Terug

ANPR bij 4411 uitgeschakeld met boetes tot gevolg

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. G.

Naar: Be-Mobile

11/12/2023

Beste,Sinds jaar en dag maken we gebruik van de diensten van 4411. Het is een eenvoudig systeem om parking te betalen. Betalen kan je doen via sms of via de app. Erg handig, want in onze stad kan je de parking alleen nog op deze manier betalen. Men heeft de service zelfs nog uitgebreid. Via ANPR wordt de nummerplaat van je wagen (die je in de app hebt toegevoegd) gescand, waarna een factuur wordt opgestuurd. Zo handig zelfs dat de stad parkeerzones zonder slagbomen heeft gemaakt met enkel de ANPR.In hier knelt nu net het schoentje! In oktober ontvangen we 4 boetes voor een totaal van om en bij de 100€ wegens het verlaten van parkeerzones (zonder slagboom) zonder te betalen. Volgens 4411 hebben wij, als gebruiker van de app, de nummerplaatherkenning uitgeschakeld op 31 augustus. Dat zou een beetje vreemd zijn, gezien je in onze stad alleen via 4411 kan betalen. Des te meer vreemd, omdat de nummerplaatherkenning NOG STEEDS actief staat in onze app terwijl 4411 tijdens één van de vele telefonische gesprekken beweert dat deze nog steeds uit staat. Zelfs nadat we hen het bewijs aanleverden wordt het ticket gewoon gesloten met de boodschap ‘4411 kan de nummerplaatherkenning niet uitschakelen. Fout ligt bij de gebruiker.’ Elk verder initiatief om ons te helpen ontbreekt en over de boetes wordt in alle talen gezwegen. Erg jammer, want we zouden graag gebruik maken van de service, al is het vertrouwen op deze manier wel geschonden.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform