Terug

JIMS FITNESS rekent teveel aan en weigert terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. D.

Naar: Jims Fitness

07/03/2023

Op 26/4/2022 stapte ik Jims Fitness binnen in Brugge (Scheepsdalelaan 3). Ik besprak met een mannelijke medewerker de verschillende abonnementen. De man stelde mij een contract voor aan € 22,99 per maand. Dat vond ik een goede prijs dus daar gaf ik mijn akkoord voor. De man informeerde mij over de minimum looptijd van 1 jaar en dat was prima voor mij. Hij liet me ook weten dat er op dat moment dat ik me inschreef, een promotie liep waarbij ik genoot van een tijdelijke gratis VIP actie. Ik besprak duidelijk met de man dat een tijdelijke promo mooi meegenomen is, maar dat ik geen betalende extra's wens bovenop mijn abonnement van € 22,99. Ik ontvang mijn lidmaatschapsovereenkomst en overloop even. Alles lijkt te kloppen qua abonnement en qua prijs dus ik onderteken het contract. De mannelijke JIMS medewerker ondertekent het contract ook. Een jaar lang ben ik af en toe gaan sporten, maar na een jaar besloot ik mijn contract toch af te sluiten. Ik bekijk mijn contractvoorwaarden en rekeningafschriften en merk op dat JIMS mij al 12 maanden lang teveel aanrekent, namelijk 30,99 per maand i.p.v. €22.99 per maand. Dat is €8 teveel per maand, 12 maanden lang. Ik verschiet en besluit naar de fitness te gaan om dit te bespreken met de huidige clubmanager. Zij bevestigt dat het vreemd is dat mijn contract €22.99 aantoont terwijl ik €30.99 aangerekend werd. Ze bevestigt dat dit vermoedelijk om een verkeerde registratie van haar collega gaat, dat hij vermoedelijk de VIP actie vergat af te sluiten na die 4 gratis VIP weken. Ondertussen nam zij en nam ik ook contact op met JIMS fitness om dit misverstand recht te zetten en een terugbetaling te vragen. Na een week ontvang ik het antwoord dat dit om een gratis promotie ging, maar dat ik als klant zelf moest aangeven dat ik die extra VIP niet wou betalen. Ik had bij inschrijven heel duidelijk gezegd dat 4 weken gratis VIP prima was voor mij (want ja, wie weigert nu ook iets gratis?), maar dat ik GEEN betalende extra's wens bovenop mijn abonnement, dat ik ENKEL een abonnement van €22,99 wens. Dat stond ook zo op mijn overeenkomst dat door beide partijen werd ondertekend. Daarnaast reageert JIMS ook dat ik gedronken heb van een smaakwater, wat enkel voor VIP klanten is. Ik heb inderdaad tijdens 4 fitnessbezoeken van een smaakwater gedronken. Op de machine staat nergens aangeduid dat dat smaakwater enkel voor VIP klanten is, dus dat kon ik gewoon niet weten en de medewerker had mij bij inschrijving nooit geïnformeerd over dat smaakwater. Ik vind niet dat ik meer moet betalen dan mijn contract aangeeft omdat ik 4 keer in volle onwetendheid smaakwater kon drinken doordat zij die VIP actie vergaten af te sluiten op mijn account. Daarbij, het gaat hier om een teveel aangerekend bedrag van €96, dat is nogal een dure prijs voor 4 bekers water met een verlept smaakje aan... Na mijn mail terug aan JIMS kreeg ik geen antwoord meer en ontving ik nog geen terugbetaling. Gezien mijn ondertekend contract denk ik dat ik sterk in mijn schoenen sta? Er staat namelijk niets in mijn contract over VIP extra's?+ Ik had bij inschrijving duidelijk vermeld dat ik geen betalende extra's wens. ...En daarbij heb ik die eerste 4 weken ook €30,99 betaald, wat ook niet strookt met hun promotie. Ik denk dat ze bij JIMS fitness hun eigen promoties of het woord 'gratis' niet zo goed snappen? Ik verwacht dus nog steeds een tegemoetkoming van €96 van JIMS en op hulp van Testaankoop. Hopelijk kunnen jullie dit geschil oplossen. Vriendelijke groeten Nathalie De Wulf


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform