Terug

Aanmaning Moredo

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: MODERO

12/12/2023

Beste,Op 2 oktober 2023 kreeg mijn minderjarige dochter een boete wegens het niet kunnen voorleggen van een geldig vervoersbewijs op de bus. In het verleden hebben we meerdere jaren een busabonnement gehad maar wegens de vele malen niet rijden van de bus of het gewoon voorbijrijden en het niet ontvangen van een compensatie hiervan hebben we besloten dat er met de fiets of auto gereden werd en in sommige gevallen met de bus waarvoor ze steeds 10 tickets op de app staan heeft. Ook hier is ze al heel wat tickets verloren omdat ze plichtbewust haar ticket activeert ruim voor ze op de bus stapt maar dan blijkt de bus niet te rijden of rijdt ze gewoon voorbij. Dus ja, ze activeert haar ticket als ze op de bus stapt. Een beslissing die wij volledig begrijpen. Ze schrok dan ook heel erg dat bij controle haar ticket rood kleurde. Blijkbaar is er ergens een hapering geweest. Maar u kan nagaan dat we tickets per 10 stuks aankopen en dat er zeker nog voldoende op haar app staan. Hier is geen kwaadopzet in het spel. Ze kreeg dus een folder mee waarop het pv-nummer, nummer van overtreding staat, datum, uur en bij onmiddellijke inning van de boete staat er een streep. De controleur zei nog dat we een verweer konden indienen en dat de boete dan zou vervallen. Ik heb dit onmiddellijk gedaan. We zouden nog een definitieve beslissing krijgen. Enkele dagen later viel er een proces verbaal in de bus, aangetekend. Hierop staat dat we voor 4 november 2023 een verweer kunnen indienen en dat we daarna een definitieve beslissing ontvangen. Omdat ik op 2 oktober 2023 al een verweer had ingediend en dit zeker voor 4 november is, dacht ik dat dit in orde was en was ik aan het wachten op deze definitieve beslissing. Tot ik gisteren meteen een aanmaning in de bus krijg van 144,34 euro. Niet aangetekend. Ik heb gisteren contact gehad met modero en daar werd steeds hetzelfde herhaald: ik heb te vroeg mijn verweer ingediend. Dit valt buiten procedure en hierop mag de lijn niet antwoorden. Ongelofelijk. Mijn dochter heeft de contactgegevens voor een verweer in te dienen op de bus zelf meegekregen. Waarom geven ze deze gegevens op dat moment mee? Indien u klantvriendelijk bent, zou u eerst nagaan of ze wel degelijk tickets op haar app staan had. Bij 1 hapering moeten wij meteen betalen maar wij ontvangen niets voor al die keren dat wij reeds betaald hebben maar dat de bus niet kwam opdagen of dat ze gewoon voorbijreed. Onaanvaardbaar. Al de gegevens worden op de bus meegegeven om een verweer in te dienen, u weet dat klanten die oprecht zijn dit dan ook meteen doen om in orde te zijn, om ze daarna te kunnen straffen omdat ze te vroeg een verweer hebben ingediend? Dit ruikt bij mij naar oplichting. U geeft een boete zonder na te gaan of er al dan niet tickets op de app staan? U geeft de klanten die eerlijk betalen geen compensatie voor al de gemiste ritten. Waar is uw klantvriendelijkheid?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform