Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Fraude kosten eindafrekening en gebruik welness faciliteiten
Zie bijlage voor meer details omtrent klachtbrief. Deze is reeds verstuurd naar Ardenne Etappe. Inmiddels ligt het dossier al meer dan 2 weken bij hen en is deze nog in behandeling. Ik wou echter in parallel alreeds contact maken met Test Aankoop, om te kunnen helpen met mogelijke geschillen in hun eindbesluit.
Borg ingehouden zonder uitleg
BesteEind oktober verbleven we - na reeds een moeilijk parcours met Ardennes Etappes en aanrekeningen die vanuit het niets kwamen (zie vorige klacht) - in een vakantiehuis van Ardennes Etapes. Ter plekke rekende men opnieuw €10 per persoon aan voor lakens (€80 gezien we met 8 waren). Vervolgens hielden ze €250 aan borg in. Prima! Maar dan kreeg je wel een hele lijst mee waarvoor ze je borg konden inhouden: - afwasmachine niet uitgeladen? €50- niet gepoetst? €50 (ondanks dat je cleaning costs betaald)- lakens waarvoor je betaalde niet afgetrokken én teruggebracht? Wederom betalen. En zo ging het maar door. In ieder geval hebben wij alles supernetjes achter gelaten. We voelden al dat, als ze ons konden pakken op iets, dat ze dat ook zouden doen. Uiteindelijk wordt er €82 van onze borg afgehouden. Ik mail hen meteen met de vraag om een afrekening te krijgen waarnaar die €82 dan is gegaan. Inmiddels zijn we drie maanden en net zo veel reminders verder, en krijg ik geen antwoord. Ik hoop dat het langs deze weg kan. Bedankt!
De harde en klantonvriendelijke houding van Ardennes-Etape
Geachte, We boekten een vakantiewoning bij Ardennes-Etape voor periode van 21-23 aug 2020 voor 35 personen (8 gezinnen, 16 volwassenen, 19 kinderen waarvan één 12-jarige).Door de corona maatregelen en de beperking met vaste bubbels van max 5 personen (regel geldig tot 26 augustus) - we zitten niet allemaal in elkaars bubbel - konden we ‘wettelijk’ gezien en tot onze grote spijt dit weekend niet laten plaatsvinden. We hebben Ardennes-Etape hierover correct en tijdig (29 juli 2020) geïnformeerd, met de vraag naar voucher of een andere minnelijke schikking.Ardennes-Etape informeerde ons eerst in een mailwisseling:In dat geval, geeft het ministerieel besluit duidelijk aan dat de groepslimiet maximaal 10 personen bedraagt. Kinderen onder de 12 jaar zijn uitgesloten van deze berekening.In een volgende mailwisseling kregen we onderstaand antwoord:Het vakantiehuis dat u hebt geboekt bestaat uit een combinatie van verschillende onafhankelijke wooneenheden. De wet is duidelijk: elke wooneenheid mag maximaal 10 personen van 12 jaar en ouder ontvangen. …Het komt erop neer dat u uw verblijf moet organiseren alsof uw gezelschap bestaat uit verschillende bubbels.Met andere woorden, dat we samen mogen verblijven in één woning, maar dan in verschillende bubbels, los van elkaar. Dit staat natuurlijk in schril contrast met het doel van ons jaarlijks vriendenweekend.Hierover hebben we dan ook een advocaat gecontacteerd, vader van iemand uit ons gezelschap, die Ardennes-Etape hierover heeft aangeschreven om ze erop te wijzen dat een essentieel deel van de boeking gewijzigd wordt door overmacht, gestaafd door hun algemene voorwaarden.Cliënt had de woning gehuurd voor een groep van 35 personen en het spreekt vanzelf dat een “beperking tot een groep van maximum 10 personen” betekent dat een essentieel onderdeel van de boeking wordt gewijzigd…Ardennes-Etape stelt hierop voor dat we annuleren (maw geen recht op voucher/tegemoetkoming), zodat ze woning terug te huur kunnen aanbieden. De advocaat reageert schriftelijk dat we akkoord zijn met het opnieuw aanbieden van de woning, maar dat we niet akkoord zijn met de annulatie.De woning wordt te huur aangeboden (09 augustus 2020). Tot onze verbazing en blijdschap merken we dat de woning na een aantal dagen niet meer te huur is voor het weekend van 21-23 augustus, waaruit we dus kunnen veronderstellen dat de woning verhuurd is. Verder wel geen bericht meer van Ardennes-Etape, ook niet na herhaaldelijk mails.Dit is het derde jaar op rij dat we een grote woning boeken bij Ardennes-Etape, tot voor kort is alles zeer goed en correct verlopen, tot de laatste boeking.De harde en klantonvriendelijke houding van Ardennes-Etape in de ‘Corona crises’ zijn in sterk contrast met de ervaringen van de voorbije jaren. De vele mails, het telefonisch onbereikbaar zijn, lange wachttijden op antwoorden, het veranderen van de taal (Nederlands naar Frans) in de mailwisseling aan de advocaat, werden op zijn zachts gezegd niet gewaardeerd. We hopen natuurlijk nog steeds op een snelle en volledige tegemoetkoming van Ardennes-Etape.Vriendelijke groeten, Tim Conings
Eenzijdige annulering op foute grondonjuist is
Beste, in november 2019 hebben wij een huisje gereserveerd bij Ardennes-Etape. Het huisje bestaat uit 2 gebouwen die ook apart van elkaar worden verhuurd. Het ene huisje heeft 5 slaapkamers en het tweede heeft 7 slaapkamers. Beide huisjes hebben een keuken.Ardennes-etape heeft eenzijdig op 31 juli 2020 ons contract opgezegd, en gezegd dat wij met onze groep van 15 mensen boven de 12 jaar het huisje -vanwege corona regels- niet meer kunnen huren. Voor het huurbedrag van rond de € 6.000,00 biedt zij alleen een tegoedbon. De eigenaar heeft ons bevestigd dat wij geschikt zijn om te komen, ook ivm corona maatregelen. Ardennes-etape heeft het huisje nu al 2 x verhuur aan anderen. en de eigenaar moet 2 x 15% inleveren, omdat Ardenne etape korting heeft gegeven Ardenne-Etappe heeft nu dus 3 x commissie ontvangen, terwijl wij niks hebben en ook niet meer op vakantie kunnen gaan.Wij hebben het gevoel dat Ardenes Etape ons oplicht en daar alleen zelf beter van wordt!Zij weigeren nu al een tijdje te reageren en laten niets meer van hun horen.
Problemen terugbetaling voorschot
Beste, ik boekte bij Ardennes-etape een reis naar de Ardennen in het Hemelvaartweekend. Ik heb hiervoor reeds het voorschot betaald. Zij vragen om 8 weken voor de reis de rest te betalen, wat uiteraard nu met de corona crisis door overmacht onmogelijk is. Het enige voorstel dat ze mij konden doen was dat ik toch alles betaal en zij mij een cadeaubon geven van dit bedrag... Een bon van 1.000 euro maw ongeveer die ik dan volgend jaar moet gebruiken... Ik stelde hen zelf voor om toch alles te betalen en een terugbetaling te krijgen, maar dat vonden ze niet goed. Ik vraag nu ook vriendelijk mijn voorschot terug maar hier gaan ze niet op in. Onderstaand hun laatste mail:Beste,We noteren uw vraag betreffende de terugbetaling van het reeds betaald bedrag voor uw Ardennes-Etape verblijf. Helaas is het voor ons niet mogelijk om op uw aanvraag in te gaan. Wij begrijpen dat deze uitzonderlijke situatie moeilijk is voor u, maar wij vermoeden dat u ook begrijpt dat dit tevens geldt voor de eigenaar van het vakantiehuis, dat u via ons bedrijf heeft geboekt. Om aan ieders behoefte te kunnen voldoen, hebben wij de beslissing genomen, om ons gedurende deze crisis aan onze algemene voorwaarden betreffende de betalingen te houden. In feite is deze vrijheid om het saldo 8 weken voor het begin van het verblijf te betalen niet verplicht en is een faciliteit die door onze maatschappij wordt aangeboden. Uw betrokkenheid om naar de Ardennen te komen, uw betrokkenheid om bij onze eigenaar te verblijven, werd gemaakt op het moment dat u de reservering heeft uitgevoerd. Niet wanneer u het saldo betaalt.We hebben natuurlijk gedacht aan een uitstel van de betaling van het saldo, maar dit was in strijd met onze algemene voorwaarden en plaatst ons in de verkeerde positie met onze eigenaars en huurders die al hun reservering volledig hebben betaald.In geval van annulering van het verblijf, bent u gegarandeerd een voucher te ontvangen met de meest interessante voorwaarden. U kunt onze veelgestelde vragen rubriek over dit onderwerp raadplegen : https://www.ardennes-etape.com/faq#categorie_20Maar, als de waarborg ook op voorhand betaald moet worden, kunt u hiervoor betalingsuitstel krijgen tem 3 weken voor aankomst. Moest het verblijf toch geannuleerd worden nadat u deze betaald heeft, dan zal deze teruggestort worden naast het feit dat u voor de waarde van uw verblijf een waardebon zult ontvangen. Onze beste wens is dat u van onze prachtige Ardennen geniet zoals gepland. Indien dat niet mogelijk is, dan kunt u een nieuw verblijf boeken en dat wanneer u maar wilt. Zorg goed voor uzelf en voor uw naasten!Met vriendelijke groeten,
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten