Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Herstelling pc
Op 3/6/2024 Heb ik een samengestelde pc gekocht ter waarde van 2.799 euro Nu 1jaar later. Blijkt de cpu pomp kapot te zijn. Dit laten herstellen. 2 weken moeten wachten. Nu 1.5 maand later terug probleem zelfde klachten als ervoor. Binnen gedaan zeggen ze dood leuk 2 tot 3 weken wachten aan de telefoon. Ze zeggen geen prioriteit te geven omdat dit meer dan week verder is.... Klantenservice is nihil Alsook onvriendelijk aan te telefoon.
herstelling
Beste, Ik heb in 2021 een laptop gekocht en had na 23 maanden problemen heb die teruggestuurd en die werd hersteld nu is datzelfde probleem terug en vraag ik herstelling maar blijkbaar kan ik niet meer terecht met die firma, dat is toch niet te begrijpen voor te verkopen zijn ze goed maar herstellen moet iemand anders doen .
Herroepingsrecht wordt misbruikt
Beste ik bestelde een paar weken terug een laptop (waarde 1650€) en die kwam met 14 dagen herroepingsrecht.Nu ik ben een persoon die woont op een nieuwbouw appartement en heb meer dan 100 positieve reacties op tweedehands en ebay. Alles bij mij wordt met respect behandeld en 5 jaar later ziet een toestel er nog steeds als nieuw uit bij mij.Deze laptop heeft welgeteld 3x 30 min aangestaan op een vaste plaats in de woonkamer. Hier wordt niet gegeten of gedronken .Heb deze met alle dozen en plastic + stevig verpakt teruggestuurd na 9 dagen omdat ik een laptop niet meer kan gewoon worden.Nu een dag of 4 later krijg ik een mail met enkele foto' s waarop staat dat ze de retour NIET kunnen aanvaarden??. Op een overbelichte, wazige foto die zij mij stuurden was er een vette vingerafdruk en paar natte plakjes van een natte vingertop ofzo te zien... T was gelijk dat ze hem een dag in een vuil magazijn hadden geplaatst.Swat ik was razend en heb hun veelvuldig gemaild/ gebeld.....hun uitleg: er zijn teveel gebruikssporen terug gevonden inc op het touchpad en gebruik van vloeistoffen ??????Nu het toppunt is dat het touchpad zelfs NOOIT aangeraakt geweest is. Er werd direct een muis gebruikt. En vloeistoffen al evenmin want laptop stond op een tafel in de woonkamer. Ik woon daar alleen.Het was heeeeel duidelijk dat zijn niet van plan waren om deze dure laptop terug te betalen. Heb te horen gekregen dat zij hun niet bezighouden met zaken in scene te zetten, doch dit is hier wel een mooi voorbeeld van....wees daar maar heel zeker van!!Ik heb begrip dat ze bepaalde zaken zoals headsets en dergelijke niet terugnemen omwille van hygiënische redenen, maar dit is belachelijk!Zij hebben het geld in hun kassa en kom....we laten de laptop checken door iemand met vettige vingers, zetten daar een straffe witte lamp op en hopla....retouraanvraag gewijgerd!Ik heb al veel zaken gekocht en dit is de allereerste keer dat ik gebruik wou maken van een herroepingsrecht. In mijn ogen pure oplichterij en misbruik van vertrouwen.De laptop is ondertussen verkocht maar ik heb 600€ mislopen en ik wil daar een schikking voor. Mvg,
Onherstelde grafische kaart
Ik heb op 27 december 2021 bij Alternate Belgie een dure grafische kaart ter waarde van 1.076 euro gekocht, deze grafische kaart ging enkele maanden voor de garantie periode defect met allerlei defecten zoals o.a. witte strepen op het beeld, enorm piepend geluid, haperingen en stotteringen tijdens het gamen, grafische kaart is onstabiel. Het product werd onhersteld teruggestuurd naar mij, waarbij ik nog meer defecten vaststelde zie lawaai bijgeleverd filmpje, contact opgenomen met alternate en zij weigeren het probleem op te lossen. Als test heb ik een andere grafische kaart geplaatst en dan werkt alles perfect
Problemen met terugbetaling.
Beste,Op 24/07/2023 kocht ik op de online webshop 'Alternate.be' een moederbord voor mijn PC. Eens dit moederbord geleverd werd, stelde ik visueel vast dat de andere PC-onderdelen niet compatibel waren met het moederbord. Ik heb bijgevolg het moederbord enkele dagen later (binnen de 14 dagen!!) in de originele verpakking geretourneerd naar Alternate (hiervoor diende ik zelf een post-label te voorzien, maar goed dat maakte me niet uit.)Op 07/08/2023 ontving ik van de klantendienst van Alternate een mail waarin stond dat de retour niet aanvaard werd wegens schade aan het moederbord. Er zouden enkele pinnen op de CPU-socket (plaats waar de processor rust) gebogen zijn. Ik heb dit bij ontvangst van het product logischerwijs nooit gecontroleerd gezien ik onmiddellijk zag dat het product niet compatibel was met mijn andere onderdelen. Ik heb dus dit antwoord teruggestuurd waarop ik de volgende dag opnieuw een mail ontving waarin de medewerker schreef dat ik de schade aan het product binnen de 48 uur had moeten melden en dit momenteel niet meer mogelijk was. Ik drong nogmaals aan op het feit dat ik het moederbord nooit heb gecontroleerd op schade of nooit getest heb. Ik vroeg hen vervolgens om bewijs van de staat van het moederbord voordat dit naar mij werd verzonden, dit gezien het bedrijf wettelijk verplicht is te bewijzen dat de schade door mij werd verricht. Hierop kreeg ik geen antwoord. Momenteel zijn we vijf dagen verder en staan we nog geen stap verder. De waarde van het product betreft 135,89 euro en ik wens een volledige terugbetaling voor het product. Verder wens ik geen gevolg voor de onderneming.Dank voor uw tijd en moeite.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten