Beste,
Ik vraag uw steun om gerechtigheid te verkrijgen in mijn zaak en om de mensen en de organisatie die mij oneerlijk hebben behandeld en mijn waardigheid hebben gekrenkt, ter verantwoording te roepen.
Op 16.09.2025 ik een FLEX-abonnement af bij JIMS Turnhout. De medewerker Thieme verzekerde mijn man en me dat er geen instapkost van €50 zou worden aangerekend. Toch werd op 23.09.2025 €109,99 afgehouden (59,99 + 50).
Op 07.10.2025 werd €9,99 extra afgehouden, wat bewijst dat de 50 euro effectief als voorschot/deposit werd gebruikt en dus géén instapkost was.
Van 08.10 tot 02.11.2025 was het abonnement in pauze + clubsluiting wegens verbouwingen, maar JIMS verlengde de betaalperiode niet.
Op 04.11.2025 werd opnieuw €39,99 geïnd, ondanks:
– eerdere foutieve afhoudingen,
– openstaande depositwaarden,
– een niet-gecompenseerde pauzeperiode.
Tijdens onze schriftelijke communicatie werden wij herhaaldelijk genegeerd. Medewerker Thieme gaf tegenstrijdige verklaringen en reageerde niet op afspraken of vragen.
Ondanks onze herhaalde verzoeken om verduidelijking, beëindigde JIMS op 25.11.2025 eenzijdig het contract, zonder toestemming van de klant en vóór het einde van de reeds betaalde periode (tot 08.12.2025).
Daarbovenop voerden zij in de JIMS-app zichtbare financiële manipulaties uit (tertugboekingen en hertoegekende bedragen die elkaar opheffen), duidelijk na onze vragen, wat U bij de bijgevoegde screenshots kunt zien.
Wij beschouwen dit als ernstige schending van de consumentenrechten, onder meer:
– oneerlijke handelspraktijken
– foutieve of misleidende betalingsverwerking
– weigering tot antwoorden op schriftelijke verzoeken
– niet-uitgevoerde diensten tijdens betaalde periodes
– eenzijdige beëindiging van het contract zonder reden of toestemming.
Ik vraag:
Terugbetaling van alle foutieve afhoudingen (109,99; 9,99; 39,99).
Een officiële schriftelijke uitleg over de uitgevoerde manipulaties.
Een officiële schriftelijke en mondelinge verontschuldiging van medewerker Thieme.
Eventuele bijkomende schadevergoeding wegens het onverwacht stopzetten van het lidmaatschap en de negatieve impact op het mentale welzijn van mij.
Alle bewijsstukken (betalingsbewijzen, screenshots, e-mailuitwisselingen) zijn beschikbaar en worden op verzoek bezorgd.
Met vriendelijke groet,
Alina Denysenko