Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
O. V.
15/12/2025

Onterechte aanrekeningen Ecollect AG

Ik heb vorige jaar een onterechte aanrekening ontvangen via Ecollect AG, om een openstaande rekening te betalen van Datemij.com Ik heb toen via mail naar Ecollect geantwoord met een officieel document, en via mail verstuurd. Na enkele mails gestuurd te hebben, bleven zij aandringen om te betalen, wat ik dan uiteindelijk wel heb gedaan. Omdat het mij op de site van Datemij, niet bgelukt was van het abbonoment stop te zetten, heb ik een mail naar Datemij gestuurd, voor opzegging. Ook een mail gestuurd voor opzegging naar Ecollect AG. Nu zijn we bijna een jaar verder, en krijg ik terug een mail van Ecollect AG, om een nieuwe aanrekening. Kunnen jullie mij hier in helpen?

In behandeling
J. F.
11/12/2025

onterechte en agressieve betalingsvordering na opzeg

Beste, op datum van vandaag 11/12/2025 ontving ik een schrijven van eCollect waarin ze 410.48€ terugvorderen. Dit voor een zogezegd order van ModeFlirt. Ik had destijds éénmalig een abonnement genomen op deze site en die volgens hun eigen voorwaarden opgezegd via HowLogic én daar ook bevestiging van gekregen via mail op 13/10/2025. Aangezien er betalingen van mijn rekening bleven gaan (op naam van Novalnet AG) heb ik die teruggevorderd bij de bank én heeft mijn bank die rekening op de zwarte lijst gezet. Intussen krijg ik dreigmails van eCollect (27/11, 28/11) en nu dus ook een papieren schrijven. Akelig te weten dat ze mijn adres hebben. Ik wil dan ook klacht indienen tegen deze zeer agressieve aanpak van eCollect en mij volledig vrijstellen van eender welke betaling dan ook. ps: B9T32664 referentie is de betalingsreferentie die ze vragen, een klant nr heb ik niet gevonden alvast bedankt voor jullie hulp in deze kwestie, Jan

In behandeling
N. L.
16/11/2025

Betalings uitnodiging.

Beste, Ik heb meerdere malen in mijn mailbox (spam) een betalingsaanvraag gekregen voor het annuleren van een bepaalde abonnement op 1 of ander dating site waar ik eigelijk niks van weet. De website heet : datemij.com Er is in het verleden een domiciering van mijn rekening gegaan naar novalnet ag en vendo services GMBH Waar ik ook niet van afwist dus heb deze terug gevorderd langs mijn bankapp en sinds dan word ik constant lastig gevallen. Ik heb dit ook willen aangeven aan mijn bank maar nog niet direct de tijd kunnen vinden om tot daar te gaan aangezien de banken al dicht zijn na mijn werkuren.. Nu heb ik na enkele spam mails een brief ontvangen waarin staat dat ik 372,25 euro moet betalen en er anders juridische gevolgen zullen komen. Dit lijkt mij heel onterecht en ik voel mij toch onderdrukt en ik heb bang dat er gegevens van mij dus rondgaan. In bijlage de brief.

In behandeling
A. T.
11/11/2025

Onterechte facturen

Fraude van nepdatingsites En ik wil deze niet betalen Hieronder de bijlages en heb nog andere brieven gekregen...

Afgesloten
A. M.
30/09/2025

Stopzetting abonnement datingsite - Factuur van €370

Ik heb maar een maand gebruik gemaakt van (Datemij.com/oplichters)abonnement gebruikt en stop gezet nu eisen ze 370 euro dat is niet terecht .En graag zou ik een klacht indienen tegen hun .

In behandeling
B. J.
5/09/2025

abonnement rekening

Geachte mevrouw/heer, Op 17/07/25, zou ik op een site een abonnement hebben afgesloten dit is echter nooit gebeurt. heb op 5/09/2025 een brief gekregen dat ik 373 euro zou moeten betalen; als ik dat niet zou doen zouden ze verdere stappen ondernemen. deze brief kwam van ecollect. op de brief staan ook 3 verschillende adressen. daarom zou ik graag dat jullie hier stappen naar ondernemen en mij wat advies kunnen geven wat ik hier mee moet doen Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

Afgesloten
M. D.
2/09/2025

Fraude account

Beste, Op 02/08/2025 ontvangde wij een brief van eCollect dat er 1 openstaand account is met als bedrag €238,38. De site dat vermeld is hebben wij nog nooit van gehoord. We hebben daarvoor ook nooit een mail van hun ontvangen. Ik zag dat er een bepaald bedrag betaald moest worden voordat een startabbonement zou kunnen starten maar dat hebben we nooit betaald dus denken we dat het niet door ons is gebeurd. Op 15/08/2025 kregen we weer een brief waarin staat dat het bedrag verhoogt is naar €364.73. We hebben als 3 keer het account willen opzeggen maar nooit een reactie daarop, nu hebben we een mail ontvangen waarin staat dat er plots op een andere site openstaande accounts staat, waar wij ook nooit van wisten met daarbij 6 openstaande rekeningen.

Afgesloten
M. D.
16/06/2025

Openstaande betaling

Samen met een vriend hebben wij in februari 24 via Sixt een auto gehuurd in Portugal. Wij hebben deze terug binnengebracht, betaald en alles was in orde. Begin deze maand zag ik in mijn spambox een mail met een openstaande betaling van eCollect AG. Dit zou betrekking hebben op een invoice (tolwegen) waarbij dit al is opgelopen tot 180euro doordat ik deze mail nooit opgemerkt heb in mijn zakelijke mailbox. Ik heb eCollect meteen proberen contacteren, na enkele dagen geen antwoord heb ik een tweede mail gestuurd. Ook heb ik Sixt proberen bereiken maar tot op heden nog steeds geen antwoord. Als ik de mail moet geloven zouden er nog extra kosten bijkomen als ik niet betaald zou hebben op 16/06, ondanks de meerdere mails die ik al anderhalve week geleden gestuurd heb. Ooko van Sixt zelf heb ik nooit een mail ontvangen over tolkosten.

Afgesloten
I. P.
14/05/2025

Betalingsvorderingen

Geachte mevrouw/heer, Op [datum], [beschrijf kort welk product of dienst je op die datum hebt gekocht met eventuele referentie. ] Ik stel echter vast dat [Uitleg van het ondervonden probleem, de reden van uw klacht]. Dit heeft geleid tot [uitleg over de ongemakken/schade] Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen [beschrijf de actie/reactie die u van het bedrijf verwacht en tegen wanneer]. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

Afgesloten
S. P.
18/02/2025

DATEMIJ.COM - FINDEPARTNER.COM

Beste, U stuurt mij een schrijven dat volledig onjuist is, ik neem slechts voor één maand een abonnement op " DATEMIJ". Waarvoor ik op tijd het abonnement stop heb gezet. Nadien schrijven jullie mijn ongevraagd in voor "FINDEPARTNER" . Zelfs waar ik nooit een account heb gehad. Ik heb jullie hiervoor een mail gestuurd en antwoord op gekregen zie bijlage. Bij deze wens ik geen betaling te doen omwille dat dit om pure oplichting gaat. Met vriendelijke groeten, Sam Pauwels

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform