Onaanvaardbaar

17 punten Info

Dit bedrijf heeft een slechte score


Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Meest recente klachten

J. W.
26/09/2025

kredietkaart probleem

Beste, ik ben 69 jaar en ik denk al 40 jaar bij Argenta, wat vroeger bij jullie dikwijls de beste koop was. Helaas is dat nu veranderd denk ik in de slechtste koop... Ik had de gratis zichtrekening, green, maar nu moet ik ineens zo een 3 euro per maand betalen. Maar het schandaligste is wel het volgende.. Mijn Maestro kaart werd, buiten mijn weten om, zonder verwittiging geblokkeerd wegens frauduleuze praktijken, de kaart was gehakt. Na een lang telefoongesprek met de dienst (niet Argenta) OneWeb bleek dat er buiten mijn weten om, betalingen weren gebeurd aan dubieuze firma 's. Van kleine bedragen weliswaar, in totaal voor 210 euro. Mijn kaart werd dan ook geblokkeerd, en moet ik bij Argenta een nieuwe aanvragen. Argenta weigert mij een nieuwe kaart te geven omdat ik niet voldoe aan de voorwaarden... dat zijn 2 voorwaarden, eerste moet er een domiciliering zijn , en die heb ik maar dan moet er ook nog 5000 euro op mijn spaarrekening staan, wat niet het geval, is. Nu, zonder kaart, vervalt mijn abonnement op HBO, kan ik ook geen auto huren, en ik vertrek volgende week juist op vakantie voor 3 weken, waar ik een auto nodig heb. Het is trouwens door het online proberen een auto te huren, dat ik ontdekt heb dat mijn kaart geblokkeerd is. Dit betekent dat Argenta van een goede bank, wel een heel asociale bank geworden is, en mijn vraag is, kan dat zomaar allemaal. En welke andere bank raden jullie mij aan? En laat aub jullie leden weten dat ze niet meer bij Argenta moeten zijn, of veranderen van bank... na 40 jaar trouwe klant zo een behandeling, schandalig.. Dit alles is me juist meegedeeld in het kantoor van Argenta in de Driekoningenstraat te Antwerpen Berchem. Ze zeiden dat het een nieuw bankreglement was van die 5000 euro. Het is maar dat de klanten van Argenta weten dat als ze hun kredietkaart verliezen of zo, ze geen nieuwe krijgen als er geen 5000 euro op hun spaarrekening staat. (en een domiciliering van hun inkomen) mvg, jan wuyts

In behandeling
H. G.
21/09/2025

fraude met spaarrekening

vorig jaar heb ik een spaarrekening geopend bij Argenta (was % hoger dan elders)ik had al een gewone rekening (spaarrekening kleinkinderen) via Argenta heb ik nooit een betaling gedaan nog binnen-of buitenland , heb ook geen betaal app op Ihone, trouwens van geen enkele bank. Ik gebruik deze rekening nooit en consulteer deze dus ook niet, toevallig doe ik dit op 28/07.25 dus toch en wat blijkt voor bijna € 6.000 overgeboekt van spaar- naar gewone rekening en vandaar naar Remitly Europe en Worldpay A'dam, Argenta reageert niet, enkel via kantoor in Zandhoven krijg ik telefonisch te horen dat er via een vreemde pc zou ingelogt zijn met kaartnr., digipass en paswoord, terwijl deze kaart en digipas fysiek mijn huis niet verlaten, komt er bovenop dat er een sms is verzonden met codes en geopend , sms die ik onbewust zal gewist hebben : een sms van Argenta in het frans , dergelijks sms wis ik direct zonder zelfs te bekijken, deze sms heb ik dus nooit geopend. Hiervoor heb ik klacht neergelegd bij Politie, mails en aangetekend schrijven aan Argenta die volledig verantwoordelijk zijn voor deze fraude : nooit heb ik enig tel.mails enz gehad en zeker geen bankgegevens vrij gegeven Argenta reageert op geen enkele manier nog tel of mail , wachten op parket moeten ze ook niet : deze voeren geen verder onderzoek daar enkel de bank kan nagaan wat er fout is gelopen, Argenta hun tactiek zal zijn : niet reageren , klant zal het zelf wel opgeven. Kunt U mij hierbij helpen , moet ik klacht gaan neerleggen bij politie wegens slecht beheer van mijn financiën Indien nodig bezorg ik U kopie van mails en aangetekend schrijven , Pv enz

Afgesloten
C. V.
17/09/2025

INGEBREKESTELLING toepassing AVG-wetgeving aanpassing adresgegevens , onmogelijk te bankieren

Mevrouw, Mijnheer, Naar aaneiding van recente en minder recente incidienten met uw bank- en verzekeringsmaatschappij, wens ik u in gebreke te stellen omwille van de weigering om mijn gegevens aan te passen aan de correcte gegevens zoals ze vermeld staan in de enige Belgische authentieke bron, nl. het rijksregister. Ik heb u de uittreksels van het rijksregister met het correcte adres vorige week bezorgd met vraag om de AVG-wetgeving, de GDPR-wetgeving te respecteren en toe te passen. Vermits u mijn nieuw domicilieadres uit het rijksregister niet wilt aanvaarden, u mijn huidige debetkaart buiten gebruik stelt op het einde van deze maand, en ik de facto niet meer aan mijn geld zal kunnen, stel ik u formeel in gebreke. Ik maan u dan ook aan om zo snel mogelijk mijn correct adres op te nemen in uw databanken en het oude te verwijderen zoals voorzien is in de wetgeving. Zo niet volgen er ernstige consequenties voor uw organisatie 'en kan ik een juridische procedure in kortgeding niet meer uitsluiten. Ik geef u nog 4 werkdagen om dit in orde te brengen, zoniet gaat dit dossier, als eerste van 2 naar mijn advocatenkantoor en dan kunt u dit incident met het kantoor en met de rechtbank regelen. Uiteraard zal ik in dat geval bij de rechter aandringen om mij een voldoende grote schadevergoeding toe te kennen en u te laten veroordelen tot betaling van de gerechts- en advocatenkosten daar boven op. Dit incident is een zoveelste in een reeks van velen, waarvoor ik zoals ik u al op de hoogte bracht een megaklacht aan het formuleren ben. U bent bij deze gewaarschuwd. Deze klacht komt op de publieke website van Test-Aankoop, voor iedereen zichtbaar. Met groet, Carl Van Overberghe

In behandeling
L. C.
14/09/2025

Gestolen geld

Beste , mijn Argenta rekening is gesloten door de bank zelf , reden ik gebruikte mijn zichtrekening bij Argenta voor mij eensman zaak en dat is volledig wettelijk , daar stond 2.050 euro en ik heb niks terug gekregen op mij ander nieuw bank rekening terwijl ze zijn verplicht dit te doen ik heb 100 mails gesturt 10 keer gebeld maar geen antwoord dat kan gewoon niet , ik heb financieel zeer moelijk ik dreigd zonder dak te zijn ik rekende op dit geld aub help mij mijn wettelijk verdiende geld terug te krijgen ik heb bewijs facturen naar hun gestuurt maar geen antwoord Mvg Leonid

Afgesloten
J. D.
13/06/2025

Fraude met bankkaart

Er werd 2500 euro van mijn zichtrekening gehaald door fraudeurs op 8/3/25. Zag dit pas 2 maanden later omdat het een ‘slapende’ rekening betrof. Ik heb geen grove nalatigheden gepleegd noch op phishing gereageerd. Toch zegt de bank niet tussen te komen om mij te vergoeden. Zij beweren dat de fraudeur mijn betaalgegevens had en dat dat alleen kan omdat ik hem die gegeven heb [volgens hen via Payconiq, een app die ik niet heb noch gebruik]. Er werd 9 x 275 euro en 1 x 25 euro afgeboekt. Ik heb hier NIETS mee te maken. Volgens mij is de bank er wettelijk toe gehouden mij te vergoeden. Zij weigeren pertinent.

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf reageert niet.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform