Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
H. T.
28/08/2024

Geen terugbetaling

Geachte mevrouw/heer, Op 24/06 heb ik vliegticket gewijzigd voor een vlucht van 26/07 dat normaal doorging op 15/08. Ik heb al een claim al ingediend sinds 26/06. Op mijn ticket staat KOSTELOZE wijziging. Daarom ben ik ook verzekerd. Tot op heden nog geen cent ontvangen. Na talrijke telefoons word ik van kast naar deur gewezen. Niemand weet van iets. Ik heb mails gestuurd. Ik kreeg pas reactie als ik de ombuds inschakelde. Ik vraag u daarom om binnen de 7 dagen de terugbetaling van 123 op mijn bankrekening. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Kopie bestelling ticket • Kopie betalingsbewijs • Kopie melding wijziging datum evenement

Afgesloten
J. S.
3/02/2024

Geen terugbetaling

Beste, Op 23/01 boekten wij via Tix 2 vliegtickets richting Casablanca voor een bedrag van 773,06 euro. Meteen daarna kregen wij bevestiging, maar een dag later, op 24/01, kregen we bericht dat de tickets gecanceld waren. Sindsdien worden we van het kastje naar de muur gestuurd, en hebben we ons geld nog altijd niet terug. Tix is enkel bereikbaar via een invulformulier. We hebben dat twee keer ingevuld, en krijgen dan meteen een automatisch antwoord terug dat we ons moeten wenden tot TUI. Bij TUI zeggen ze dat ze het geld voor de tickets nooit ontvangen hebben van Tix, en dat dat de reden is waarom de tickets werden gecanceld. Voor ons betekent dat het volgende: we zijn ons geld kwijt, we hebben geen tickets én we hebben nieuwe tickets moeten kopen die door het tijdverlies een pak duurder zijn. Kunnen jullie ons helpen dit aan te kaarten?Vriendelijke groet,Jo Smeets & Nathalie Stroobants

Afgesloten
C. V.
20/06/2023

Vlucht boeken Ryanair

BesteOp 19/06/2023 boekte ik voor 2 personen een vlucht via jullie diensten bij Ryanair.Ik ontving zeer snel bevestiging, kon vlot inloggen, tot dan zeer tevreden klant.Daarna ontving ik een doorgestuurde mail van Ryanair van uw diensten met de vermelding dat ik mijn identiteit moet verifiëren want dat jullie geen commerciële overeenkomst hebben met Ryanair en dat de vlucht daarom geblokkeerd werd. Het zou wenselijk zijn dat hiervoor gewaarschuwd wordt op jullie website maar dat is niet het geval.Eén link is betalend, de andere duurt 7 dagen voor verificatie maar in de mail word ik met het volgende geconfronteerd Important: This is contains a suspicious subject or content. Do not click any link and do not open attachments unless you have confirmed the sender. Gezien cybercrime grote gevolgen kan hebben ben ik dus niet geneigd via de aangegeven links het nodige te doen. Ik heb al een contactformulier ingevuld nar Tix.nl maar wil ook deze weg bewandelen gezien ik dringend mijn verblijf wil vastleggen maar dit nu niet kan.Graag snel hulp!MvgCorine Van Broekhoven

Afgesloten
F. M.
10/11/2021

Problemen met terugbetaling en amper reactie

Beste, op 14/1/20 boekte ik een vlucht Washington-Toronto via Tix.be (15/4-20/4, trip ID 5660272). Mijn reis naar Washington (SN) werd op 20/3/20 geannuleerd wegens het inreisverbod VS. Op 20/3/20, 30/9/20 en 27/10/20 vulde ik het contactformulier in via de website om mijn vlucht te wijzigen naar 7/11/20. Op 29/10/20 ontving ik een mail dat de 'wijzigingsaanvragen op nieuwe reisdatum worden behandeld'. Op 20/11/20 heb ik opnieuw het contactformulier ingevuld. Dit is ondertussen 2 weken NA mijn gevraagde reisdatum. Op 25/11/20 ontving ik een email met de volgende melding: Onze excuses dat we je niet tijdig hebben gecontacteerd. Boeking 5660272 werd door een technisch mankement afgesloten. Indien je restitutie wenst, dan zetten we jouw aanvraag door naar de luchtvaartmaatschappij. Ik was totaal geschokt dat mijn dossier gewoon zomaar werd afgesloten zonder mij zelfs maar op de hoogte te stellen. Per mail heb ik bevestigd dat ik een restitutie wenste. Er werd per mail bevestigd Wij dienen de aanvraag tot restitutie in. Op 21/12/20 kreeg ik een reisvoucher (7WYEZRUWZJ). Mijn wens tot restitutie werd dus volledig genegeerd! Gezien de moeilijke communicatie met jullie bedrijf heb ik het maar zo gelaten in de hoop de voucher toch nog te kunnen gebruiken.Op 4/10/21 heb ik eindelijk de kans om mijn voucher in te ruilen voor een trip naar Barcelona, dus om 12.27u boek ik mijn vluchten 28/10/21 - 05/11/21 (trip ID 6451352). Ik gebruik hiervoor mijn voucher en betaal 66,17€ extra voor een totaalbedrag van 298,07€ (= factuurbedrag). Ik reserveer ook onmiddellijk een taxi voor de luchthaven en breng mijn geplande accommodatie op de hoogte. Op hetzelfde tijdstip krijg ik een mail 'Welkom bij Tix Prime'. Dit heb ik echter nooit aangevraagd ik heb enkel een voucher ingeruild. Om 13.35u diezelfde dag, dus ONGEVEER EEN UUR LATER krijg ik een nieuwe mail: Je boeking is automatisch geannuleerd: de geselecteerde vluchten zijn niet beschikbaar. Een terugbetaling voor het totaalbedrag is aangemaakt en wordt binnen 10 werkdagen overgemaakt naar de betaalmethode die is gebruikt tijdens het maken van de reservering. Ik heb zelfs contact opgenomen met Ryanair en deze geboekte vluchten waren wel degelijk beschikbaar op hun website. Ik heb ook de taxi terug moeten annuleren alsook de accommodatie op de hoogte stellen. Jullie vinden het dus totaal ok om iemand voor de gek te houden? Dus op een uur tijd ga ik van totale euforie dat ik na 1,5 jaar opnieuw kan reizen naar de grote teleurstelling ooit. Begrijpen jullie wel wat dit met een mens doet? 's Avonds ben ik zelfs bij de huisdokter volledig ingestort. Is dit jullie manier van mensen aan het lijntje te houden? Ik heb diezelfde dag het formulier opnieuw ingevuld om mijn bankgegevens door te geven voor de terugbetaling zoals jullie hebben gevraagd. Een terugbetaling voor het TOTAALBEDRAG (in jullie mail) is ook niet aan de orde want OPNIEUW kreeg ik een voucher voor het oorspronkelijk bedrag en slechts een terugbetaling van het supplement dat ik betaalde. Op 6/10/21 heb ik dan maar opnieuw het formulier ingevuld met de melding dat ik geen voucher wenste, maar een terugbetaling van het totaalbedrag. Tot op heden (10/11/21) ontving ik hier geen enkele reactie op. Op 4/11/21 krijg ik zelfs nog een email dat er een openstaand bedrag is voor mijn boeking 3503226. Dit ID-nummer is mij totaal onbekend en het Tix Prime lidmaatschap heb ik NOOIT aangevraagd. Wanneer ik vandaag wens aan te loggen op 'Mijn Tix' lukt dit ook al niet meer. Ik kan dus niets raadplegen. Dit spelletje heeft nu lang genoeg geduurd (al bijna 2 jaar ondertussen) en ik heb het helemaal gehad. Mijn huisarts zal eveneens bevestigen dat deze hele situatie mij mentaal volledig kapotmaakt. Ik wil dit hoofdstuk volledig kunnen afsluiten. Jullie reageren amper wanneer ik de formulieren heb ingevuld (7 in totaal), jullie sloten mijn dossier af door een 'technisch mankement' en negeren mijn vraag tot terugbetaling in 2020 ondanks jullie bevestiging! Daarbovenop annuleren jullie mijn boeking EEN UUR nadat ik mijn vluchten heb geboekt. Jullie beloven een terugbetaling van het TOTAALBEDRAG maar stellen weer een voucher op. En als laatste (druppel) durven jullie mij nog geld vragen voor een lidmaatschap dat ik NIET heb gevraagd. Aanloggen op mijn account is ondertussen ook niet mogelijk!DUS, nu heb ik het helemaal gehad met TIX.BE. Ik wens enkel nog om dit af te sluiten. Ik kan u gerust een volledig overzicht bezorgen van alle communicaties (contactformulieren en emails) sinds 14/1/20. Mijn huisarts zal eveneens niet twijfelen om te attesteren welke impact dit alles heeft gehad, vooral op emotioneel vlak. Ik hoop tot een onderling akkoord te kunnen komen om dit af te sluiten.

Afgesloten
G. D.
23/12/2020

Ernstig communicatieprobleem

Beste, Op 14-02-2020 bestelde ik via Gate1.nl vliegtickets naar Thailand, ter waarde van 2778,37 euro. Op 19 april kregen we bericht dat onze vlucht geannuleerd was met de volgende boodschap:Onderstaand proces wordt door ons in gang gezet. Je hoeft zelf geen actie te ondernemen.Wij hebben bericht ontvangen van annulering vanuit de luchtvaartmaatschappij.Wij checken bij de luchtvaartmaatschappij of je in aanmerking komt voor een restitutie.Je ontvangt later van ons een email over de status.Vanwege de extreme drukte duurt het momenteel enkele weken voordat wij je een update sturen. Wij vragen je geen contact met ons op te nemen en het initiatief bij ons te laten.Zo gezegd zo gedaan. Op 5 juni 2020 kregen we onderstaande mail: Beste Gert De Meester,Met deze e-mail sturen we je een update omtrent je geannuleerde ticket(s). Door het Coronavirus zijn we geconfronteerd met bijna 100.000 geannuleerde tickets. Onze medewerkers geven alles om deze geannuleerde tickets zo snel mogelijk af te handelen. Graag bieden we via deze weg onze excuses aan voor de lange verwerkingstijden. We hebben de afhandeling van jouw geannuleerde tickets reeds in gang gezet bij de luchtvaartmaatschappij onder referentienummer(s):400827326, 400827332, 400827341Momenteel zijn we in afwachting van de verdere verwerking aan de zijde van de luchtvaartmaatschappij. Gezien de uitzonderlijke omstandigheden, vragen we je óók hier rekening te houden met lange verwerkingstijden. Helaas kunnen wij dit proces niet bespoedigen. Zodra wij informatie ontvangen vanuit de luchtvaartmaatschappij, nemen we direct contact met je op. Je hoeft op dit moment zelf verder geen actie op te ondernemen.Liever niet wachten op de luchtvaartmaatschappij?Heb je al nieuwe reisplannen en wil je direct boeken? Kies er dan voor om je geannuleerde tickets te wijzigen. Dit kunnen wij zonder tussenkomst van de luchtvaartmaatschappij voor je regelen. Zo heb je direct zekerheid en hoef je niet langer te wachten op verdere verwerking vanuit de luchtvaartmaatschappij. Vul hiervoor een wijzigingsformulier in op onze website.We nemen binnen 10 werkdagen contact met je op om de wijziging te bespreken. Graag maken we je erop attent dat met het verzenden van deze e-mail, wij eventueel openstaande e-mails automatisch zullen sluiten. Zo kunnen wij al onze reizigers zo snel en adequaat mogelijk blijven helpen.We danken je voor je begrip in deze uitzonderijke tijden!Met vriendelijke groet,Team Gate1.nlWij kozen voor een terugbetaling daar in de nabije toekomst op reis gaan ons onverantwoord leek. Dus we deden niets.Op 7 augustus kregen we exact dezelfde mail, gewoon een standaard kopie van de vorige.Op 29 september durf ik een mail sturen met de vraag voor een stand van zaken. telefoneren kan niet want ze nemen geen telefoon aan. Als we contact opnemen met thai Airways krijgen we de boodschap terug dat we meer info bij onze reisorganisatie, zijnde Gate1.nl kunnen krijgen.Deze mail krijg ik terug: Beste reiziger,Helaas kunnen wij deze e-mail niet in behandeling nemen. We vragen je dit formulier in te vullen.Je aanvraag zal vervolgens op basis van vertrekdatum worden behandeld. Je kan hierdoor lange wachttijden ervaren. Het heeft geen zin om meerdere aanvragen te sturen, deze worden automatisch verwijderd.We danken je voor je begrip.Team Gate1.nl ik word echt wel bozer op dit moment, nog steeds geen antwoord what so ever. Op 1-12-2020, 10-12-2020 en 22-12-2020 komt wederom een kopie van de eerder verzonden mail over de status van onze vraag tot restitutie. We hebben al lang geen zin meer om bij Gate1.nl een voucher te vragen aangezien hun klantenservice beneden alle peil is. Klap op de vuurpijl is dat ik op een andere site lees dat Thai Airways onder curatele staat en aldus geen restituties doet. Dit is ons op geen enkele manier gecommuniceerd door Gate1.nl of Tix Travel Group. De service is beneden alle peil! Onze heen vlucht vertrok vanuit een Europese luchthaven (EER) dus de heenvlucht valt onder het toepassingsgebied van de Europese Passagiersverordening 261/2004. Welke stelt dat een terugbetaling kan en ondersteund wordt door de Europese overheid. Het feit dat Gate1.nl steevast nagelaten heeft ons hiervan op de hoogte te brengen geeft dat we op dit moment nog steeds 2778,37 euro armer zijn. Hiervoor stellen van Gate1.nl en Tix Travel group verantwoordelijk.

Afgesloten
R. B.
25/11/2020

Geen terugbetaling na 5 maanden

Beste,Op 20 jan. 2020 bestelde mijn dochter een retour ticket Brussel-NY-Brussel(30 june-18juli) via tix.be.Gate1.nl stuurde hiervoor een bevestiging met Trip-ID nummer.op 5 juni ontvingen wij van booking@tixtravelgroup.com een emailbericht met als onderwerp Update over je geannuleerde vlucht(en) bij Gate1.nl. Hierin werd aangeboden om de boeking via een wijzigingsformulier te veranderen. Informaties over annulatie en restitutie werden niet meegedeeld, noch beschikbaar gesteld op de Tix website. Omdat ook de apart geboekte US-interne vluchten voor mijn dochter geannuleerd waren door een andere maatschappij (waarvan wij reeds een tijdje de betaalde bedragen terug ontvangen hebben) , hebben wij gekozen om de hele reis af te zeggen en wilden onze betaling teruggestort zien.Omdat geen andere contactmogelijkheden beschikbaar gesteld werden door tix.be/gate1.nl, heb ik op 30 juni booking@tixtravelgroup.com aangeschreven om status te ontvangen van de verdere verwerking van de geannuleerde vluchten voor ons Trip-ID nummer. Ik ontving onmiddelijk een automatisch email-antwoord waarbij een formulier ingevuld moest worden dat ik te kennen gaf dat deze reis werd geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij. Hierbij stond vermeld dat de verwerking van zulke annulatie tot 4 maanden kon duren.Op 7 augustus ontvingen wij van booking@tixtravelgroup.com een ref. nr voor de afhandeling van de geannuleerde tickets. Er werd hierbij vermeld dat deze nu ligt bij de luchtvaartmaatschappij.Op 2 november 2020, 4 maanden later, heb ik booking@tixtravelgroup.com opnieuw aangeschreven voor een status-update van de afhandeling en terugbetaling. Daarbij kreeg ik onmiddelijk diezelfde automatische email teruggestuurd om hetzelfde formulier van 30 juni in te vullen. Sindsdien hebben we niets meer van Tix.be gehoord.Wel heb ik in internet-reviews vastgesteld dat er sinds de eerste lock-down van dit jaar meer negatieve feedback over deze firma is gepubliceerd. Omdat ik niet weet welke richting ik momenteel uit moet om volgende stappen te ondernemen ( mij ontbreken verdere contactgegevens van deze firma), wil ik mij tot jullie wenden in de hoop hier toch wat vooruitgang richting terugbetaling te kunnen verkrijgen.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform