Meest recente klachten

J. R.
31/05/2025

Accomodatie niet aan de verwachte normen

Geachte mevrouw, Ik bij u een verblijf geboekt met reserveringsnummer HA-KKW02X, logementsnummer 1964996 en accomodatienummer 1789458. Hiervoor betaalde ik 2.491,62 euro en daarbovenop nog eens 250 euro kuiskosten (totaal = 2.741,62 euro). Deze accomodatie hebben wij gehuurd van 23 mei 2025 - 25 mei 2025. Mijn verblijf vertoonde echter gebreken en voldeed niet aan de kwaliteit die ik redelijkerwijze mocht verwachten. Het gaat meer bepaald om: • WC-bril van een aantal toiletten ontbreekt • WC spoelt niet goed door • Sommige toiletten hebben geen deur • Heel stoffig en onhygiënische dekens • BBQ-rooster is niet meer proper te krijgen en dus ook niet bruikbaar • Veel schimmel in de ‘feestzaal’ • Het regent binnen in de feestzaal • Scheuren in de muur zijn met tape geplakt • Trapleuning die met tape vast is gemaakt • Je kan de douches niet deftig afsluiten • Een afgebroken lavabo die in een vuilniszak is gestoken en nog aangesloten is • We hadden geen toegang tot het zwembad doordat het nog niet gekuist is • Een raam die niet meer dicht kan • De lavabo is zeer smerig in de keuken • De afvoer van de kleine wasbak in de keuken lek enorm hard en is niet bruikbaar • De vaatwasmachine is niet bruikbaar Dit betekent dat ik een bedrag heb betaald voor een kwaliteit die ik niet gekregen heb. Ik vraag u daarom om binnen de 5 dagen het volledige bedrag van 2.741,62 euro op mijn bankrekening te willen betalen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Kopie bewijs gebreken • Kopie betalingsbewijs

Afgesloten
Y. V.
8/11/2023

Weigering terugbetaling

BesteIn augustus hadden wij een weekendje naar de ardennen geboekt voor 11 personen . Voor het weekend van 11november. Door omstandigheden hebben wij dit jammer genoeg moeten annuleren! Nu hadden wij een mail ontvangen van vrbo dat in dezelfde groep zit als abritel dat we dit konden annuleren met 100% terugbetaling voor 27oktober. Wij hebben deze reis geannuleerd op 18 oktober wat nog ruim voor de verstreken tijd is. Nu weigeren ze ons geld terug te betalen met als reden dat zo iedere grote groep een huisje kan annuleren en dat het huisje nooit meer geboekt kan worden Ons huis was geboekt met als gegevens woning: #1924814a met als reserveringsnummer : HC1PT1 met als eigenaar :Winkin JulienWe hebben ondertussen nog enkele mails gestuurd maar ze negeren ons!Heel jammer dat ze zo doen want we hebben al regelmatig met onze groep bij hun geboekt.Dit zal nu zeker niet meer gebeuren wat een service!

Afgesloten
E. V.
30/08/2023

Huisje in Lesigny

Ik had een huisje gereserveerd en 850 euro betaald aan een zekere Betty voor een huisje in Lesigny bij Parijs. Door Corona konden we niet gaan. Daarna had ze het huis verhuurd, daarna was er waterschade en daarna kreeg ik geen antwoorden meer op mijn mails. Arbitrel zegt dat ik dit met de eigenaresse moet bespreken maar ze antwoordt niet meer. De eigenaresse weigerde me terug te betalen omdat ze zei dat het geld in Frankrijk moest blijven. Ik ben ten einde raad en zou graag mijn geld terug willen hebben. Ik heb de berichten die zij geschreven heeft omtrent de annulatie van haar kant uit bewaard en kan ik eventueel doorsturen. Ik hoop echt dat u me kunt helpen want ik zie dat dit huis nog steeds te boeken is onder: villa à la campagne, près de Paris. Mijn reserveringsnummer is #1818658 Arbitrel heeft het overgenomen van Homeandaway.

Afgesloten
N. M.
1/03/2022

Problemen met terugbetaling

Beste, op 05/01/2022 deed ik een reservatie met nummer HA-K574CM . Er waren problemen met jullie betaal platform en de betaling van het voorschot van € 652,39€ werd niet aanvaard. Dit werd me ook bevestigd door jullie medewerker via chat op 05/01/2022. Dus op 06/01/2022 deed ik een nieuwe betaling met een andere kredietkaart maar voor een bedrag van €651,30 aangezien ik melding kreeg dat het voorschot werd aangepast. Op 01/02/2022 merk ik op dat nu van beide kredietkaarten de bedragen werden afgehouden door Abritel ( op rekening 330413680288). Ik heb dus via chat (01/02/2022) opnieuw contact opgenomen met jullie diensten om een terugbetaling te vragen van de dubbele betaling van het voorschot. Heb toen ook alle gevraagde info doorgestuurd ( bewijs dubbele betaling en mails met de eigenaar van mijn reservatie). Mijn dossier (ref 34592512) zou worden behandelt door een special team en ik zou binnen de 48H een mail ontvangen met oplossing en uitleg. Regelmatig chat gehad op 04/02-05/02-10/02-15/02-18/02) op 19/02 gebeld met helpdesk in Nederland en op 28/02 met helpdesk in Frankrijk. Steeds dezelfde uitleg dat mijn dossier is doorgestuurd en dat ze het op hoge urgentie zetten. Maar tot op heden geen correcte service of antwoord bekomen. Dus graag ontvang ik een duidelijk antwoord in verband met mijn dubbele betaling en wanneer ik een terugbetaling mag verwachten. ik heb dus momenteel reeds meer betaald dan de totale reservatie kosten.

Afgesloten
F. B.
4/09/2021

Opgelicht door reis agentschap

Gegevens van mijn boekingVrbo vroeger Homeway Boeking Woning 2533186Geschikt voor rolstoelpatientenReserveringsnummer HA-V0LJ9D Inchecken 29-08-2021 Uitchecken 03-09-2021 Nachten 5 Gasten 7 volwassenen Eigenaar Eva und Michi Betalingsplan Betaling 1 Verschuldigd voor 10 juli 2021 Betaald € 1.370,68Aanvullende betaling Verschuldigd voor 29 juli 2021 Betaald € 255,68 Totaal € 1.626,36 Mijn Relaas Bij aankomst was er niemand aanwezig en konden niemand contacteren. op aangegeven adresNa 30 minuten iemand gekomen die beweerde dat wij niet geboekt hadden. Bewijs met documenten kon hij niets terugvinden.Na meer dan een uur ( in de regen) andere persoon kwam ons melden dat het appartement reeds verhuurd was ten gevolge een software probleem.Hij stelde voor de boeking te annuleren. Voorgesteld ander appartement. Maar niet voor 7 personen. Eerste nacht op zettels en sofa en 3 personen in een bed.Daarna een klein appartement voor 2 personen in ander gebouw.Ondertussen 4 keer verhuisd.GROOTSTE PROBLEEM.appartement niet aangepast voor minder valide. Trappen aan de ingang.Trappen naar lift.Onmogelijke toegang in lift.( Steeds uitstappen met hulp, rolstoel opvouwen. Enz.)Toegang appartement enkel met hulp van derden. Trapje.Badkamer, keuken terras en TOILET niet bereikbaar door te smalle deuren en oppervlakte.Geen douche, maar bad, ontoegankelijk voor mindervalide. Enz.De volledige familie steeds op verschillende lokaties.Communikatie met VRBO,heeft mij 6 telefoongesprekken gekost met steeds doorverwijzingen om ten slotte om op niets uit te draaien.Begrijp mijn verontwaardiging en frustraties. Vakantie was door dit alles niet makkelijk en zeer stresserend.Alles kan indien nodig met foto's gestaafd worden.Graag uw reactie en voorstel om een overeenkomst te treffen betreffende de gebreken.Bogaerts François E mail frbog@hotmail.com

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform