Terug

Afwijzing verzekeringsclaim

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. S.

Naar: SPB Benelux

21/08/2024

Geachte, Ik wens een klacht in te dienen tegen SPB Benelux, de verzekeringsmaatschappij die mijn smartphoneverzekering beheert. De reden voor mijn klacht is hun onredelijke en onbehoorlijke behandeling van mijn verzekeringsclaim. In juli 2024 werd mijn smartphone gestolen. Ik heb onmiddellijk aangifte gedaan bij de politie en de nodige documenten, inclusief het proces-verbaal, naar SPB Benelux gestuurd. In plaats van mijn claim snel en correct af te handelen, blijft SPB Benelux eisen dat ik een herstelbewijs van een eerder schadegeval aanlever, ondanks dat dit incident niets te maken heeft met de diefstal. Ik wil benadrukken dat het eerdere schadegeval, waarbij mijn smartphone enige schade opliep, destijds door SPB werd afgewezen omdat ze dit als een mechanisch defect beschouwden, en geen accuraat herstelbewijs bijhouden voor zo’n incident is zeer gebruikelijk. Het verlies van mijn toestel door diefstal is echter een volledig losstaand incident, en er is geen enkele reden om dit herstelbewijs te vereisen om de diefstalclaim te honoreren. SPB Benelux blijft weigeren mijn aanvraag goed te keuren zonder dit ongerelateerde herstelbewijs, en zij negeren het feit dat ik geen officieel herstelbewijs kan aanleveren omdat dit door een derde partij is uitgevoerd zonder formele facturatie. Ondanks herhaalde pogingen om mijn situatie uit te leggen, heeft SPB Benelux geen redelijke oplossing geboden en verwijzen ze me enkel door naar de Ombudsman van de Verzekeringen. Ik vind deze behandeling onacceptabel en in strijd met wat een consument van een verzekeraar mag verwachten. Ik verzoek u om deze zaak te onderzoeken en SPB Benelux te verzoeken hun verplichtingen na te komen en mijn claim zonder verdere vertraging goed te keuren. Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Bemiddeling door Testaankoop 28 augustus 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform