Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
J. D.
20/04/2024

Probleem terugbetaling voucher

Beste,Als geschenk ontving ik eind 2023 een cadeaubon voor de Red Star Line Musical, een productie van Studio 100.Deze bon (voucher) is geldig tot 09/12/2024 en heeft de vouchercode 430483747395 en Order ID 536669 met een waarde van 156 €. Bij een poging om online tickets te reserveren voor één van de voorstellingen blijkt dat de musical Red Star Line niet meer wordt opgevoerd (zie de website https://redstarline.nu/bestel). Na mailcontact met de klantendienst van Studio 100 kan/wil men de voucher niet terugbetalen. Ik krijg wel het voorstel om de voucher te gebruiken voor tickets voor de musical 14-18 of Tien Om Te zien. De musical 14-18 zagen wij reeds en we hebben geen interesse in Tien Om Te Zien. Vreemd dat men vouchers voor Red Star Line Musical verkoopt die geldig zijn tot 09/12/24, maar dat de voorstellingen niet meer plaats vinden in 2024. Ik wil dan ook de waarde van de voucher terugbetaald hebben.

Afgesloten
B. V.
2/08/2023

BETAALOPTIES

Geachte, wanneer men via de site van RedStarLine tickets wenst aan te kopen voor de voorstellingen, kan men niet betalen via kredietkaart. Voor annulatie moet men bijbetalen. Ik vind dit een beperking van mijn rechten als consument (ik word gedwongen iets aan te kopen dat ik niet wens of nodig heb), aangezien mijn Mastercard bij Belfius automatisch annulatie en terugbetaling dekt.

Afgesloten
K. V.
1/03/2022

Omruilen Tickets Musical Daens

Beste, Op 27/11/2021 boekten we 3 maal 2 tickets Caterogie 1 voor de musical Daens van Studio100, 2 x 2 tickets voor de voorstelling op 26/3/2022 16u30 en 1 x 2 tickets voor de voorstelling op 02/04/2022 16u30. Omwille van gezondheidsredenen (zicht/andere klachten), kozen wij zorgvuldig onze plaatsen uit op de eerste rijen binnen de categorie (rij 8-9) en in nabijheid van de trappen. Als gevolg van de beslissingen omtrent de Covid-19 pandemie kregen we op op 16/12/2021 te horen dat de geplande voorstellingen dienden uitgesteld te worden naar een latere datum, waarvoor uiteraard alle begrip. Echter op 21/2/2022 meldt men ons per mail dat alle 3x2 tickets omgeboekt worden naar de voorstelling van 14/5/2022, dit terwijl de oorspronkelijke tickets voor 2 verschillende voorstellingen waren (bij de 2 voorstellingen bovendien zelfde plaatsen geboekt). In deze mail vermeldt men daarbij ook het volgende: Het verplaatsen van je tickets naar deze nieuwe datum kan betekenen dat je huidige plaatsen afwijken van je originele zitjes in de zaal. We hebben uiteraard ons uiterste best gedaan om het verschil tot het minimum te beperken. In praktijk houdt men hier echter totaal geen rekening mee en vult men gewoon de resterende stoelen van reeds geplande voorstellingen op met tickets voor voorstellingen die uitgesteld werden. Zou ontvingen wij dus vervangende tickets voor stoelen op rij 18-19-20, de achterste 3 rijen binnen de categorie. Het verschil kan in praktijk dus niet groter zijn. Bovendien wensen wij tickets voor 2 verschillende voorstellingen, zoals eerder aangegeven. De klantendienst van studio100 is enkel te bereiken per e-mail. Aldus heb ik per mail gevraagd om hun engagement na te komen en ons tickets aan te bieden die in de buurt komen van de oorspronkelijk geboekte stoelen. Hierop kreeg ik volgend antwoord: Als de nieuwe voorgestelde datum niet haalbaar is voor jou of de zitplaatsen zijn niet zoals verwacht, zijn er twee opties. Ofwel houd je de tickets en geeft ze door aan iemand uit je omgeving.Ofwel kunnen we je een waardebon bezorgen waarmee je zelf via de website een nieuwe reservatie kan maken voor een voorstelling van Daens of 40-45 in het Studio 100 Pop-Up Theater. Met deze waardebon kan je een voorstelling van Daens of 40-45 boeken die plaatsvindt voor 30 juni 2022 en kan ook gebruikt worden om extra’s (parkeertickets of oplaadkaartjes) mee aan te kopen. Wij stellen ons flexibel op en willen gerust akkoord gaan met een andere datum, mits de plaatsen min of meer gerespecteerd worden en de tickets voor 2 verschillende voorstellingen zijn. Tot op heden echter nog steeds geen antwoord gekregen op onze mail om dit voor ons te voorzien. Verder ook geen enkele andere mogelijkheid om contact op te nemen of een oplossing te zoeken. Momenteel zijn er bovendien enkel voorstellingen beschikbaar in mei (dus geen nieuwe voorstellingen voorzien door Studio100, enkel bestaande voorstellingen opgevuld), maar ook voor deze voorstellingen enkel nog plaatsen op achterste rijen. Wij hebben dus niet in de mogelijkheid om gelijkwaardige plaatsen te boeken. Wij vragen dus om tickets te krijgen op de geboekte plaatsen (of gelijkwaardig zoals men zelf voorstelt) voor eventuele bijkomende voorstellingen (bv mei, juni of later). Indien dit niet mogelijk is eisen wij volledige terugbetaling van de geboekte tickets (twv 474,7 euro) daar men niet kan voldoen aan gemaakte beloftes. (Graag geven wij mee dat bij uitstellen van voorgaande Musical 40-45 de plaatsen wel behouden bleven, en er gewoon extra voorstellingen werden ingelegd. Dit lijkt ons niet meer dan normaal.)

Afgesloten
T. V.
12/09/2021

Slechte plaatsen i.p.v. topplaatsen voor K3-show

Betreft mijn bestelling met nummer R25563179 (tele-ticket service) - dit zijnde 4 tickets voor de voorstelling van K3 oorspronkelijk op 17/04/2020,10h30 in de Stadsschouwburg te Antwerpen, na meermaals wijzigen omwille van de corona-maatregelen doorgegaan op 22/08/2021, 10h30 in de Lotto-arena. De originele tickets betroffen plaatsen op de eerste rij, centraal aan het podium. De tickets die we ter vervangingn kregen waren echter plaatsen op geruime afstand van het podium en daarenboven blokkeerde een doek het zicht op bijna de helft van het podium (wat nog voor de show voor tranen zorgde bij de kinderen). Gezien we topplaatsen besteld hadden en we bij het aanleveren van de nieuwe tickets volgende boodschap meekregen:Het spreekt voor zich dat de plaatsen die je krijgt van dezelfde prijscategorie en kwaliteit zijn., lijkt het me overduidelijk dat er niet aan de afspraken is voldaan. Ik vraag u dan ook om een terugbetaling.Ik heb deze klacht (#Ref: I-210822-037) al reeds eerder aan u gericht, waarop u me doorverwees naar de ticketverkoper zijnde Tele-Ticket-Service. Na een klacht bij Tele-Ticket-Service werd ik weer naar u doorverwezen gezien u de beschikbare plaatsen en prijsklassen bepaald.

Afgesloten
N. P.
20/02/2021

Problemen communicatie rond musicals

Beste, ik had voor Zondag 11 Oktober 2020 om 18u ticketten gekocht voor de musical Daens.Naast een infomail met de 'belofte' om snel verdere informatie te geven is er niks meer gecommuniceerd. Dit was bijna 7 maand geleden..Nu heb Ik zelf proberen contacteren en het enige antwoord dar ik heb mogen ontvangen we zijn momenteel niet aanwezig. Probeer ik via de site van studio 100 kan ik enkel een klacht indienen van tijdens de voorstelling.. Maar ik kan wel zien via de site hoe andere shows (pumba, plop, nachtwacht etc) een nieuwe datum krijgen, terwijl wij als medeklanten geen info meer krijgen EN op ons neus gedrukt krijgen dat je geen terugbetaling kan aanvragen zonder nieuwe datum. Niet alleen dit is een probleem, ik heb meermaals mensen horen klagen die in oktober wel een nieuwe datum kregen maar pas telaat wisten doordat er niet juist gecommuniceerd was met deze mensen.Het gaat me niet om de terugbetaling, het is voor iedereen een vervelende periode en zeker voor de evenementensector. Maar gepaste communicatie en faire behandeling van alle showkijkers zou al heel fijn zijn, want op deze manier lijkt het meer en meer een zeer dure grap te worden van bijna 150€.

Opgelost
F. N.
17/11/2020

Problemen met terugbetaling

Geachte , Wij zijn een gezelschap van 7personen en wij hebben destijds ook al heel moeilijk een datum kunnen vinden zodat we samen konden gaan. Na veel mails te sturen hebben we toch nog een mail terug mogen ontvangen . Alleen krijgen we geen geld terug maar wel een andere datum , maar wanneer zou dit zijn ? En kunnen we wel met ons 7 kunnen gaan ? Nu in deze tijden zien we het helemaal niet meer zitten om nog te gaan . Ook omdat we in een risico groep behoren. Mvg

Afgesloten
I. J.
14/11/2020

Problemen met terugbetaling en geen correcte service

Beste, In december 2019 bestelde ik tickets voor de musical 4045 die zou plaatsvinden in mei 2020. Door de omstandigheden van Covid, is deze musical nog steeds niet kunnen doorgaan. Ik versta en heb begrip dat ze de richtlijnen volgen die de overheid hun oplegt. Ik heb reeds meerdere malen contact proberen op te nemen met studio 100 om allereerst mijn email-adres aan te passen van janssens-isabelle@hotmail.com naar isajans1995@gmail.com. Dit omdat ik dit oude email-adres niet meer wens te gebruiken, maar ik wel nog via dat email-adres de tickets zou ontvangen als de musical zou doorgaan. Echter heb ik hier nog steeds geen antwoord op gekregen, desondanks de meerdere pogingen. Ik vind dit niet professioneel, en zou hier graag een reactie op willen ontvangen. Ook al staat er in de algemene voorwaarden dat er onder geen enkele voorwaarde tickets worden terugbetaald, het gaat hier over een kwestie van overmacht, heb je in dit geval recht op terugbetaling? Want heden heb ik vandaag nog geen zicht over wanneer de musical dan zou doorgaan. Samengevat dus, zou ik graag mijn tickets terugbetaald willen krijgen, voornamelijk als gevolg vanwege de niet-professionele service. Bedankt!

Opgelost
P. N.
11/06/2019

Terugbetalen of omruilen tickets

Beste, Ik besteld op 08/06/2019 7 tickets voor de voorstelling van de musical 40-45 door studio 100 in puurs. deze tickets waren voor de voorstelling van de musical op 16/05/2020. Maar net na de bestelling kwam ik tot de constatie dat mijn 2 oudste zonen op die dag net hun communie doen. Heb toen onmiddelijk een mail gestuurd met de vraag of ik die 7 tickets kon verplaatsen naar de week ervoor op 09/05/2020 om 17:00 . als ik via site keek zijn er die dag nog heel wat plaatsen vrij.Antwoord die ik kreeg was de volgende:Dag Nico,Helaas is het niet mogelijk om aangekochte tickets om te ruilen of te annuleren. Dat staat ook zo vermeld op de website bij je aankoop.Je kan er misschien iemand uit je omgeving een plezier mee doen?Met vriendelijke groet,Sara (MT)Spektakel-musical 40-45E: info@40-45.live / W: 40-45.livehttp://www.studio100.tv/disclaimer/ Studio 100 NV is enkel gebonden voor zover de toezegging in deze email bevestigd wordt door een geldig ondertekende overeenkomst door de bevoegde personen. This email does not create any binding commitment on behalf of Studio 100 NV, unless the commitment in this email is confirmed in a physically executed agreement signed by a competent signatory.Kan dit zomaar?Dit betekent dat ik nu de tickets opnieuw moet proberen te verkopen om mijn geld terug te krijgen en dat ik nieuwe tickets moet kopen voor een andere voorstelling.Kunnen jullie me zeggen wat ik hiermee kan doen?

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform