Terug

opzegging contract word onmogelijk gemaakt

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Contract

Klacht

T. V.

Naar: Garantie privés (FNAC)

22/08/2025

Ik heb sinds 2022 een verzekeringscontract bij Garantie Privée. Ik probeer dit contract stop te zetten, maar het bedrijf maakt dit in de praktijk onmogelijk door een cirkel van doorverwijzingen: Wanneer ik een opzegging per e-mail stuur, ontvang ik automatisch een antwoord dat dit enkel via het klantenportaal kan. In het klantenportaal krijg ik de melding dat opzegging enkel telefonisch kan. Het vermelde telefoonnummer is een bandje dat zegt dat opzeggingen via dat eerdere email adres moeten. Hierdoor is het voor mij onmogelijk om mijn contract op de correcte manier te beëindigen, terwijl ik wettelijk recht heb om dit te doen met één maand opzegtermijn (Wet op de Verzekeringen, art. 85). Gevolg: Ik blijf betalingen ontvangen/facturen krijgen terwijl ik mijn contract niet kan stopzetten. Er wordt bewust een administratieve muur opgetrokken waardoor klanten hun recht niet kunnen uitoefenen. Mijn vraag: Ik vraag dat Garantie Privée: Mijn contract per direct beëindigt conform de wettelijke opzegtermijn. Een schriftelijke bevestiging stuurt van de stopzetting. Eventuele toekomstige betalingen annuleert.

Berichten (1)

Garantie privés (FNAC)

Naar: T. V.

26/08/2025

- Typ uw reactie boven deze regel - Bonjour Klachten, Afin d'améliorer la qualité de notre service, nous aimerions connaitre votre avis sur le traitement de votre demande en répondant à ces 3 questions en cliquant sur l’un des liens ci-dessous: Hoe beoordeelt u de support die u hebt ontvangen? Goed, ik ben tevreden Slecht, ik ben ontevreden Voici un rappel du sujet de cette demande: Votre conseiller client Garantie-Privée (Garantie-Privée.com) 25 aug 2025 17:33 CEST Hallo Uw annuleringsverzoek is zojuist door onze service verwerkt. U ontvangt binnen enkele minuten een bevestiging per e-mail dat uw aanvraag is verwerkt. Wij wensen u een prettige dag. Vous avez des questions ? Trouvez vos réponses en allant sur notre FAQ : s:monassurance.garantie-privee.com/fr/faq Votre Service Client GARANTIE-PRIVEE.COM, Société de courtage en assurances, SAS au capital de 60 000€, RCS Bordeaux 521 279 737. Parc de Chevailles II, 3 rue Christian Franceries - 33520 Bruges N°ORIAS 10055738 (www.orias.fr). ACPR : 4 place de Budapest - CS 92459 - 75436 PARIS CEDEX 09. Klachten 22 aug 2025 13:15 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform