Terug

Omruilen onmogelijk

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. V.

Naar: Sleeplife

15/07/2021

Op 30 juni kocht ik bij Sleeplife Oostakker een dekbed Hi- Dekbed HiTec Thinsulate Light aan de normale prijs van 185 euro. Mijn eerste keus ging naar een wildzijde dekbed, maar aangezien wildzijde alleen reinigbaar is in de stomerij en niet zelf kan gewassen worden zoals dat het geval is voor het Hi- Dekbed HiTec Thinsulate koos ik uiteindelijk voor het laatste. Achteraf kreeg ik toch spijt dat ik niet bij mijn eerste keus was gebleven want uiteindelijk zijn natuurlijke vezels nog altijd beter en aangenamer dan synthetische vezels. En er zijn nog enkele andere redenen maar om dit bericht niet onnodig lang te maken hou ik mij aan het essentiële. Sleeplife wil het dekbed niet omruilen omwille van hygiënische maatregelen en vooral corona. Op de factuur staat vermeld: bewaar deze orderbon zorgvuldig ! U heeft het nodig bij omruilingen. Geen omruilingen bij promotionele acties ! Afgeprijsde artikelen worden niet teruggenomen ! Noch op de website, noch in de verkoopvoorwaarden, noch op de factuur wordt iets vermeld over hygiënische maatregelen en/of corona. Dus ga ik ervan uit dat het omruilbaar is. Vooral als het dekbed geenszins werd gebruikt, zelfs de etiketten hangen nog onbeschadigd aan het dekbed ! Vroeger waren omruilingen en het gratis uittesten (van bijvoorbeeld hoofdkussens) bij Sleeplife altijd mogelijk. Nu worden argumenten zoals hygiëne en vooral corona te pas en te onpas aangewend. De consument is dergelijke argumenten kotsbeu, vooral de corona. Stel dat de factuur die ik ontving na aankoop besmet was met een coronavirus … kan ik dat ook weigeren omwille van hygiënische maatregelen … ?! Er moet uiteindelijk toch op een bepaald moment iets fysiek vastgenomen worden (het dekbed, het dekbedkoffertje, de factuur, etc.). Of moeten we straks nog een PCR-test afleggen alvorens een winkel te betreden ? Kan Sleeplife mij garanderen dat bij de verkoop zelf er geen corona op het dekbed zit … ? Bij deze dien ik dan ook formeel klacht in en wens ik een omruiling zoals via email aangevraagd. Verdere technische vragen in verband met het wildzijden dekbed werden overigens noch per email noch telefonisch beantwoord. Tenslotte wordt klantvriendelijkheid ook nog altijd op prijs gesteld.

Berichten (1)

Sleeplife

Naar: P. V.

15/07/2021

Beste Test-aankoop,Wij hebben deze klacht inderdaad rechtsreeks via Mr. Vandermeersch ontvangen en reageren graag ook via deze weg op dezelfde manier.Mr. Vandermeersch kocht op 30/6 het desbetreffende dekbed.De eerste melding van Mr. Vandermeersch is bij ons per e-mail binnengekomen op 12/7. Op woensdag 14/7 hebben wij Mr. telefonisch kunnen bereiken om deze klacht te bespreken.Daaruit werd duidelijk dat Mr. reeds onder het dekbed heeft geslapen, weliswaar voor een kortere periode dan de kleine 2 weken tussen de melding en de aankoop. Echter, dragen wij hygiene en eerlijkheid hoog in het vaandel, en vervallen hierdoor onze omruilingsmogelijkheden.Graag geven wij ook mee, dat ook vóór COVID-19, dekbedden juist omwille van deze hygienische redenen standaard niet werden omgeruild.Hartelijke groeten,Sleeplife Gent-Oostakker


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform