Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Produktprobleem
Geachte mevrouw/heer, Op 01/12/2023, bestelden we bij Sleeplife te Lier onze nieuwe boxspring. We lieten ons verleiden tot aankoop van een box Ergosleep BS1 in combinatie met een Superior pocket extra firm van Sleeplife matras. De combinatie werd geleverd op 24/01/2024. Al vrij snel merkten we op dat de matras vrij diep inzakte zeker ter hoogte van de schouders. Dit niettegenstaande de matras op regelmatige basis gedraaid werd. Een vertegenwoordiger van de matras en een vertegenwoordiger van de boxspring kwamen kijken. Hierbij werd beslist om de enkel de matraskern te vervangen, wat gebeurde op 11/12/2024. Nu we vaststellen dat de nestvorming (term van de verkoper/vertegenwoordigers) toch terug komt, kregen we een voorstel dat de boxspring kan aangepast worden. Hierbij zou de welving ter hoogte van de schouders verwijderd worden. Nu kregen we vandaag, 30/01/2025, telefoon van een medewerker van Sleeplife dat er voor deze aanpassing normaal een kost aangerekend wordt van 700€, doch door een geste van de zaakvoerder deze kost zou teruggebracht worden tot 350€. We hebben vernomen dat er reeds meerdere klachten zouden zijn. Onze klachten zijn niet enkel van financiële aard (3880€ in totaal), maar ook lichamelijk. We zijn beide reeds 60-ers en onze ruggen hebben al wat afgezien. Wat de reden was tot aankoop van een duurdere en hopende op een betere nachtrust. Welke stappen kunnen we verder ondernemen en wat vinden jullie van de extra kosten die zij willen rekenen binnen de garantieperiode voor het aanpassen van de boxspring. Met vriendelijke groeten, Ivo Goossens Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht
Ruilgarantie matras wordt niet nagekomen
beste, wij bestelden een nieuwe matras bij Sleeplife te Merksem (ook wel DREAM NV genoemd). Sleeplife heeft zeer duidelijk in haar bestel- en leverovereenkomst staan dat je binnen 60 dagen na aankoop, als de matras niet aan je wensen voldoet, voor 60 euro een nieuwe matraskern kan vragen. Wij hebben per schrijven en in de winkel dit nagevraagd na 40 dagen. Er werd ons meegedeeld dat dit kon, maar dat we hiervoor 200 euro moeten opleggen i.p.v. 60 euro uit de bestel- en lever overeenkomst. We hebben ook een officieel schrijven aan de winkel gericht. De aankoop was op 4 nov 2023. Het bezoek winkel was op 20 jan 2024. Ons schrijven op 26 jan 2024, en hun antwoord per email op 2 feb 2024. Wij zouden graag willen dat Sleeplife de kern (nu een medium versie) vervangt door een zachtere uitvoering. We kochten de matras omdat onze oude versleten was, en we elke dag klachten hadden van onze schouders en rug. Er wordt nu het excuus opgeworpen dat een soft versie van onze matras niet in hun gamma zit, terwijl hun fabrikant ze wel kan maken, maar dan voor 200 euro. Wij hebben geen boodschap met interne prijsafspraken tussen de winkel en de fabrikant en willen een zachtere matraskern tegen de contractuele opleg van 60 euro. Kan Test Aankoop hier bemiddelen en ons helpen?
Omruilen onmogelijk
Op 30 juni kocht ik bij Sleeplife Oostakker een dekbed Hi- Dekbed HiTec Thinsulate Light aan de normale prijs van 185 euro. Mijn eerste keus ging naar een wildzijde dekbed, maar aangezien wildzijde alleen reinigbaar is in de stomerij en niet zelf kan gewassen worden zoals dat het geval is voor het Hi- Dekbed HiTec Thinsulate koos ik uiteindelijk voor het laatste. Achteraf kreeg ik toch spijt dat ik niet bij mijn eerste keus was gebleven want uiteindelijk zijn natuurlijke vezels nog altijd beter en aangenamer dan synthetische vezels. En er zijn nog enkele andere redenen maar om dit bericht niet onnodig lang te maken hou ik mij aan het essentiële. Sleeplife wil het dekbed niet omruilen omwille van hygiënische maatregelen en vooral corona. Op de factuur staat vermeld: bewaar deze orderbon zorgvuldig ! U heeft het nodig bij omruilingen. Geen omruilingen bij promotionele acties ! Afgeprijsde artikelen worden niet teruggenomen ! Noch op de website, noch in de verkoopvoorwaarden, noch op de factuur wordt iets vermeld over hygiënische maatregelen en/of corona. Dus ga ik ervan uit dat het omruilbaar is. Vooral als het dekbed geenszins werd gebruikt, zelfs de etiketten hangen nog onbeschadigd aan het dekbed ! Vroeger waren omruilingen en het gratis uittesten (van bijvoorbeeld hoofdkussens) bij Sleeplife altijd mogelijk. Nu worden argumenten zoals hygiëne en vooral corona te pas en te onpas aangewend. De consument is dergelijke argumenten kotsbeu, vooral de corona. Stel dat de factuur die ik ontving na aankoop besmet was met een coronavirus … kan ik dat ook weigeren omwille van hygiënische maatregelen … ?! Er moet uiteindelijk toch op een bepaald moment iets fysiek vastgenomen worden (het dekbed, het dekbedkoffertje, de factuur, etc.). Of moeten we straks nog een PCR-test afleggen alvorens een winkel te betreden ? Kan Sleeplife mij garanderen dat bij de verkoop zelf er geen corona op het dekbed zit … ? Bij deze dien ik dan ook formeel klacht in en wens ik een omruiling zoals via email aangevraagd. Verdere technische vragen in verband met het wildzijden dekbed werden overigens noch per email noch telefonisch beantwoord. Tenslotte wordt klantvriendelijkheid ook nog altijd op prijs gesteld.
Oneerlijke informatie gekregen ivm garantie
Hier gaan kijken voor een matras en de verkoopster van dienst beloofde ons een garantie van 10j. met een afbouwwaarde vanaf het 3e jaar, in het volste vertrouwen een matras gekocht en onmiddellijk het volledige bedrag betaald.Nu achteraf komt men af met het feit dat de garantie maar 2j is en idd op de achterkant van de bestelbon staat er zo ongeveer in moeilijke termen iets beschreven maar wie leest dit op het moment van bestelling: NIEMAND!Laat staan wie begrijpt het!
Uitstel levering
Beste, Wij bestelden op 14/08 een nieuw bed en matras bij sleeplife Aalst ter waarde van 3033 euro. Ze gaven ons mee dat de leveringsdatum 9/09 zou zijn. Dit staat tevens ook zo op de factuur. Een dag voor de levering (savonds) op 8/09 belden ze ons met de mededeling dat ons bed nog niet kon geleverd worden omdat er stukken nog niet in het magazijn waren. Bovendien konden ze ons geen termijn geven wat betreft de precieze leverdatum. Wij hadden ondertussen ons oud bed reeds weggegeven in de veronderstelling dat we de dag nadien een nieuw bed gingen krijgen. Dit was dus niet het geval. Ondertussen nog een paar keer gebeld, we kregen ofwel niemand aan de lijn of ze konden ons niet zeggen wanneer het geleverd zou worden. Op 23 september lieten ze ons weten dat het op 8/10 kon geleverd worden. Wij slapen in tussentijd dus enkel op een matras, er werd ons niets van compensatie aangeboden en vinden dit geen professionele manier van werken. Toch niet in vergelijking met de hoge prijs die je betaalt, hiervoor zou je een betere service verwachten.
Probleem met kwaliteit van boxspring/matras
Ik kocht een nieuwe matras en boxspring bij Sleeplife. Deze werd aangeboden in een pakket (waarbij ik de boxspring en de bijbehorende matras kon uittesten in de winkel). Ik betaalde hiervoor in totaal 2169 euro. Deze werden geleverd op 31/01/2017. Na een 3-tal weken bemerkte ik dat de matras doorzakte in het midden. Dit was zowel voelbaar tijdens het liggen op de matras als visueel ook zichtbaar. Medewerkers van de Sleeplife winkel kwamen dit beoordelen en bevestigende mij dat er een 'put'vorming was in het midden. Zij concludeerde dat het aan de kern van de matras lag De boxspring stond immers volledig recht (waterpas). In overleg met de leverancier kreeg ik een nieuwe kern van de matras op 20/04/2017.Vrij snel bemerkte ik dat het probleem zich opnieuw stelde. Op 13/05/2017 nam ik opnieuw contact op met Inge De Corte, van Sleeplife Gent. Zij deelde mij mee dat de vervangen kern in orde was en dat er vermoedelijk niets meer kan aan gedaan worden.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten