Terug

Problemen met terugbetaling en contact

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. C.

Naar: Bandenexpert

10/11/2023

Beste, ik bestelde banden op bandenexpert.be, die volgens hun website een goede rating hadden. Ik moest bij de online betaling ook meteen een dure montagekost betalen. De banden werden dan bij een bandencentrale in de buurt geleverd en zouden gratis gemonteerd worden. Tot zover verliep alles goed. Toen ik bij de bandencentrale kwam werd mij meteen verteld dat ik zeer slechte banden gekozen had, die enkel gebruikt werden voor naar de keuring te rijden met wagens. Dat viel mij al erg tegen.Na de montage werd mij gevraagd om ter plaatse de montage te betalen. Ik toonde aan via de factuur van bandenexpert dat ik reeds montage betaald had, waarop zij vertelden dat dit vaker gebeurde, maar zij nog nooit geld ontvangen hadden van bandenexpert. Ik betaalde de (veel goedkopere) montagekost ter plekke en diende nadien via email klacht in bij bandenexpert. Met een slap excuus gaven ze aan dat de monteur zich vergist, maar hebben ze wel de montagekost snel terugbetaald. Ik ben nadien ergens anders nieuwe banden gaan kopen en laten monteren en vroeg aan bandenexpert om de banden te retourneren. De banden hadden minder dan 100km gereden. Ik kreeg initieel nog een email terug met de vraag om een formulier in te vullen, dus dat deed ik. Ik kreeg nadien geen reactie meer. Toen ik vroeg hoe het nu verder zou gaan kreeg ik als reactie dat ze niks ontvangen hadden. Ik stuurde het formulier nochtans naar hetzelfde emailadres waar ik al meerdere emails mee uitgewisseld had. Ik heb nadien nog 2 keer het formulier opgestuurd naar dat emailadres, maar krijg al sinds 8 september geen reactie meer. Ik ben dan recensies gaan zoeken op internet en lees een aantal keer exact hetzelfde verloop.

Berichten (7)

Bandenexpert

Naar: B. C.

13/11/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -Jouw verzoek (218451) is bijgewerkt. Beantwoord deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen.----------------------------------------------Tijani, 13 nov 2023 13:32 CETHoi Klachtenbox,Helaas hebben wij de benodigde documenten (claimformulier, foto's) niet terug ontvangen van de klant.Wij hebben hiervoor ook meerdere reminders naar de klant gestuurd maar helaas hebben we geen reactie ontvangen hierop.Ik zie deze documenten graag tegenmoet zodat wij dit kunnen onderzoeken.Met vriendelijke groet,Tijani Klantenservice Medewerker ![bandenconcurrent_logo](s:www.bandenconcurrent.nl/wp-content/uploads/bandenconcurrent.png)----------------------------------------------Klachtenbox, 10 nov 2023 17:18 CET --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Support.[LPZ954-PRLKW] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Support.[LPZ954-PRLKW]

B. C.

Naar: Bandenexpert

15/11/2023

Beste Tijani,Zoals ik reeds in de klacht en voorheen via mail al heb laten weten, heb ik het ingevulde formulier en de foto's ondertussen al 4 keer naar jullie gestuurd, geadresseerd aan het emailadres waar jullie eerder wel op gereageerd hebben. Helaas elke keer zonder reactie van jullie kant. Ik stel voor dat je volgende data even nakijkt: 3 september 2023, 8 september 2023, 11 september 2023 en 14 oktober 2023.Voor de zekerheid voeg ik een pdf van de initiële email toe in bijlage, want ik heb het gevoel dat jullie mijn mails negeren in plaats van niet ontvangen. De pdf-bestanden van de andere data stuur ik opnieuw naar datzelfde emailadres waar ik eerder al naar gestuurd heb.De 'meerdere reminders' die jullie zogezegd gestuurd hebben kan ik echter niet terugvinden. Slechts 1x hebben jullie een reminder gestuurd, namelijk de week waarin mijn vrouw bevallen is.Deze manier van werken is puur bedrog, en ik hoop van harte dat jullie een correcte manier van werken gaan hanteren, al was het maar om als bedrijf te kunnen blijven overleven in de toekomst.

Bandenexpert

Naar: B. C.

17/11/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -Jouw verzoek (219419) is bijgewerkt. Beantwoord deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen. Tijani (Support) 17 nov 2023 08:53 CET Hoi Klachtenbox,Helaas kan ik jouw formulier echt niet terugvinden.Naar welk email adres heb je dit verstuurd, ik zie namelijk nog steeds niks binnen komen hiervan.Zou je dit anders opnieuw kunnen sturen in dit gesprek?Met vriendelijke groet,Tijani Klantenservice Medewerker Klachtenbox 15 nov 2023 22:04 CET Dit e-mailbericht is een service van Support. Mogelijk gemaakt door Zendesk[LPMPM9-JRM1J] Dit e-mailbericht is een service van Support. Mogelijk gemaakt door Zendesk[LPMPM9-JRM1J]

B. C.

Naar: Bandenexpert

19/11/2023

Beste,Dat bestand is verstuurd naar de email adressen waarmee jullie mij verschillende keren gemaild hebben, zoals eerder vermeld (team@bandenconcurrent.nl en info@bandenexpert.be). Dit platform laat mij enkel toe om JPG, JPEG, PNG of PDF bestanden te uploaden, dus jullie xls bestand heb ik moeten converteren naar PDF.Er staat echter niet meer in dat bestand dan ik al per mail naar jullie heb gestuurd, dus ik begrijp niet waarom dit ineens de beperkende factor voor communicatie is geweest.Met vriendelijke groet,Bert Cuyvers

B. C.

Naar: Bandenexpert

26/11/2023

Afgelopen dinsdag stuurde ik het document opnieuw door, maar ik kreeg weeral geen reactie. Kunnen jullie bevestigen dat je het gehad hebt?

B. C.

Naar: Bandenexpert

29/11/2023

Kunnen jullie even bevestigen dat jullie de mail gehad hebben?

B. C.

Naar: Bandenexpert

10/12/2023

Beste,Ik zie dat jullie momenteel weer elk contact vermijden, dus ik zal verdere stappen ondernemen.Met vriendelijke groet,Bert Cuyvers


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform