Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
M. V.
11/03/2025

Andere

Mijn vriendin heeft van haar vriendinnen 4 kadobonnen gekregen van 10 € elk. Als ze naar de winkel ging in Steenokkerzeel kreeg ze te horen dat ze met die bon online moeten bestellen . Zo gezegd maar niet gedaan want bij elke levering vragen ze 99€ leverings kosten . Mag dit , kan dit wettelijk ? Alvast bedankt grt Marc Vandijck

Afgesloten
E. P.
13/08/2024

Terugbetalingsproblemen

Wij deden een bestelling in een de fysieke winkel van Zoli 99 en betaalde cash. Voorziene levering oktober 2023. Na maanden over en weer gemail kregen we op 15 maart 2024 via mail de bevestiging dat onze zetel niet meer leverbaar was en dat ze over zouden gaan op terugbetaling binnen de 14 dagen. Nog steeds veel over en weer gemail maar nog steeds geen centen. Wij dienden ook al een klacht in via de consumentenombudsdienst. Daar krijgen ze ook geen antwoord van Zoli99. Dus dossier wordt daar geklasseerd.

Afgesloten
C. J.
5/08/2024

Lerveringsprobleem

Geachte, Op 6/7/2024 bestelde en betaalde ik in de winkel een tafel met een diamond delivery: levering op de eerste verdieping met buitenlift en montage (waarvoor extra kosten van 200 euro). De factuur vermeld levering vanaf 17/7/2024. Op 22/7 heb ik geïnformeerd of er al een leverdatum bekend is, gezien nog steeds niets vernomen. Op 25/7 kreeg ik een mailtje dat de dag nadien op 26/7 de tafel zou geleverd worden, een richtuur kan niet gegeven worden blijkt na bevragen - erg kortdag om nog een hele dag vrijaf te krijgen op het werk en nog wat vrienden opgetrommeld te krijgen om woonkamer leveringsklaar te maken (meubels verhuizen ed) gezien ik alleenstaand ben. Op 26/7 rond 16u30 vond de levering plaats, maar bleken de tafelpoten te ontbreken. De man van de levering gaf aan dat deze de dag nadien geleverd zouden worden na 10 uur. Zaterdag 27/7 opnieuw een dag verlof moeten nemen en hele dag zitten wachten, maar niemand kwam opdagen, niemand bereikbaar via chat functie of telefonisch. Afspraak en feestje met vrienden moeten annuleren gezien geen tafel om aan te zitten en een tafelblad met verpakking in het midden van de woonkamer ligt. Zo kan je geen mensen ontvangen. Maandag 29/7 zelf nieuwe poging om contact op te nemen via de chat functie om te informeren wanneer de tafelpoten geleverd zouden worden. Er zou mij in de loop van de dag iemand contacteren om een nieuwe leverdatum af te spreken. Niemand gehoord nog via telefoon, nog via mail. Dan zelf via chat al data voorgesteld waarop ik verlof zou kunnen nemen doorgegeven. Dinsdag 30/7 opnieuw contact opgenomen via chat functie er zou een nieuw levermoment ingepland zijn donderdag 1/8. Donderdag 1/8 opnieuw verlof genomen, levering van de tafelpoten en montage rond 16uur. Ik heb dus voor de levering van de tafel 3 verlofdagen moeten opofferen en heel mijn agenda met afspraken moeten omgooien. Daarenboven verliep de communicatie omtrent de levering alles behalve vlot en moest het iniatief komen om informatie te bekomen telkens van mijn kant komen. Terwijl ik 200 euro extra betaalde voor deze levering die op één dag zou plaatsvinden. Als klant vind ik deze service allesbehalve en informeer dan ook of hier geen compensatie voor mogelijk is, opnieuw via de chat functie. Echter deze vraag wordt zeer snel afgewimpeld, "zij doen niet aan compensatie". Indien het om een gratis levering zou gaan tot daar aan toe, maar als ik 200 euro extra betaal mag ik daar toch een andere service van verwachten. Een tegemoetkoming voor deze problematische service in de vorm van een aankoopbon bijvoorbeeld lijkt me toch wel op zijn plaats. Met vriendelijke groeten

Afgesloten
L. G.
22/06/2024

Herstelling niet uitgevoerd

Sedert januari 2024 zijn we al bezig om een herstelling van onze zetel te bekomen. Deze zetel is aangekocht in mei 2022. Nu hebben wij al meerdere keren in de winkel gestaan, hebben we al meerdere chats gestuurd (want alles moet gaan via de chatbot) en worden ons afspraken gegeven waarop ze zullen komen. Van de 6 afspraken zijn ze 1x geweest en toen hadden ze het onderdeel niet. De andere keren zijn ze nooit langs geweest. Redens van niet langskomen: afspraak geannuleerd, onvoorziene omstandigheden, geen tijd meer.... We werden zelfs niet gecontacteerd dat ze niet gingen komen. Daar kwamen we achter na weer chats te sturen in de chatbot. Zelfs de winkel in Oostende heeft al meerdere mail gestuurd en zelfs hiermee wordt het niet opgelost. Wij willen gewoon een zetel die hersteld wordt zodat deze miserie opgelost is.

Afgesloten
I. D.
17/05/2024

probleem met terugbetaling

Beste Betreft onze aankoop meubelen (tafel )in de winkel te Oostende doc nr 20220378 relatiecode 39340 van 30.01.2023 de tafel is terug opgehaald op 3 april 2024 en men zou onmiddellijk de terugbetaling doen maar reeds 2x speciaal naar oostende gereden om te vragen wanneer het geld zou terug gestort worden.Er werd door de verantwoordelijke meerdere mails gestuurd naar de directie maar zonder gevolg.Dan heb ik via de chat geprobeerd een antwoord te krijgen op de beloofde terugbetaling die geschied zou zijn op 16 april 2024.Ook daar geen antwoord niettegenstaande ik dagelijks de vraag stel.Op mijn vragen wordt er zelfs niet meer gereageerd. Dus chat niet meer mogelijk.Dan telefonisch (meerdere malen) naar de klantendienst en telkens antwoordapparaat, dus onmogelijk contact te krijgen. Graag had ik bewijs van terugbetaling ontvangen via deze weg ! Via de chat en mail is meerdere malen beloofd dit na te zien en mij op de hoogte te brengen doch dit gebeurt NIET . Ik wacht dringend op een terugbetaling ! Ingrid Depoortere

Opgelost
S. V.
23/04/2024

Problemen met terugbetaling

Beste, Deze bestelling is geplaatst op 16/02/24. Deze is dezelfde week nog geannuleerd. Tot op heden hebben we nog geen terugbetaling hiervan ontvangen..Op de website staat geschreven: Uw terugbetaling zal gebeuren op uw betaalmethode. U ontvangt die binnen 10 werkdagen.We zijn al 2.5 maanden later..Telefonisch onbereikbaar, email wordt doorgeleid naar een chat op de website die amper kan antwoorden..Elke week een herinnering gestuurd maar niks dat ondernomen wordt.Dit geeft problemen ivm onze boekhouding aangezien dit meubels waren die voor ons bureau dienden.

Afgesloten
S. M.
7/04/2024

Langdurige leverings- en refundproblemen

Beste, op 22/12/23 hebben wij een zetel besteld bij zoli99 die geleverd had moeten worden in week 6 van dit jaar. één week voor levering bleek dat de stoffen van onze zetel in brand waren gevlogen, waardoor we moesten wachten tot 11 maart. Van toen t.e.m. nu heb ik wekelijks contact gehad met de klantendienst van Zoli99. Zij hielden ons aan het lijntje, bij elke mail dat ik stuurde kreeg ik het antwoord dat het voor 'volgende week' zal zijn. Ons geduld raakte op, wij zijn toen zelf naar de winkel gestapt die er verder voor gingen kijken. Voorbije woensdag kregen we bericht dat onze bestelde zetel eindelijk die dag ging toekomen, wij hebben speciaal op ons werk 2u recup genomen zodat we zeker thuis gingen zijn. Nog geen uur later kregen we bericht van de verkoopster van Zoli99 te Oostende dat het om een misverstand ging. Ze hadden op dat moment dus nog steeds onze bestelde zetel niet. Daarom stelde ze zelf voor om ons een terugbetaling te geven. Wij zijn daar onmiddellijk mee akkoord gegaan want voor ons is de maat vol. Het vertrouwen in het bedrijf is volledig verloren. Ze beloofde de refund deze week nog uit te voeren. Tot op heden hebben we nog steeds niets van terugbetaling of bericht van uitvoering ontvangen. Daarom zijn we zaterdag terug naar de winkel gegaan, zij probeerde op dat ogenblik zelf nog contact op te nemen met haar baas. Het moment dat ze meermaals belde, negeerde hij haar calls en legde meteen toe.We zijn weer met een gefrustreerd gevoel uit de winkel vertrokken. Ze beloofde ons iets te laten weten zodra ze van meer weten, maar dit duurt nu al zo lang. Het is de voorbije 3 maanden niets anders geweest dan wachten en verbroken beloftes. Daarom hebben wij zelf beslist om op een andere plaatst een nieuwe zetel te bestellen en tevens ook volledig betaald is. Deze week kregen wij een sms van het depot van Zoli99 dat onze zetel 19/4 geleverd zal worden. Wij hebben de winkel hiervan ook verwittigd en hebben op hun advies dit ook nogmaals doorgegeven aan de klantendienst dat dit voor ons niet meer nodig is en wij gewoon ons volledig betaald bedrag van 1198 euro terug eisen op onze rekening. Zij hebben hiervan de nodige gegevens. Wij verwachten dan ook dat uiterlijk deze week het volledige bedrag op onze rekening staat en de geplande levering geannuleerd wordt.Met vriendelijke groeten,Sarah M.

Opgelost
A. C.
7/03/2024

Problemen met levering

Beste, ik bestelde op 1 december 2023 een bankstel ter waarde van € 2.478,00 bij Zoli99. Tot op heden is de levering niet gedaan. Elke keer heeft Zoli99 een excuse dat de vrachtwagen niet is aangekomen en ze verzetten elke keer weer een datum. Ik zit al maanden op de grond en dit is niet meer normaal. Je wordt niet adequaat geholpen en ze geven je niet de verantwoordelijke om te spreken. Ze geven aan dat ze hebben gemeld dat de levering wederom is vertraagd en daar moet je het maar mee accepteren.

Afgesloten
M. P.
31/01/2024

Wachten op Godot

Beste, ik bestelde op 24-11-2023 online een zetel met voetsteun bij Zoli99 voor een totale waarde van 1298,90 € incl. BTW. Zoli99, een winkel die ik eerder bezocht in de vestiging Oostende. De factuur (onmiddellijk online betaald, want geen andere opties beschikbaar) bevatte de info Geschatte levering : vanaf do 4 januari 2024. Tot 3/1/2024 was er alleen maar radiostilte. Via de klantendienst vang je bot, want daar neemt geen kat op. Op geen enkele dag, op geen enkel moment. Ik stuur op 3/1/2024 een mail met de vraag naar de mogelijkse levering via het mailadres van de vestiging in Zaventem, Oostende, Anderlecht en Steenokkerzeel. Voor Zaventem krijg ik een automatische reply dat de mail niet geleverd kan worden. Ik doe wat meer research online en vind dat een vestiging in Zelzate na 1j sloot. Ik maak me zorgen over de betrouwbaarheid vd winkel en om mijn zuurverdiende centjes. Daarom stuur ik een familielid uit Oostende naar de vestiging in Oostende. Daar krijgen we de feedback: wij hebben geen zicht op online bestellingen, hiervoor moet je de chatbot contacteren online of je kan bellen naar het klantennummer, maar daar moet je eerlijk gezegd heel veel geduld hebben tot er mogelijks iemand opneemt.Op 8/1 krijg ik een eerste inhoudelijke update (tot dan was er enkel de feedback 'ik wacht op feedback van de manager', met soms een vervanging van het woord 'manager' door 'directie'. Waarbij de directie die zich bezig moet houden met leveringen ook al geen goed teken is...):Zoli99 Jan 08, 2024, 3:45 pmBeste, Ik heb de informatie voor de bank gekregen, maar niet voor de voetensteun.Voor de bank is het tijdschema een terugkeer in de voorraad in de week van 29/01 waar je ook de sms met de leverdatum zult ontvangen.Ik contact u terug als ik krijg de informatie voor de voetensteun.MvgOp 25/1 probeer ik nog maar eens via de chatbot te polsen naar de levering van beide items, waarop ik volgende feedback krijg - in de week van de geplande levering:Zoli99di 30 jan, 11:14 (22 uur geleden)aan mijHallo,Wij contacteren u namens de directie van ZOLI99 na contact met de leverancier van uw zitbank.Hij heeft ons helaas geïnformeerd dat zijn voorraad stoffen het slachtoffer is geworden van verschillende branden, die hebben geleid tot de vernietiging van een deel van de voorraad die nodig is voor de productie van uw bankstel en poef.Hij heeft ons gewaarschuwd dat dit een grote vertraging zal veroorzaken bij de levering. De sofa en poef zal in de week van 11/03 bij ons arriveren.We verontschuldigen ons oprecht voor deze extra vertraging en het ongemak dat hierdoor is ontstaan. We betreuren ook deze situatie, die buiten onze macht ligt.We blijven tot uw beschikking,Zoli99 Klantenservice.En als ik dat niet geloof, maken ze me iets anders wijs. Overmacht in de week van levering, na mijn pro-actieve vraag... Mijn geduld is op.

Afgesloten
B. V.
17/09/2023

Product niet ontvangen

Beste,Ik heb bij zoli99 op 25/06/2023 en aankoop gedaan van een hang stoel hier bij is er beloofd deze te leveren op week 27/28, ben week 29 bij de winkel langs geweest en zij wisten mij te zegen da ze de komende week mij zoude contacteren voor de levering, hier bij heb ik 3 weeken gewacht en hebt niks ontvangen, hier bij ben ik terug naar de winkel geweest voor mijn geld terug te eisen de verkoopster had al mijn gegeven genoteerd en zij da het volledige bedrag van 219,85 binnen de 14 dagen terug op mijn rekening zou staan hier bij heb ik 4 weeken gewacht en nog steeds niks ontvangen, ben 17/09/2023 terug langs geweest in de winkel waarbij de verkoopster terug al mijn gegevens heeft genoteerd en zij kon mij niet zegen wanner ik mijn geld uiteindelijk zou terug ontvangen.Mvg Bjorn Van den Bossche

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform