Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Probleem terugbetaling voucher
Beste,Als geschenk ontving ik eind 2023 een cadeaubon voor de Red Star Line Musical, een productie van Studio 100.Deze bon (voucher) is geldig tot 09/12/2024 en heeft de vouchercode 430483747395 en Order ID 536669 met een waarde van 156 €. Bij een poging om online tickets te reserveren voor één van de voorstellingen blijkt dat de musical Red Star Line niet meer wordt opgevoerd (zie de website https://redstarline.nu/bestel). Na mailcontact met de klantendienst van Studio 100 kan/wil men de voucher niet terugbetalen. Ik krijg wel het voorstel om de voucher te gebruiken voor tickets voor de musical 14-18 of Tien Om Te zien. De musical 14-18 zagen wij reeds en we hebben geen interesse in Tien Om Te Zien. Vreemd dat men vouchers voor Red Star Line Musical verkoopt die geldig zijn tot 09/12/24, maar dat de voorstellingen niet meer plaats vinden in 2024. Ik wil dan ook de waarde van de voucher terugbetaald hebben.
BETAALOPTIES
Geachte, wanneer men via de site van RedStarLine tickets wenst aan te kopen voor de voorstellingen, kan men niet betalen via kredietkaart. Voor annulatie moet men bijbetalen. Ik vind dit een beperking van mijn rechten als consument (ik word gedwongen iets aan te kopen dat ik niet wens of nodig heb), aangezien mijn Mastercard bij Belfius automatisch annulatie en terugbetaling dekt.
Omruilen Tickets Musical Daens
Beste, Op 27/11/2021 boekten we 3 maal 2 tickets Caterogie 1 voor de musical Daens van Studio100, 2 x 2 tickets voor de voorstelling op 26/3/2022 16u30 en 1 x 2 tickets voor de voorstelling op 02/04/2022 16u30. Omwille van gezondheidsredenen (zicht/andere klachten), kozen wij zorgvuldig onze plaatsen uit op de eerste rijen binnen de categorie (rij 8-9) en in nabijheid van de trappen. Als gevolg van de beslissingen omtrent de Covid-19 pandemie kregen we op op 16/12/2021 te horen dat de geplande voorstellingen dienden uitgesteld te worden naar een latere datum, waarvoor uiteraard alle begrip. Echter op 21/2/2022 meldt men ons per mail dat alle 3x2 tickets omgeboekt worden naar de voorstelling van 14/5/2022, dit terwijl de oorspronkelijke tickets voor 2 verschillende voorstellingen waren (bij de 2 voorstellingen bovendien zelfde plaatsen geboekt). In deze mail vermeldt men daarbij ook het volgende: Het verplaatsen van je tickets naar deze nieuwe datum kan betekenen dat je huidige plaatsen afwijken van je originele zitjes in de zaal. We hebben uiteraard ons uiterste best gedaan om het verschil tot het minimum te beperken. In praktijk houdt men hier echter totaal geen rekening mee en vult men gewoon de resterende stoelen van reeds geplande voorstellingen op met tickets voor voorstellingen die uitgesteld werden. Zou ontvingen wij dus vervangende tickets voor stoelen op rij 18-19-20, de achterste 3 rijen binnen de categorie. Het verschil kan in praktijk dus niet groter zijn. Bovendien wensen wij tickets voor 2 verschillende voorstellingen, zoals eerder aangegeven. De klantendienst van studio100 is enkel te bereiken per e-mail. Aldus heb ik per mail gevraagd om hun engagement na te komen en ons tickets aan te bieden die in de buurt komen van de oorspronkelijk geboekte stoelen. Hierop kreeg ik volgend antwoord: Als de nieuwe voorgestelde datum niet haalbaar is voor jou of de zitplaatsen zijn niet zoals verwacht, zijn er twee opties. Ofwel houd je de tickets en geeft ze door aan iemand uit je omgeving.Ofwel kunnen we je een waardebon bezorgen waarmee je zelf via de website een nieuwe reservatie kan maken voor een voorstelling van Daens of 40-45 in het Studio 100 Pop-Up Theater. Met deze waardebon kan je een voorstelling van Daens of 40-45 boeken die plaatsvindt voor 30 juni 2022 en kan ook gebruikt worden om extra’s (parkeertickets of oplaadkaartjes) mee aan te kopen. Wij stellen ons flexibel op en willen gerust akkoord gaan met een andere datum, mits de plaatsen min of meer gerespecteerd worden en de tickets voor 2 verschillende voorstellingen zijn. Tot op heden echter nog steeds geen antwoord gekregen op onze mail om dit voor ons te voorzien. Verder ook geen enkele andere mogelijkheid om contact op te nemen of een oplossing te zoeken. Momenteel zijn er bovendien enkel voorstellingen beschikbaar in mei (dus geen nieuwe voorstellingen voorzien door Studio100, enkel bestaande voorstellingen opgevuld), maar ook voor deze voorstellingen enkel nog plaatsen op achterste rijen. Wij hebben dus niet in de mogelijkheid om gelijkwaardige plaatsen te boeken. Wij vragen dus om tickets te krijgen op de geboekte plaatsen (of gelijkwaardig zoals men zelf voorstelt) voor eventuele bijkomende voorstellingen (bv mei, juni of later). Indien dit niet mogelijk is eisen wij volledige terugbetaling van de geboekte tickets (twv 474,7 euro) daar men niet kan voldoen aan gemaakte beloftes. (Graag geven wij mee dat bij uitstellen van voorgaande Musical 40-45 de plaatsen wel behouden bleven, en er gewoon extra voorstellingen werden ingelegd. Dit lijkt ons niet meer dan normaal.)
Slechte plaatsen i.p.v. topplaatsen voor K3-show
Betreft mijn bestelling met nummer R25563179 (tele-ticket service) - dit zijnde 4 tickets voor de voorstelling van K3 oorspronkelijk op 17/04/2020,10h30 in de Stadsschouwburg te Antwerpen, na meermaals wijzigen omwille van de corona-maatregelen doorgegaan op 22/08/2021, 10h30 in de Lotto-arena. De originele tickets betroffen plaatsen op de eerste rij, centraal aan het podium. De tickets die we ter vervangingn kregen waren echter plaatsen op geruime afstand van het podium en daarenboven blokkeerde een doek het zicht op bijna de helft van het podium (wat nog voor de show voor tranen zorgde bij de kinderen). Gezien we topplaatsen besteld hadden en we bij het aanleveren van de nieuwe tickets volgende boodschap meekregen:Het spreekt voor zich dat de plaatsen die je krijgt van dezelfde prijscategorie en kwaliteit zijn., lijkt het me overduidelijk dat er niet aan de afspraken is voldaan. Ik vraag u dan ook om een terugbetaling.Ik heb deze klacht (#Ref: I-210822-037) al reeds eerder aan u gericht, waarop u me doorverwees naar de ticketverkoper zijnde Tele-Ticket-Service. Na een klacht bij Tele-Ticket-Service werd ik weer naar u doorverwezen gezien u de beschikbare plaatsen en prijsklassen bepaald.
Problemen communicatie rond musicals
Beste, ik had voor Zondag 11 Oktober 2020 om 18u ticketten gekocht voor de musical Daens.Naast een infomail met de 'belofte' om snel verdere informatie te geven is er niks meer gecommuniceerd. Dit was bijna 7 maand geleden..Nu heb Ik zelf proberen contacteren en het enige antwoord dar ik heb mogen ontvangen we zijn momenteel niet aanwezig. Probeer ik via de site van studio 100 kan ik enkel een klacht indienen van tijdens de voorstelling.. Maar ik kan wel zien via de site hoe andere shows (pumba, plop, nachtwacht etc) een nieuwe datum krijgen, terwijl wij als medeklanten geen info meer krijgen EN op ons neus gedrukt krijgen dat je geen terugbetaling kan aanvragen zonder nieuwe datum. Niet alleen dit is een probleem, ik heb meermaals mensen horen klagen die in oktober wel een nieuwe datum kregen maar pas telaat wisten doordat er niet juist gecommuniceerd was met deze mensen.Het gaat me niet om de terugbetaling, het is voor iedereen een vervelende periode en zeker voor de evenementensector. Maar gepaste communicatie en faire behandeling van alle showkijkers zou al heel fijn zijn, want op deze manier lijkt het meer en meer een zeer dure grap te worden van bijna 150€.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten