Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
B. J.
5/09/2025

abonnement rekening

Geachte mevrouw/heer, Op 17/07/25, zou ik op een site een abonnement hebben afgesloten dit is echter nooit gebeurt. heb op 5/09/2025 een brief gekregen dat ik 373 euro zou moeten betalen; als ik dat niet zou doen zouden ze verdere stappen ondernemen. deze brief kwam van ecollect. op de brief staan ook 3 verschillende adressen. daarom zou ik graag dat jullie hier stappen naar ondernemen en mij wat advies kunnen geven wat ik hier mee moet doen Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

In behandeling
M. D.
2/09/2025

Fraude account

Beste, Op 02/08/2025 ontvangde wij een brief van eCollect dat er 1 openstaand account is met als bedrag €238,38. De site dat vermeld is hebben wij nog nooit van gehoord. We hebben daarvoor ook nooit een mail van hun ontvangen. Ik zag dat er een bepaald bedrag betaald moest worden voordat een startabbonement zou kunnen starten maar dat hebben we nooit betaald dus denken we dat het niet door ons is gebeurd. Op 15/08/2025 kregen we weer een brief waarin staat dat het bedrag verhoogt is naar €364.73. We hebben als 3 keer het account willen opzeggen maar nooit een reactie daarop, nu hebben we een mail ontvangen waarin staat dat er plots op een andere site openstaande accounts staat, waar wij ook nooit van wisten met daarbij 6 openstaande rekeningen.

In behandeling
M. D.
16/06/2025

Openstaande betaling

Samen met een vriend hebben wij in februari 24 via Sixt een auto gehuurd in Portugal. Wij hebben deze terug binnengebracht, betaald en alles was in orde. Begin deze maand zag ik in mijn spambox een mail met een openstaande betaling van eCollect AG. Dit zou betrekking hebben op een invoice (tolwegen) waarbij dit al is opgelopen tot 180euro doordat ik deze mail nooit opgemerkt heb in mijn zakelijke mailbox. Ik heb eCollect meteen proberen contacteren, na enkele dagen geen antwoord heb ik een tweede mail gestuurd. Ook heb ik Sixt proberen bereiken maar tot op heden nog steeds geen antwoord. Als ik de mail moet geloven zouden er nog extra kosten bijkomen als ik niet betaald zou hebben op 16/06, ondanks de meerdere mails die ik al anderhalve week geleden gestuurd heb. Ooko van Sixt zelf heb ik nooit een mail ontvangen over tolkosten.

Afgesloten
I. P.
14/05/2025

Betalingsvorderingen

Geachte mevrouw/heer, Op [datum], [beschrijf kort welk product of dienst je op die datum hebt gekocht met eventuele referentie. ] Ik stel echter vast dat [Uitleg van het ondervonden probleem, de reden van uw klacht]. Dit heeft geleid tot [uitleg over de ongemakken/schade] Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen [beschrijf de actie/reactie die u van het bedrijf verwacht en tegen wanneer]. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

Afgesloten
S. P.
18/02/2025

DATEMIJ.COM - FINDEPARTNER.COM

Beste, U stuurt mij een schrijven dat volledig onjuist is, ik neem slechts voor één maand een abonnement op " DATEMIJ". Waarvoor ik op tijd het abonnement stop heb gezet. Nadien schrijven jullie mijn ongevraagd in voor "FINDEPARTNER" . Zelfs waar ik nooit een account heb gehad. Ik heb jullie hiervoor een mail gestuurd en antwoord op gekregen zie bijlage. Bij deze wens ik geen betaling te doen omwille dat dit om pure oplichting gaat. Met vriendelijke groeten, Sam Pauwels

Opgelost
P. P.
10/01/2025

eCollect AG

Korte beschrijving van uw probleem` ik heb op 09-05-2024 een Account aangemaakt het was voor enkele dagen heb ik mijn betaling mijn bankgegevens ingevuld en geen ervan uit dat dit voor ongeveer acht dagen was. Heb de dag nadien gebeld om mijn abonnement te stoppen. Het leek geen probleem te zijn heb er meer van ontvangen dat het bij deze opgezegd was na een tijd kom ik tot conclusie dat er domicilie Ingen van sommen tussen de 25 en de € 37's een half per maand van mijn bankrekening gezien heb contact opgenomen met mijn bank om dit stop te zetten. Heb een nieuwe kaart aangevraagd en nu kunnen ze er niet meer afhalen maar krijg nu aanmaningen via mijn e-mailadres om toch nog te betalen. Vorige maand was het ongeveer 189 euro's en nu zakt 500 en euro's moeten betalen zonder dat ik weet wat ik nu moet doen. Met vriendelijke groet, Patrick dit is de mail dat ik toen ontvangen heb op datum zie hieronder door blijven ze dreigen en weet nu niet meer wat ik moet doen. Kun je me helpen alsjeblieft? TreffeGirls 10-05-24 Hoi patricka0r, Deze email is gestuurd ter bevestiging dat je jouw abonnement met succes hebt beëindigd. Je kunt tot je lidmaatschap verlopen is je account blijven gebruiken zoals je gewend bent. Op deze datum zal je lidmaatschap automatisch worden omgezet in een Standaard lidmaatschap, wat betekent dat sommige faciliteiten niet langer beschikbaar voor je zijn. Je kunt op dat moment je lidmaatschap vernieuwen door opnieuw te betalen. Als je de status van je account wil bekijken, ga dan op elk gewenst moment naar "mijn account" waar je jouw gehele accountgeschiedenis kunt raadplegen. Wij hopen dat je ervoor gekozen hebt om op te zeggen omdat je iemand hebt gevonden. Onze Klantenservice neemt 24/7 telefonische vragen over betalingen in behandeling 0800 78 399 Neem online contact met ons op en we reageren binnen 24 uur. Met vriendelijke groet, Armin Jansen Medewerk(st)er Klantenservice Gelieve er nota van te nemen dat dit e-mailadres geen inkomende correspondentie ondersteunt. Als je vragen hebt, ga dan naar de website en stuur ons je vraag via het formulier "Contact". Je ontvangt dit emailbericht omdat je akkoord bent gegaan met het ontvangen van notificaties van TreffeGirls. Als je jezelf hiervoor wilt afmelden, klik dan op onderstaande links. Emailinstellingen wijzigen │ Afmelden voor alles │ Privacy beleid │ Gebruiksvoorwaarden HOWLOGIC KFT (TreffeGirls), 2161 Csomád, József Attila utca 63' Hungary Tel. 0800 78 399 ; je gebruikers-id: 498721914

Afgesloten
J. G.
24/09/2024

claims voor betaling

Geachte mevrouw/heer, Op verschillende data ontving ik mails en nu ook brieven eCollect AG en TD Rechtsanwalle met aanmaningen voor betalingen. findepartner TID14942900046215519 bedrag 342.68 datesgern TID 14943400073405517 bedrag 365.64 Espaceflirt TID 1494250021427146 bedrag 378.94 Findedates TID 14943300015816497 bedrag 378.89 Imluving TID 14943500057605103 bedrag 378.87 Deze vordering betwist ik in zijn geheel. Op 12 maart schreef ik eCollectAG die handelen voor Howlogic KFT en Novalnet hierover reeds aan. De vermeende vordering van deze firma is ongegrond omdat ik alleen voor Espaceflirt een betalend abonnement nam.Ik betaalde 16 februari 13,86 euro hiervoor.Na telefonisch contact met de customer service kreeg ik 2 weken gratis omdat ik niet tevreden was van het aanbod en de contacten.Tot mijn verbazing kreeg ik toch een automatische incasso op mijn bankrekening. Omdat ik niet tevreden was van deze site registreerde ik me gratis op 4 andere sites(Findedates,Findepartner,Imluving en Datesgern) zonder mijn bankrekening te gebruiken.Alleen mijn naam,emailadres en geslacht.Dus ik was gast op die sites en kon zodoende ook niet gebruik maken van alle functies van de sites.Ik kreeg ook geen emails dat ik matches had wat nog een teken was dat ik gast en gratis lid was op de sites.Tot mijn grote verbazing kreeg ik van elke site een automatische incasso op mijn bankrekening. ik heb nooit gevraagd om betalend lid te worden of opwaardering gevraagd. De automatischeincasso's heb ik samen met mijn bank kunnen recupereren. Na telefonisch contact met klantendienst verzekerde de man mij dat ik niets moest betalen.En werden mijn lidmaatschappen met veel moeite stopgezet Tot de aanmaningen kwamen van e Collect AG en TD rechtsanwalle. Ik wil deze niet betalen omdat ik mijn eerst contract betaald heb en gedeelte gratis na contact met klantendienst en voor de andere lidmaatschappen alleen geregistreerd ben geweest als gast dus gratis lidmaatschap. Ik heb ook al een klacht ingediend ECC Belgie, daar de wachttijd daar lang is voor behandeling,dien ik hier een klacht in Gelieve mij binnen de 15 dagen na ontvangst van dit schrijven schriftelijk te bevestigen dat u elke verdere invorderingsactie ten aanzien van mij definitief beëindigd hebt. Met vriendelijke groet, Genne Johnny

Afgesloten
P. V.
13/08/2022

Fraude

Beste,Een paar maanden geleden ontdekte ik dat er op verschillende tijdstippen geld van van mijn rekening was verdwenen via domiciliëring aan een Duits bedrijf, namelijk Novalnet AG. Na enig opzoekingswerk bleek dit bedrijf rekeningen te vereffenen in opdracht van andere bedrijven. Het bedrijf waarvan ze dit moesten doen bleek een Hongaars bedrijf met maar 1 werknemer te zijn.Toen ik opmerkte dat er geld van mijn rekening verdween, heb ik de domiciliëring stop gezet in mijn bank app. Nadien is er terug een aantal keren geld van mijn rekening gehaald door dit bedrijf. Nadat er contact is opgenomen met mijn bank is er een restrictie geplaatst, en heb ik mijn geld teruggekregen. Het rare aan de werkwijze was dat elke keer als er geld van mijn rekening werd gehaald, dit gebeurde doormiddel van de domiciliëring open te zetten, het geld eraf te halen en direct daarna de domiciliëring terug te sluiten. Dit is naar mijn mening, en die van de persoon met wie ik contact had van de bank, toch vrij louche en ongebruikelijk is. Mijn geld had ik teruggekregen dus ik was blij en dacht dat het opgelost was. Niets was minder waar … na enkele mails van eCollect AG, een dienst van Novalnet AG, waarin staat dat ik hen een bedrag verschuldigd ben, bijna dubbel zo hoog als ze van mijn rekening hadden gehaald, kreeg ik plots thuis een brief met dezelfde informatie. Hoe komen die personen zelfs aan al mijn gegevens? Dit is echt angstaanjagend! Maar, in de brief en de mails stond dat ik nooit heb geantwoord op hun correspondentie, toch heb ik op die mails geantwoord en zelfs, zoals ze zelf als optie geven, via facebook messenger geantwoord. Nu dreigen ze met een rechtzaak omdat ik dit bedrag uiteraard niet wil betalen. Verder heb ik nog opzoekingswerk gedaan over beide bedrijven, blijkt dat ze vooral in Nederland al talloze klachten hebben gehad. Dit draait meestal over bezoekjes aan datingsites. Ook bij de gekregen facturen staat er een datingsite vermeld. Ondanks dat ik mij nog nooit heb aangemeld bij een datingsite.Ik hoop spoedig antwoord te kunnen verkrijgen van jullie, want zoals jullie ook wel vermoeden ben ik echt niet van plan om dit bedrag over te maken aan zo een oplichters.Alvast bedankt,Pieter

Afgesloten
A. V.
10/06/2022

Valse factuur

Beste,Ik kreeg op mijn zoon zijn naam(die een deel verkeerd is geschreven.) een factuur van een incassobureau over een abonnement van een datingsite die hij nooit heeft gebruikt. Dit zou volgens hun al de derde aanmaning zijn, maar dit is de eerste keer dat we daarvan een brief krijgen. Als ik stuur via Messenger krijg ik gewoon een link om te betalen. Via mail krijgen we geen antwoord.

Afgesloten
S. C.
12/05/2022

bedrieglijke domicilering

Door Novalnet AG werd er geld via domicilering van mijn rekening gehouden. Daar ik nooit hiervoor iets getekend heb ik dit onderzocht hoe dit kon. Uiteindelijk ben ik op klacht.NL beland(help om klacht op te lossen ) omdat er veel klachten waren over deze firma in Nederland. Klacht in gediend en opgelost dacht ik door ontvangen email van Novalnet AG.Nu heb ik verleden week 3 facturen ontvangen van eCollect uit Berlijn om te betalen .Ik weet niet waarom ik dit zou moet betalen.(heb niets getekend )Daar alles in het Duits of Engels gebeurt vraag ik hulp via testaankoop.Dank bij voorbaat

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform