Geachte mevrouw/heer,
Op 17/01/2025 heb ik in uw online winkel 2 Goodyear Efficientgrip banden gekocht, waarbij ik het bedrag van € 138,80 heb betaald.
Ik heb u op 17/01/2025 - maximaal 14 dagen na levering - een mededeling in die zin gestuurd via de ticketfunctie op uw website om mijn geplaatste bestelling te annuleren, dit vlak na het plaatsen van de bestelling. Ik kreeg het antwoord van een medewerker dat de bestelling niet geannuleerd kon worden en dat de enige oplossing was om de bestelling te weigeren bij koerier bij de afleveringspoging van de bestelling en deze terug te laten sturen naar de afzender.
Bij de levering van het product, die plaatsvond op 21/01/2025, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb de goederen geweigerd bij de afleverpoging door de koerier GLS en laten terugzenden naar de afzender, zoals voorgesteld door uw medewerker bij het aanmaken van een ticket op uw website.
Op 19/02/2025 antwoordde u mij dat u het verzoek om teruggave aanvaardde gezien de goederen terug waren aangekomen in het parcel center. Ik mocht vervolgens ook een creditnota ontvangen die vermeldde dat er € 39,40 zou worden terugbetaald. De creditnota maakt gewag van de terugbetaling van 1 band, terwijl 2 banden werden teruggestuurd! Ook werd er €30 in mindering gebracht zonder enige geldige reden. De algemene voorwaarden op uw website vermelden onder art. 9.5 een volledige terugbetaling wanneer het herroepingsrecht binnen de 14 dagen wordt uitgeoefend. Dit inclusief verzendkosten en zonder enige aftrek van andere kosten. Art. 9.2 maakt melding van een herroepingstermijn van 14 dagen, dewelke zeker van toepassing is aangezien ik de dag van de bestelling mijn bestelling heb willen annuleren.
Tot op heden, na 40 dagen, heb ik echter nog steeds geen volledige terugbetaling ontvangen van de betaalde prijs van € 138,80. Er werd d.d. 21/02/2025 slechts € 39,40 terugbetaald. Ik nodig u uit mij het verschil van € 99,40 zo spoedig mogelijk te betalen.
Ik wacht op uw antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling.
Met vriendelijke groet,
Caro Tielens
Bijlagen:
• Orderbevestiging factuur
• Betalingsbewijs
• Kopie van het bericht van herroeping
• Bewijs terugzending order
• Kopie creditnota