Terug

Meerkost boete ondanks beroep

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. M.

Naar: MODERO

08/01/2021

Beste,Het afgelopen jaar heb ik meermaals gevraagd waarom delijn niet op mijn beroep antwoord ivm een boete die ik gekregen heb.Ik heb deze boete in eerste instantie niet betaald omdat er een beroep was aangetekend zoals aangegeven in jullie procedure:Betwistingsmogelijkheden:Tegen dit voorstel van beslissing:Tegen dit voorstel van beslissing kan u - conform art. 44 [septies/novies] van het decreet van 31 juli 1990betreffende het publiekrechtelijk vormgegeven extern verzelfstandigd agentschap VVM De Lijn - schriftelijk of meteen email, uw verweer formuleren. Indien u minderjarig was op het ogenblik van de feiten kan het verweer ook dooruw ouders of enig ander persoon onder wiens hoede u staat worden geformuleerd.Conform art. 86 van het Besluit van de Vlaamse regering van 14 mei 2004 betreffende de exploitatie en de tarievenvan de VVM De Lijn, dient u dit verweer te richten aan het leidinggevend sanctionerend personeelslid van de VVMDe Lijn als volgt:Per post: Postbus 10 000Per mail: Boetes@delijn.beDit verweer dient te gebeuren voor 22.03.2020. Gelieve alle volgens u relevante bewijsstukken toe te voegen ensteeds uw proces-verbaalnummer te vermelden.Indien u voor 22.03.2020 de geldboete betaalt of geen verweermiddelen formuleert, wordt de beslissing in ditboetedocument van rechtswege omgezet in een definitieve beslissing.Volgens jullie zou het beroep echter te vroeg zijn ingediend en dit zou de reden zijn voor het gebrek aan repliek. Dit is echter in geen gevallen een voldoende antwoord aangezien ik reeds op het voertuig een geschrift dat ik beboet zou worden heb mogen ontvangen.Ondertussen heb ik zowel de boete als de meerkost reeds betaald omwille van het telkens stellen van deadlines. Ik heb echter ook aangegeven dat dit enkel betaald werd omwille van het telkens hoger oplopen van de zogezegde kosten die modero aan deze zaak heeft.Dit wil zeggen dat op een boete van 107 euro ik ondertussen een bedrag heb moeten betalen van 200 euro extra. Dit is een verdrievoudiging van het het te betalen bedrag ondanks dat ik in mijn recht sta en beroep heb ingediend. Ik verwacht dan ook een volledige terugbetaling van de meerkost die modero mij heeft aangerekend omwille van het feit dat ik beroep heb aangetekend tegen de boete en dus niet verplicht was de boete te betalen tot dat er een repliek zou komen op deze boete.Alvast bedankt voor uw medewerking.RM

Berichten (3)

MODERO

Naar: R. M.

14/01/2021

Geachte heer,In bijlage vindt u onze respons op uw schrijven van 8 januari 2021.Met vriendelijke groeten,Anaïs WalravenCommunicatieawa@modero.beMechelsesteenweg 203 2018 Antwerpenwww.modero.beDenk aan het milieu. Print deze e-mail niet tenzij het echt nodig is.De informatie die met deze e-mail wordt meegedeeld is vertrouwelijk en uitsluitend bedoeld voor de bestemmeling. Indien u niet de beoogde ontvanger van deze e-mail bent, gelieve dan meteen de afzender hiervan te verwittigen. In dat geval is het niet toegestaan de e-mail en haar eventuele bijlagen te openen, te kopiëren of te verspreiden of om kennis te nemen van de inhoud hiervan, maar dient u het bericht met haar eventuele bijlagen te verwijderen.

R. M.

Naar: MODERO

14/01/2021

Beste,Ik bekritiseer niet dat er niet wordt ingegaan op het beroep. Wel dat een gerechtsdeurwaarderprocedure gestart is terwijl er beroep is ingediend. Dat hier geen respons is op gekomen alvorens hiermee te starten. Dit wil zeggen dat de volledige procedure eigenlijk onwetmatig is en dat ook de administratieve kost (die sowieso al buiten proportie is) niet mocht worden aangerekend. Gelieve hier op te antwoorden aangezien dit mijn kritiek is. Ik heb beroep ingediend, daar moest op worden geantwoord en dan had ik de boete ook meteen aangekregen via mail. Dan was deze hele affaire niet uit de hand gelopen en was alles gewoon mooi en ordentelijk gebeurd. Dit is door de fout van de lijn niet gebeurd en daar ben ik niet verantwoordelijk voor.mvg,Ruben

R. M.

Naar: MODERO

31/01/2021

Beste Modero,Al een jaar stel ik dezelfde vraag en wordt deze ronduit genegeerd. Ruben


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform