Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
A. D.
30/11/2025

Onrechtmatige afhoudingen en foutieve verwerking door JIMS Turnhout

Beste, Ik vraag uw steun om gerechtigheid te verkrijgen in mijn zaak en om de mensen en de organisatie die mij oneerlijk hebben behandeld en mijn waardigheid hebben gekrenkt, ter verantwoording te roepen. Op 16.09.2025 ik een FLEX-abonnement af bij JIMS Turnhout. De medewerker Thieme verzekerde mijn man en me dat er geen instapkost van €50 zou worden aangerekend. Toch werd op 23.09.2025 €109,99 afgehouden (59,99 + 50). Op 07.10.2025 werd €9,99 extra afgehouden, wat bewijst dat de 50 euro effectief als voorschot/deposit werd gebruikt en dus géén instapkost was. Van 08.10 tot 02.11.2025 was het abonnement in pauze + clubsluiting wegens verbouwingen, maar JIMS verlengde de betaalperiode niet. Op 04.11.2025 werd opnieuw €39,99 geïnd, ondanks: – eerdere foutieve afhoudingen, – openstaande depositwaarden, – een niet-gecompenseerde pauzeperiode. Tijdens onze schriftelijke communicatie werden wij herhaaldelijk genegeerd. Medewerker Thieme gaf tegenstrijdige verklaringen en reageerde niet op afspraken of vragen. Ondanks onze herhaalde verzoeken om verduidelijking, beëindigde JIMS op 25.11.2025 eenzijdig het contract, zonder toestemming van de klant en vóór het einde van de reeds betaalde periode (tot 08.12.2025). Daarbovenop voerden zij in de JIMS-app zichtbare financiële manipulaties uit (tertugboekingen en hertoegekende bedragen die elkaar opheffen), duidelijk na onze vragen, wat U bij de bijgevoegde screenshots kunt zien. Wij beschouwen dit als ernstige schending van de consumentenrechten, onder meer: – oneerlijke handelspraktijken – foutieve of misleidende betalingsverwerking – weigering tot antwoorden op schriftelijke verzoeken – niet-uitgevoerde diensten tijdens betaalde periodes – eenzijdige beëindiging van het contract zonder reden of toestemming. Ik vraag: Terugbetaling van alle foutieve afhoudingen (109,99; 9,99; 39,99). Een officiële schriftelijke uitleg over de uitgevoerde manipulaties. Een officiële schriftelijke en mondelinge verontschuldiging van medewerker Thieme. Eventuele bijkomende schadevergoeding wegens het onverwacht stopzetten van het lidmaatschap en de negatieve impact op het mentale welzijn van mij. Alle bewijsstukken (betalingsbewijzen, screenshots, e-mailuitwisselingen) zijn beschikbaar en worden op verzoek bezorgd. Met vriendelijke groet, Alina Denysenko

Opgelost
S. P.
16/10/2025

Stopzetten abonnement

Ik wil mijn abonnement stopzetten bij jims wegens verhuis. De fitness waar ik mijn contract bij tekende (NRG) werd overgenome´n door jims fitness. In maart 2025 veranderde ik van werkgever die voordelen aanbiedde via benefits at work, ik wou van die korting genieten bij jims. Bij deze aanvraag moest ik een nieuw contract tekenen, wat ik raar vond. Ik kon op dat moment niet anders, ze weigerde mij de toegang terwijl ik toen nog in een betaalde periode zat. Ik tekende dus om toegang te krijgen tot de fitness. Blijkt nu dat ze mij als nieuwe klant deden tekenen waardoor ik opnieuw 1j vasthang aan het abonnement. Die periode doorliep ik al voordat de fitness werd overgenomen. Bij het tekenen van dat nieuwste contract werd mij geen info verstrekt, achteraf bleek dat ik ook niet meer 24/7 binnenkon, wat ze toen gelukkig wel nog wilden aanpassen. Nu kan ik mijn abonnement niet stopzetten voor maart 2026, terwijl ik normaal na 4 weken opzeg kan stoppen. Graag info, mvg Sarah puype

Afgesloten
E. A.
12/09/2025

kostelloze annulatie van abonnement en

Beste, Ik werd lid van NRG aan de Karel de Stoutelaan en gaf aan dat ik net daar lid werd omdat er een sauna beschikbaar was en dat de groepslessen mij aanspraken. Gezien ik geen interesse had in het gewichtheffen. Dit verliep allemaal vlot. Zelfs toen ik vernam dat de club werd overgenomen door JIMS was dit initieel geen probleem. Totdat er opfriswerken gebeurden in de club. Eerst kregen we de info dat we tijdelijk in de andere club aan de scheepsdalelaan konden trainen tot de werkzaamheden gedaan waren. Tijdens een van de lessen werd ik echter geïnformeerd dat er geen groepslessen meer gingen plaatsvinden aan de karel de stoutelaan. Ik liet na de les meteen weten aan de receptie dat ik wenstte mijn contract op te zeggen gezien de grote verandering aan de afspraken van het origineel contract. Mede omdat er aan de scheepsdalelaan geen sauna is. Daar kreeg ik echter geen gehoor. Ik besloot om te mailen maar ook daar geen echte hulp. En zelfs geen reactie meer. Verder merk ik op dat zelfs de betaling niet werd aangepast zoals eerder beloofd in communicatie en ik dus meer betaal dan origineel afgesproken. Ipv maandelijks betaal ik hetzelfde bedrag 4 wekelijks. Ik wens de onmiddelijke stopzetting van mijn contract zonder kost. En ik wens een terugvordering van de betaalde lidmaatschap tot op het moment ik aangaf die te willen opzeggen.

Afgesloten
E. F.
9/04/2025

Opzeg abonnement

Wegens gezondheidsproblemen heb ik mijn abonnement opgezegd. Jims had me gezegd dat het geen probleem was en dat ik alleen een document van de behandelende arts moest hebben . Dit heb ik ook gedaan . Nu 2 maanden nadien gaan de betalingen gewoon verder en dat terwijl zij me verzekerd hebben dat het abonnement bevroren was. Ik weiger dit te betalen omdat dit niet correct is. Ik Han sinds december niet meer omdat ik het lichamelijk niet meer kan En heb ook gedaan wat Jims me vroeg en toch is het niet stopgezet

Opgelost
S. L.
28/04/2024

Contract opzegging geweigerd met attest van geneesheer.

Beste, lidnummer 63451461In september 2022 ben ik in de JIMS Rooigemlaan een abonnement aangegaan om de pilates groepslessen te volgen. In begin 2023 heb ik een knieblessure opgelopen. Op advies van mijn geneesheer mag ik geen groepslessen noch fitnessen volgen . Ik heb hiervoor een attest gekregen van de dokter om het contract stop te zetten. Dit werd echter geweigerd door de JIMS host, mijn contract is toen 3 maand stopgezet. Ik ging hier niet mee akkoord, ik heb een attest van de dokter jullie mogen dit niet weigeren. Ik blokkeerde de betaling direct, ik stuurde ook nog een mail om mijn contract met onmiddellijke ingang stop te zetten. Wat jullie opnieuw weigerden. Vandaag krijg ik een brief van ingebrekestelling in de brievenbus dossier 2031870 met een prijskaartje van 214,58 euro voor enkele gevolgde groepslessen. Jullie laten mij geen keus om klacht neer te leggen bij testaankoop. Ik vond de groepslessen super leuk met toffe lesgevers maar het is voor mij fysiek niet mogelijk deze te volgen. Jullie weigeren mee te denken met de klant, advies van mijn dokter te volgen en begrip te tonen voor mijn situatie. Ronduit schandalig en betreurend. Gewenste oplossing, onmiddellijke terugtrekking van de achterstallige betaling en opzegging abonnement.Met vriendelijke groet

Afgesloten
E. D.
11/01/2024

malafide opzegtermijnen

Beste, ik sloot een maandabonnement af bij Jims voor 39,99 euro per maand op dinsdag 9/1. Daarbij werd mij ook nog een instapkost van 50 euro aangerekend. Ik probeerde die dag ook een eerste sessie uit tijdens mijn lunchpauze.Ik merkte dat ik het die dag toch niet haalde om de kinderen tijdig op te halen en belde op 10/1 's morgens onmiddellijk om dit abonnement te annuleren of stop te zetten, omdat het sporten in de fitness bij nader inzien niet te combineren valt met mijn gezin.Nu werd mij doorgegeven dat ik verplicht ben om het abonnement te laten lopen tot 3/4, omdat met een opzegtermijn van 4 weken hanteert. Ik vind dit niet kunnen... Ik zal geen enkele keer kunnen gaan sporten en zal toch 129,98 euro kwijt zijn. Diefstal vind ik dat...Op de site van Jims staat er geen enkel telefoonnummer , dus ik kan enkel via de verantwoordelijke van Jims Zelzate gaan, die blijft aanhouden dat er niets aan te doen valt en deze bedragen toch gecrediteerd zullen worden.

Afgesloten
R. N.
15/12/2023

50CENT actie JIMS GROOTBIJGAARDE

is een zeer triestig gegeven dat ik deze klacht moet indienen. Laurens en ik hebben enkele weken geleden de 50cent actie gewonnen in de Jims te Groot bijgaarde. Ik ben reeds bij jullie aangesloten en mijn abonoment werdt voor 50 cent een jaar verlengd zonder probleem. Bij Laurens liep het anders af, de zeer onvriendelijke amper Nederlandstalige persoon aan de balie gaf mijn vriend een dagpas met de reden jims gaat je bellen voor de 1 jaarpas af te sluiten volgende week. Goedgelovig ging hij naar huis met een dagpas wachtend op een telefoon van Jims. Dagen gingen voorbij en nog steeds geen telefoon van jullie gehoord.. we besloten om langs te gaan bij Jims Grootbijgaarde om te achterhalen wat het probleem is. We kwamen aan de balie aan hopend op een behulpzame persoon die vorige keer zoek was. Opnieuw was er een zeer onvriendelijke flexibjober aanwezig die weinig tot niks van ons verhaal begreep, hij liet ons weten dat we volgende keer moeten langs komen wanneer de manager er is... We gaven het nogmaals een kans kwamen de volgende dag opnieuw naar hier. Wonder boven wonder werden we weer de deur gewezen maar deze keer met het excuus dat jullie een nieuw software systeem hebben en het niet helemaal top loopt met de administratie. Er werd ons aangeraden om de komende dagen te bellen naar jullie en af te spreken wanneer de manager er zou zijn. Enkele telefoon gespreken later is het nu 15 December, ben momenteel aanwezig in Jims Groot Bijgaarde en vroeg opnieuw aan de balie waar Laurens zijn jaarpas cadeau bleef.Dan denk je alles gehoord te hebben... de persoon aan de balie wist me te zeggen dat we te lang hebben gewacht en de jaarpas niet meer kan worden gegeven? Schandaleus vindt ik dit, we hebben 6x gebeld, 3x langs geweest! Jullie gingen ons bellen!

Afgesloten
K. D.
29/09/2023

onterecht een week geen toegang

Op 24 september krijg ik van jullie een mail waarin mijn toegang wordt geblokkeerd, terwijl ik op 30 augustus voor een maand heb betaald via domiciliëring, wat ik kan bewijzen met rekeninguitreksels. Het is 44,99 per maand en niet 44,99 euro voor 24 dagen. Jullie hebben twee keer op een maand geld van mijn rekening proberen te halen en toen dat niet ging hebben jullie mij de toegang ontzegd. Het geld is vandaag van mijn rekening gegaan (29 september) en wat nu? Gaan jullie nu binnen 3 weken weer geld af proberen te halen en mij dan weer blokkeren als dat niet lukt? Dit is onaanvaardbaar en ik heb jullie domiciliëring geblokkeerd. Aangezien jullie niet te vertrouwen zijn met domiciliëringen weiger ik van nog op die manier te betalen. U kunt mij een rekeningnummer sturen via Testaankoop en ik zal betalen de 30ste, maar de domiciliëring blijft geblokkeerd. Indien dit niet mogelijk is zal ik een zaak beginnen voor het vredegerecht om het abonnement te annuleren.

Opgelost
N. D.
7/03/2023

JIMS FITNESS rekent teveel aan en weigert terugbetaling

Op 26/4/2022 stapte ik Jims Fitness binnen in Brugge (Scheepsdalelaan 3). Ik besprak met een mannelijke medewerker de verschillende abonnementen. De man stelde mij een contract voor aan € 22,99 per maand. Dat vond ik een goede prijs dus daar gaf ik mijn akkoord voor. De man informeerde mij over de minimum looptijd van 1 jaar en dat was prima voor mij. Hij liet me ook weten dat er op dat moment dat ik me inschreef, een promotie liep waarbij ik genoot van een tijdelijke gratis VIP actie. Ik besprak duidelijk met de man dat een tijdelijke promo mooi meegenomen is, maar dat ik geen betalende extra's wens bovenop mijn abonnement van € 22,99. Ik ontvang mijn lidmaatschapsovereenkomst en overloop even. Alles lijkt te kloppen qua abonnement en qua prijs dus ik onderteken het contract. De mannelijke JIMS medewerker ondertekent het contract ook. Een jaar lang ben ik af en toe gaan sporten, maar na een jaar besloot ik mijn contract toch af te sluiten. Ik bekijk mijn contractvoorwaarden en rekeningafschriften en merk op dat JIMS mij al 12 maanden lang teveel aanrekent, namelijk 30,99 per maand i.p.v. €22.99 per maand. Dat is €8 teveel per maand, 12 maanden lang. Ik verschiet en besluit naar de fitness te gaan om dit te bespreken met de huidige clubmanager. Zij bevestigt dat het vreemd is dat mijn contract €22.99 aantoont terwijl ik €30.99 aangerekend werd. Ze bevestigt dat dit vermoedelijk om een verkeerde registratie van haar collega gaat, dat hij vermoedelijk de VIP actie vergat af te sluiten na die 4 gratis VIP weken. Ondertussen nam zij en nam ik ook contact op met JIMS fitness om dit misverstand recht te zetten en een terugbetaling te vragen. Na een week ontvang ik het antwoord dat dit om een gratis promotie ging, maar dat ik als klant zelf moest aangeven dat ik die extra VIP niet wou betalen. Ik had bij inschrijven heel duidelijk gezegd dat 4 weken gratis VIP prima was voor mij (want ja, wie weigert nu ook iets gratis?), maar dat ik GEEN betalende extra's wens bovenop mijn abonnement, dat ik ENKEL een abonnement van €22,99 wens. Dat stond ook zo op mijn overeenkomst dat door beide partijen werd ondertekend. Daarnaast reageert JIMS ook dat ik gedronken heb van een smaakwater, wat enkel voor VIP klanten is. Ik heb inderdaad tijdens 4 fitnessbezoeken van een smaakwater gedronken. Op de machine staat nergens aangeduid dat dat smaakwater enkel voor VIP klanten is, dus dat kon ik gewoon niet weten en de medewerker had mij bij inschrijving nooit geïnformeerd over dat smaakwater. Ik vind niet dat ik meer moet betalen dan mijn contract aangeeft omdat ik 4 keer in volle onwetendheid smaakwater kon drinken doordat zij die VIP actie vergaten af te sluiten op mijn account. Daarbij, het gaat hier om een teveel aangerekend bedrag van €96, dat is nogal een dure prijs voor 4 bekers water met een verlept smaakje aan... Na mijn mail terug aan JIMS kreeg ik geen antwoord meer en ontving ik nog geen terugbetaling. Gezien mijn ondertekend contract denk ik dat ik sterk in mijn schoenen sta? Er staat namelijk niets in mijn contract over VIP extra's?+ Ik had bij inschrijving duidelijk vermeld dat ik geen betalende extra's wens. ...En daarbij heb ik die eerste 4 weken ook €30,99 betaald, wat ook niet strookt met hun promotie. Ik denk dat ze bij JIMS fitness hun eigen promoties of het woord 'gratis' niet zo goed snappen? Ik verwacht dus nog steeds een tegemoetkoming van €96 van JIMS en op hulp van Testaankoop. Hopelijk kunnen jullie dit geschil oplossen. Vriendelijke groeten Nathalie De Wulf

Opgelost
M. N.
26/04/2022

ONTEVREDENHEID JIMS FITNESS

Beste, in januari ben ik klant geworden bij Jims Fitness in Gent aan de Overpoort. Ik was een paar jaar terug eerder al klant bij hen maar in Leuven. IK WIL MIJN CONTRACT OPZEGGEN!!! ONMIDDELIJK!Ten eerste is het personeel daar echt verschrikkelijk! Ze staan daar maar te spelen en het duurt eeuwen wanneer ze u opmerken en je hen om hun kunt vragen. Wanneer je dan effectief de kans krijgt om hulp te vragen doen ze heel koud en laten maar al te graag blijken dat ze terug met hun vrienden willen praten dan hun werk te doen. Het mannelijk personeel valt constant vrouwen lastig. Ik wou dan mijn contract opzeggen maar de dame aan de balie weigerde het me te geven omdat ik zogezegd een jaar contract heb. WAAR HEB IK IN HEMELSNAAM EEN JAARCONTRACT? Bij mijn inschrijving werd er geen contract gestuurd dus ook geen bewijs. Ik wil helemaal geen klant meer zijn bij Jims (en blijkbaar ben ik belange niet de enige). Mijn contract moet NU op stop worden gezet.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform