Geachte mevrouw/heer,
Op 01/12/2023, bestelden we bij Sleeplife te Lier onze nieuwe boxspring. We lieten ons verleiden tot aankoop van een box Ergosleep BS1 in combinatie met een Superior pocket extra firm van Sleeplife matras.
De combinatie werd geleverd op 24/01/2024.
Al vrij snel merkten we op dat de matras vrij diep inzakte zeker ter hoogte van de schouders.
Dit niettegenstaande de matras op regelmatige basis gedraaid werd.
Een vertegenwoordiger van de matras en een vertegenwoordiger van de boxspring kwamen kijken.
Hierbij werd beslist om de enkel de matraskern te vervangen, wat gebeurde op 11/12/2024.
Nu we vaststellen dat de nestvorming (term van de verkoper/vertegenwoordigers) toch terug komt, kregen we een voorstel dat de boxspring kan aangepast worden.
Hierbij zou de welving ter hoogte van de schouders verwijderd worden.
Nu kregen we vandaag, 30/01/2025, telefoon van een medewerker van Sleeplife dat er voor deze aanpassing normaal een kost aangerekend wordt van 700€, doch door een geste van de zaakvoerder deze kost zou teruggebracht worden tot 350€.
We hebben vernomen dat er reeds meerdere klachten zouden zijn.
Onze klachten zijn niet enkel van financiële aard (3880€ in totaal), maar ook lichamelijk.
We zijn beide reeds 60-ers en onze ruggen hebben al wat afgezien. Wat de reden was tot aankoop van een duurdere en hopende op een betere nachtrust.
Welke stappen kunnen we verder ondernemen en wat vinden jullie van de extra kosten die zij willen rekenen binnen de garantieperiode voor het aanpassen van de boxspring.
Met vriendelijke groeten,
Ivo Goossens
Bijlage:
- Kopie factuur
- Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht