Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 137
- Aantal klachten *
- 27
- Afgesloten klachten*
- 85%
- Antwoordratio*
- Zonder antwoord
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Dit bedrijf heeft een slechte score
Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Meest recente klachten
PHISHING GEBREK AAN IT VEILIGHEIDSSYSTEEM
Geachte, Zie bijlage aub. Op 09/08/2025 bevestigde uw dienst ontvangst te hebben gekregen van mijn klacht betreffende phishing te wijten aan gebrek van uw IT veiligheidssysteem . Op 01/10/2025 stuurde ik een herinnering naar klachtenbeheer@argenta (ombudsdienst) en phishing@argenta.be (fraudehelpdesk) . Sindsdien kreeg ik geen enkele reactie van uw diensten. Ik stel ARGENTA in gebreke om een definitieve antwoord te geven binnen de 14 dagen. Na deze termijn zal ik een klacht neerleggen bij de ombudsdienst van FSMA. ARGENTA heeft genoeg tijd gehad om deze zaak te onderzoeken . Hoogachtend. Didier VULSTEKE
Fraude met spaarrekening 11000 euro kwijt
Beste, Ik vraag uw advies en hulp bij fraude met mijn spaarrekening in juni laatstleden waarbij in stappen ongeveer 11 000 euro via mijn zichtrekening weg werd gesluisd. Er is proces verbaal bij de politie van Antwerpen opgesteld maar bij Argenta blijft het windstil. Verschillende pogingen om feed back te krijgen werden beantwoord door hun frauderen met een standaardmail om vooral geduld te oefenen. Het kantoor op de Belgielei wenst uitdrukkelijk niet betrokken te (willen) zijn. Het dossier is bij hen nummer 00307548. Wat nu gedaan. Met vriendelijke groet Anne De Neys
Incorrecte behandeling van een autofinaniering
Op 4 mei tekende mijn vrouw en ik voor de storting van een autofinanciering, wetende dat ik op 11/5 mijn huidig voertuig inlever in mijn garage om te kunnen vertrekken met mijn nieuwe auto. Volgens de dossierbeheerster ruim op tijd. Op 11/5 hoor ik van mijn garage dat er geen storting is gebeurd, noch op mijn rekening. Mijn kantoor werkt op afspraak. Via de hoofdzetel kon ik bekomen dat de storting gebeurde op mijn rekening en ik de garagehouder kon betalen. Dienaangaande beweerde de dossierhoudster dat ik gekozen had om de storting thuis aan de garage te doen . Dat was onmogelijk gezien de garage noch ik een storting had ontvangen. Ik diende een klacht in bij de hoofdzetel daarom. Na menige mails heen en weer kreeg ik als laatste antwoord dat,; mijn dossier al behandeld was en zij daar niet op terugkomen. Heb nooit een duidelijk antwoord gekregen en dit wegens het feit van privacy die zij vermelden. Is het zinvol om een aangetekende brief te sturen voor ingebrekestelling. Of laat ik het geheel voor wat het is. Vriendelijk groet van Carlo Borghs.
Phishing
Op 15 Mei werd mij 4699€ afhandig gemaakt van mijn rekening met 15 overschrijvingen. Op die dag stond er slechts +/- 800€ op die rekening. De oplichters hebben voordien 5000€ van de prive rekening van mijn vrouw in 1 beweging overgeschreven naar onze dagelijkse rekening. Ikzelf krijg zoiets nooit klaar bij Argenta. De creditkaart van mijn vrouw ligt thuis opgeborgen en wordt alleen gebruikt voor overschrijvingen. Ik ben van mening dat de beveiliging van Argenta niet gewerkt heeft, zij willen niet tussenkomen. Ik heb nooit ergens mijn pincode opgegeven. Ik stuur u mijn mailverkeer tot p heden.
kredietkaart probleem
Beste, ik ben 69 jaar en ik denk al 40 jaar bij Argenta, wat vroeger bij jullie dikwijls de beste koop was. Helaas is dat nu veranderd denk ik in de slechtste koop... Ik had de gratis zichtrekening, green, maar nu moet ik ineens zo een 3 euro per maand betalen. Maar het schandaligste is wel het volgende.. Mijn Maestro kaart werd, buiten mijn weten om, zonder verwittiging geblokkeerd wegens frauduleuze praktijken, de kaart was gehakt. Na een lang telefoongesprek met de dienst (niet Argenta) OneWeb bleek dat er buiten mijn weten om, betalingen weren gebeurd aan dubieuze firma 's. Van kleine bedragen weliswaar, in totaal voor 210 euro. Mijn kaart werd dan ook geblokkeerd, en moet ik bij Argenta een nieuwe aanvragen. Argenta weigert mij een nieuwe kaart te geven omdat ik niet voldoe aan de voorwaarden... dat zijn 2 voorwaarden, eerste moet er een domiciliering zijn , en die heb ik maar dan moet er ook nog 5000 euro op mijn spaarrekening staan, wat niet het geval, is. Nu, zonder kaart, vervalt mijn abonnement op HBO, kan ik ook geen auto huren, en ik vertrek volgende week juist op vakantie voor 3 weken, waar ik een auto nodig heb. Het is trouwens door het online proberen een auto te huren, dat ik ontdekt heb dat mijn kaart geblokkeerd is. Dit betekent dat Argenta van een goede bank, wel een heel asociale bank geworden is, en mijn vraag is, kan dat zomaar allemaal. En welke andere bank raden jullie mij aan? En laat aub jullie leden weten dat ze niet meer bij Argenta moeten zijn, of veranderen van bank... na 40 jaar trouwe klant zo een behandeling, schandalig.. Dit alles is me juist meegedeeld in het kantoor van Argenta in de Driekoningenstraat te Antwerpen Berchem. Ze zeiden dat het een nieuw bankreglement was van die 5000 euro. Het is maar dat de klanten van Argenta weten dat als ze hun kredietkaart verliezen of zo, ze geen nieuwe krijgen als er geen 5000 euro op hun spaarrekening staat. (en een domiciliering van hun inkomen) mvg, jan wuyts
Hulp nodig?
Dit bedrijf reageert niet.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
