Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
K. S.
29/08/2025

betalingsherinnering de watergroep

Geachte mevrouw/heer, Op 22 augustus 2025, hebben wij een schrijven ontvangen met saldobrief te betalen... Ik stel echter vast dat wij niet geholpen worden, noch door jullie noch door de watergroep waarmee dit allemaal begonnen is. Wij hebben verschillende nieuwbouwwoningen recht gezet maar door fout advies van de watergroep is hier een nieuwe uitbereiding van de riolering geplaatst terwijl deze aanwezig waren. Dit heeft geleid tot verschillende aangetekende zendingen van onze kant aan jullie en de Watergroep en een enorm hoog bedrag aan intresten en schadebeding door het maandenlange aanslepen van dit dossier. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 20 september een rechtzetting van onze betwisting. Met vriendelijke groeten, Stassijns Koen Zaakvoerder Timeless Stones Bijlage: - kopie aangetekende zendingen

Afgesloten
J. K.
3/07/2025

Modero - intestest on a fine I never received

Dear representatives of De Lijn, Modero, and the Ombudsdienst Klachten, (Tets Aankoop) Good day. I am writing to express my deep dissatisfaction with the handling of my case, which I have already addressed several times without receiving an adequate response. It has now been over six months, and I am still being pursued for a fine that I never received by post—not once. Despite my repeated requests, I have not received a single piece of evidence proving that the original fine or any reminders were sent to my apartment. As previously stated in my emails, I have paid the base fine of €107 to De Lijn. However, I refuse to pay the interest charges until you provide valid proof—specifically, a copy of the registered mail receipts (aangetekende zendingen)—confirming that the letters were indeed sent and attempted to be delivered. To date, I have received no such proof. Additionally: I contacted your office the day before the deadline and was told you would “look into it.” I was then disconnected and have had no follow-up since. The interest has now been further increased by €1.70, without justification or transparency. There is still no trace of the original fine or of the two registered letters you claim to have sent. I find it unacceptable that a file is transferred to a deurwaarder (bailiff) when the recipient has received none of the associated documentation. This situation reflects extremely poorly on De Lijn and contributes to the growing mistrust the public feels toward its services. I request that this case be urgently reviewed by all parties involved, and that I receive a written response with documented proof of the communications you claim were sent. I have also copied the Ombudsdienst Klachten due to the poor handling and lack of transparency in this matter. Sincerely, Helene Mail sent on 30/06/2025 Old mails sent on 11 Nov + 12 Nov + 24 Nov and not one single response of Delijn and Modero for proof aangetekend brief

Opgelost
N. A.
20/03/2025

Weigering uitvoering werken

Geachte, Ik heb contact opgenomen met het gerechtsdeurwaarderskantoor Modero om achterstallige buitengewone kosten en kosten van een betekening te innen. Op de afrekening van 23/01/2025 stonden zowel de buitengewone kosten als de betekening aangerekend. Echter had ik na nazicht blijkbaar een aantal rekenfoutjes gemaakt en wou de gerechtsdeurwaarder dat de bewijzen meer gedetailleerd opgesteld werden. Echter wou de gerechtsdeurwaarder opeens de betekening niet meer doorrekenen, want hierover zou een "meningsverschil" zijn ondanks het feit dat het wettelijk bepaald is dat de koste van de betekening ten laste van de schuldenaar is. Het tussenvonnis heb ik in eerste instantie laten betekenen voor het innen van achterstallig alimentatiegeld via DAVO. Echter heeft de gerechtsdeurwaarder ook de vonnissen/arresten en de betekeningen nodig voor het innen van achterstallige kosten. De gerechtsdeurwaarder beweert opeens dat zij dit niet zouden nodig hebben om de achterstallige buitengewone kosten te innen. Dit zodat ze de betekening niet moet aanrekenen aan mijn ex-partner Geert Soogen. Aangezien ik hier absoluut niet mee akkoord ben en heb proberen door te dringen zodat zowel de buitengewone kosten als de betekening zouden aangerekend worden, heeft de gerechtsdeurwaarder beslist om de provisie terug te storten en het dossier bij hun af te sluiten. Ik zou naar een andere gerechtsdeurwaarder moeten stappen en deze zou de schuld dan maar moeten innen. Bijkomende informatie en bewijzen kan ik bezorgen via mail. Dit aangezien de website het niet toelaat om alle bijlage te uploaden. Hoogachtend, Nina Andries

Opgelost
A. C.
12/12/2023

Aanmaning Moredo

Beste,Op 2 oktober 2023 kreeg mijn minderjarige dochter een boete wegens het niet kunnen voorleggen van een geldig vervoersbewijs op de bus. In het verleden hebben we meerdere jaren een busabonnement gehad maar wegens de vele malen niet rijden van de bus of het gewoon voorbijrijden en het niet ontvangen van een compensatie hiervan hebben we besloten dat er met de fiets of auto gereden werd en in sommige gevallen met de bus waarvoor ze steeds 10 tickets op de app staan heeft. Ook hier is ze al heel wat tickets verloren omdat ze plichtbewust haar ticket activeert ruim voor ze op de bus stapt maar dan blijkt de bus niet te rijden of rijdt ze gewoon voorbij. Dus ja, ze activeert haar ticket als ze op de bus stapt. Een beslissing die wij volledig begrijpen. Ze schrok dan ook heel erg dat bij controle haar ticket rood kleurde. Blijkbaar is er ergens een hapering geweest. Maar u kan nagaan dat we tickets per 10 stuks aankopen en dat er zeker nog voldoende op haar app staan. Hier is geen kwaadopzet in het spel. Ze kreeg dus een folder mee waarop het pv-nummer, nummer van overtreding staat, datum, uur en bij onmiddellijke inning van de boete staat er een streep. De controleur zei nog dat we een verweer konden indienen en dat de boete dan zou vervallen. Ik heb dit onmiddellijk gedaan. We zouden nog een definitieve beslissing krijgen. Enkele dagen later viel er een proces verbaal in de bus, aangetekend. Hierop staat dat we voor 4 november 2023 een verweer kunnen indienen en dat we daarna een definitieve beslissing ontvangen. Omdat ik op 2 oktober 2023 al een verweer had ingediend en dit zeker voor 4 november is, dacht ik dat dit in orde was en was ik aan het wachten op deze definitieve beslissing. Tot ik gisteren meteen een aanmaning in de bus krijg van 144,34 euro. Niet aangetekend. Ik heb gisteren contact gehad met modero en daar werd steeds hetzelfde herhaald: ik heb te vroeg mijn verweer ingediend. Dit valt buiten procedure en hierop mag de lijn niet antwoorden. Ongelofelijk. Mijn dochter heeft de contactgegevens voor een verweer in te dienen op de bus zelf meegekregen. Waarom geven ze deze gegevens op dat moment mee? Indien u klantvriendelijk bent, zou u eerst nagaan of ze wel degelijk tickets op haar app staan had. Bij 1 hapering moeten wij meteen betalen maar wij ontvangen niets voor al die keren dat wij reeds betaald hebben maar dat de bus niet kwam opdagen of dat ze gewoon voorbijreed. Onaanvaardbaar. Al de gegevens worden op de bus meegegeven om een verweer in te dienen, u weet dat klanten die oprecht zijn dit dan ook meteen doen om in orde te zijn, om ze daarna te kunnen straffen omdat ze te vroeg een verweer hebben ingediend? Dit ruikt bij mij naar oplichting. U geeft een boete zonder na te gaan of er al dan niet tickets op de app staan? U geeft de klanten die eerlijk betalen geen compensatie voor al de gemiste ritten. Waar is uw klantvriendelijkheid?

Afgesloten
K. M.
23/10/2023

kwijtschelden administratieve kost

Beste, op 19.04.2023 heb ik een factuur van het UZ Brussel, voor een bedrag van €49,50 ontvangen, maar ik ben deze uit het oog verloren en dus vergeten te betalen. Dit is hoogst uitzonderlijk voor mij. Ik ben steeds stipt met het betalen van facturen.Ik ontvang op 16/10 een laatste herinnering van Modero gerechtsdeurwaarders voor deze ontbetaalde factuur. Ik lees in die brief dat er een rappel door het UZ werd gestuurd op 01/08/2023. Ik betwist ten stelligste dat ik deze rappel van het UZ Brussel heb ontvangen, zoniet zou ik de factuur onmiddellijk hebben betaald.Op 17/10/2023 bel ik naar Modero om mijn verhaal te doen en om ze te vragen om de administratieve kost van € 40,- kwijt te schelden op basis van het feit dat ik de rappel op 01/08/2023 nooit heb ontvangen. Ik krijg als repliek : u mag altijd een mail sturen.Vandaag krijg ik een mail terug met een negatief antwoord.Ik vind nochtans dat ik van goede wil ben omdat ik de openstaande factuur onmiddellijk heb betaald toen ik de brief van Modero heb ontvangen.Graag uw tussenkomst, omdat ik vind dat de administratieve kost niet in verhouding ligt tot het openstaande en inmiddels verschuldigde bedrag.Hartelijk dank

Afgesloten
C. B.
20/04/2022

Onterechte Gerechtelijke Ingebrekestelling

*toegangsticket aangekocht waar altijd ook een treinticket nmbs bij inbegrepen is*conducteur heeft dit bevestigd en telefonisch werd deze aanmaning ook geseponeerd *er wordt dan ineens toch een ingebrekestelling gestuurd

Afgesloten
R. M.
8/01/2021

Meerkost boete ondanks beroep

Beste,Het afgelopen jaar heb ik meermaals gevraagd waarom delijn niet op mijn beroep antwoord ivm een boete die ik gekregen heb.Ik heb deze boete in eerste instantie niet betaald omdat er een beroep was aangetekend zoals aangegeven in jullie procedure:Betwistingsmogelijkheden:Tegen dit voorstel van beslissing:Tegen dit voorstel van beslissing kan u - conform art. 44 [septies/novies] van het decreet van 31 juli 1990betreffende het publiekrechtelijk vormgegeven extern verzelfstandigd agentschap VVM De Lijn - schriftelijk of meteen email, uw verweer formuleren. Indien u minderjarig was op het ogenblik van de feiten kan het verweer ook dooruw ouders of enig ander persoon onder wiens hoede u staat worden geformuleerd.Conform art. 86 van het Besluit van de Vlaamse regering van 14 mei 2004 betreffende de exploitatie en de tarievenvan de VVM De Lijn, dient u dit verweer te richten aan het leidinggevend sanctionerend personeelslid van de VVMDe Lijn als volgt:Per post: Postbus 10 000Per mail: Boetes@delijn.beDit verweer dient te gebeuren voor 22.03.2020. Gelieve alle volgens u relevante bewijsstukken toe te voegen ensteeds uw proces-verbaalnummer te vermelden.Indien u voor 22.03.2020 de geldboete betaalt of geen verweermiddelen formuleert, wordt de beslissing in ditboetedocument van rechtswege omgezet in een definitieve beslissing.Volgens jullie zou het beroep echter te vroeg zijn ingediend en dit zou de reden zijn voor het gebrek aan repliek. Dit is echter in geen gevallen een voldoende antwoord aangezien ik reeds op het voertuig een geschrift dat ik beboet zou worden heb mogen ontvangen.Ondertussen heb ik zowel de boete als de meerkost reeds betaald omwille van het telkens stellen van deadlines. Ik heb echter ook aangegeven dat dit enkel betaald werd omwille van het telkens hoger oplopen van de zogezegde kosten die modero aan deze zaak heeft.Dit wil zeggen dat op een boete van 107 euro ik ondertussen een bedrag heb moeten betalen van 200 euro extra. Dit is een verdrievoudiging van het het te betalen bedrag ondanks dat ik in mijn recht sta en beroep heb ingediend. Ik verwacht dan ook een volledige terugbetaling van de meerkost die modero mij heeft aangerekend omwille van het feit dat ik beroep heb aangetekend tegen de boete en dus niet verplicht was de boete te betalen tot dat er een repliek zou komen op deze boete.Alvast bedankt voor uw medewerking.RM

Afgesloten
A. C.
1/01/0001

Verschuldigde kosten dwangevel

Geachte,Naar aanleiding van het dwangbevel dd. 31 januari 2017 met bovenvermeld dossiernummer deel ik u mede dat ik de volgens dit dwangbevel nog verschuldigde kosten betwist.Ik ben voor het eerst in kennis gesteld van het verschuldigde bedrag van 55 € door middel van jullie aangetekend schrijven dd. 28 oktober 2016. Voorgaande briefwisseling (1 brief per normale post) heeft mij spijtig genoeg nooit eerder bereikt. Naar aanleiding van jullie aangetekend schrijven heb ik het verschuldigde bedrag van de boete, nl. 55 €, binnen de door jullie voorgestelde termijn van 30 dagen, ook daadwerkelijk betaald. Het feit dat ik op dat ogenblik niet overging tot de betaling van 15 € administratiekosten is het bewijs dat ik deze extra administratieve kosten toen reeds betwistte en wel om de volgende redenen:1. Ik ontving voor jullie aangetekend schrijven geen briefwisseling omtrent deze boete en acht de aanrekening van administratiekosten bijgevolg onterecht2. In de eerste brief dd 19 februari 2016, die blijkbaar niet aangetekend verstuurd werd en die ook niet werd ontvangen door mij, maar die nu ter inzage bij het dossier van de gerechtsdeurwaarder gevoegd werd, is er geen opgave van de hoogte van het bedrag van de administratiekosten3. De administratiekosten zijn niet gespecifieerd. Hoe is deze 15 € samengesteld?4. De administratiekosten zijn buitensporig hoog (15 € op 55 € = 27,3% !!!) en in strijd met de wettelijke voorschriftenIk heb, van zodra ik op de hoogte was van mijn fout (dus na de ontvangst van jullie aangetekend schrijven), ter goeder trouw gehandeld en binnen de door jullie vooropgestelde termijn mijn betaling overgemaakt met uitzondering van de betwiste administratiekosten. Dit toont mijn inziens toch de erkenning van mijn fout en geeft mijn inziens aan zeker niet van kwade wil te willen zijn. Ik reken dan ook op een definitieve afsluiting van bovenvermeld dossier zonder de nog verschuldigde kosten.Alvast mijn dank bij voorbaat voor de goede ontvangst van dit schrijven en ik hoop op uw bereidwillige medewerking.Met vriendelijke groeten,Glenn annéZaakvoerderAttillato BVBA

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform