Geachte,
In de voorbije jaren heb ik meerdere printers aangekocht bij 123inkt.be. Telkens raakt de printer op relatief korte termijn (een jaar of 2) defect. Het probleem is elke keer hetzelfde: de spuitmondjes raken verstopt.
Jullie klantendienst reageerde in het verleden elke keer behoorlijk snel en vriendelijk. 3 jaar terug, op 5/7/22, moesten we alweer een nieuwe printer aanschaffen owv verstopte spuitmondjes. Jullie klantendienst hielp bij de keuze voor de aankoop van een nieuwe printer.
Bij de voorgaande printerproblemen startten de problemen telkens bij het gebruik van de 123inkt, ipv de originele inkt. De originele firma, bvb Brother, weigerde hulp te bieden daar ze op de hoogte waren van het gebruik van de 123inkt. Maar jullie bleven en blijven stellig dit zeggen: "Zoals eerder aangegeven kan het gebruik van de cartridges een printer niet beschadigen."
Na de aankoop van onze huidige printer, gaf ik de huismerkinkt van 123inkt nog een kans, maar in het voorjaar van 2024 kreeg ik wederom problemen met mijn toestel. Ik gaf aan jullie klantendienst aan dat ik enkel nog de originele inkt zou gebruiken. Jullie stelden voor de nog ongebruikte aangekochte inkt terug te nemen en terug te betalen. Daarbij rees wel een probleem dat ik maar een deel van het bedrag terugkreeg, maar dat trokken jullie snel recht en ik was dus verder tevreden van de aanpak.
Zoals steeds in de vele jaren dat ik bij jullie klant ben geweest, werd ik af en toe opgebeld om me te overtuigen alsnog mijn bestelling aan te passen aan 123inkt. Ik weigerde dat vanaf dan elke keer. Maar in het najaar van 2024 kreeg ik opnieuw telefoon van jullie nav een grote bestelling van originele epson inkt. Ik reageerde dat ik dat niet meer wilde riskeren. De man aan de lijn
vertelde dat alles nu anders was dan voorheen, en de printer niet meer herkent of een cartridge origineel is of niet, owv een aanpassing van de chip. Hij beloofde me dat de cartridge in niets meer verschilt van het origineel, behalve de prijs. Ik liet het hem herhalen. Ik zei dat ik hem zou vertrouwen en hij de bestelling mocht aanpassen, maar vroeg of hij absoluut bereikbaar zou zijn indien er toch weer problemen kwamen. Hij beloofde dat. De inkt kwam toe, ik plaatste deze in de printer en meteen kreeg ik een melding dat het geen originele inkt was!!
Ik meldde dit aan jullie, maar kreeg ontwijkende antwoorden. In de maanden daarna werden printopdrachten vaak onderbroken omdat de printer niet eens meer herkende dat er inkt in zat. Telkens meldde ik de klachten aan jullie. Ik kreeg geen helpende reactie.
Sinds 2 weken is de zwarte spuitmond terug defect. Ik heb de reinigingsprocessen vele keren doorlopen, maar niks hielp.
Jullie stuurden me een flesje wijn op, een sorry kaartje, en een reinigingsset. Dat apprecieerde ik wel, ik gebruikte de set meteen, ik deed de reiniging 15keer, maar, het probleem werd enkel erger.
Ik mailde jullie direct, ik kreeg reactie dat ik moest kijken of ik de originele doos nog had om deze te laten terugsturen, omdat ik verlengde garantie heb. Maar de doos heb ik niet meer, ik liet dat weten.
Ik kreeg geen reactie meer. Uiteindelijk belde ik jullie gisteren zelf, de vrouw aan de lijn beloofde me asap terug te mailen om te laten weten wanneer een koerier om de printer zou komen. Maar ik hoorde niks meer terug. Op mijn mailtje met de vraag wie de vervoerskosten zal betalen, kreeg ik ook geen antwoord meer.
Jullie weten dat wij een bedrijf hebben en de printer zeer intensief gebruiken. Wij hebben dagelijks een goed werkende printer nodig.
Ik heb jullie dan laten weten dat ik tegen uiterlijk deze middag een antwoord en oplossing wenste, maar ik kreeg geen enkele reactie meer.
Jullie hebben gelogen over de inkt, en nemen jullie verantwoordelijkheid niet bij de huidige problemen. De bereikbaarheid is niet goed én de kwaliteit van jullie 123inkt is zeker niet vergelijkbaar met de originele inkt.
Ik ben niet het type dat openbaar klacht indient, maar ik heb jullie zoveel kansen gegeven.
Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 1 augustus 2025 te horen welke compensatie jullie voorzien voor de defecte printer, voor het deel van de ongebruikte verlengde garantie en voor de ongebruikte inkt die hier nog ligt.
Met vriendelijke groeten,
Bijlage:
- Kopie factuur
- Kopie van eerder mailverkeer op aanvraag te verkrijgen