Terug

Problemen terugbetaling voorschot

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. W.

Naar: Ardennes-Etape

29/03/2020

Beste, ik boekte bij Ardennes-etape een reis naar de Ardennen in het Hemelvaartweekend. Ik heb hiervoor reeds het voorschot betaald. Zij vragen om 8 weken voor de reis de rest te betalen, wat uiteraard nu met de corona crisis door overmacht onmogelijk is. Het enige voorstel dat ze mij konden doen was dat ik toch alles betaal en zij mij een cadeaubon geven van dit bedrag... Een bon van 1.000 euro maw ongeveer die ik dan volgend jaar moet gebruiken... Ik stelde hen zelf voor om toch alles te betalen en een terugbetaling te krijgen, maar dat vonden ze niet goed. Ik vraag nu ook vriendelijk mijn voorschot terug maar hier gaan ze niet op in. Onderstaand hun laatste mail:Beste,We noteren uw vraag betreffende de terugbetaling van het reeds betaald bedrag voor uw Ardennes-Etape verblijf. Helaas is het voor ons niet mogelijk om op uw aanvraag in te gaan. Wij begrijpen dat deze uitzonderlijke situatie moeilijk is voor u, maar wij vermoeden dat u ook begrijpt dat dit tevens geldt voor de eigenaar van het vakantiehuis, dat u via ons bedrijf heeft geboekt. Om aan ieders behoefte te kunnen voldoen, hebben wij de beslissing genomen, om ons gedurende deze crisis aan onze algemene voorwaarden betreffende de betalingen te houden. In feite is deze vrijheid om het saldo 8 weken voor het begin van het verblijf te betalen niet verplicht en is een faciliteit die door onze maatschappij wordt aangeboden. Uw betrokkenheid om naar de Ardennen te komen, uw betrokkenheid om bij onze eigenaar te verblijven, werd gemaakt op het moment dat u de reservering heeft uitgevoerd. Niet wanneer u het saldo betaalt.We hebben natuurlijk gedacht aan een uitstel van de betaling van het saldo, maar dit was in strijd met onze algemene voorwaarden en plaatst ons in de verkeerde positie met onze eigenaars en huurders die al hun reservering volledig hebben betaald.In geval van annulering van het verblijf, bent u gegarandeerd een voucher te ontvangen met de meest interessante voorwaarden. U kunt onze veelgestelde vragen rubriek over dit onderwerp raadplegen : https://www.ardennes-etape.com/faq#categorie_20Maar, als de waarborg ook op voorhand betaald moet worden, kunt u hiervoor betalingsuitstel krijgen tem 3 weken voor aankomst. Moest het verblijf toch geannuleerd worden nadat u deze betaald heeft, dan zal deze teruggestort worden naast het feit dat u voor de waarde van uw verblijf een waardebon zult ontvangen. Onze beste wens is dat u van onze prachtige Ardennen geniet zoals gepland. Indien dat niet mogelijk is, dan kunt u een nieuw verblijf boeken en dat wanneer u maar wilt. Zorg goed voor uzelf en voor uw naasten!Met vriendelijke groeten,

Berichten (1)

Ardennes-Etape

Naar: K. W.

14/04/2020

Beste Heer Wielfaert,Wij hebben uw klacht via verschillende kanalen goed ontvangen. Ondertussen is er ook al mailwisseling gebeurd maar u bent juist als u zegt dat ik dit bericht nog niet beantwoord heb, mijn excuses. Ik stuur u vanavond nog een antwoord via de mail door. Ik wens u een fijne avond toe.Jennifer D'HOEDTCustomer Service AdvisorTel: 32 80 29 24 00Fax: 32 80 29 24 09jennifer.dhoedt@ardennes-etape.comAvenue Constant Grandprez 29B-4970 StavelotDe: klachtenbox@test-aankoop.be klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: dimanche 29 mars 2020 14:45À: Comptabilite Ardennes-Etape comptabilite@ardennes-etape.comObjet: Klacht: Problemen terugbetaling voorschot (CPTBE00858608-61)


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform