Terug

Onjuiste levering en geen afhandeling door klantenservice

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Levering

Klacht

G. D.

Naar: Bandenleader

05/07/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 29 november 2024 kocht ik 4 winterbanden en 4 velgen in uw online winkel en betaalde ik € 663,88. Op uw advies liet ik de bestelling afleveren bij uw partner "voor een snelle en eenvoudige montage". Die partner zou dan contact met mij opnemen om de banden te plaatsen. Na niets te hebben gehoord, maar wel van u een verzoek te hebben ontvangen om uw partner te beoordelen, heb ik zelf maar eens contact opgenomen met uw partner. Ja, ze hadden 4 velgen ontvangen, maar wisten niet voor wie die bestemd waren. En nee, ze hadden geen banden ontvangen. In tweede instantie bleken er toch 4 banden te zijn geleverd, maar omdat niet duidelijk was voor wie de banden ware EN het om twee verschillende maten banden ging waren ze op verschillende pleken opgeborgen in de voorraad. In het bijzonder waren in plaats van 2x Continental WinterContact TS870 195/55 R15 85H 3PMSF, EVc 2x Continental WinterContact TS870 195/60 R15 85H 3PMSF, EVc aan uw partner geleverd. Nadat dit probleem boven tafel was gekomen en aan uw klantenservice kenbaar was gemaakt, was - na een aantal afleidingsmanoevres - de enige reactie van de klantenservice (15 januari 2015) : "Beste klant, Houd er rekening mee dat dit onze laatste reactie zal zijn. Het dossier is afgesloten, we hebben u al een relevante uitleg gegeven. Van onze kant kunnen we hier helaas geen vervolg aan geven. Met vriendelijke groet, Marc". Ik heb zelf alsnog twee aanvullende winterbanden moeten aanschaffen. De onjuiste banden - volgens de partner garage een incourante maat - staan bij de garage in afwachting van wellicht ooit een koper. Ik nodig u derhalve alsnog uit mij het bedrag van de door u onjuist geleverde producten - € 247,56 - zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen 30 dagen na heden te restitueren en tegelijkertijd de bij vergissing geleverde goederen af te halen bij uw partner. Doet u dit niet, dan behoud ik mij het recht voor om schadevergoeding te eisen. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te vrijwaren. Met vriendelijke groet, Geert-Emo Drenth Bijlage: • Orderbevestigingen & Betalingsbewijzen


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform