Terug

Betalings uitnodiging.

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. L.

Naar: eCollect AG

16/11/2025

Beste, Ik heb meerdere malen in mijn mailbox (spam) een betalingsaanvraag gekregen voor het annuleren van een bepaalde abonnement op 1 of ander dating site waar ik eigelijk niks van weet. De website heet : datemij.com Er is in het verleden een domiciering van mijn rekening gegaan naar novalnet ag en vendo services GMBH Waar ik ook niet van afwist dus heb deze terug gevorderd langs mijn bankapp en sinds dan word ik constant lastig gevallen. Ik heb dit ook willen aangeven aan mijn bank maar nog niet direct de tijd kunnen vinden om tot daar te gaan aangezien de banken al dicht zijn na mijn werkuren.. Nu heb ik na enkele spam mails een brief ontvangen waarin staat dat ik 372,25 euro moet betalen en er anders juridische gevolgen zullen komen. Dit lijkt mij heel onterecht en ik voel mij toch onderdrukt en ik heb bang dat er gegevens van mij dus rondgaan. In bijlage de brief.

Berichten (1)

eCollect AG

Naar: N. L.

20/11/2025

eCollect Claim Claim Subject Matter: N/A Creditor: Howlogic KFT Dozsa Gyorgy str. 11, H-2724 Ujlengyel, HU Dear Sir or Madam, Thank you for your response. We hereby inform you that our client has unsettled claims pertaining to the paid subscription requested on the online dating platform www.datemij.com via the following e-mail address:nazimlibert96@gmail.com. Return debit to the TID 15212400078113453 from 19.08.2025 - Order from 2025-07-28 on s:www.datemij.com. Please note that for the purposes of profile activation on the provider’s website, a profile owner must follow the corresponding link sent via e-mail. In this way, the dating service provider can ensure that the user is indeed the person who registered, activated the profile and provided all the required account information. The user himself must enter his personal data including their payment method, first name, surname and address, as without these details the subscription order cannot be placed. To summarise, you voluntarily entered all the necessary personal information and explicitly agreed to the payment guidelines as well as the Terms and Conditions of the dating service provider. You were thus clearly aware that you were using a paid service and accordingly made your declaration with the legally binding will to enter into a payment obligation. We hope our explanation has achieved sufficient clarity on the matter. We have requested the official documents in relation to the claim and will provide you with them upon receipt. If you have any questions about canceling your subscription or deleting your account, or if you have any other questions on these topics, please contact the support service at support@datemij.com. Kind regards, Maurice Kaiser ‐‐‐‐‐‐‐ Original Message ‐‐‐‐‐‐‐ On 16.11.2025, pmt 17:00, klachten@test-aankoop.be wrote: Betalings uitnodiging.

Bemiddeling door Testaankoop 21 november 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform