Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
ongewenst bedrag van rekening
Beste, OP 5/12/2024 en 6/1/2025 heb ik vastgesteld dat er € 2,99 van mijn rekening afgaat. Weet niet vanwaar dit komt .Het is afkomstig van SPB SEPA -INCASSO SPB CO2. Heb nergens iets ondertekend.Heb de domiciliering nu geblokkeerd bij de bank en hoop dat dit probleem opgelost is. Kan ik verder nog iets doen dan wat ik gedaan heb ? Vriendelijke groeten en bedankt.
halen geld van rekening zonder dat ge het weet
Beste,Dit betreft een bijdrage ter compensatie van het gebruik van fossiele brandstoffen en werd aangeboden door de energieleverancier.De domiciliëring gebeurt door een Frans rekeningnummer, SPB Benelux is niet bevoegd.We kunnen je doorverwijzen naar koolstofcompensatie@selectra.info voor verdere informatie en raden je aan je bank te contacteren om de machtiging stop te zetten (of dit zelf te doen via online of mobile banking).Met vriendelijke groetenDienst klachtenbeheerSPB Benelux BVRoderveldlaan 3 - 2600 BerchemBE 0871.620.818www.spb.Korte beschrijving van uw probleem
Opzeg maandelijks bedrag
Beste, Maandelijks gaat er 2,99 euro van mijn rekening naar dit frans rekeningnummer (FR7610107003490063049368103) met als naam ''SPB SEPA-INCASSO SPB CO2'', Ik heb ook geen idee van waar dit komt. Dit is al een tijdje aan de gang en dit viel mij recent op. Wat kan ik precies doen om dit stop te zetten? Alvast bedankt!
Afwijzing verzekeringsclaim
Geachte, Ik wens een klacht in te dienen tegen SPB Benelux, de verzekeringsmaatschappij die mijn smartphoneverzekering beheert. De reden voor mijn klacht is hun onredelijke en onbehoorlijke behandeling van mijn verzekeringsclaim. In juli 2024 werd mijn smartphone gestolen. Ik heb onmiddellijk aangifte gedaan bij de politie en de nodige documenten, inclusief het proces-verbaal, naar SPB Benelux gestuurd. In plaats van mijn claim snel en correct af te handelen, blijft SPB Benelux eisen dat ik een herstelbewijs van een eerder schadegeval aanlever, ondanks dat dit incident niets te maken heeft met de diefstal. Ik wil benadrukken dat het eerdere schadegeval, waarbij mijn smartphone enige schade opliep, destijds door SPB werd afgewezen omdat ze dit als een mechanisch defect beschouwden, en geen accuraat herstelbewijs bijhouden voor zo’n incident is zeer gebruikelijk. Het verlies van mijn toestel door diefstal is echter een volledig losstaand incident, en er is geen enkele reden om dit herstelbewijs te vereisen om de diefstalclaim te honoreren. SPB Benelux blijft weigeren mijn aanvraag goed te keuren zonder dit ongerelateerde herstelbewijs, en zij negeren het feit dat ik geen officieel herstelbewijs kan aanleveren omdat dit door een derde partij is uitgevoerd zonder formele facturatie. Ondanks herhaalde pogingen om mijn situatie uit te leggen, heeft SPB Benelux geen redelijke oplossing geboden en verwijzen ze me enkel door naar de Ombudsman van de Verzekeringen. Ik vind deze behandeling onacceptabel en in strijd met wat een consument van een verzekeraar mag verwachten. Ik verzoek u om deze zaak te onderzoeken en SPB Benelux te verzoeken hun verplichtingen na te komen en mijn claim zonder verdere vertraging goed te keuren. Bij voorbaat dank voor uw hulp.
Stopzetting domiciliëring maandelijkse bijdrage SPB Benelux
Lede, 05/03/2024Beste,Na telefonisch contact met de rechtsbijstand van ‘testaankoop’ kreeg ik het advies om jullie een brief te sturen. Deze is reeds aangetekend verzonden op 13/02/2024 (zie bijlage) samen met een roze kaart. Tot op heden heb ik geen reactie ontvangen alsook het stukje roze kaart nog steeds niet teruggezonden gekregen.Via deze weg wil ik graag mijn verzekering bij SPB NOGMAALS opzeggen!Ik heb reeds in de maand oktober en december 2023, via aangetekende zendingen naar sepastop.eu (zie bijlage) gevraagd mijn betaling stop te zetten. Tot op heden blijft de maandelijkse betaling van € 7.50 verder lopen. Ik heb de betaling die klaar stond voor de maand maart geblokkeerd en zal dit in de komende maanden blijven doen.Kan u mij een bewijs mailen dat ik bij jullie een contract heb ondertekent alsook de vervaldatum.Graag had ik een onmiddellijke stopzetting en terugbetaling van de maanden november 2023, december 2023, januari en februari 2024.Indien er geen gevolg geven wordt aan dit schrijven en ik uiterlijk 15 maart 2024 van jullie geen reactie heb mogen ontvangen, ben ik genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen en een advocatenbureau in te schakelen.Vriendelijke groeten.
Smartphone omnium komt niet tussen omdat er geen proximus nummer actief is in het toestel.
Particulier: Kevin De Brandt _ Vaste proximus klant en heeft dus PROXIMUS SIM KAART.De particulier maakt een omschakeling naar Business klant.Mede vennoot: Stefanie De Nul_Telenet SIM kaart is vanaf nu ook verandwoordelijk voor de betaling van de factuur aan proximus.Het Gsm nr van Kevin maakt een switch en tekend een contract van 2jaar vast. (niet overal even voordelig, maar zo kregen we de kans om een duurzaam toestel, aan te kopen tegen een voordeligere prijs). De éénmalige kost voor het toestel, blijft ongewijzigd, op voorwaarde dat Kevin zijn Gsm nr 2jaar trouw blijft aan het abonnement. Bij opzeg, zal het toestal nog voor de verbroken periode zijn restwaarde moeten betalen. M.a.w. dikwijls en veel betalen we extra's omdat de inhoud van het abbonement écht triest is en dus meteen overschreden wat Mobiel internet betreft! Hiermee hebben we op zich geen probleem. We betalen bij, of wezen inventief.Ook betalen we een omnium verzekering op het toestel dat tegen een lagere prijs kon aangekocht worden, op voorwaarde dat het proximus abbonement van 2jaar werd ondertekend.Omdat Kevin in de bouw werkt, en zijn telefonie 9/10 bij Stefanie terecht komt, hebben we bewust het toestel aan Stefanie toevertrouwd. Dit omdat Kevin met zijn job als vloerder, het toestel niet in ere zal kunnen houden!Zodus, Stefanie nam het duur maar handig toestel SAMSUNG Z FOLD 4 als haar drukke smartphone, met haar nummer (het vast nummer van de zaak: 0479 766 153) Onlangs was er plots (zonder aanleiding) geen scherm meer op het grote Z FOLD 4 (boekscherm. ) ook vooraan mankeerde eerst compleet, ondertussen nog veel te vaak! Switchen tussen scherm vooraan en boek binnenin is een verloren zaak en enkel een aanzet voor een volledig reset opstart. Momenteel is het toestel, onvoorspelbaar, ergerlijk, en dit dus doordat het soms wel werkt, (vooraan)en soms ook helemaal niet! Geen Beeld, geen leven.Enkel een reset heropstart geeft hem weer leven..Eens deze doorlopen is, ben je vaak al 10min kwijt, vooraleer je kan verder doen waar je was gebleven!Ongelooflijk! Enerverend en waanzin want dit zonder aanleiding of zelf schade toe te brengen ofzo...Ondanks het een geweldig toestel is, is het onverklaarbaar intern smartphonemankement momenteel een groots probleem!Onze communicatie in het bedrijf lijdt hieronder!Wanneer we willen terugvallen op de trouw betaalde omnium verzekering twv 12€ /maand (Bij de aankoop trouwens met de verkopers overlegd hoe het gebruik en de nummer wissel zal gebeuren, maar geen opmerking gekregen over de LET OP!)Conclusie:Proximus stelt vast dat ik gewoon eerlijk en simpel maar 1 nummer heb gebruikt in het toestel, en dit is geen proximus nr!Maar dat het proximus nummer minstens 2x /per dag naar mijn telenet nummer belt, en meestal nog veel meer + Wappjes + Smsjes + + + Dat verandert niets aan de situatie voor de omnium toe te passen.Ik heb zelfs met mijn telenet gsm nr een proximus account.Alles kan, tot er iets misloopt!Ik merk dan op dat er op my proximus, uiteraard de gsm nummer van Kevin bij het omnium aspect staat. Dit vanzelfsprekend, omdat de aankoop van de gsm enkel mogelijk was in combinatie met het vast abbonement waarmee hij best in het gareel blijft om extra kosten die snel oplopen te vermijden, klantenOmnium verzeker dekt schade gsm niet omdat gsm nummer telenet sim kaart is. Maar mijn partner is al jaar en dag klant bij proximus!! omdat het toestel niet overleefd in den bouw, heb ik bewust het toestel in gebruik genomen, welliswaar komt heel veel telefonie dat voor hem is bedoeld, bij mij terecht Nu de gsm plots zonder aanleiding, zelden nog een groot scherm weergeeft, en dus enkel het kleine SAMSUNG Z4FOLD Scherm, wordt me gezegd dat er geen proximus nr actief is geweest in de smartphone en hierdoor wil de omnium verzekering die wij nochtans trouw betalen, niet tussenkomen in de herstelling. Dus om ons te laten betalen, daarvoor maakt het niet uit welk nummer er met het toestel belt, maar als er problemen zijn, dan komt de kat op de koord!Er werd een proximus kaartje meegegeven bij het toestel, dus in principe hoefde het nummer van Kevin niet in de gsm te hebben gestoken.Enkel een proximus nummer moet actief zijn geweest op het toestel.Sorry, had ik het geweten, dan had ik heel belachlijk 2 simkaarten (waarvoor er plaats is voorzien) erop na gehouden, en op tijd en stond ook met dat onnodig nummer de nodige belletjes gedaan. Kwestie van het allemaal nog een beetje complexer te maken.Ik hoop dat jullie ons kunnen bijstaan, ondanks er geen proximus nr actief was in het toestel, wij wel vaste trouwe klant en betaler zijn, en ons toestel nu mankeerd, waardoor wij héél graag beroep willen doen op de omnium verzekering aub!
Problemen met reparatie met verzekering
Beste, ik heb op 29dec 2014 een iPhone 6+ 64g aangekocht bij base, en hierbij een extra verzekering genomen van €11,95/maand. Dit toestel heb ik in juli 2017 laten herstellen. Het scherm was stuk. (Hier wou men oorspronkelijk een franchise aanrekenen, maar deze heb ik niet moeten betalen wegens slechte afhandeling van het dossier.) enkele dagen later kwam mijn scherm los en brak er een klein hoekje af. Ik dacht dat iemand deze had laten vallen maar er niet voor durfde uit komen. Ik heb dit dan zo gelaten daar het toestel nog perfect werkte. Het scherm begon echter wel losser te komen, waarna ik het met plakband probeerde dicht te houden. Toen ik dit later liet zien bij een Apple shop zei men dat dit een zeer goedkoop scherm was en enorm slecht geplaatst. Door het opwarmen van het toestel smolt de lijm. Met deze info heb ik hem dan nu nogmaals opgestuurd via de verzekering die ik heb. Ik kreeg hierna een mail: je schadedossier is goedgekeurd en wij bieden je een voucher van €224,75 die je kan inwisselen tegen een nieuw toestel in je BASE shop. Hierop heb ik gerepliceerd: Mijn excuses, maar ik heb altijd netjes mijn verzekering betaald. Ik begrijp dat de waarde van mijn toestel is gedaald, maar het toestel werkte nog perfect naar behoren. Enkel het scherm was niet degelijk hersteld en daarom stuk gegaan. Ik heb het toestel destijds bijna €900 betaald en aan verzekering ook bijna zoveel. Nu ben ik naar een baseshop gaan horen welke IPhone ik voor €225 kan krijgen, met als antwoord: mits opleg van ongeveer €100 kan ik een iPhone 6s van 32g krijgen. Ik hoop dat ik via een of andere weg een iPhone (minstens een 6 64g) kan krijgen zonder dat ik hiervoor moet betalen.Ik hoop op begrip en wacht op respons. Mvg.Moet de verzekering indien mijn toestel niet minstens en evenwaardig toestel of een upgrade hiervan aanbieden? Of als zij het juiste toestel niet ter beschikking hebben, mijn centen terug geven i.p.v. een voucher? Alvast bedankt voor uw hulp.Met vriendelijke groeten,Maginel Kim
Probleem met schadeverzekering gsm
Wij kochten een Iphone 6 aan in juli 2015 in de Apple winkel. Daarbij namen wij de schadeverzekering op aanraden van de verkoper van Apple. Maandelijks betalen wij 11,95 euro. In april 2017 merkt mijn man dat de batterij van zijn Iphone sneller plat is dan anders. We gaven dit aan bij Apple, die ons aanraadde om de schadeverzekering daarvoor aan te schrijven. Dit deden we ook, maar na een week kregen we als antwoord dat zij dit zien als slijtage door het gebruik van de gsm... Ok daar kunnen we mee leven. Maar in september 2017 laat mijn man zijn gsm vallen en is het scherm helemaal kapot. We gaven dit opnieuw aan via de verzekering, maar kregen na een week de vraag van hen om een bewijs te sturen dat de Iphone herstelt werd na de aangifte in april. Wij vielen volledig uit de lucht, want de Iphone werkte nog perfect (enkel de batterij ging wat vlugger plat). Dit staat dus nergens in hun algemene voorwaarden dat de gsm in 'nieuwstaat' moet zijn. Na 2 jaar kan een gsm toch niet meer in nieuwstaat verkeren?! Ofwel moet die 2 jaar in de kast hebben gelegen! Mijn man is zelfstandig en zit nu al bijna 2 maanden zonder gsm. De verzekering via SPB Benelux is pure oplichterij. Wat ik ook betreur aan de verzekering is dat mijn man per mail vraagt waar dit in hun algemene voorwaarden staat dat de gsm in nieuwstaat moet verkeren. Maar daarop kunnen zij geen antwoord geven...
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten