Terug

kwijtschelden administratieve kost

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. M.

Naar: MODERO

23/10/2023

Beste, op 19.04.2023 heb ik een factuur van het UZ Brussel, voor een bedrag van €49,50 ontvangen, maar ik ben deze uit het oog verloren en dus vergeten te betalen. Dit is hoogst uitzonderlijk voor mij. Ik ben steeds stipt met het betalen van facturen.Ik ontvang op 16/10 een laatste herinnering van Modero gerechtsdeurwaarders voor deze ontbetaalde factuur. Ik lees in die brief dat er een rappel door het UZ werd gestuurd op 01/08/2023. Ik betwist ten stelligste dat ik deze rappel van het UZ Brussel heb ontvangen, zoniet zou ik de factuur onmiddellijk hebben betaald.Op 17/10/2023 bel ik naar Modero om mijn verhaal te doen en om ze te vragen om de administratieve kost van € 40,- kwijt te schelden op basis van het feit dat ik de rappel op 01/08/2023 nooit heb ontvangen. Ik krijg als repliek : u mag altijd een mail sturen.Vandaag krijg ik een mail terug met een negatief antwoord.Ik vind nochtans dat ik van goede wil ben omdat ik de openstaande factuur onmiddellijk heb betaald toen ik de brief van Modero heb ontvangen.Graag uw tussenkomst, omdat ik vind dat de administratieve kost niet in verhouding ligt tot het openstaande en inmiddels verschuldigde bedrag.Hartelijk dank

Berichten (2)

K. M.

Naar: MODERO

26/10/2023

Goedemorgen,Het is de eerste keer dat ik deze herinnering zie. Het adres is wel degelijk correct, maar ik heb deze brief niet in mijn brievenbus ontvangen.Daarom dat ik u verzoek voor kwijtschelding van de herinneringskost van € 40,-.Bovendien heb ik vernomen dat een schadevergoeding beperkt moet blijven. Wanneer de schuld niet meer dan € 150 bedraagt, mag de vergoeding niet boven de € 20 uitkomen. Dat geldt voor alle schulden, van parkeerboetes tot ziekenhuisfacturen.Ik verneem graag uw reactie voor vermindering van de schadevergoeding of kwijtschelding ervan.Beste dank bij voorbaat.Karen Moerman

K. M.

Naar: MODERO

31/10/2023

Goedemiddag,Ter info : ik heb deze keer wel uw brief van 23 oktober met ref. 23UBR23950 goed in mijn bus ontvangen. Reden te meer om aan te nemen dat ik uw herinnering van 1 augustus NIET heb ontvangen.Ik wacht nog steeds op uw reactie op mijn bericht van 26 oktober jl. waarin ik vermeld dat de gevraagde schadevergoeding niet meer dan €20,- mag zijn voor schulden tot €150,- en waarin ik vraag om kwijtschelding van de schadevergoeding, of de vermindering ervan.Met vriendelijke groeten,Karen Moerman


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform