Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Rekenen retourkosten aan door foute informatie
Geachte mevrouw/heer, Ik heb een band besteld omdat ik die snel nodig had, de levering stond op hun website toen op die specifieke band op 2-3 dagen. Toen ik enkele dagen te horen kreeg dat die 7 dagen onderweg zou zijn heb ik direct een annulatie aangevraagd, dit vóór de levering is uitgevoerd. Hier is geen gehoor aan gegeven... Er staat valse informatie op hun website en zorgt ervoor dat ik de bestelling asap heb geannuleerd. NIET door een verkeerde bestelling door mij...wat zij beweren. Ik voeg in bijlage de voorwaarden toe... Heel veel valse informatie en verwarring ivm retourneren. Volledige kosten dragen ze als ik het pakket zelf op het postkantoor doe, wat ik gedaan heb... ik zou eigenlijk al buiten de extra kosten die ze niet willen terugbetalen mijn onkosten van de rit naar het postkantoor moeten eisen... Dus als ze de bestelling gewoon laten doorgaan terwijl ik ze geannuleerd heb en niet vermelden dat ik retourkosten moet betalen dan moet ik ze niet betalen! Graag de retourkosten zo snel mogelijk op mijn rekening of ik onderneem verdere stappen. Met vriendelijke groet, Eli Rutten Bijlagen: • Bevestiging bestelling • Betalingsbewijs
Bestelling niet ontvangen
Mijn bestelling van set autobanden Solus 4S HA32SeizoenAll season bandDraagvermogen100 (800kg per band)Brandstof verbruikBKenmerken: XLBandenmaat245/45 R18SnelheidsindexY (t/m 300 km/h)Rol geluid72dB€ 186,76 2x Montage 18 inch(€42,25per band incl. balanceren)2x Ventielen (Geen TPMS)Verzendkosten Totaal excl. BTW BTW bedrag (21%) Totaal incl. BTW€ 69 zijn nooit ter plaatse gekomen op volgend afgesproken adres AfleveradresMaasland Banden Meerkensstraat 41 3650 Dilsen Lanklaar BelgiëTel: 0896 56 833 terwijl ik de factuur betaald heb
Producten niet geleverd
Beste,Op 27/11/2023 bestelde ik 2 banden Bridgestone Weather Control A005 XL 3PMSF 205/55 R16. Tot vandaag 12/12/2023 hebben wij noch de montagepartner de levering gezien van die banden.Ik heb meerdere keren gebeld en gemaild maar krijg telkens hetzelfde te horen, van zodra wij iets weten zal u het horen.... Die banden zijn nodig daar ik met de wagen van mijn vrouw afgekeurd ben en 2 weken tijd krijg om die terug aan te bieden met nieuwe banden.Ondertussen zijn die 2 weken verstreken en zitten wij met een toeslag van 8,40€.Het belangrijkste, het is dringend wegens de winter periode tenzij jullie ook inspringen voor de nodige kosten bij een ongeluk zowel materieel als lichamelijke schade indien het ongeval te wijten is aan slechte banden.Wat ik niet begrijp bij mijn vraag aan de persoon van jullie callcenter of jullie het geld kunnen terug storten of een nieuwe set banden kunnen toesturen was het antwoord dat doen wij niet... Ik heb ook contact genomen met DPD, na 5 minuten wist diene vriendelijke mens mij te vertellen dat de banden verloren zijn gegaan en dat zij een klacht van jullie verwachten...Ik verwacht een dringend en serieuze reactie van jullie zijde.Mvg
Problemen met terugbetaling en contact
Beste, ik bestelde banden op bandenexpert.be, die volgens hun website een goede rating hadden. Ik moest bij de online betaling ook meteen een dure montagekost betalen. De banden werden dan bij een bandencentrale in de buurt geleverd en zouden gratis gemonteerd worden. Tot zover verliep alles goed. Toen ik bij de bandencentrale kwam werd mij meteen verteld dat ik zeer slechte banden gekozen had, die enkel gebruikt werden voor naar de keuring te rijden met wagens. Dat viel mij al erg tegen.Na de montage werd mij gevraagd om ter plaatse de montage te betalen. Ik toonde aan via de factuur van bandenexpert dat ik reeds montage betaald had, waarop zij vertelden dat dit vaker gebeurde, maar zij nog nooit geld ontvangen hadden van bandenexpert. Ik betaalde de (veel goedkopere) montagekost ter plekke en diende nadien via email klacht in bij bandenexpert. Met een slap excuus gaven ze aan dat de monteur zich vergist, maar hebben ze wel de montagekost snel terugbetaald. Ik ben nadien ergens anders nieuwe banden gaan kopen en laten monteren en vroeg aan bandenexpert om de banden te retourneren. De banden hadden minder dan 100km gereden. Ik kreeg initieel nog een email terug met de vraag om een formulier in te vullen, dus dat deed ik. Ik kreeg nadien geen reactie meer. Toen ik vroeg hoe het nu verder zou gaan kreeg ik als reactie dat ze niks ontvangen hadden. Ik stuurde het formulier nochtans naar hetzelfde emailadres waar ik al meerdere emails mee uitgewisseld had. Ik heb nadien nog 2 keer het formulier opgestuurd naar dat emailadres, maar krijg al sinds 8 september geen reactie meer. Ik ben dan recensies gaan zoeken op internet en lees een aantal keer exact hetzelfde verloop.
Retour geleverde banden mogelijk ?!?
Beste medewerker,Op zondag 24 mei 2021 bestelde ik online 2 autobanden die door de monteur niet konden geplaatst worden wegens te groot voor zijn machines - dat liet hij mij voor levering ervan weten - en die blijkbaar ook niet achteraan de wagen geplaatst konden worden vanwege foutief type. De autobanden werden wel bij die monteur afgeleverd op vrijdag 28 mei, nadat ik echter al voordien mail had verstuurd naar hun klantendienst dat ik die levering niet meer wenste omwille van bovenvermelde redenen. Ondertussen ben ik die 2 autobanden wel bij die monteur gaan ophalen en staan ze hier thuis klaar voor ophaling. Daar heb ik hun klantendienst vandaag ook opnieuw een bericht over gestuurd. Ik krijg echt GEEN enkele reactie op mijn mailtjes, vandaar dat ik TA nu inschakel. Daar zijn ze van op de hoogte. Ik kan alle mailtjes over deze klacht doorsturen indien gewenst. Ondertussen zijn de banden via mijn VISA-kaart al betaald. Chatbox op hun site werkt ook niet en een telefoonnummer wordt er ook niet vermeld. Weet wel dat ze ergens in Antwerpen een kantoor zouden hebben en dat heel veel klanten tevreden zouden zijn, ik dus zeker (nog) niet...Kunnen jullie me verder helpen ?Waarvoor dank,C V
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten