Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Opzeg abonnement
Wegens gezondheidsproblemen heb ik mijn abonnement opgezegd. Jims had me gezegd dat het geen probleem was en dat ik alleen een document van de behandelende arts moest hebben . Dit heb ik ook gedaan . Nu 2 maanden nadien gaan de betalingen gewoon verder en dat terwijl zij me verzekerd hebben dat het abonnement bevroren was. Ik weiger dit te betalen omdat dit niet correct is. Ik Han sinds december niet meer omdat ik het lichamelijk niet meer kan En heb ook gedaan wat Jims me vroeg en toch is het niet stopgezet
Contract opzegging geweigerd met attest van geneesheer.
Beste, lidnummer 63451461In september 2022 ben ik in de JIMS Rooigemlaan een abonnement aangegaan om de pilates groepslessen te volgen. In begin 2023 heb ik een knieblessure opgelopen. Op advies van mijn geneesheer mag ik geen groepslessen noch fitnessen volgen . Ik heb hiervoor een attest gekregen van de dokter om het contract stop te zetten. Dit werd echter geweigerd door de JIMS host, mijn contract is toen 3 maand stopgezet. Ik ging hier niet mee akkoord, ik heb een attest van de dokter jullie mogen dit niet weigeren. Ik blokkeerde de betaling direct, ik stuurde ook nog een mail om mijn contract met onmiddellijke ingang stop te zetten. Wat jullie opnieuw weigerden. Vandaag krijg ik een brief van ingebrekestelling in de brievenbus dossier 2031870 met een prijskaartje van 214,58 euro voor enkele gevolgde groepslessen. Jullie laten mij geen keus om klacht neer te leggen bij testaankoop. Ik vond de groepslessen super leuk met toffe lesgevers maar het is voor mij fysiek niet mogelijk deze te volgen. Jullie weigeren mee te denken met de klant, advies van mijn dokter te volgen en begrip te tonen voor mijn situatie. Ronduit schandalig en betreurend. Gewenste oplossing, onmiddellijke terugtrekking van de achterstallige betaling en opzegging abonnement.Met vriendelijke groet
malafide opzegtermijnen
Beste, ik sloot een maandabonnement af bij Jims voor 39,99 euro per maand op dinsdag 9/1. Daarbij werd mij ook nog een instapkost van 50 euro aangerekend. Ik probeerde die dag ook een eerste sessie uit tijdens mijn lunchpauze.Ik merkte dat ik het die dag toch niet haalde om de kinderen tijdig op te halen en belde op 10/1 's morgens onmiddellijk om dit abonnement te annuleren of stop te zetten, omdat het sporten in de fitness bij nader inzien niet te combineren valt met mijn gezin.Nu werd mij doorgegeven dat ik verplicht ben om het abonnement te laten lopen tot 3/4, omdat met een opzegtermijn van 4 weken hanteert. Ik vind dit niet kunnen... Ik zal geen enkele keer kunnen gaan sporten en zal toch 129,98 euro kwijt zijn. Diefstal vind ik dat...Op de site van Jims staat er geen enkel telefoonnummer , dus ik kan enkel via de verantwoordelijke van Jims Zelzate gaan, die blijft aanhouden dat er niets aan te doen valt en deze bedragen toch gecrediteerd zullen worden.
50CENT actie JIMS GROOTBIJGAARDE
is een zeer triestig gegeven dat ik deze klacht moet indienen. Laurens en ik hebben enkele weken geleden de 50cent actie gewonnen in de Jims te Groot bijgaarde. Ik ben reeds bij jullie aangesloten en mijn abonoment werdt voor 50 cent een jaar verlengd zonder probleem. Bij Laurens liep het anders af, de zeer onvriendelijke amper Nederlandstalige persoon aan de balie gaf mijn vriend een dagpas met de reden jims gaat je bellen voor de 1 jaarpas af te sluiten volgende week. Goedgelovig ging hij naar huis met een dagpas wachtend op een telefoon van Jims. Dagen gingen voorbij en nog steeds geen telefoon van jullie gehoord.. we besloten om langs te gaan bij Jims Grootbijgaarde om te achterhalen wat het probleem is. We kwamen aan de balie aan hopend op een behulpzame persoon die vorige keer zoek was. Opnieuw was er een zeer onvriendelijke flexibjober aanwezig die weinig tot niks van ons verhaal begreep, hij liet ons weten dat we volgende keer moeten langs komen wanneer de manager er is... We gaven het nogmaals een kans kwamen de volgende dag opnieuw naar hier. Wonder boven wonder werden we weer de deur gewezen maar deze keer met het excuus dat jullie een nieuw software systeem hebben en het niet helemaal top loopt met de administratie. Er werd ons aangeraden om de komende dagen te bellen naar jullie en af te spreken wanneer de manager er zou zijn. Enkele telefoon gespreken later is het nu 15 December, ben momenteel aanwezig in Jims Groot Bijgaarde en vroeg opnieuw aan de balie waar Laurens zijn jaarpas cadeau bleef.Dan denk je alles gehoord te hebben... de persoon aan de balie wist me te zeggen dat we te lang hebben gewacht en de jaarpas niet meer kan worden gegeven? Schandaleus vindt ik dit, we hebben 6x gebeld, 3x langs geweest! Jullie gingen ons bellen!
onterecht een week geen toegang
Op 24 september krijg ik van jullie een mail waarin mijn toegang wordt geblokkeerd, terwijl ik op 30 augustus voor een maand heb betaald via domiciliëring, wat ik kan bewijzen met rekeninguitreksels. Het is 44,99 per maand en niet 44,99 euro voor 24 dagen. Jullie hebben twee keer op een maand geld van mijn rekening proberen te halen en toen dat niet ging hebben jullie mij de toegang ontzegd. Het geld is vandaag van mijn rekening gegaan (29 september) en wat nu? Gaan jullie nu binnen 3 weken weer geld af proberen te halen en mij dan weer blokkeren als dat niet lukt? Dit is onaanvaardbaar en ik heb jullie domiciliëring geblokkeerd. Aangezien jullie niet te vertrouwen zijn met domiciliëringen weiger ik van nog op die manier te betalen. U kunt mij een rekeningnummer sturen via Testaankoop en ik zal betalen de 30ste, maar de domiciliëring blijft geblokkeerd. Indien dit niet mogelijk is zal ik een zaak beginnen voor het vredegerecht om het abonnement te annuleren.
JIMS FITNESS rekent teveel aan en weigert terugbetaling
Op 26/4/2022 stapte ik Jims Fitness binnen in Brugge (Scheepsdalelaan 3). Ik besprak met een mannelijke medewerker de verschillende abonnementen. De man stelde mij een contract voor aan € 22,99 per maand. Dat vond ik een goede prijs dus daar gaf ik mijn akkoord voor. De man informeerde mij over de minimum looptijd van 1 jaar en dat was prima voor mij. Hij liet me ook weten dat er op dat moment dat ik me inschreef, een promotie liep waarbij ik genoot van een tijdelijke gratis VIP actie. Ik besprak duidelijk met de man dat een tijdelijke promo mooi meegenomen is, maar dat ik geen betalende extra's wens bovenop mijn abonnement van € 22,99. Ik ontvang mijn lidmaatschapsovereenkomst en overloop even. Alles lijkt te kloppen qua abonnement en qua prijs dus ik onderteken het contract. De mannelijke JIMS medewerker ondertekent het contract ook. Een jaar lang ben ik af en toe gaan sporten, maar na een jaar besloot ik mijn contract toch af te sluiten. Ik bekijk mijn contractvoorwaarden en rekeningafschriften en merk op dat JIMS mij al 12 maanden lang teveel aanrekent, namelijk 30,99 per maand i.p.v. €22.99 per maand. Dat is €8 teveel per maand, 12 maanden lang. Ik verschiet en besluit naar de fitness te gaan om dit te bespreken met de huidige clubmanager. Zij bevestigt dat het vreemd is dat mijn contract €22.99 aantoont terwijl ik €30.99 aangerekend werd. Ze bevestigt dat dit vermoedelijk om een verkeerde registratie van haar collega gaat, dat hij vermoedelijk de VIP actie vergat af te sluiten na die 4 gratis VIP weken. Ondertussen nam zij en nam ik ook contact op met JIMS fitness om dit misverstand recht te zetten en een terugbetaling te vragen. Na een week ontvang ik het antwoord dat dit om een gratis promotie ging, maar dat ik als klant zelf moest aangeven dat ik die extra VIP niet wou betalen. Ik had bij inschrijven heel duidelijk gezegd dat 4 weken gratis VIP prima was voor mij (want ja, wie weigert nu ook iets gratis?), maar dat ik GEEN betalende extra's wens bovenop mijn abonnement, dat ik ENKEL een abonnement van €22,99 wens. Dat stond ook zo op mijn overeenkomst dat door beide partijen werd ondertekend. Daarnaast reageert JIMS ook dat ik gedronken heb van een smaakwater, wat enkel voor VIP klanten is. Ik heb inderdaad tijdens 4 fitnessbezoeken van een smaakwater gedronken. Op de machine staat nergens aangeduid dat dat smaakwater enkel voor VIP klanten is, dus dat kon ik gewoon niet weten en de medewerker had mij bij inschrijving nooit geïnformeerd over dat smaakwater. Ik vind niet dat ik meer moet betalen dan mijn contract aangeeft omdat ik 4 keer in volle onwetendheid smaakwater kon drinken doordat zij die VIP actie vergaten af te sluiten op mijn account. Daarbij, het gaat hier om een teveel aangerekend bedrag van €96, dat is nogal een dure prijs voor 4 bekers water met een verlept smaakje aan... Na mijn mail terug aan JIMS kreeg ik geen antwoord meer en ontving ik nog geen terugbetaling. Gezien mijn ondertekend contract denk ik dat ik sterk in mijn schoenen sta? Er staat namelijk niets in mijn contract over VIP extra's?+ Ik had bij inschrijving duidelijk vermeld dat ik geen betalende extra's wens. ...En daarbij heb ik die eerste 4 weken ook €30,99 betaald, wat ook niet strookt met hun promotie. Ik denk dat ze bij JIMS fitness hun eigen promoties of het woord 'gratis' niet zo goed snappen? Ik verwacht dus nog steeds een tegemoetkoming van €96 van JIMS en op hulp van Testaankoop. Hopelijk kunnen jullie dit geschil oplossen. Vriendelijke groeten Nathalie De Wulf
ONTEVREDENHEID JIMS FITNESS
Beste, in januari ben ik klant geworden bij Jims Fitness in Gent aan de Overpoort. Ik was een paar jaar terug eerder al klant bij hen maar in Leuven. IK WIL MIJN CONTRACT OPZEGGEN!!! ONMIDDELIJK!Ten eerste is het personeel daar echt verschrikkelijk! Ze staan daar maar te spelen en het duurt eeuwen wanneer ze u opmerken en je hen om hun kunt vragen. Wanneer je dan effectief de kans krijgt om hulp te vragen doen ze heel koud en laten maar al te graag blijken dat ze terug met hun vrienden willen praten dan hun werk te doen. Het mannelijk personeel valt constant vrouwen lastig. Ik wou dan mijn contract opzeggen maar de dame aan de balie weigerde het me te geven omdat ik zogezegd een jaar contract heb. WAAR HEB IK IN HEMELSNAAM EEN JAARCONTRACT? Bij mijn inschrijving werd er geen contract gestuurd dus ook geen bewijs. Ik wil helemaal geen klant meer zijn bij Jims (en blijkbaar ben ik belange niet de enige). Mijn contract moet NU op stop worden gezet.
Verlenging bevriezing abonnement door covid safe ticket, ontvang geen reactie meer
Beste,Ik heb een fitnessabonnement onderschreven eind juli, getekend op 03/08/202 bij jims. Toen was er nog geen sprake van covid safe ticket.Heb abonnement genomen met optie voor mijn 2 kinderen voor een periode van 1 jaar.Op 03/08 betaal ik 20€, was een promotieOp 24/08 domiciliering van 59.99 euroOp 21/09 domiciliering van 59.99 euroToen is de covid safe ticket begonnen, heb zelfs van de maand oktober niet kunnen genieten en dus al de helft voor niets betaald.Ik stuur mail naar jimsfitness om een oplossing te vinden aangezien ik niet gevaccineerd ben en niet kan gaan fitnessen. Ze gaan akkoord voor een bevriezing van 3 maanden en bevestigen dit via e-mail, ook om nadien te verlengen of vroeger de bevriezing op te heven.Covid safe ticket wordt verlengd, ik stuur dus in december een mail maar krijg geen antwoord, en daar begint de miserie.E-mail gestuurd op 16/12/21, 05/01/22, 11/01/22,18/01/22 en vandaag, geen antwoord. Als je belt naar het nummer 09/396 11 81 of 03 /396 11 82 geen antwoord of melding we zijn niet bereikbaar. Ook via messenger gestuurd, geen antwoord.Ik forward dus mijn mail naar de club waar ik ben ingeschreven, jims brussel in elsene en krijg daar doodleuk de melding dat ik mijn abonnement niet kan verlengen voor de bevriezing en eisen dat ik betaal en ik nog 13 maanden zou moeten betalen, dus volledig verkeerd.Ik stuur terug dat ze moeten begrijpen dat ik niet kan betalne voor een dienst dat ik niet kan gebruiken en stel voor ofwel zoals per mail bevestigd van de hoofdzetel verlenging van de bevriezing ofwel stopzetting zonder kosten. Ze sturen me doodleuk, stuur een mail naar Jims.Waar zijn we mee bezig???Ik heb hun antwoord dus geforward maar blijf nog zonder reactie naar info@jimsfitness.comIk ben dus ten einde raad. In mijn contract staat nergens vermeld dat we moeten betalen voor een dienst dat niet kan gebruikt worden.Is dit wel wettelijk, waarvoor dient de Resolutie 2361 (2021) dan voor?* vaccinatie niet verplicht is* weigeraars niet gediscrimineerd mogen worden* vaccinatiecertificaten niet als paspoort of toegangsbewijs mogen worden gebruiktHelaas tot nu toe is dit allemaal van toepassing, ik word gediscrimineerd omdat ik niet gevaccineerd ben (is mijn gezondheid, mag men niet verplichten) en ik krijg geen toegang.Dus ik wens de beviezing van mijn abonnement te verlengen totdat ik vrije toegang krijg zoals voor de covid safe ticket periode en wordt automatisch verlengd indien er nog verlengingen komen.Ofwel stopzetting van abonnement zonder kosten, daar ik niet gekozen heb om niet te komen maar dat ik geen gebruik kan maken van een dienst. Als ik een dienst betaal wil die ook kunnen gebruiken, wat logisch is.Op de website staat voro de bevriezing: Voor meer info hierover, of indien je je niet wenst te vaccineren, kan je ons bereiken via mail op info@jimsfitness.comNu, ik krijg absoluut geen reactie, hoe dus mijn abonnement bevriezen totdat ik toegang krijg, afhankelijk hoeveel keer dat ze dat nog gaan verlengen of hoe mijn abonnement ZONDER KOSTEN te annuleren aangezien de toegang mij geweigerd wordt.Alvast bedankt voor jullie medewerking en feedback.Met vriendelijke groeten,Christine Leysens
geld van rekening zonder toestemming
Beste,Ik heb me ingeschreven op 23/9 tijdens de promotie van 6 weken voor €1. Bij de inschrijving is er het één en ander fout gelopen waardoor 1 van de medewerkers de periode heeft verlengd naar 9 weken. Mijn eerste betaling zou dus begin december zijn.Nu is er wel al na 4 weken een betaling geweest. Ik ben hiervoor al naar de club geweest, maar daar hebben ze laten weten dat ik hiervoor met de klantendienst contact moet opnemen. Niets van contactgegevens gekregen. Ik moest het zelf maar uitzoeken. Verschillende malen gebeld, gemaild, maar nog steeds geen antwoord. Hier beloven ze jou gratis weken te geven, maar na de inschrijving laten ze je meteen betalen .Graag het bedrag van 28,99 terugstorten.
Onethische praktijken
Beste, op 13 juni werd ik lid online van Jim's fitness met een promo van €5 voor 4 weken. Ik kies mijn maandelijks abonnement Anytime aan €22,99 per maand met optie om ten allertijden het contract te kunnen opzeggen. Screenshots in bijlage. Op 29 juni wordt €29,99 van mijn rekening gehaald. De app biedt geen enkele meerwaarde en ook ontving ik nooit een contract. Ik bel de plaatselijke gym omdat er na amper 2 weken al werd afgenomen voor een hoger lidmaatschap. Stefanie laat weten dat ik gedekt ben van 13 juli tot 8 aug en dat ik had moeten zien dat ik voor VIP heb gekozen. Dit is tegenstrijdig met het gekozen abonnement. Dit deel heeft ze meteen aangepast. Waarom werd er in 2 weken al het lidmaatschapgeld afgenomen? Ik vind dit zeer onethisch. Is dit om het verlies van de laatste maanden in te halen door mensen vroegtijdig het lidmaatschapgeld af te nemen? In plaats van €5 heb ik €35,99 betaald. Zonder verwittiging, geen mail niets. Mijn echtgenoot, met hetzelfde probleem probeert te annuleren. Dit was niet evident. Via Google heb ik een mail adres gevonden, abo@jimsfitness.com. Deze mensen zijn zeer onprofessioneel en bieden absoluut geen hulp. Enkel verwijzen ze hem naar zijn contract. Ik heb een kopie gevraagd en tot heden niets ontvangen. Echter ontvingen we net een mail dat er geen contract wordt voorzien bij het online inschrijven. Wow! We kunnen niet annuleren daar we blijkbaar een jaar lang contract zouden hebben. Iets nieuws voor Jim's. In het verleden was er geen jaar lang contract. Daarbij na amper 3 weken open annuleert de fitness de nood om te reserveren. Ik heb 0,0 aanpassingen gezien om covid-19 veilig te kunnen fitnessen. Wij waren klant in 2017-2018 en zag geen aanpassingen. We hebben geen andere optie dan een klacht in te dienen wegens onethische praktijken en onprofessioneel gedrag van het bedrijf (niet de lokale fitness en personeel). Wat is mijn (onze) bescherming? Waar is de clausule om uit het contract te kunnen stappen?
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten