Terug

stopzetten gratis verzekering lukt niet

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. B.

Naar: Garantie privés (FNAC)

25/02/2022

Op 04/02/22 kocht ik een nieuwe smartphone in de Fnac (Veldstraat, Gent). Er werd mij een gratis verzekering aangeboden (Smartphone Protection Premium). Het enige wat ik moest doen, was die binnen de maand stopzetten, want anders moest ik elke maand 8 Euro betalen.Vandaag kreeg ik het contract, er zou liefst 18,99 Euro/maand (!!!) van mijn rekening afgaan, maar ik had nog een beetje tijd om het contract op te zeggen. Ik had daarvoor een document gekregen van de verkoper van de Fnac, met een website, een mailadres en een telefoonnr.- website: https://mijnverzekeringfnacgp.be/: via die weg kan ik enkel een klacht of een claim indienen. Geen manier om het contract aan te passen dus. Ik dien dan maar alvast een klacht in (bij gebrek aan beter).- email adres, contractfnacbe@garantie-privee.com: ook maar laten weten dat ik het contract wil opzeggen per direct. (maar onzeker of dat dan voldoende is en intussen ook nog geen bevestiging)- telefoon 03/2168036: hier word ik doorverwezen naar een ander nummer: 03/3158960 (en ook naar 03/3158940 in de Franstalige tekst). Bij de eerste kom ik terecht bij iemand die zegt niets met verzekeringen te maken te hebben en de verbinding vervolgens verbreekt.- Ik ga na de Fnac winkel te Gent en leg het probleem voor aan de verkoper. Hij kan niets doen, behalve een mail sturen. (Het is wel eenvoudig om iemand een verzekering aan te smeren maar stopzetten is precies wat lastiger). Hij stuurt een mail gericht aan een zekere Lara EL BEKKAOUI [lelbekkaoui@sarawak.be] (mijzelf in cc) met de vraag meteen te antwoorden. Er komt niets maar ik ben intussen serieus gealarmeerd.Via internet ontdek ik dat veel andere personen gelijkaardige problemen hebben (zie https://nl-be.trustpilot.com/review/www.garantie-privee.com). Daar staat telkens iets over een procedure in de mail, maar die is dus zoals u ziet, zeer onduidelijk.In het contract staat dat het na een jaar opzegbaar is door het versturen van een brief, een aangetekende zending of via elke andere duurzame drager aan de Makelaar-Beheerder, Garantie Privée. Maar nergens een naam of adres wie die makelaar-beheerder is.Ik heb nog wat tijd om hier van af te geraken. Het infoblad van Fnac slaat nergens op (klantenportaal werkt niet, telefoonnummer verkeerd) en ik geraak er dus niet meer vooruit. Hopelijk lukt het op tijd nog via deze weg.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform