Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Kapot bij levering
Geachte mevrouw/heer, Op 27/07/2025] kocht ik een [ronde tafel met Eef. 331185 in uw winkel en betaalde ik er 399 eur voor. Na 14 dagen vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Nadat ik doos opende en de tafel uit de verpakking haalde bleek deze beschadigd, ik heb jullie hier ook onmiddellijk van in kennis gesteld zowel in de winkel als via chat, Meer specifiek, Een stuk uit de tafel poot en verf af Op 24 augustus 2025] [ging ik naar uw winkel/e-mailde ik u] om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen. [Mijn verzoek is afgewezen omdat ik dit had moeten nakijken bij ophalen volgens jullie maar is mij niet medegedeeld door jullie verkopers. Ik maak bezwaar tegen het bovenstaande omdat ik onmiddellijk na ophalen heb gemeld van defect. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs
Terugbetalingen probleem
Geachte mevrouw/heer, Op 25/09/2025 kocht ik 2 barkrukken ] in uw winkel en betaalde ik er [179,98€] voor. U deelde mij op 2 oktober 2025 mee dat het product niet leverbaar is. Ik vraag daarom onmiddellijk de terugbetaling van het reeds betaalde bedrag op mijn rekening. BE80 7360 5453 4777 Met vriendelijke groet,
Schade tafel bij uitpakken
Geachte mevrouw/heer, Op 16/08/2025 kocht ik een tafel genaamd PILAR in uw winkel en betaalde ik er 799€ voor. Na het uitpakken van de tafel thuis direct na de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, Staan er doffe plekken over de gehele tafel die niet aan te zien zijn. Dit is er onmogelijk af te krijgen. Op 21/08/2025 contacteerde ik jullie om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek werd niet beantwoord. Ik maak bezwaar hiertegen. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs
Andere
Mijn vriendin heeft van haar vriendinnen 4 kadobonnen gekregen van 10 € elk. Als ze naar de winkel ging in Steenokkerzeel kreeg ze te horen dat ze met die bon online moeten bestellen . Zo gezegd maar niet gedaan want bij elke levering vragen ze 99€ leverings kosten . Mag dit , kan dit wettelijk ? Alvast bedankt grt Marc Vandijck
Terugbetalingsproblemen
Wij deden een bestelling in een de fysieke winkel van Zoli 99 en betaalde cash. Voorziene levering oktober 2023. Na maanden over en weer gemail kregen we op 15 maart 2024 via mail de bevestiging dat onze zetel niet meer leverbaar was en dat ze over zouden gaan op terugbetaling binnen de 14 dagen. Nog steeds veel over en weer gemail maar nog steeds geen centen. Wij dienden ook al een klacht in via de consumentenombudsdienst. Daar krijgen ze ook geen antwoord van Zoli99. Dus dossier wordt daar geklasseerd.
Lerveringsprobleem
Geachte, Op 6/7/2024 bestelde en betaalde ik in de winkel een tafel met een diamond delivery: levering op de eerste verdieping met buitenlift en montage (waarvoor extra kosten van 200 euro). De factuur vermeld levering vanaf 17/7/2024. Op 22/7 heb ik geïnformeerd of er al een leverdatum bekend is, gezien nog steeds niets vernomen. Op 25/7 kreeg ik een mailtje dat de dag nadien op 26/7 de tafel zou geleverd worden, een richtuur kan niet gegeven worden blijkt na bevragen - erg kortdag om nog een hele dag vrijaf te krijgen op het werk en nog wat vrienden opgetrommeld te krijgen om woonkamer leveringsklaar te maken (meubels verhuizen ed) gezien ik alleenstaand ben. Op 26/7 rond 16u30 vond de levering plaats, maar bleken de tafelpoten te ontbreken. De man van de levering gaf aan dat deze de dag nadien geleverd zouden worden na 10 uur. Zaterdag 27/7 opnieuw een dag verlof moeten nemen en hele dag zitten wachten, maar niemand kwam opdagen, niemand bereikbaar via chat functie of telefonisch. Afspraak en feestje met vrienden moeten annuleren gezien geen tafel om aan te zitten en een tafelblad met verpakking in het midden van de woonkamer ligt. Zo kan je geen mensen ontvangen. Maandag 29/7 zelf nieuwe poging om contact op te nemen via de chat functie om te informeren wanneer de tafelpoten geleverd zouden worden. Er zou mij in de loop van de dag iemand contacteren om een nieuwe leverdatum af te spreken. Niemand gehoord nog via telefoon, nog via mail. Dan zelf via chat al data voorgesteld waarop ik verlof zou kunnen nemen doorgegeven. Dinsdag 30/7 opnieuw contact opgenomen via chat functie er zou een nieuw levermoment ingepland zijn donderdag 1/8. Donderdag 1/8 opnieuw verlof genomen, levering van de tafelpoten en montage rond 16uur. Ik heb dus voor de levering van de tafel 3 verlofdagen moeten opofferen en heel mijn agenda met afspraken moeten omgooien. Daarenboven verliep de communicatie omtrent de levering alles behalve vlot en moest het iniatief komen om informatie te bekomen telkens van mijn kant komen. Terwijl ik 200 euro extra betaalde voor deze levering die op één dag zou plaatsvinden. Als klant vind ik deze service allesbehalve en informeer dan ook of hier geen compensatie voor mogelijk is, opnieuw via de chat functie. Echter deze vraag wordt zeer snel afgewimpeld, "zij doen niet aan compensatie". Indien het om een gratis levering zou gaan tot daar aan toe, maar als ik 200 euro extra betaal mag ik daar toch een andere service van verwachten. Een tegemoetkoming voor deze problematische service in de vorm van een aankoopbon bijvoorbeeld lijkt me toch wel op zijn plaats. Met vriendelijke groeten
Herstelling niet uitgevoerd
Sedert januari 2024 zijn we al bezig om een herstelling van onze zetel te bekomen. Deze zetel is aangekocht in mei 2022. Nu hebben wij al meerdere keren in de winkel gestaan, hebben we al meerdere chats gestuurd (want alles moet gaan via de chatbot) en worden ons afspraken gegeven waarop ze zullen komen. Van de 6 afspraken zijn ze 1x geweest en toen hadden ze het onderdeel niet. De andere keren zijn ze nooit langs geweest. Redens van niet langskomen: afspraak geannuleerd, onvoorziene omstandigheden, geen tijd meer.... We werden zelfs niet gecontacteerd dat ze niet gingen komen. Daar kwamen we achter na weer chats te sturen in de chatbot. Zelfs de winkel in Oostende heeft al meerdere mail gestuurd en zelfs hiermee wordt het niet opgelost. Wij willen gewoon een zetel die hersteld wordt zodat deze miserie opgelost is.
probleem met terugbetaling
Beste Betreft onze aankoop meubelen (tafel )in de winkel te Oostende doc nr 20220378 relatiecode 39340 van 30.01.2023 de tafel is terug opgehaald op 3 april 2024 en men zou onmiddellijk de terugbetaling doen maar reeds 2x speciaal naar oostende gereden om te vragen wanneer het geld zou terug gestort worden.Er werd door de verantwoordelijke meerdere mails gestuurd naar de directie maar zonder gevolg.Dan heb ik via de chat geprobeerd een antwoord te krijgen op de beloofde terugbetaling die geschied zou zijn op 16 april 2024.Ook daar geen antwoord niettegenstaande ik dagelijks de vraag stel.Op mijn vragen wordt er zelfs niet meer gereageerd. Dus chat niet meer mogelijk.Dan telefonisch (meerdere malen) naar de klantendienst en telkens antwoordapparaat, dus onmogelijk contact te krijgen. Graag had ik bewijs van terugbetaling ontvangen via deze weg ! Via de chat en mail is meerdere malen beloofd dit na te zien en mij op de hoogte te brengen doch dit gebeurt NIET . Ik wacht dringend op een terugbetaling ! Ingrid Depoortere
Problemen met terugbetaling
Beste, Deze bestelling is geplaatst op 16/02/24. Deze is dezelfde week nog geannuleerd. Tot op heden hebben we nog geen terugbetaling hiervan ontvangen..Op de website staat geschreven: Uw terugbetaling zal gebeuren op uw betaalmethode. U ontvangt die binnen 10 werkdagen.We zijn al 2.5 maanden later..Telefonisch onbereikbaar, email wordt doorgeleid naar een chat op de website die amper kan antwoorden..Elke week een herinnering gestuurd maar niks dat ondernomen wordt.Dit geeft problemen ivm onze boekhouding aangezien dit meubels waren die voor ons bureau dienden.
Langdurige leverings- en refundproblemen
Beste, op 22/12/23 hebben wij een zetel besteld bij zoli99 die geleverd had moeten worden in week 6 van dit jaar. één week voor levering bleek dat de stoffen van onze zetel in brand waren gevlogen, waardoor we moesten wachten tot 11 maart. Van toen t.e.m. nu heb ik wekelijks contact gehad met de klantendienst van Zoli99. Zij hielden ons aan het lijntje, bij elke mail dat ik stuurde kreeg ik het antwoord dat het voor 'volgende week' zal zijn. Ons geduld raakte op, wij zijn toen zelf naar de winkel gestapt die er verder voor gingen kijken. Voorbije woensdag kregen we bericht dat onze bestelde zetel eindelijk die dag ging toekomen, wij hebben speciaal op ons werk 2u recup genomen zodat we zeker thuis gingen zijn. Nog geen uur later kregen we bericht van de verkoopster van Zoli99 te Oostende dat het om een misverstand ging. Ze hadden op dat moment dus nog steeds onze bestelde zetel niet. Daarom stelde ze zelf voor om ons een terugbetaling te geven. Wij zijn daar onmiddellijk mee akkoord gegaan want voor ons is de maat vol. Het vertrouwen in het bedrijf is volledig verloren. Ze beloofde de refund deze week nog uit te voeren. Tot op heden hebben we nog steeds niets van terugbetaling of bericht van uitvoering ontvangen. Daarom zijn we zaterdag terug naar de winkel gegaan, zij probeerde op dat ogenblik zelf nog contact op te nemen met haar baas. Het moment dat ze meermaals belde, negeerde hij haar calls en legde meteen toe.We zijn weer met een gefrustreerd gevoel uit de winkel vertrokken. Ze beloofde ons iets te laten weten zodra ze van meer weten, maar dit duurt nu al zo lang. Het is de voorbije 3 maanden niets anders geweest dan wachten en verbroken beloftes. Daarom hebben wij zelf beslist om op een andere plaatst een nieuwe zetel te bestellen en tevens ook volledig betaald is. Deze week kregen wij een sms van het depot van Zoli99 dat onze zetel 19/4 geleverd zal worden. Wij hebben de winkel hiervan ook verwittigd en hebben op hun advies dit ook nogmaals doorgegeven aan de klantendienst dat dit voor ons niet meer nodig is en wij gewoon ons volledig betaald bedrag van 1198 euro terug eisen op onze rekening. Zij hebben hiervan de nodige gegevens. Wij verwachten dan ook dat uiterlijk deze week het volledige bedrag op onze rekening staat en de geplande levering geannuleerd wordt.Met vriendelijke groeten,Sarah M.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten