dat het product, onbeschadigd en in al zijn onderdelen compleet, beschikbaar is voor teruggave (verzendkosten door Beter Bed te betalen indien van toepassing) en ik verzoek u bijgevolg om terugbetaling van de betaalde prijs van 369€. Ik verwacht een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling.

Afgesloten
J. V.
26/04/2025

Herhaaldelijk uitstel van levering

Geachte mevrouw/heer, Op 20/01/2025 kocht ik een boxspring inclusief matras en hoofdbord in uw fysieke winkel te Genk. Bij de bevestiging van de bestelling werd mij meegedeeld dat de levering op 20/03/2025 zou plaatsvinden zoals afgesproken in de winkel met uw verkoper. Op 13/03/2025 kreeg ik per email een bevestiging van de volledige levering op de overeengekomen datum. Op 18/03/2025 worden wij echter per telefoon en per mail ingelicht dat het hoofdbord niet geleverd kon worden op 20/03/2025. Op 20/03/2025 werd een gedeelte van het bestelde product geleverd. Het hoofdbord zou op 22/04/2025 pas geleverd kunnen worden. Op 14/04/2025 wordt de levering van het hoofdbord per mail bevestigd voor 22/04/2025. Deze levering werd echter opnieuw uitgesteld. Deze keer naar 21/05/2025. Dit werd ons via voicemail en email gemeld op 16/04/2025. Op 19/04/2025 nam ik contact op met uw klantenservice via telefoon om de reden van uitstel na te vragen en een compensatie te vragen. Zij konden mij uiteindelijk enkel een textielbon bezorgen ter waarde van 25,00 euro. Aangezien dit zou betekenen dat ik zelf voor diesel of verzendkosten moet betalen bij gebruik van die bon en helemaal geen textiel nodig heb, begrijpt u dat dit geen oplossing of compensatie voor mij betekent. Ik zou binnen de week opgebeld worden door een medewerker van second line. Tot op heden, 26/04/2025, heb ik nog geen email noch telefoon van jullie hierover gekregen. Deze vertraging en manier van communiceren heeft mij als aanstaande moeder met autisme die ook mantelzorger is, ernstige schade berokkend. Ik moest elke keer opnieuw onze planning aanpassen ookal werd er 2 dagen voor de wijziging een bevestiging van levering verstuurd. Ik moest telefonisch contact opnemen, wat voor mij erg moeilijk is. Ik blijf ook met de vraag of ik in mei 2025 daadwerkelijk mijn hoofdbord ga ontvangen. Zelfs als ik in mei hiervan per mail bevestiging krijg, kan ik nog steeds niet zeker zijn van de leveringsdatum gezien voorgaande. Dit is niet vanzelfsprekend in mijn situatie en zorgde reeds voor een hoop bijkomende stress en geregel. Dit kan ik absoluut missen. Ik verzoek derhalve om vergoeding van alle hierboven beschreven schade, die op een totaalbedrag van 75 euro wordt geraamd. Dit bedrag zal afgehouden worden van het nog te betalen bedrag van 400,00 euro (kostprijs hoofdbord). Indien de levering van het hoofdbord opnieuw uitgesteld wordt, verwacht ik per bijkomende maand 50 euro korting. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging

Opgelost
W. F.
11/12/2024

Bed en lattenbodem incompatibel

Geachte mevrouw/heer, Wij kochten op 23/11 een volledige set van twee elektrische lattenbodems, een bed en twee matrassen in de winkel te Kampenhout. Deze werden geleverd op 03/12. Het blijkt echter dat de elektrische lattenbodems niet compatibel zijn met het bed (de lattenbodems steken naar onderen uit op een plaats waar ze het metalen frame van het bed raken). Het resultaat is dat wij niet kunnen slapen op het geleverde pakket dat nu heel onze slaapkamer inneemt. Na contacteren van de klantendienst werd ik doorverwezen naar de winkel. In de winkel kunnen ze ons zelf niet verder helpen en sturen ze een aanvraag voor een inwissel door naar hogerop. We wachten ondertussen al een week op enige informatie over die aanvraag. Aangezien het gaat om een fout die door de winkel gemaakt is, hadden wij gehoopt om op meer assistentie te kunnen rekenen.

Afgesloten
W. V.
11/10/2024

Leveringsprobleem

Geachte mevrouw/heer, Op 31.07,2024 kocht ik een matras, een bed met bijhorende levering en montage in uw winkel en betaalde ik bij aankoop 425 euro en, vandaag 11.10.2024, na de gebrekkige levering en niet-uitvoering van de koopovereenkomst, nog het resterende bedrag van 1.274 euro. Indien ik het resterende bedrag niet onmiddellijk zou betalen, werden de producten opnieuw meegenomen worden, en zou ik - volgens de bezorgers - opnieuw 3 maanden moeten wachten op een nieuwe levering, terwijl ik sinds vandaag geen bed meer heb, ervan uitgaande dat de levering vandaag plaatsvond. De levering en montage zou plaatsvinden op het eerste verdieping, waarvan melding gemaakt bij aankoop. Er werd niet verduidelijkt of dit via traphal of verhuislift zou gebeuren. De levering en montage waren volledig inbegrepen in de overeenkomst. Volgens de bezorgers hanteert Beterbed geen verhuislift bij levering, en is het de norm om dit via de trap te leveren (ook 3e verdiep in bepaalde gevallen). Bij een poging om dit via de trap te laten gebeuren, werd elke poging snel stopgezet, omdat er geen verzekering is tegen beschadigingen van product of muren/traphal. Ik vind het frappant dat dit niet wordt gemeld bij aankoop, en dat kopers met een voldongen feit worden geconfronteerd, in die zin dat ik nu geen bed heb voor onbepaalde tijd, een verhuislift op korte termijn moet vinden, de openbare weg innemen en de straat afzetten, en bij al deze aspecten de kosten moet dragen. Daarnaast is er nauwelijks beweegruimte in de benedenverdieping wegens stukken die hier gestockeerd worden aan de voordeur. Na contact met de klantendienst ben ik zeer verontwaardigd, omdat zij geen oplossing kunnen aanreiken. Het enige wat ik te horen kreeg is dat mijn melding werd doorgespeeld en er een wachttijd geldt van 7 dagen. Er is met andere woorden geen zicht op een oplossing. Ik nodig u derhalve uit mij het door mij gekochte product zo spoedig mogelijk en in ieder geval -binnen 15 dagen de levering die vandaag plaatsvond - minstens de goederen te plaatsen en monteren, en tegelijkertijd elke kost te vergoeden, die te wijten is aan de gebrekkige uitvoering van de overeenkomst. O.a. en dus niet-limitatief voor, 1) de verhuislift, 2) inname openbaar domein 3) singalisatieverkeersborden,... Doet u dit niet, dan behoud ik mij het recht voor om ontbinding van het contract te vorderen en schadevergoeding te eisen. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te vrijwaren.

Afgesloten
W. L.
8/08/2024

Retourneren of omruilen

Geachte heer/mevrouw, Op [26-07-2024] kocht ik in uw winkel Tielt Wing België [rolmatras Wave m Line 160x200cm ]. Op mijn aankoop als consument is de wettelijke garantie van toepassing. In bijlage vindt u een kopie van de [aankoopfactuur, het kasticket, de leveringsbron]. u heeft mij laten weten dat U niks kan doen het is niet retourneerbaar en of om ruilbaar. Ook al heb ik 125 test dagen Ik deel u mee dat ik hiermee niet akkoord ga. De garantiewet stelt dat de verkoper moet overgaan tot een terugbetaling als geen herstelling of vervanging mogelijk is. U mag mij ook niet verplichten mijn aankoop opnieuw bij u te doen. Ik beroep mij hiervoor op de wettelijke garantie van 2 jaar. Ik verzoek u vriendelijk om het bedrag van uw waardebon terug te betalen op mijn bankrekening. Ik reken erop dat u uw wettelijke garantieverplichtingen nakomt. Ik wacht op een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - Aankoopfactuur - Leveringsbron

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform