Terug

Ontbinding van de overeenkomt - art. 1649 B.W.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. R.

Naar: Aterno

03/06/2018

Onlangs heb ik van Eandis antwoord ontvangen op mijn vraag naar mijn energieverbruiksoverzicht van de voorbije drie jaar. Deze had ik opgevraagd naar aanleiding van een steekproef dat ik in maart had uitgevoerd. De steekproef hield in het verbruik van 24h lang opnemen. De Confort temperatuur van de thermostaat staat op max 17,5°C - Eco op 14°C. Het weekprogramma was samen met jullie technieker ingesteld.Nu blijkt dat mijn verbruik in vergelijking met vorige jaren naar 485% is gestegen. Omgerekend is het dagelijks verbruik van 5,75 kWh van vorige jaren nu 28 kWh per dag. De meerkost is op dit moment nog niet gekend maar ik schat nu, gebaseerd op bovenstaande informatie, zeker 2800€ bij te zullen moeten betalen. Indien dit was gekend zou ik de Aterno-verwarming niet gekocht hebben.Er is mijns inziens een gebrek aan overeenkomst met de beschrijving van de goederen in desbetreffende reclame, zijnde: ‘Troef 1: zuinig en kostenbesparend’ etc.Als gevolg van deze feiten wil ik me beroepen op de wet. Ik verwijs naar art. 1649 B.W. en ik wil een ontbinding van de overeenkomst. Daarom stel ik voor dat jullie zo snel mogelijk a) de goederen komen verwijderen en b) mij het reeds betaalde bedrag terug storten.

Berichten (1)

C. R.

Naar: Aterno

13/12/2018

Geachte Aterno,Tot op heden heb ik nog geen antwoord mogen ontvangen op mijn vraag tot ontbinding van de overeenkomst, noch een vervolg op het bezoek van jullie werknemer. Ik blijf bij mijn eerdere verklaring: er is mijns inziens een gebrek aan overeenkomst met de beschrijving van de goederen in jullie reclame. Als gevolg van deze feiten wil ik me beroepen op de wet. Ik verwijs naar art. 1649 B.W. en ik wil een ontbinding van de overeenkomst. Daarom stel ik voor dat jullie zo snel mogelijk a) de goederen komen verwijderen en b) mij het reeds betaalde bedrag terug storten.Met vriendelijke groetCarol Reznor


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform