Meest recente klachten

B. S.
7/07/2025

Goederen niet geleverd

Beste, Momenteel zit ik in een geschil tussen webwinkel, leverancier en mezelf. Er zou een pakket geleverd worden waarbij een handtekening vereist is bij aflevering. Zie onderstaande foto van de tracking code (01497109999770 en 01497109999771). Dit pakket is op geleverd gezet maar ik heb niets ontvangen. Ik was op die moment niet thuis. Nadat ik heb gevraagd of dit verkeerdelijk op geleverd werd gezet en nog geleverd moest worden, zeiden ze dat dit mogelijk was dus ik wachtte nog enkele dagen. Helaas geen koerier, bij de buren ook niets afgeleverd. Ik heb dan gevraagd naar een foto genomen van het pakket bij aflevering en de handtekening, die vereist was bij levering. Dit hadden ze niet. Sterker nog, de webwinkel wimpelt mij af met een papier waar het vak “signature” gewoonweg leeg is. Onderaan bijgevoegd als foto. Na een hele over en weer met de webwinkel, mijn ticket meermaals te sluiten, etc krijg ik eindelijk via de webwinkel een antwoord van de koerier. Deze luidt als volgt: “ Wij informeren u dat het transportbedrijf geen gunstig gevolg kan geven aan uw verzoek en geven de reden aan: De zaak moet worden gesloten, aangezien de klant het document SG leveringsautorisatie ondertekend heeft, waarin hij de risico's van verlies en diefstal van de bestelling accepteert. Daarom kunnen we u niet verder helpen, aangezien de bestelling op 17/06 om 11:55 uur als geleverd staat geregistreerd. Het dossier is definitief afgesloten in ons systeem. Als u meer informatie wilt ontvangen, dient u rechtstreeks contact op te nemen met het transportbedrijf.” Dit is ook bijgevoegd als foto. Er is ook geen enkel document op voorhand, tijdens of nadien getekend door mij noch met handtekening noch met enige applicatie zoals Itsme! Ik heb dus GEEN document of dergelijke ondertekend voor te mogen leveren zonder handtekening, zoals de tracking duidelijk aangeeft! Dat was voor mij te risicovol gezien de waarde van het pakket. De koerier smeekt de webwinkel dus letterlijk om het ticket te sluiten en mij af te wimpelen omdat het op “geleverd” staat. Nu zijn we 2 weken later en na talloze keren mijn ticket te sluiten, sluiten ze het definitief. De webwinkel zegt: regel het met de koerierdienst. De koerierdienst is duidelijk: alleen de webwinkel kan een klacht indienen. Ik kan jullie de volledige correspondentie via mail doorsturen indien nodig. Wat zijn nu mijn opties want dit zijn geen zuivere praktijken waarbij webwinkel en koerierdienst samenspannen en ik compleet machteloos sta! Ik heb geen pakket en geen geld. Ik hoor graag van jullie terug voor verdere stappen te ondernemen tegen deze malafide praktijken. Alvast bedankt. Vriendelijke groeten, Brent Smet

Afgesloten
G. D.
4/07/2025

Onjuiste levering en geen afhandeling door klantenservice

Geachte mevrouw/heer, Op 29 november 2024 kocht ik 4 winterbanden en 4 velgen in uw online winkel en betaalde ik € 663,88. Op uw advies liet ik de bestelling afleveren bij uw partner "voor een snelle en eenvoudige montage". Die partner zou dan contact met mij opnemen om de banden te plaatsen. Na niets te hebben gehoord, maar wel van u een verzoek te hebben ontvangen om uw partner te beoordelen, heb ik zelf maar eens contact opgenomen met uw partner. Ja, ze hadden 4 velgen ontvangen, maar wisten niet voor wie die bestemd waren. En nee, ze hadden geen banden ontvangen. In tweede instantie bleken er toch 4 banden te zijn geleverd, maar omdat niet duidelijk was voor wie de banden ware EN het om twee verschillende maten banden ging waren ze op verschillende pleken opgeborgen in de voorraad. In het bijzonder waren in plaats van 2x Continental WinterContact TS870 195/55 R15 85H 3PMSF, EVc 2x Continental WinterContact TS870 195/60 R15 85H 3PMSF, EVc aan uw partner geleverd. Nadat dit probleem boven tafel was gekomen en aan uw klantenservice kenbaar was gemaakt, was - na een aantal afleidingsmanoevres - de enige reactie van de klantenservice (15 januari 2015) : "Beste klant, Houd er rekening mee dat dit onze laatste reactie zal zijn. Het dossier is afgesloten, we hebben u al een relevante uitleg gegeven. Van onze kant kunnen we hier helaas geen vervolg aan geven. Met vriendelijke groet, Marc". Ik heb zelf alsnog twee aanvullende winterbanden moeten aanschaffen. De onjuiste banden - volgens de partner garage een incourante maat - staan bij de garage in afwachting van wellicht ooit een koper. Ik nodig u derhalve alsnog uit mij het bedrag van de door u onjuist geleverde producten - € 247,56 - zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen 30 dagen na heden te restitueren en tegelijkertijd de bij vergissing geleverde goederen af te halen bij uw partner. Doet u dit niet, dan behoud ik mij het recht voor om schadevergoeding te eisen. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te vrijwaren. Met vriendelijke groet, Geert-Emo Drenth Bijlage: • Orderbevestigingen & Betalingsbewijzen

Afgesloten
C. T.
26/02/2025

Geen volledige terugbetaling

Geachte mevrouw/heer, Op 17/01/2025 heb ik in uw online winkel 2 Goodyear Efficientgrip banden gekocht, waarbij ik het bedrag van € 138,80 heb betaald. Ik heb u op 17/01/2025 - maximaal 14 dagen na levering - een mededeling in die zin gestuurd via de ticketfunctie op uw website om mijn geplaatste bestelling te annuleren, dit vlak na het plaatsen van de bestelling. Ik kreeg het antwoord van een medewerker dat de bestelling niet geannuleerd kon worden en dat de enige oplossing was om de bestelling te weigeren bij koerier bij de afleveringspoging van de bestelling en deze terug te laten sturen naar de afzender. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 21/01/2025, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb de goederen geweigerd bij de afleverpoging door de koerier GLS en laten terugzenden naar de afzender, zoals voorgesteld door uw medewerker bij het aanmaken van een ticket op uw website. Op 19/02/2025 antwoordde u mij dat u het verzoek om teruggave aanvaardde gezien de goederen terug waren aangekomen in het parcel center. Ik mocht vervolgens ook een creditnota ontvangen die vermeldde dat er € 39,40 zou worden terugbetaald. De creditnota maakt gewag van de terugbetaling van 1 band, terwijl 2 banden werden teruggestuurd! Ook werd er €30 in mindering gebracht zonder enige geldige reden. De algemene voorwaarden op uw website vermelden onder art. 9.5 een volledige terugbetaling wanneer het herroepingsrecht binnen de 14 dagen wordt uitgeoefend. Dit inclusief verzendkosten en zonder enige aftrek van andere kosten. Art. 9.2 maakt melding van een herroepingstermijn van 14 dagen, dewelke zeker van toepassing is aangezien ik de dag van de bestelling mijn bestelling heb willen annuleren. Tot op heden, na 40 dagen, heb ik echter nog steeds geen volledige terugbetaling ontvangen van de betaalde prijs van € 138,80. Er werd d.d. 21/02/2025 slechts € 39,40 terugbetaald. Ik nodig u uit mij het verschil van € 99,40 zo spoedig mogelijk te betalen. Ik wacht op uw antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Caro Tielens Bijlagen: • Orderbevestiging factuur • Betalingsbewijs • Kopie van het bericht van herroeping • Bewijs terugzending order • Kopie creditnota

Afgesloten
M. V.
26/06/2024

Gebrekkige motorband

Geachte mevrouw/heer, Op 10/06/2024 kocht ik een ‘Michelin Road Classic 110/70 B17 54H DOT 2020 voorband’ op de winkelwebsite en betaalde ik er €97,89 voor. Bij de levering vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, de band heeft een te vlak rijoppervlak. Een motorband hoort een rond oppervlak te zijn. Bij het opleggen en oppompen van de band bleef dit een plat oppervlak en zodus gevaarlijk om mee te rijden. Bochten nemen hiermee is levensgevaarlijk. Op 21/06/2024 e-mailde ik u om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek is afgewezen omdat jullie de wettelijke garantieaanvraag afwijzen. Ik maak bezwaar tegen het bovenstaande omdat ik wettelijke garantie heb en het product dat ik bij jullie heb gekocht defect is (fabrieksfout?). Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs • Foto’s van de band

Afgesloten
J. V.
12/06/2024

Levering en terugbetaling

Geachte mevrouw/heer, Op 20/05/2024, heb ik een bestelling geplaatst voor 2 banden (model: insa turbo dakar MT 235/75 R15 105Q Ik stel echter vast dat de banden zijn geretourneerd naar het filiaal. Er zou 2 x een leverancier aan de deur zijn geweest maar dit is onmogelijk. Er is 24/7 iemand thuis. Dit heeft geleid tot een boete van €60 omdat de banden niet geleverd konden worden. Terwijl er echter wel iemand thuis was en er geen leverancier is geweest. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 26/06/2024 het resterende bedrag van €60 terug te betalen of een korting van €60 te geven op een nieuwe bestelling aangezien we de banden nog steeds nodig hebben. Met vriendelijke groeten, Wesley Paridaens

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform