Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
M. D.
6/08/2025

Google Pixel 6a batterij slechter na verplichte software-update

Ik heb een Google Pixel 6a aangekocht eind december 2022. Sinds juli 2025 kreeg mijn toestel een verplichte software-update in het kader van het “Battery Performance Program” van Google. Sinds die update is mijn batterij zo snel leeg dat het toestel tegen de middag al plat is. Google biedt een commerciële compensatie van $100, die ik aanvaard heb onder voorbehoud van mijn wettelijke rechten. Volgens mij is er sprake van non-conformiteit: het toestel voldoet niet langer aan de normale verwachtingen van gebruik. De compensatie is onvoldoende om een gelijkwaardig toestel te kopen of te herstellen. Helaas valt mijn toestel niet meer onder garantie, waardoor ze me geen hogere tegemoetkoming willen geven. Ik zou graag een hogere tegemoetkoming ontvangen waarmee ik een nieuw toestel kan aankopen, een kosteloze herstelling/vervanging van de batterij, of een vervangingstoestel. De algemene voorwaarden van hun oplossing staan hier: https://support.google.com/pixelphone/answer/16340779?sjid=14354120732514503369-EU&visit_id=638900649127397638-3475078902&p=pixel6a_battery&rd=1

In behandeling
W. J.
3/08/2025

Niet inloggen op YouTube wegens vermeende inbreuken op niet bestaand kanaal

Beste. Als ik wil inloggen op YouTube, zie ik het volgend bericht . "Je kanaal is niet terug op YouTube We hebben uw kanaal zorgvuldig bekeken en hebben bevestigd dat het in strijd is met ons beleid voor spam, misleidende praktijken en oplichting. We begrijpen dat dit teleurstellend nieuws is, maar we streven ernaar de YouTube -gemeenschap veilig te houden en om te worden geholpen "Eerst en vooral had ik geen kanaal op YouTube en had er nooit een. Ten eerste, het beleid over spam. Ik heb nog nooit ongewenste, elektronische berichten verzonden, zoals e-mails, sms-berichten of berichten via sociale media, waren niet mogelijk vanwege geen kanaal. Omdat ik geen kanaal had, kon ik geen misleidende praktijken uitvoeren "het is mogelijk om zijn acties of informatie te informeren of te misleiden die een consument verkeerd begrijpt, zodat hij of zij een aankoopbeslissing neemt die hij anders niet zou hebben genomen. Dit kan worden gedaan door onjuiste informatie te verstrekken en essentiële informatie weg te laten (misleidende omissie)". Kon niet vanwege geen kanaal. En dan oplichting "zijn acties of informatie die een consument verkeerd begrijpt of misleidt, waardoor hij of zij een aankoopbeslissing neemt die hij anders niet zou hebben genomen. Dit kan worden gedaan door onjuiste informatie te verstrekken en essentiële informatie weg te laten (misleidende weglating)." Kon niet vanwege geen kanaal. Ik heb nog nooit iets gepost of uitgevoerd en gepost op het hele internet, Google of YouTube die u hebt gestopt om te voorkomen dat ik me aanmeldt. Ik heb nog nooit een online ruimte gehad waar een gebruiker of organisatie al zijn video's kon verzamelen en delen met andere gebruikers. Ik had geen profiel voor video -inhoud op YouTube. Ik had ook geen kanaal dat alle video's van één maker of over een specifiek onderwerp bundelt. Niemand kon zich abonneren op een kanaal om op de hoogte te blijven van nieuwe video's. Ik had geen kanaal. Geen profielnaam, een beschrijving en openbare video's. Kanalen kunnen eenvoudig worden gedeeld via een URL of gebruikersnaam. Kon niet vanwege geen kanaal. Alleen gebruikers met een kanaal kunnen uploaden, reageren en afspeellijsten maken. Ik heb nog nooit, ik heb nog nooit een video herhaald, geüpload, gereageerd of afspeellijsten gemaakt. Ik had geen URL's vanwege geen kanaal Kon ook niet worden gekoppeld aan merkaccounts, wat betekent dat meerdere gebruikers toegang hebben. Ik gebruik je YouTube om grappige video's te bekijken of een handleiding om iets te herstellen. En voor niets anders. Het blijft te zeggen dat er blijkbaar veel Wim of Willem Jacobs in omloop zijn, gezien de vele e-mails die ik ontvang die niet voor mij zijn bedoeld. Hopelijk heb ik je nu kunnen overtuigen dat ik geen kanaal heb of heb gehad en je hebt misschien een zorgvuldig weer naar alles kijken Intussen is mijn vraag op een forum van Google geblokkeerd door een moderator en kan er niet meer op gereageerd worden. Mijn vraag is nu ; wat kan ik nog meer doen om te bewijzen dat ik nog nooit een kanaal heb gehad op YouTube, en wat ik moet of kan doen om terug in te loggen op YouTube en terug alle filmpjes kan bekijken Graag een oplossing als het kan Met vriendelijke groeten Willem Jacobs

In behandeling
R. P.
22/07/2025

een volledige overname van je digitale identiteit

Onderwerp: Google-account gehackt – dringend nood aan consumentenbescherming bij digitale overnames Geachte redactie van Test-Aankoop, Ik neem contact met u op in de hoop mijn situatie onder de aandacht te brengen en een bredere oproep te doen tot betere consumentenbescherming in het digitale tijdperk. Mijn persoonlijke Google-account, dat ik meer dan twintig jaar gebruikte als centrale toegang tot mijn digitaal leven, werd gehackt. De aanvaller kon – ondanks bestaande tweestapsverificatie – een USB-beveiligingssleutel toevoegen en alle herstelopties wijzigen. Sindsdien ben ik volledig buitengesloten, zonder enige mogelijkheid om mijn identiteit te bewijzen of mijn gegevens terug te krijgen. De gevolgen zijn ernstig: Al mijn persoonlijke foto’s, documenten, contacten en abonnementen zijn onbereikbaar. Meer dan 80% van mijn smartphone-functionaliteit is verloren gegaan, doordat apps en aankopen gekoppeld waren aan dit account. Google’s herstelproces is volledig geautomatiseerd en biedt geen menselijke ondersteuning, ook niet in uitzonderlijke gevallen zoals deze. Betaalde diensten lopen door, terwijl ik geen toegang meer heb om ze stop te zetten. Wat me het meest treft is niet alleen het persoonlijke verlies, maar het besef dat elke consument in deze situatie kan terechtkomen — en dan volledig aan zijn lot wordt overgelaten. Ik wil met deze getuigenis niet alleen mijn situatie aankaarten, maar ook het bredere gebrek aan juridische en praktische bescherming bij digitale inbraken. Er is dringend nood aan: Menselijke interventie voor gehackte accounts. Transparante en controleerbare herstelprocedures. Wettelijke waarborgen rond digitale eigendom en toegang. Ik hoop dat Test-Aankoop dit wil opnemen in haar onderzoek naar consumentenrechten in het digitale tijdperk. Ik blijf beschikbaar voor schriftelijke communicatie en wens omwille van de impact en privacy buiten de publiciteit te blijven. Met dank voor uw aandacht,

Afgesloten
M. D.
11/05/2025

plaatsen negatieve reviews

Beste Bij het plaatsen van negatieve reviews merken we op dat deze worden geweigerd. Positieve worden wel gepost. De consument moet weten dat Google niet betrouwbaar is. (Zie ook trustpilot wat de mensen allemaal voorhebben met google) Kan een bedrijf betalen misschien enkel de positieve te mogen plaatsen? Zo worden nog meer consumenten opgelicht toch, want je denkt, och wat een goed bedrijf....

Afgesloten
S. D.
28/06/2024

Google ads misleiding

Wij zijn ingegaan op een aanbieding van google Ads service waarbij na het besteden van 400euro aan advertenties er 400euro gratis kan besteed worden. Echter, nadat wij 400euro besteed hebben, laat google ons nog 35 dagen lang extra betalen voor de advertenties. Pas daarna wordt ons het tegoed van 400euro toegekend. Het besteedde bedrag van die 35 dagen willen zij niet in mindering brengen van het tegoed.

Afgesloten
W. V.
19/12/2023

Adviezen en diensten voldoen in het geheel niet aan de eisen en verwachtingen

Beste,ik maak gebruik van Google Ads om mijn klanten te bereiken. Ik ben een gepensioneerde hondencoach en vraag alleen maar getoond te worden aan gebruikers van het Google-platform indien zijn gericht zoeken naar hondencoaches of gelijken.Herhaaldelijk ben ik geadviseerd, maar telkens was het onvoldoende of werden advertenties op verkeerde plekken getoond met daaraan de ongewenste kosten gekoppeld.Zoals je zoekt naar een dokter of advocaat heb ik herhaaldelijk aangegeven.Mijn laatste adviseur heeft uiteindelijk vermoedelijk de juiste werkwijze gevonden.Mijn klacht die ik onder het nummer Dog Total Control318-978-5994 heb ingediend loopt nu al weken en ik word telkens gevraagd nog enkele dagen geduld te hebben. Soms 3 dagen, soms 7 dagen.Ik heb op deze procedure al verschillende keren geklaagd. Te lange doorlooptijd, aan het lijntje gehouden etc.Graag zou ik willen weten hoe ik hier op gepaste wijze tot een oplossing kom.Mijn voorstel is. Terugbetaling van de te hoge facturen en een tegemoetkoming voor de komende 6 maanden.Een maandelijkse factuur in het verleden van 350€ leverde mij 3-4 voddige op. Nu op de 1000 en meer euro's niets.Ook het bedrijf AFE heeft mij als partner van Google ADS meer beloofd dan gepresteerd. Voor 145€ per maand zou ik zonder zorgen zijn en voldoende leads ontvangen. Zij hebben er niet bij verteld dat er maar 30€ besteed zou worden aan Google ADS.Dus pure oplichting, maar contractueel is het in orde want. Ze zijn niet resultaat gebonden. Kan dat?

Afgesloten
W. V.
19/12/2023

Geleverde diensten en ondersteuning zijn buiten verwachting

Beste,ik maak gebruik van Google Ads om mijn klanten te bereiken. Ik ben een gepensioneerde hondencoach en vraag alleen maar getoond te worden aan gebruikers van het Google-platform indien zijn gericht zoeken naar hondencoaches of gelijken.Herhaaldelijk ben ik geadviseerd, maar telkens was het onvoldoende of werden advertenties op verkeerde plekken getoond met daaraan de ongewenste kosten gekoppeld.Zoals je zoekt naar een dokter of advocaat heb ik herhaaldelijk aangegeven.Mijn laatste adviseur heeft uiteindelijk vermoedelijk de juiste werkwijze gevonden.Mijn klacht die ik onder het nummer Dog Total Control318-978-5994 heb ingediend loopt nu al weken en ik word telkens gevraagd nog enkele dagen geduld te hebben. Soms 3 dagen, soms 7 dagen.Ik heb op deze procedure al verschillende keren geklaagd. Te lange doorlooptijd, aan het lijntje gehouden etc.Graag zou ik willen weten hoe ik hier op gepaste wijze tot een oplossing kom.Mijn voorstel is. Terugbetaling van de te hoge facturen en een tegemoetkoming voor de komende 6 maanden.Een maandelijkse factuur in het verleden van 350€ leverde mij 3-4 voddige op. Nu op de 1000 en meer euro's niets.Ook het bedrijf AFE heeft mij als partner van Google ADS meer beloofd dan gepresteerd. Voor 145€ per maand zou ik zonder zorgen zijn en voldoende leads ontvangen. Zij hebben er niet bij verteld dat er maar 30€ besteed zou worden aan Google ADS.Dus pure oplichting, maar contractueel is het in orde want. Ze zijn niet resultaat gebonden. Kan dat?

Afgesloten
T. V.
17/11/2023

Problemen terugbetaling

Beste We waren klant bij base met nr +32472351858 van onze zoon. We zagen op de rekening aankopen van Google play en meteen alles stopgezet op 13aug. Maar tot eind september bleef Google play kosten aanrekenen die men zoon niet gedaan heeft wat ook te zien is op de screenshots. Base komt er niet in tussen zeggen ze. Moet opgelost worden met Google play zelf. Die doen niet veel moeite en zeggen dat er niet terugbetaald word. Sorry maar dit kan toch niet. Ik ben al van oktober met hun bezig voor een terugbetaling

Afgesloten
T. V.
17/11/2023

Problemen terugbetaling

Beste We waren klant bij base met nr +32472351858 van onze zoon. We zagen op de rekening aankopen van Google play en meteen alles stopgezet op 13aug. Maar tot eind september bleef Google play kosten aanrekenen die men zoon niet gedaan heeft wat ook te zien is op de screenshots. Base komt er niet in tussen zeggen ze. Moet opgelost worden met Google play zelf. Die doen niet veel moeite en zeggen dat er niet terugbetaald word. Sorry maar dit kan toch niet. Ik ben al van oktober met hun bezig voor een terugbetaling

Afgesloten
A. C.
4/10/2023

Onmogelijk retourneren

Beste,Ik bestelde 2 bandjes bij fitbit die ik graag wil retourneren. Het is echter onmogelijk om informatie te vinden over hoe en waarheen deze terug moeten gestuurd worden. Er bestaat een portaal maar dit accepteert mijn order nummer niet & om contact op te nemen via de chatfunctie ben ik verplicht een account aan te maken

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform