Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
opzegging contract word onmogelijk gemaakt
Ik heb sinds 2022 een verzekeringscontract bij Garantie Privée. Ik probeer dit contract stop te zetten, maar het bedrijf maakt dit in de praktijk onmogelijk door een cirkel van doorverwijzingen: Wanneer ik een opzegging per e-mail stuur, ontvang ik automatisch een antwoord dat dit enkel via het klantenportaal kan. In het klantenportaal krijg ik de melding dat opzegging enkel telefonisch kan. Het vermelde telefoonnummer is een bandje dat zegt dat opzeggingen via dat eerdere email adres moeten. Hierdoor is het voor mij onmogelijk om mijn contract op de correcte manier te beëindigen, terwijl ik wettelijk recht heb om dit te doen met één maand opzegtermijn (Wet op de Verzekeringen, art. 85). Gevolg: Ik blijf betalingen ontvangen/facturen krijgen terwijl ik mijn contract niet kan stopzetten. Er wordt bewust een administratieve muur opgetrokken waardoor klanten hun recht niet kunnen uitoefenen. Mijn vraag: Ik vraag dat Garantie Privée: Mijn contract per direct beëindigt conform de wettelijke opzegtermijn. Een schriftelijke bevestiging stuurt van de stopzetting. Eventuele toekomstige betalingen annuleert.
Geen mogelijkheid om mijn contract op te zeggen
Ik verwijs naar mijn aankoop bij de FNAC van Apple Watch. Er werd mij bijkomend een verzekeringscontract verkocht, waarvoor maandelijks 6,99 euro per maand van mijn rekening wordt gedebiteerd. Aansluitingsdatum 16/12/2022. ik ben dus al meer dan 3 jaar aan het betalen. Contract loopt maximum 5 jaar. Nu wil ik dit contract opzeggen, maar tot mijn grote verbazing gaat dit niet omdat alle wegen via dewelke je dit kan doen niet meer operationeel zijn. Normaal kan je je contract opzeggen via je klantaccount, maar als ik dit doe krijg ik de boodschap dat ik contact moet opnemen via het nummer 02 31589 60. Als je dit nummer draait moet je je taal kiezen en eens de taal gekozen krijg je de boodschap dat dat nummer niet meer operationeel is en je contact moet opnemen via klantenzone (via dewelke je ze dan weer doorsturen naar dit nummer) of via een mailadres dat ze dermate aframmelen dat het onbegrijpbaar is. Heb opgezocht in de documenten via welk mailadres ik hen kan bereiken en vond dit mailadres complaintfnacbe@garantie-privee.com. Ook dit mailadres is onbestaande! Het lijkt hier echt wel op pure oplichting! Gelieve dringend tussen te komen want ik heb geen zin om met dergelijke firma verder te doen. Als bijlage schermafbeeldingen van de boodschappen die ik krijg in de klantenzone en bijlage van het contract.
Fnac/Garantie Privee - Verzekering GSM die niet meer in gebruik is
Beste, twee jaar geleden ging ik een contract aan voor de verzekering van mijn One Plus Nord. Aangezien ik een gsm van het werk heb gekregen is deze niet meer in gebruik en zou ik graag het contract opzeggen. Elke maand word ik €6.99 aangerekend voor een verzekering waar ik niets aan heb. Na meermaals te proberen lukt het mij niet om iemand bij Garantie Privee aan de lijn te krijgen, de telefoonnummers die ze doorgeven zijn niet in gebruik, nergens een mailadres te vinden voor mijn klacht en toch krijg ik steeds mails binnen voor mijn betaling in orde te brengen. Ik heb de domiciliëring alvast stopgezet omdat ik het niet terecht vind dat ik moet betalen voor een product dat niet meer in gebruik is. Aangezien ik ook werk heb ik natuurlijk niet de tijd om deze doolhof steeds weer te doorlopen om te proberen een contract op te zeggen. Persoonlijk vind ik dit een schandalige klantenservice die geen plaats meer heeft in 2024, ondertussen zouden ze toch beter moeten kunnen doen. Lijkt me eerder een kwestie van niet willen dan niet kunnen.Beste mensen, sluit dus NOOIT een verzekering voor je telefoon af bij Fnac... het aansluiten is op 2 minuten geregeld, er vanaf geraken is quasi onmogelijk. @Garantie Privee, kan ik dan eindelijk mijn contract opzeggen aub??!!
Bedrog in prijszetting en afhandelinf
Beste Fnac,Via deze weg wil ik jullie toch even laten weten dat ik alles behalve tevreden ben met de afhandeling van mijn bestelling met nummer B2A3QVRSRVUOG. Op 24 juli heb ik via de webshop van Fnac.be een brabantia vuilnisbak besteld voor een bedrag van 119,99€. Meteen na de betaling ontving ik netjes een bevestiging, en zou de bestelling een dag later, op 25 juli, al worden afgeleverd. Na enkele dagen wachten zonder levering of seintje, besloot ik telefonisch contact op te nemen met jullie in verband met een stand van zaken omtrent mijn bestelling. Hier kreeg ik een zeer vriendelijke medewerker aan de lijn. Hij wist mij te vertellen dat er problemen waren met de beschikbaarheid van het product, en dat ik nog eventjes geduld moest hebben omdat er op dat moment geen concretere informatie beschikbaar was. Enkele dagen later heb ik, aangezien ik niets meer hoorde hiervan, opnieuw per mail contact met jullie gezocht. Ik kreeg toen op zaterdag 5 augustus van jullie uit een mailtje met de melding dat 'het artikel momenteel niet meer te verkrijgen is bij Fnac', en er geen leveringsdatum voor mij beschikbaar was. Er werd geen oplossing aangeboden (een ander artikel, geld terug, eens informeren bij de leverancier,...), gewoon deze informatie zonder meer. Ik heb dan opnieuw telefonisch contact opgenomen met jullie klantendienst en kreeg opnieuw dezelfde vriendelijke medewerker aan de lijn. Ik heb de situatie uitgelegd en deze heeft mijn bestelling dan geannuleerd. Diezelfde avond zie ik op jullie website dat het desbetreffende artikel op de webshop gewoon wordt aangeboden, maar terug aan de prijs van 200€. Wij hebben dit getest, het artikel kan gewoon besteld worden zonder enige vertraging of leverproblemen.Dus samengevat: mijn oorspronkelijke bestelling waarvoor ik netjes de gevraagde 119,99€ heb betaald kan niet geleverd worden omwille van problemen omtrent de beschikbaarheid. Maar als ik hetzelfde product bestel en hier 200€ voor betaal, is er geen probleem en wordt de bestelling gewoon verwerkt en afgeleverd. Dit is gewoon puur bedrog en écht niet oké. Graag van jullie een gepaste reactie en oplossing.
Problemen met verzekering
Enkele jaren geleden kochten wij voor onze oudste dochter Marie LINS een Apple IPhone-toestel bij FNAC Antwerpen. Op aanraden van de verkoper sloten wij onmiddellijk een optionele verzekering af, om eventuele toekomstige beschadigingen te dekken. Het toestel raakte beschadigd ten gevolge van een val op straat.Wij hebben vervolgens een claim ingediend bij de verzekeraar GARANTIE PRIVEE.Het is dan de bedoeling dat wij het toestel naar hen opsturen en vervolgens een forfaitaire schadevergoeding van 200 euro zouden ontvangen.De verzekeraar weigert onze claim echter verder te behandelen, omdat de zogenaamde GEOLOCATIE van het toestel niet zou uitstaan.Zowel onze dochter als een IT-specialist heeft naar het toestel gekeken, en ons bevestigd dat de GEOLOCATIE inderdaad uitstaat. We hebben daarvan zelfs een schriftelijke bevestiging overgemaakt aan de verzekeraar.Wij hebben sinds een maand via e-mail regelmatig contact met de verzekeraar.We zitten echter volledig vast. Hoewel we de polis maandelijks correct hebben betaald, alles gedaan hebben wat kon, weigert de verzekeraar om verdere stappen te zetten.Dit komt op ons over als consumentenbedrog. FNAC overtuigt de consument om een dure verzekering af te sluiten, die als puntje bij paaltje komt niet bereid is om te schikken.
stopzetten gratis verzekering lukt niet
Op 04/02/22 kocht ik een nieuwe smartphone in de Fnac (Veldstraat, Gent). Er werd mij een gratis verzekering aangeboden (Smartphone Protection Premium). Het enige wat ik moest doen, was die binnen de maand stopzetten, want anders moest ik elke maand 8 Euro betalen.Vandaag kreeg ik het contract, er zou liefst 18,99 Euro/maand (!!!) van mijn rekening afgaan, maar ik had nog een beetje tijd om het contract op te zeggen. Ik had daarvoor een document gekregen van de verkoper van de Fnac, met een website, een mailadres en een telefoonnr.- website: https://mijnverzekeringfnacgp.be/: via die weg kan ik enkel een klacht of een claim indienen. Geen manier om het contract aan te passen dus. Ik dien dan maar alvast een klacht in (bij gebrek aan beter).- email adres, contractfnacbe@garantie-privee.com: ook maar laten weten dat ik het contract wil opzeggen per direct. (maar onzeker of dat dan voldoende is en intussen ook nog geen bevestiging)- telefoon 03/2168036: hier word ik doorverwezen naar een ander nummer: 03/3158960 (en ook naar 03/3158940 in de Franstalige tekst). Bij de eerste kom ik terecht bij iemand die zegt niets met verzekeringen te maken te hebben en de verbinding vervolgens verbreekt.- Ik ga na de Fnac winkel te Gent en leg het probleem voor aan de verkoper. Hij kan niets doen, behalve een mail sturen. (Het is wel eenvoudig om iemand een verzekering aan te smeren maar stopzetten is precies wat lastiger). Hij stuurt een mail gericht aan een zekere Lara EL BEKKAOUI [lelbekkaoui@sarawak.be] (mijzelf in cc) met de vraag meteen te antwoorden. Er komt niets maar ik ben intussen serieus gealarmeerd.Via internet ontdek ik dat veel andere personen gelijkaardige problemen hebben (zie https://nl-be.trustpilot.com/review/www.garantie-privee.com). Daar staat telkens iets over een procedure in de mail, maar die is dus zoals u ziet, zeer onduidelijk.In het contract staat dat het na een jaar opzegbaar is door het versturen van een brief, een aangetekende zending of via elke andere duurzame drager aan de Makelaar-Beheerder, Garantie Privée. Maar nergens een naam of adres wie die makelaar-beheerder is.Ik heb nog wat tijd om hier van af te geraken. Het infoblad van Fnac slaat nergens op (klantenportaal werkt niet, telefoonnummer verkeerd) en ik geraak er dus niet meer vooruit. Hopelijk lukt het op tijd nog via deze weg.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten