Terug

Smartphone omnium komt niet tussen omdat er geen proximus nummer actief is in het toestel.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: SPB Benelux

17/09/2023

Particulier: Kevin De Brandt _ Vaste proximus klant en heeft dus PROXIMUS SIM KAART.De particulier maakt een omschakeling naar Business klant.Mede vennoot: Stefanie De Nul_Telenet SIM kaart is vanaf nu ook verandwoordelijk voor de betaling van de factuur aan proximus.Het Gsm nr van Kevin maakt een switch en tekend een contract van 2jaar vast. (niet overal even voordelig, maar zo kregen we de kans om een duurzaam toestel, aan te kopen tegen een voordeligere prijs). De éénmalige kost voor het toestel, blijft ongewijzigd, op voorwaarde dat Kevin zijn Gsm nr 2jaar trouw blijft aan het abonnement. Bij opzeg, zal het toestal nog voor de verbroken periode zijn restwaarde moeten betalen. M.a.w. dikwijls en veel betalen we extra's omdat de inhoud van het abbonement écht triest is en dus meteen overschreden wat Mobiel internet betreft! Hiermee hebben we op zich geen probleem. We betalen bij, of wezen inventief.Ook betalen we een omnium verzekering op het toestel dat tegen een lagere prijs kon aangekocht worden, op voorwaarde dat het proximus abbonement van 2jaar werd ondertekend.Omdat Kevin in de bouw werkt, en zijn telefonie 9/10 bij Stefanie terecht komt, hebben we bewust het toestel aan Stefanie toevertrouwd. Dit omdat Kevin met zijn job als vloerder, het toestel niet in ere zal kunnen houden!Zodus, Stefanie nam het duur maar handig toestel SAMSUNG Z FOLD 4 als haar drukke smartphone, met haar nummer (het vast nummer van de zaak: 0479 766 153) Onlangs was er plots (zonder aanleiding) geen scherm meer op het grote Z FOLD 4 (boekscherm. ) ook vooraan mankeerde eerst compleet, ondertussen nog veel te vaak! Switchen tussen scherm vooraan en boek binnenin is een verloren zaak en enkel een aanzet voor een volledig reset opstart. Momenteel is het toestel, onvoorspelbaar, ergerlijk, en dit dus doordat het soms wel werkt, (vooraan)en soms ook helemaal niet! Geen Beeld, geen leven.Enkel een reset heropstart geeft hem weer leven..Eens deze doorlopen is, ben je vaak al 10min kwijt, vooraleer je kan verder doen waar je was gebleven!Ongelooflijk! Enerverend en waanzin want dit zonder aanleiding of zelf schade toe te brengen ofzo...Ondanks het een geweldig toestel is, is het onverklaarbaar intern smartphonemankement momenteel een groots probleem!Onze communicatie in het bedrijf lijdt hieronder!Wanneer we willen terugvallen op de trouw betaalde omnium verzekering twv 12€ /maand (Bij de aankoop trouwens met de verkopers overlegd hoe het gebruik en de nummer wissel zal gebeuren, maar geen opmerking gekregen over de LET OP!)Conclusie:Proximus stelt vast dat ik gewoon eerlijk en simpel maar 1 nummer heb gebruikt in het toestel, en dit is geen proximus nr!Maar dat het proximus nummer minstens 2x /per dag naar mijn telenet nummer belt, en meestal nog veel meer + Wappjes + Smsjes + + + Dat verandert niets aan de situatie voor de omnium toe te passen.Ik heb zelfs met mijn telenet gsm nr een proximus account.Alles kan, tot er iets misloopt!Ik merk dan op dat er op my proximus, uiteraard de gsm nummer van Kevin bij het omnium aspect staat. Dit vanzelfsprekend, omdat de aankoop van de gsm enkel mogelijk was in combinatie met het vast abbonement waarmee hij best in het gareel blijft om extra kosten die snel oplopen te vermijden, klantenOmnium verzeker dekt schade gsm niet omdat gsm nummer telenet sim kaart is. Maar mijn partner is al jaar en dag klant bij proximus!! omdat het toestel niet overleefd in den bouw, heb ik bewust het toestel in gebruik genomen, welliswaar komt heel veel telefonie dat voor hem is bedoeld, bij mij terecht Nu de gsm plots zonder aanleiding, zelden nog een groot scherm weergeeft, en dus enkel het kleine SAMSUNG Z4FOLD Scherm, wordt me gezegd dat er geen proximus nr actief is geweest in de smartphone en hierdoor wil de omnium verzekering die wij nochtans trouw betalen, niet tussenkomen in de herstelling. Dus om ons te laten betalen, daarvoor maakt het niet uit welk nummer er met het toestel belt, maar als er problemen zijn, dan komt de kat op de koord!Er werd een proximus kaartje meegegeven bij het toestel, dus in principe hoefde het nummer van Kevin niet in de gsm te hebben gestoken.Enkel een proximus nummer moet actief zijn geweest op het toestel.Sorry, had ik het geweten, dan had ik heel belachlijk 2 simkaarten (waarvoor er plaats is voorzien) erop na gehouden, en op tijd en stond ook met dat onnodig nummer de nodige belletjes gedaan. Kwestie van het allemaal nog een beetje complexer te maken.Ik hoop dat jullie ons kunnen bijstaan, ondanks er geen proximus nr actief was in het toestel, wij wel vaste trouwe klant en betaler zijn, en ons toestel nu mankeerd, waardoor wij héél graag beroep willen doen op de omnium verzekering aub!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform