Terug

Herroepingsrecht wordt misbruikt

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. S.

Naar: Alternate

24/05/2024

Beste ik bestelde een paar weken terug een laptop (waarde 1650€) en die kwam met 14 dagen herroepingsrecht.Nu ik ben een persoon die woont op een nieuwbouw appartement en heb meer dan 100 positieve reacties op tweedehands en ebay. Alles bij mij wordt met respect behandeld en 5 jaar later ziet een toestel er nog steeds als nieuw uit bij mij.Deze laptop heeft welgeteld 3x 30 min aangestaan op een vaste plaats in de woonkamer. Hier wordt niet gegeten of gedronken .Heb deze met alle dozen en plastic + stevig verpakt teruggestuurd na 9 dagen omdat ik een laptop niet meer kan gewoon worden.Nu een dag of 4 later krijg ik een mail met enkele foto' s waarop staat dat ze de retour NIET kunnen aanvaarden??. Op een overbelichte, wazige foto die zij mij stuurden was er een vette vingerafdruk en paar natte plakjes van een natte vingertop ofzo te zien... T was gelijk dat ze hem een dag in een vuil magazijn hadden geplaatst.Swat ik was razend en heb hun veelvuldig gemaild/ gebeld.....hun uitleg: er zijn teveel gebruikssporen terug gevonden inc op het touchpad en gebruik van vloeistoffen ??????Nu het toppunt is dat het touchpad zelfs NOOIT aangeraakt geweest is. Er werd direct een muis gebruikt. En vloeistoffen al evenmin want laptop stond op een tafel in de woonkamer. Ik woon daar alleen.Het was heeeeel duidelijk dat zijn niet van plan waren om deze dure laptop terug te betalen. Heb te horen gekregen dat zij hun niet bezighouden met zaken in scene te zetten, doch dit is hier wel een mooi voorbeeld van....wees daar maar heel zeker van!!Ik heb begrip dat ze bepaalde zaken zoals headsets en dergelijke niet terugnemen omwille van hygiënische redenen, maar dit is belachelijk!Zij hebben het geld in hun kassa en kom....we laten de laptop checken door iemand met vettige vingers, zetten daar een straffe witte lamp op en hopla....retouraanvraag gewijgerd!Ik heb al veel zaken gekocht en dit is de allereerste keer dat ik gebruik wou maken van een herroepingsrecht. In mijn ogen pure oplichterij en misbruik van vertrouwen.De laptop is ondertussen verkocht maar ik heb 600€ mislopen en ik wil daar een schikking voor. Mvg,

Berichten (1)

Alternate

Naar: W. S.

27/05/2024

BesteHartelijk dank voor je klacht.  Ik heb de situatie en de communicatie in zijn geheel doorgenomen.Ik moet opmerken dat er geen fouten zijn begaan in het behandelen van jeretourzending.Bij ontvangst van een retour gaan onze medewerkers elk product inspecteren.Niet alleen de werking ervan, maar natuurlijk ook de staat van het product.De laptop had verschillende plekken, enkele waar we de afkomst niet van wetenof herkende, maar ook enkele vocht/waterplekken. Het toestel is in de periodedat het in jouw bezit was niet correct onderhouden geweest.  Wij hebben geen reden noch motivatie om dit in scène te zetten.Daar er ook vocht/waterplekken waren, valt de integriteit van het toestelhelaas ook niet meer te garanderen.Om bovenstaande redenen hebben wij je laptop niet als retour kunnenaccepteren.Ondanks het ongemak wens ik je nog een fijne dag toe.Met vriendelijke groet,  [1]Alternate Belgie bvOeyvaersbosch 16-18, 2630 Aartselaar, Belgie  Tel: +32 (0)3 - 871.11.11Internet:  [2]www.alternate.be  24-05-2024 12:38 (Europe/Brussels) - klachtenbox@test-aankoop.be schreef: [1] s:www.alternate.be[2] www.alternate.be[3] test-aankoop.be[4] test-aankoop.be/klagen[5] test-aankoop.be/klagen/do-action?action=publicdetailreferenceid=CPTBE02020591-81[6] test-aankoop.be/klagen/informatie-voor-bedrijven[7] test-aankoop.be[8] test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden[9] test-aankoop.be/klagenrivacy         [9] [1] s:www.alternate.be[2] www.alternate.be[3] test-aankoop.be[4] test-aankoop.be/klagen[5] test-aankoop.be/klagen/do-action?action=publicdetailreferenceid=CPTBE02020591-81[6] test-aankoop.be/klagen/informatie-voor-bedrijven[7] test-aankoop.be[8] test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden[9] test-aankoop.be/klagenrivacy


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform