Meest recente klachten

P. P.
30/07/2025

klacht tov 123inkt

Geachte, In de voorbije jaren heb ik meerdere printers aangekocht bij 123inkt.be. Telkens raakt de printer op relatief korte termijn (een jaar of 2) defect. Het probleem is elke keer hetzelfde: de spuitmondjes raken verstopt. Jullie klantendienst reageerde in het verleden elke keer behoorlijk snel en vriendelijk. 3 jaar terug, op 5/7/22, moesten we alweer een nieuwe printer aanschaffen owv verstopte spuitmondjes. Jullie klantendienst hielp bij de keuze voor de aankoop van een nieuwe printer. Bij de voorgaande printerproblemen startten de problemen telkens bij het gebruik van de 123inkt, ipv de originele inkt. De originele firma, bvb Brother, weigerde hulp te bieden daar ze op de hoogte waren van het gebruik van de 123inkt. Maar jullie bleven en blijven stellig dit zeggen: "Zoals eerder aangegeven kan het gebruik van de cartridges een printer niet beschadigen." Na de aankoop van onze huidige printer, gaf ik de huismerkinkt van 123inkt nog een kans, maar in het voorjaar van 2024 kreeg ik wederom problemen met mijn toestel. Ik gaf aan jullie klantendienst aan dat ik enkel nog de originele inkt zou gebruiken. Jullie stelden voor de nog ongebruikte aangekochte inkt terug te nemen en terug te betalen. Daarbij rees wel een probleem dat ik maar een deel van het bedrag terugkreeg, maar dat trokken jullie snel recht en ik was dus verder tevreden van de aanpak. Zoals steeds in de vele jaren dat ik bij jullie klant ben geweest, werd ik af en toe opgebeld om me te overtuigen alsnog mijn bestelling aan te passen aan 123inkt. Ik weigerde dat vanaf dan elke keer. Maar in het najaar van 2024 kreeg ik opnieuw telefoon van jullie nav een grote bestelling van originele epson inkt. Ik reageerde dat ik dat niet meer wilde riskeren. De man aan de lijn vertelde dat alles nu anders was dan voorheen, en de printer niet meer herkent of een cartridge origineel is of niet, owv een aanpassing van de chip. Hij beloofde me dat de cartridge in niets meer verschilt van het origineel, behalve de prijs. Ik liet het hem herhalen. Ik zei dat ik hem zou vertrouwen en hij de bestelling mocht aanpassen, maar vroeg of hij absoluut bereikbaar zou zijn indien er toch weer problemen kwamen. Hij beloofde dat. De inkt kwam toe, ik plaatste deze in de printer en meteen kreeg ik een melding dat het geen originele inkt was!! Ik meldde dit aan jullie, maar kreeg ontwijkende antwoorden. In de maanden daarna werden printopdrachten vaak onderbroken omdat de printer niet eens meer herkende dat er inkt in zat. Telkens meldde ik de klachten aan jullie. Ik kreeg geen helpende reactie. Sinds 2 weken is de zwarte spuitmond terug defect. Ik heb de reinigingsprocessen vele keren doorlopen, maar niks hielp. Jullie stuurden me een flesje wijn op, een sorry kaartje, en een reinigingsset. Dat apprecieerde ik wel, ik gebruikte de set meteen, ik deed de reiniging 15keer, maar, het probleem werd enkel erger. Ik mailde jullie direct, ik kreeg reactie dat ik moest kijken of ik de originele doos nog had om deze te laten terugsturen, omdat ik verlengde garantie heb. Maar de doos heb ik niet meer, ik liet dat weten. Ik kreeg geen reactie meer. Uiteindelijk belde ik jullie gisteren zelf, de vrouw aan de lijn beloofde me asap terug te mailen om te laten weten wanneer een koerier om de printer zou komen. Maar ik hoorde niks meer terug. Op mijn mailtje met de vraag wie de vervoerskosten zal betalen, kreeg ik ook geen antwoord meer. Jullie weten dat wij een bedrijf hebben en de printer zeer intensief gebruiken. Wij hebben dagelijks een goed werkende printer nodig. Ik heb jullie dan laten weten dat ik tegen uiterlijk deze middag een antwoord en oplossing wenste, maar ik kreeg geen enkele reactie meer. Jullie hebben gelogen over de inkt, en nemen jullie verantwoordelijkheid niet bij de huidige problemen. De bereikbaarheid is niet goed én de kwaliteit van jullie 123inkt is zeker niet vergelijkbaar met de originele inkt. Ik ben niet het type dat openbaar klacht indient, maar ik heb jullie zoveel kansen gegeven. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 1 augustus 2025 te horen welke compensatie jullie voorzien voor de defecte printer, voor het deel van de ongebruikte verlengde garantie en voor de ongebruikte inkt die hier nog ligt. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Kopie van eerder mailverkeer op aanvraag te verkrijgen

In behandeling
J. R.
1/07/2025

Mijn perfect onderhouden printer is nu DEFECT door uw huismerk.

Geachte mevrouw/heer, Op 23/07/2023 kocht ik een Epson WorkForce WF-7840DTWF printer bij u voor €260,50. Ik heb ALTIJD originele cartridges gebruikt en secuur onderhoud uitgevoerd. In 2 jaar slechts 7968 afdrukken gemaakt. Op 3/5/2025 bestelde ik zoals altijd originele Epson cartridges. Op 4/5 om 14:27 belde uw verkoper (+31 294314010) om mij over te halen deze te annuleren en uw huismerk te kopen. Hij beweerde valselijk dat "123inkt de rechten van Epson heeft om identieke cartridges te maken". RESULTAAT: Mijn perfect onderhouden printer is nu DEFECT door uw huismerk. Zwart print niet meer (ook niet met originele cartridges) Kan geen documenten/verzendlabels/foto's printen 8 uur verloren aan troubleshooting Veel verspilde afdrukken door 10x printen voor leesbaar resultaat MISLEIDING EN STRUCTUREEL PROBLEEM: U belt actief klanten om hen weg te lokken van originele cartridges Mijn zus had in 2024 EXACT hetzelfde (HP printer vernield) Dit is een patroon van misleidende verkoop 123INKT WEIGERT TE REAGEREN: 29/6: Urgente klacht gestuurd 30/6: U antwoordt bewust op ANDERE mail om verwarring te creëren 1/7: Nog steeds GEEN reactie IK EIS: Nieuwe printer ter vervanging (gelijkwaardig aan WF-7840DTWF) Terugbetaling alle kosten: €253,15 Schadevergoeding 8u werk: €400 Stop misleidende telefonische verkoop Totaal: €653,15 + nieuwe printer Een zorgvuldig onderhouden printer met < 8000 afdrukken hoort NIET defect te raken door cartridges! Ik vraag u daarom om binnen 48 UUR het bedrag van €653,15 + een nieuwe printer te leveren.

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
H. D.
15/09/2024

Inktpatroon

Beste Heb bestelling gedaan bij 123inkt.be het factuurnummer 27547737 (zie bijlage) De betaling van 90,95 euro is reeds voldaan tijdens het plaatsen van de bestelling. Op 11 september 2024ontving ik mijn bestelling via Bpost. Tot mijn teleurstelling bleek echter dat één van de zwarte inktpatronen (545) ontbrak in het pakket. Dit zou er in totaal twee moeten zijn, maar ik heb slechts één zwart inktpatroon ontvangen. Ik heb meerdere malen geprobeerd contact op te nemen met hun klantenservice zowel België als in Nederland om dit probleem te melden, maar helaas werd mijn oproep niet beantwoord. Kunnen jullie contact opnemen en vragen hoe dit opgelost kan geraken Groet Hedwig Depessemier 0495513401

Afgesloten
H. J.
19/01/2024

Misgelopen bestelling

Beste ik heb dus een bestelling geplaatst 5882050 deze was vertraagt inverband het niet in stock zijn van het glow in the dark filament. Ik vroeg een gedeeltelijke zending aan en kreeg toen thuis maar de helft aan het gene dat er binnen kwam was PLA Satin Gold 1.1 kg jupiter serie , 1 nozzle van 0.4 gehard staal daar moest ik er ook 2 van hebben en 1 ptfe tube van 1 meter dit kwam binnen in een kleine doos die gescheurd was. ik laat dit horen dat ik heel veel van mijn bestelling miste en dat het onmogelijk was dat er zelfs 2 rollen filament in pasten. Er werd mij het voordeel van de twijfel gegeven. dus ging ik de missende artikelen krijgen nu krijg ik dus een pakketje binnen van 123 3d met niet 2.3 kilo filament maar 1.1 kg en niet eens het juiste merk dat op de bon staat 123 3d filament maar het is real filament ik snap echt niet waar ze mee bezig zijn ligt het aan de de drukte of ik snap er niets meer van het enige is dat ik 153 euro hebt betaalt voor zoveel miserie. de originele bestelling is 5882050 en de tegoed zending' klopt niet eens met wat er op de bon staat ik heb niet de waarde van mijn geld gekregen hier moet wat aan gedaan worden

Afgesloten
J. D.
13/06/2022

huismerk inktpatronen zijn niet compatibel

Beste Op 03/06/23022 heb ik volgens uw advies een volledige set inktpatronen van uw huismerk aangekocht voor mijn printer Canon Pro 1000 . factuur nr : 20780904Ik had deze inktpatronen gekocht als reserve voor wanneer mijn originele zouden leeg zijn zodat ik niet zonder zou vallen. Afgelopen week heb ik deze patronen moeten vervangen en sindsdien krijg ik om de haverklap melding dat deze niet herkend worden door mijn printer . Het gaat steeds om meerdere patronen die tegelijk niet herkend worden en dat zijn niet altijd dezelfde. De kwestie is dat ik wekelijks veel klanten in mijn studio ontvang voor pasfoto’s en het komt niet professioneel over wanneer de printer telkens opnieuw niet wil afdrukken omdat er weer eens een aantal patronen niet herkend worden. Had ik het geweten dan had ik uiteraard de originele inktpatronen besteld , maar gezien u op uw website aanbeveelt om het huismerk te kopen en omdat ik hierover nog telefonisch contact gehad met uw diensten hieromtrent , heb ik uw advies opgevolgd. U begrijpt dat ik hier absoluut niet tevreden over ben, en vraag u dan ook naar een oplossing hiervoor. ik heb u via gewone E-mail reeds bericht hierover, maar nog geen reactie ontvangen van u .

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform