Meest recente klachten

N. R.
27/12/2021

Misleiding bij aankoop

Geachte Ik hen van verwarming veranderd, nl. van accumulatoren naar radiatoren. De verkoper zegt dat deze minder gaan verbruiken .Hij verteld er niet bij dat als ik de vuren aanleg niet meer iets anders kan doen vb. strijken of wassen . Als ik dit wil doen moet ik eerst mijn verwarming afleggen voordat ik iets anders kan doen . De oorzaak is dat mijn hoofdzekering maar 20Ap is en dat die vuren ook 20Apverbruiken . Nu heb ik maar één oplossing en dat is een zwaardere hoofdzekering aanvragen wat natuurlijk een extra onvoorziene kost is . Heb contact gehad met de firma en die geven als oplossing om er iets tussen te komen steken waardoor mijn verwarming automatisch gaat afslaan als ik anders doet. Dit is niet menselijk als het koud is om zonder verwarming te zitten als ik wil koken of wassen !!!!!!Hopelijk kunnen jullie mij helpen .Alvast hartelijke dank bij voorbaat .

Afgesloten
A. H.
17/03/2021

Niet nagekomen belofte

Beste, Na de mail dat ik u op 23 februari en 3 maart 2021 persoonlijk heb gestuurd heb ik geen reactie meer mogen ontvangen van jullie. Ik blijf nog steeds met mijn probleem zitten en vind het jammer dat jullie niet meer doen voor jullie klachten op te lossen .Het feit blijft nog steeds dat jullie verwarming toestellen niet nakomen wat er in U reclame wordt beweerd. Ik blijf met een enorm elektriciteit verbruik zitten .Mijn elektriciteit factuur bedraagt nog steeds 950 euro in de maand ,waar met mijn oude installatie van accumulatie dit 450 euro in de maand was .En ik vind dat er bij de verkoop hier toch wel door de verkoper alles mooier is voorgesteld of wat de werkelijkheid is. Ik verwacht dan ook een tegemoetkoming van jullie. En als er niet naar mijn klacht wordt gehoord zal ik dit dan ook openbaar brengen. Mvg Haentjens Ann

Afgesloten
R. J.
3/11/2020

Allerhande problemen

Beste, ik bestelde een boiler en verwarming voor in de badkamer. Eerste probleem. Alles werd geleverd zonder ons te contacteren. Met als gevolg dat er niemand thuis was want wij waren op vakantie. Goed dat we goede en gewillige buren hebben dat die ons uit de nood konden helpen want boiler en verwarming gingen gewoon aan de deur afgezet worden. Dus alles is dan maar in de inkomhal gezet. Daardoor konden we bij het thuiskomen niet binnen door de voordeur en konden we ook niet naar boven want de trap was niet bereikbaar. Mijn vrouwtje was op dat moment hoogzwanger dus was dit niet zo aangenaam. Dit was 2 weken later. In die 2 weken verschillende keren Aterno en de verkoper gecontacteerd om alles terug te laten ophalen. Wel contact, maar geen actie. Wij zaten ook volop in verbouwingen. Uiteindelijk werd alles toch opgehaald.Tweede probleem: Toen we belden om de plaatsing te laten doorgaan ging aterno er nog vanuit dat alles nog bij ons stond. Ook bij de plaatsing zijn bepaalde afspraken totaal niet nagekomen. Zoals ophalen van de oude verwarming, plaatsen, aansluiten en afwerking van de boiler en terugplaatsen van een bestaande verwarming die ook door hen in het verleden was geplaatst. Wat ik van Aterno verwacht is dat zij opdraaien voor de extra kosten die wij hebben en een deftige, serieuze financiele compensatie. Ik vind als je €6236,72 betaald voor een boiler en een verwarmingelement dat de service in orde mag zijn en dat de gemaakte afspraken worden nageleefd.

Afgesloten
C. R.
3/06/2018

Ontbinding van de overeenkomt - art. 1649 B.W.

Onlangs heb ik van Eandis antwoord ontvangen op mijn vraag naar mijn energieverbruiksoverzicht van de voorbije drie jaar. Deze had ik opgevraagd naar aanleiding van een steekproef dat ik in maart had uitgevoerd. De steekproef hield in het verbruik van 24h lang opnemen. De Confort temperatuur van de thermostaat staat op max 17,5°C - Eco op 14°C. Het weekprogramma was samen met jullie technieker ingesteld.Nu blijkt dat mijn verbruik in vergelijking met vorige jaren naar 485% is gestegen. Omgerekend is het dagelijks verbruik van 5,75 kWh van vorige jaren nu 28 kWh per dag. De meerkost is op dit moment nog niet gekend maar ik schat nu, gebaseerd op bovenstaande informatie, zeker 2800€ bij te zullen moeten betalen. Indien dit was gekend zou ik de Aterno-verwarming niet gekocht hebben.Er is mijns inziens een gebrek aan overeenkomst met de beschrijving van de goederen in desbetreffende reclame, zijnde: ‘Troef 1: zuinig en kostenbesparend’ etc.Als gevolg van deze feiten wil ik me beroepen op de wet. Ik verwijs naar art. 1649 B.W. en ik wil een ontbinding van de overeenkomst. Daarom stel ik voor dat jullie zo snel mogelijk a) de goederen komen verwijderen en b) mij het reeds betaalde bedrag terug storten.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform