Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Foutieve aanrekening parkeertijd
Beste, Volgens de info van Be-Mobile bij navraag bij een verkeerde aanrekening van de parkeertijd, blijft in Brussel de parkeertijd lopen tot het maximum, zelfs al loopt dat over een periode dat er niet moet betaald worden. Als je parkeert om 20.15 loopt de parkeertijd dus door tot de volgende dag 13.30 in plaats van te stoppen om 21.00, zoals in alle andere gemeenten en steden van Vlaanderen. Be-Mobile informeert hier niet over in hun app of vraagt niet naar een extra bevestiging. De klant moet dit gewoon vaststellen bij de eerst volgende factuur, die natuurlijk zwaar overdreven is.
Vreemd voertuig parkeert op mijn 4411 accountount
Geachte,Op 24 maart 2024 heb ik melding gemaakt dat een vreemde wagen op mijn account parkeert en u mij 58 Euro aanrekent hiervoor met factuur 30205931-010. Ik heb de 4411 app verwijderd. Op 20 april krijf ik nieuwe rekening 30205931-011 voor 144 Euro. Terug meld ik dit per mail en krijg als antwoord dat ik deze vreemde nummerplaat heb ingevoerd, wat ten stelligste onwaar is, en dat dit niet kan geschrapt worden laat staan terugbetaald en dat ik verdere facturen hiervoor zal ontvangen. Ik heb hierop furieus gereageerd per mail zonder antwoord te krijgen. Kan u AUB deze vreemde nummerplaat 2CAD161 schrpappen van mijn account en de ten onrechte gefactureede kosten terugbetalen en verhalen op de echte gebruiker van wie u de nummerplaat heeft.
onterechte automatische inning van parkeerkosten
Begin vorig jaar heb ik tijdelijk een nummerplaat toegevoegd aan mijn 4411 app, die ik nadien opnieuw verwijderd heb. Echter zijn er in de daaropvolgende maanden nog twee keer aanrekeningen gebeurd op onze account d.m.v. automatische nummerplaatherkenning op deze nummerplaat. Ik heb hierover verschillende keren contact opgenomen met de helpdesk van 4411 om dit probleem aan te kaarten, maar ik heb een volledige onbereidheid ervaren om dit probleem om te lossen. Er is zelfs nog een keer een aanrekening gebeurd nadat ik het probleem al gerapporteerd had. Ik kreeg enkel maar de boodschap dat ik hen allerlei informatie zou moeten bezorgen waarover ze reeds beschikten (namelijk de details van de automatische inning die ze zelf uitvoerden), en ze probeerden ook de verantwoordelijkheid voor het probleem af te schuiven op Qpark. Uiteindelijk hebben ze na lang aandringen mijn vraag doorgestuurd naar de helpdesk van Qpark, een maand geleden, en sindsdien is er geen reactie meer gekomen, noch van 4411, noch van Qpark. Intussen heb ik de onterechte kosten die zijn aangerekend niet teruggekregen, ondanks alle tijd en energie die ik er al heb in gestoken. Ik vind ondertussen dat er ook een prijskaartje van een morele schadevergoeding aan deze situatie vast hangt want de manier waarop ze reageren op een fout die zeer duidelijk aan het niet functioneren van de app ligt is compleet ondermaats en behoorlijk frustrerend.
Problemen met terugbetaling na dubbele aankoop
Beste,Ik heb gisteravond voor een parkeersessie de app 4411 gebruikt. Ik had niet door dat ik een dagkaart kocht ipv parkeersessie per minuut waardoor ik op 30 minuten tijd een tweede dagkaart kocht.Ik heb onmiddellijk de klantendienst gecontacteerd en een terugbetaling gevraagd. Hun reactie was het uitleggen hoe een dagkaart werkt en de mededeling dat hun systeem correct heeft gewerkt en ze dus niet kunnen tussenkomen. Hierop antwoordde ik dat ik begrijp dat het systeem naar behoren heeft gewerkt, maar dat ik dus een vergissing heb begaan en toch graag een terugbetaling wens. Hun antwoord hierop was erg kort. Ze zeggen dat het beheer van mijn parkeersessie mijn eigen verantwoordelijkheid is en dat ze hierin helaas niet kunnen tussenkomen.Aangezien ze kunnen nagaan dat ik voor dezelfde nummerplaat 2x kort na elkaar een dagkaart heb aangekocht, vind ik het maar normaal dat één aankoop terugbetaald wordt.
ANPR bij 4411 uitgeschakeld met boetes tot gevolg
Beste,Sinds jaar en dag maken we gebruik van de diensten van 4411. Het is een eenvoudig systeem om parking te betalen. Betalen kan je doen via sms of via de app. Erg handig, want in onze stad kan je de parking alleen nog op deze manier betalen. Men heeft de service zelfs nog uitgebreid. Via ANPR wordt de nummerplaat van je wagen (die je in de app hebt toegevoegd) gescand, waarna een factuur wordt opgestuurd. Zo handig zelfs dat de stad parkeerzones zonder slagbomen heeft gemaakt met enkel de ANPR.In hier knelt nu net het schoentje! In oktober ontvangen we 4 boetes voor een totaal van om en bij de 100€ wegens het verlaten van parkeerzones (zonder slagboom) zonder te betalen. Volgens 4411 hebben wij, als gebruiker van de app, de nummerplaatherkenning uitgeschakeld op 31 augustus. Dat zou een beetje vreemd zijn, gezien je in onze stad alleen via 4411 kan betalen. Des te meer vreemd, omdat de nummerplaatherkenning NOG STEEDS actief staat in onze app terwijl 4411 tijdens één van de vele telefonische gesprekken beweert dat deze nog steeds uit staat. Zelfs nadat we hen het bewijs aanleverden wordt het ticket gewoon gesloten met de boodschap ‘4411 kan de nummerplaatherkenning niet uitschakelen. Fout ligt bij de gebruiker.’ Elk verder initiatief om ons te helpen ontbreekt en over de boetes wordt in alle talen gezwegen. Erg jammer, want we zouden graag gebruik maken van de service, al is het vertrouwen op deze manier wel geschonden.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten