Terug

fraude met spaarrekening

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. G.

Naar: Argenta Bank

21/09/2025

vorig jaar heb ik een spaarrekening geopend bij Argenta (was % hoger dan elders)ik had al een gewone rekening (spaarrekening kleinkinderen) via Argenta heb ik nooit een betaling gedaan nog binnen-of buitenland , heb ook geen betaal app op Ihone, trouwens van geen enkele bank. Ik gebruik deze rekening nooit en consulteer deze dus ook niet, toevallig doe ik dit op 28/07.25 dus toch en wat blijkt voor bijna € 6.000 overgeboekt van spaar- naar gewone rekening en vandaar naar Remitly Europe en Worldpay A'dam, Argenta reageert niet, enkel via kantoor in Zandhoven krijg ik telefonisch te horen dat er via een vreemde pc zou ingelogt zijn met kaartnr., digipass en paswoord, terwijl deze kaart en digipas fysiek mijn huis niet verlaten, komt er bovenop dat er een sms is verzonden met codes en geopend , sms die ik onbewust zal gewist hebben : een sms van Argenta in het frans , dergelijks sms wis ik direct zonder zelfs te bekijken, deze sms heb ik dus nooit geopend. Hiervoor heb ik klacht neergelegd bij Politie, mails en aangetekend schrijven aan Argenta die volledig verantwoordelijk zijn voor deze fraude : nooit heb ik enig tel.mails enz gehad en zeker geen bankgegevens vrij gegeven Argenta reageert op geen enkele manier nog tel of mail , wachten op parket moeten ze ook niet : deze voeren geen verder onderzoek daar enkel de bank kan nagaan wat er fout is gelopen, Argenta hun tactiek zal zijn : niet reageren , klant zal het zelf wel opgeven. Kunt U mij hierbij helpen , moet ik klacht gaan neerleggen bij politie wegens slecht beheer van mijn financiën Indien nodig bezorg ik U kopie van mails en aangetekend schrijven , Pv enz

Bemiddeling door Testaankoop 22 september 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform