Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 123
- Aantal klachten *
- 24
- Afgesloten klachten*
- 87%
- Antwoordratio*
- Zonder antwoord
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Dit bedrijf heeft een slechte score
Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Meest recente klachten
Fraude met bankkaart
Er werd 2500 euro van mijn zichtrekening gehaald door fraudeurs op 8/3/25. Zag dit pas 2 maanden later omdat het een ‘slapende’ rekening betrof. Ik heb geen grove nalatigheden gepleegd noch op phishing gereageerd. Toch zegt de bank niet tussen te komen om mij te vergoeden. Zij beweren dat de fraudeur mijn betaalgegevens had en dat dat alleen kan omdat ik hem die gegeven heb [volgens hen via Payconiq, een app die ik niet heb noch gebruik]. Er werd 9 x 275 euro en 1 x 25 euro afgeboekt. Ik heb hier NIETS mee te maken. Volgens mij is de bank er wettelijk toe gehouden mij te vergoeden. Zij weigeren pertinent.
REKENING ONWETTIG GEBLOKKEERD
Zojuist probeerde ik de factuur te betalen van het woonzorgcentrum waar mijn mama verblijft. WEER (!) werd de betaling zonder meer geblokkeerd WEER (!) kreeg ik te lezen ‘ “Suspension detected for validating the party initiating limit.” En dat ONDANKS het feit dat een notarieel attest van erfopvolging op 15 juli 2024 reeds werd overgemaakt aan Argenta. • Van TOEN af reeds had mijn mama moeten BLIJVEN beschikken over haar EIGEN centen ( de helft van de spaar-en zichtrekening op datum van het overlijden van mijn vader 30/3//2024) • Van TOEN af ook had mijn mama ZONDER problemen DAARBOVENOP moeten kunnen beschikken over haar EIGEN maandelijkse inkomsten ( pensioen en huurinkomsten) die NA het overlijden en 4 maanden NADAT het attest erfopvolging reeds werd bezorgd op deze gemeenschappelijke rekening , die vanaf dan de HARE is, worden gestort; • Van TOEN af moest de BLOKKERING worden opgeheven, wat nu NOG STEEDS NIET is gebeurd, ook al bezorgden we deze week ook de formulieren voor de verdeling, wat wettelijk NIET nodig is aangezien de erfgerechtigden geen procedures dienen te doorlopen of formaliteiten te vervullen, de bevoegdheden worden hen immers automatisch en onmiddellijk toegekend, door de Wet ( saisine) , en dat geldt ook voor onze mama, ook zij is (reservatair) erfgenaam ARGENTA heeft sedertdien GEEN ENKEL recht meer om betalingen zomaar, zonder enige waarschuwing, zonder enige uitleg, te blokkeren. Dat is ONWETTELIJK na 15 juli 2024. Toch is dat nu nog steeds het geval, nu weer met de factuur voor haar verblijf in het woonzorgcentrum, verleden week met de betaling van de begrafeniskosten van onze vader (!!) en de successierechten aan de overheid (!!) . Graag DRINGEND de OPLOSSING voor dit aanslepende probleem, dat wettelijk opgelost had MOETEN zijn vanaf 15 juli 2024. WEER probeerde ik tevergeefs het kantoor op te bellen, en kreeg ik te horen dat ik het ‘later opnieuw moest proberen’ of mag mailen.. De Dienst Nalatenschappen stuurde ik ondertussen ook al meerdere ingebrekestellingen. Van hen kreeg ik GEEN reactie. Hoog tijd dat dit soort problemen OPHOUDT PS er kan deze keer niet worden verwezen naar ‘issues met de limiet’. Die stond nog steeds voldoende hoog , en er werd aangegeven dat er vandaag nog meer kan overgeschreven worden dan het bedrag van de factuur van het WZC. De boodschap die wordt vertoond laat vermoeden dat nog steeds NIETS werd ondernomen om de blokkage op te heffen
Blokkering van rekening door bank
Beste . Mijn rekening werd geblokkeerd door Argenta omdat ik mij nog niet was gaan legitimeren op de bank zelf . Dit heb ik dan gedaan op de bank . Puntje bij paaltje nu ben ik 5 dagen verder en is mijn rekening nog steeds geblokkeerd . Ik ben alleenstaande mama !!!!! Het is herfstvakantie . Dit is echt onmenselijk!! En ik word ook van kaske tot de muur gestuurd !!! Want ik moet bellen naar de dienst fraude en die zeggen mij telkens dat ze niet weten wanneer ze mijn rekening deblokkeren ?! Rond uit schandalig !!!!! Dat ze iemand zo kunnen blok zetten dat zelf een alleenstaande moeder geen eten voor haar kind kan kopen dit is echt schandalig !!!! En uitleg krijg je ook niet want ze weten het zelf niet! Heel onvriendelijk en absoluut onmenselijk
Problemen voor het verkrijgen van een nieuwe bankkaart én code.
Al weken probeer ik een nieuwe debet kaart te ontvangen van Argenta. Ik ga naar het kantoor in Schaarbeek om een nieuwe kaart aan te vragen omdat ik maanden geleden al een nieuwe kaart kreeg maar geen pincode. Na een aantal dagen krijg ik een sms met een code maar anderhalve week later bel ik om te vragen waar mijn nieuwe kaart blijft (ik moet geduld hebben). Ik krijg eindelijk mijn kaart maar ondertussen is de sms code vervallen. Na emails en telefoons naar het kantoor worden mijn 'nieuwe' kaarten geannuleerd en opnieuw aangevraagd en krijg ik na 8 dagen toch nog een code van een ondertussen geannuleerde kaart omdat nogmaals een nieuwe werd aangevraagd. Na verdere emails en telefoons heb ik een nieuwe kaart maar na 14 dagen nog geen code. Deze ping pong gaat nu al zo een aantal weken door. Ik telefonneer uiteindelijk naar de klachtendienst van Argenta en die weten alleen te zeggen dat ik verder moet proberen en dat de schuld bij het bedrijf ligt die de kaarten maakt (of bij de post). Mijn geduld is na weken (ondertussen maanden) op en vraag per email aan het kantoor om een bankswitch dokument voor al onze rekeningen te e-mailen maar dat willen/kunnen ze mij niet doormailen. Ze verwijzen ze me per kerende naar een andere bank. (Bij de klachtendienst zeiden ze nochtans dat Argenta dit wel kan doorsturen per email).
Opvraging schijf geleend bedrag niet ontvangen
12 oct aanvraag ingediend voor uitbetaling schijf van hypotheeklening ( faktuur bijgevoegd,dit is toevallig een bedrag gelijk aan één een week eerder opgevraagd = correct) . Op 15 oct nog geen reactie gekregen : verdacht ? Op 16 én 17 oct Argenta Contactcnter telefonisch gecontacteerd : mijn aanvraag was geweigerd wegens aanvraag als ' dubbel' beschouwd volgens Argenta-robot, ik krijg geen feedback hierover ! Ik moest opnieuw aanvraag indienen : ging direct behandeld worden en men zou betreffend bedrag ' direct ' naar mijn rekening overschrijven : nu 18 october : nog steeds niets ontvangen ! (rekening moet 23 oct betaald zijn !). dit is onacceptabel !
Hulp nodig?
Dit bedrijf reageert niet.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten