Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Fraude met bankkaart
Er werd 2500 euro van mijn zichtrekening gehaald door fraudeurs op 8/3/25. Zag dit pas 2 maanden later omdat het een ‘slapende’ rekening betrof. Ik heb geen grove nalatigheden gepleegd noch op phishing gereageerd. Toch zegt de bank niet tussen te komen om mij te vergoeden. Zij beweren dat de fraudeur mijn betaalgegevens had en dat dat alleen kan omdat ik hem die gegeven heb [volgens hen via Payconiq, een app die ik niet heb noch gebruik]. Er werd 9 x 275 euro en 1 x 25 euro afgeboekt. Ik heb hier NIETS mee te maken. Volgens mij is de bank er wettelijk toe gehouden mij te vergoeden. Zij weigeren pertinent.
REKENING ONWETTIG GEBLOKKEERD
Zojuist probeerde ik de factuur te betalen van het woonzorgcentrum waar mijn mama verblijft. WEER (!) werd de betaling zonder meer geblokkeerd WEER (!) kreeg ik te lezen ‘ “Suspension detected for validating the party initiating limit.” En dat ONDANKS het feit dat een notarieel attest van erfopvolging op 15 juli 2024 reeds werd overgemaakt aan Argenta. • Van TOEN af reeds had mijn mama moeten BLIJVEN beschikken over haar EIGEN centen ( de helft van de spaar-en zichtrekening op datum van het overlijden van mijn vader 30/3//2024) • Van TOEN af ook had mijn mama ZONDER problemen DAARBOVENOP moeten kunnen beschikken over haar EIGEN maandelijkse inkomsten ( pensioen en huurinkomsten) die NA het overlijden en 4 maanden NADAT het attest erfopvolging reeds werd bezorgd op deze gemeenschappelijke rekening , die vanaf dan de HARE is, worden gestort; • Van TOEN af moest de BLOKKERING worden opgeheven, wat nu NOG STEEDS NIET is gebeurd, ook al bezorgden we deze week ook de formulieren voor de verdeling, wat wettelijk NIET nodig is aangezien de erfgerechtigden geen procedures dienen te doorlopen of formaliteiten te vervullen, de bevoegdheden worden hen immers automatisch en onmiddellijk toegekend, door de Wet ( saisine) , en dat geldt ook voor onze mama, ook zij is (reservatair) erfgenaam ARGENTA heeft sedertdien GEEN ENKEL recht meer om betalingen zomaar, zonder enige waarschuwing, zonder enige uitleg, te blokkeren. Dat is ONWETTELIJK na 15 juli 2024. Toch is dat nu nog steeds het geval, nu weer met de factuur voor haar verblijf in het woonzorgcentrum, verleden week met de betaling van de begrafeniskosten van onze vader (!!) en de successierechten aan de overheid (!!) . Graag DRINGEND de OPLOSSING voor dit aanslepende probleem, dat wettelijk opgelost had MOETEN zijn vanaf 15 juli 2024. WEER probeerde ik tevergeefs het kantoor op te bellen, en kreeg ik te horen dat ik het ‘later opnieuw moest proberen’ of mag mailen.. De Dienst Nalatenschappen stuurde ik ondertussen ook al meerdere ingebrekestellingen. Van hen kreeg ik GEEN reactie. Hoog tijd dat dit soort problemen OPHOUDT PS er kan deze keer niet worden verwezen naar ‘issues met de limiet’. Die stond nog steeds voldoende hoog , en er werd aangegeven dat er vandaag nog meer kan overgeschreven worden dan het bedrag van de factuur van het WZC. De boodschap die wordt vertoond laat vermoeden dat nog steeds NIETS werd ondernomen om de blokkage op te heffen
Blokkering van rekening door bank
Beste . Mijn rekening werd geblokkeerd door Argenta omdat ik mij nog niet was gaan legitimeren op de bank zelf . Dit heb ik dan gedaan op de bank . Puntje bij paaltje nu ben ik 5 dagen verder en is mijn rekening nog steeds geblokkeerd . Ik ben alleenstaande mama !!!!! Het is herfstvakantie . Dit is echt onmenselijk!! En ik word ook van kaske tot de muur gestuurd !!! Want ik moet bellen naar de dienst fraude en die zeggen mij telkens dat ze niet weten wanneer ze mijn rekening deblokkeren ?! Rond uit schandalig !!!!! Dat ze iemand zo kunnen blok zetten dat zelf een alleenstaande moeder geen eten voor haar kind kan kopen dit is echt schandalig !!!! En uitleg krijg je ook niet want ze weten het zelf niet! Heel onvriendelijk en absoluut onmenselijk
Problemen voor het verkrijgen van een nieuwe bankkaart én code.
Al weken probeer ik een nieuwe debet kaart te ontvangen van Argenta. Ik ga naar het kantoor in Schaarbeek om een nieuwe kaart aan te vragen omdat ik maanden geleden al een nieuwe kaart kreeg maar geen pincode. Na een aantal dagen krijg ik een sms met een code maar anderhalve week later bel ik om te vragen waar mijn nieuwe kaart blijft (ik moet geduld hebben). Ik krijg eindelijk mijn kaart maar ondertussen is de sms code vervallen. Na emails en telefoons naar het kantoor worden mijn 'nieuwe' kaarten geannuleerd en opnieuw aangevraagd en krijg ik na 8 dagen toch nog een code van een ondertussen geannuleerde kaart omdat nogmaals een nieuwe werd aangevraagd. Na verdere emails en telefoons heb ik een nieuwe kaart maar na 14 dagen nog geen code. Deze ping pong gaat nu al zo een aantal weken door. Ik telefonneer uiteindelijk naar de klachtendienst van Argenta en die weten alleen te zeggen dat ik verder moet proberen en dat de schuld bij het bedrijf ligt die de kaarten maakt (of bij de post). Mijn geduld is na weken (ondertussen maanden) op en vraag per email aan het kantoor om een bankswitch dokument voor al onze rekeningen te e-mailen maar dat willen/kunnen ze mij niet doormailen. Ze verwijzen ze me per kerende naar een andere bank. (Bij de klachtendienst zeiden ze nochtans dat Argenta dit wel kan doorsturen per email).
Opvraging schijf geleend bedrag niet ontvangen
12 oct aanvraag ingediend voor uitbetaling schijf van hypotheeklening ( faktuur bijgevoegd,dit is toevallig een bedrag gelijk aan één een week eerder opgevraagd = correct) . Op 15 oct nog geen reactie gekregen : verdacht ? Op 16 én 17 oct Argenta Contactcnter telefonisch gecontacteerd : mijn aanvraag was geweigerd wegens aanvraag als ' dubbel' beschouwd volgens Argenta-robot, ik krijg geen feedback hierover ! Ik moest opnieuw aanvraag indienen : ging direct behandeld worden en men zou betreffend bedrag ' direct ' naar mijn rekening overschrijven : nu 18 october : nog steeds niets ontvangen ! (rekening moet 23 oct betaald zijn !). dit is onacceptabel !
phishing
Beste, Ik ben op 28 november 2023 slachtoffer geworden van phishing ten bedrag van 1859,78 euro en ARGENTA weigert om me te vergoeden ondanks de tussenkomst van Ombudsfin. Hieronder kan je hun beluit vinden. Mvg Stephaan Van Boven Besluit Wij betreuren dat u het slachtoffer geworden bent van phishing. Op basis van de hierboven besproken elementen zijn wij van mening dat Argenta wettelijk gehouden is tot een tussenkomst in uw schade, na aftrek van een franchise van 50 euro. Jammer genoeg wenste Argenta niet in te gaan op onze vraag tot schadevergoeding. Wij betreuren ten zeerste dat onze bemiddeling niet tot een positief resultaat heeft kunnen leiden. Desalniettemin hopen wij u met de verstrekte informatie van dienst te zijn.
Weigering uitbetaling
Beste, Ik ben klant bij het argenta kantoor op de Belgiëlei 94: PATRICK DE MESMAEKER BV. Nadat ik hier mij had aangesloten op 23 augustus hadden wij tijdens onze fysieke meeting ook al een afspraak ingepland om mijn argenta life plan (met polisnummer hierboven vermeld) stop te zetten. Echter nadat ik nog geen 5 minuten buiten was werd ik opgebeld en werd mij gemeld dat de afspraak voor maandag 26 augustus geannuleerd ging worden en dat ze ook geen nieuwe afspraken gaan inplannen voor mij. Ik heb telefonisch nogmaals geprobeerd om een afspraak te maken, maar er werd mij op een vrij brutale manier duidelijk gemaakt dat ze geen enkele intentie hadden om mij hiermee verder te helpen. Ze antwoorden ook niet meer op mijn mails en negeren mij totaal, ook als ik naar het kantoor zelf ga. Ik vind het onaanvaardbaar dat ik niet aan mijn eigen geld kan en dat ze mij weigeren om dit af te halen, kan dit zomaar? De klachten dienst van argenta helpt mij hier ook niet echt in, en weigert ook om te laten zien welke stappen ze hiervoor ondernemen. Ondertussen wacht ik ook al meer dan een week op hun antwoord. Ik had dit geld graag zelf willen beleggen eventueel in een termijnrekening of nieuwe staatsbon, is het mogelijk om misgelopen rendementen te verhalen op de bank? Zouden jullie mij hier mee kunnen bijstaan? Alvast bedankt voor de moeite! Met vriendelijke groeten,
Geblokkeerde rekening
Beste Ik ben begonnen met te investeren in bitcoins crypto. Ik heb daar mee al een aardig centje verdient. Nu is mijn argenta rekening geblokkeerd. Na verschillende mails en telefoontjes met bewijzen wordt ik onvriendelijk te woord gestaan. Ze zeggen dat ik naar politie moet maar daar ben ik geweest en die zeggen dat ik gewoon bewijzen naar de bank moet sturen wat ik ook gedaan heb. Zelfs mijn maandinkomen kan ik niet aan en ik kan dus ook niets betalen van vaste lasten en huur en zo. Waardoor ik in de problemen kom. Wat kan ik nu nog doen ? Mvg
Controle van uitgaven in NOK onmogelijk
Beste, Ik was recent in Noorwegen en gebruikte mijn bankkaart af en toe. De uittreksels tonen echter enkel bedragen in EURO met geen enkele vermelding van de betaald som in NOK. Hoe moet ik dan die uitgaven controleren? Toen ik dat opmerkte bij de bank kreeg ik volgend antwoord: "De gevraagde rekeningen zijn afgesloten. Wat betreft de wisselkoers bij betalingen met een debetkaart kan je inderdaad geen detail vinden op het uittreksel maar de info over de kosten en de toegepaste wisselkoers vind je op de tarieflijst. (zie bijlage). De uitgebreide tarieflijst vind je op de website." Samengevat: geen transparantie en "zoek het zelf maar uit". Mag ik echt niet weten hoeveel ik betaalde in NOK, welke wisselkoers en welke kosten? Waarom niet? Mvg TC
uitstel betaling hypotheek
Beste, ik vraag een uitstel betaling voor 6 maanden aangezien mijn man nog in hechtenis zit kan ik dit niet alleen bekosteren , heb nog andere betalingen dat moet doen en moet ook nog kunnen leven
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten