Terug

Problemen met terugbetaling en amper reactie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. M.

Naar: TIX TRAVEL GROUP

10/11/2021

Beste, op 14/1/20 boekte ik een vlucht Washington-Toronto via Tix.be (15/4-20/4, trip ID 5660272). Mijn reis naar Washington (SN) werd op 20/3/20 geannuleerd wegens het inreisverbod VS. Op 20/3/20, 30/9/20 en 27/10/20 vulde ik het contactformulier in via de website om mijn vlucht te wijzigen naar 7/11/20. Op 29/10/20 ontving ik een mail dat de 'wijzigingsaanvragen op nieuwe reisdatum worden behandeld'. Op 20/11/20 heb ik opnieuw het contactformulier ingevuld. Dit is ondertussen 2 weken NA mijn gevraagde reisdatum. Op 25/11/20 ontving ik een email met de volgende melding: Onze excuses dat we je niet tijdig hebben gecontacteerd. Boeking 5660272 werd door een technisch mankement afgesloten. Indien je restitutie wenst, dan zetten we jouw aanvraag door naar de luchtvaartmaatschappij. Ik was totaal geschokt dat mijn dossier gewoon zomaar werd afgesloten zonder mij zelfs maar op de hoogte te stellen. Per mail heb ik bevestigd dat ik een restitutie wenste. Er werd per mail bevestigd Wij dienen de aanvraag tot restitutie in. Op 21/12/20 kreeg ik een reisvoucher (7WYEZRUWZJ). Mijn wens tot restitutie werd dus volledig genegeerd! Gezien de moeilijke communicatie met jullie bedrijf heb ik het maar zo gelaten in de hoop de voucher toch nog te kunnen gebruiken.Op 4/10/21 heb ik eindelijk de kans om mijn voucher in te ruilen voor een trip naar Barcelona, dus om 12.27u boek ik mijn vluchten 28/10/21 - 05/11/21 (trip ID 6451352). Ik gebruik hiervoor mijn voucher en betaal 66,17€ extra voor een totaalbedrag van 298,07€ (= factuurbedrag). Ik reserveer ook onmiddellijk een taxi voor de luchthaven en breng mijn geplande accommodatie op de hoogte. Op hetzelfde tijdstip krijg ik een mail 'Welkom bij Tix Prime'. Dit heb ik echter nooit aangevraagd ik heb enkel een voucher ingeruild. Om 13.35u diezelfde dag, dus ONGEVEER EEN UUR LATER krijg ik een nieuwe mail: Je boeking is automatisch geannuleerd: de geselecteerde vluchten zijn niet beschikbaar. Een terugbetaling voor het totaalbedrag is aangemaakt en wordt binnen 10 werkdagen overgemaakt naar de betaalmethode die is gebruikt tijdens het maken van de reservering. Ik heb zelfs contact opgenomen met Ryanair en deze geboekte vluchten waren wel degelijk beschikbaar op hun website. Ik heb ook de taxi terug moeten annuleren alsook de accommodatie op de hoogte stellen. Jullie vinden het dus totaal ok om iemand voor de gek te houden? Dus op een uur tijd ga ik van totale euforie dat ik na 1,5 jaar opnieuw kan reizen naar de grote teleurstelling ooit. Begrijpen jullie wel wat dit met een mens doet? 's Avonds ben ik zelfs bij de huisdokter volledig ingestort. Is dit jullie manier van mensen aan het lijntje te houden? Ik heb diezelfde dag het formulier opnieuw ingevuld om mijn bankgegevens door te geven voor de terugbetaling zoals jullie hebben gevraagd. Een terugbetaling voor het TOTAALBEDRAG (in jullie mail) is ook niet aan de orde want OPNIEUW kreeg ik een voucher voor het oorspronkelijk bedrag en slechts een terugbetaling van het supplement dat ik betaalde. Op 6/10/21 heb ik dan maar opnieuw het formulier ingevuld met de melding dat ik geen voucher wenste, maar een terugbetaling van het totaalbedrag. Tot op heden (10/11/21) ontving ik hier geen enkele reactie op. Op 4/11/21 krijg ik zelfs nog een email dat er een openstaand bedrag is voor mijn boeking 3503226. Dit ID-nummer is mij totaal onbekend en het Tix Prime lidmaatschap heb ik NOOIT aangevraagd. Wanneer ik vandaag wens aan te loggen op 'Mijn Tix' lukt dit ook al niet meer. Ik kan dus niets raadplegen. Dit spelletje heeft nu lang genoeg geduurd (al bijna 2 jaar ondertussen) en ik heb het helemaal gehad. Mijn huisarts zal eveneens bevestigen dat deze hele situatie mij mentaal volledig kapotmaakt. Ik wil dit hoofdstuk volledig kunnen afsluiten. Jullie reageren amper wanneer ik de formulieren heb ingevuld (7 in totaal), jullie sloten mijn dossier af door een 'technisch mankement' en negeren mijn vraag tot terugbetaling in 2020 ondanks jullie bevestiging! Daarbovenop annuleren jullie mijn boeking EEN UUR nadat ik mijn vluchten heb geboekt. Jullie beloven een terugbetaling van het TOTAALBEDRAG maar stellen weer een voucher op. En als laatste (druppel) durven jullie mij nog geld vragen voor een lidmaatschap dat ik NIET heb gevraagd. Aanloggen op mijn account is ondertussen ook niet mogelijk!DUS, nu heb ik het helemaal gehad met TIX.BE. Ik wens enkel nog om dit af te sluiten. Ik kan u gerust een volledig overzicht bezorgen van alle communicaties (contactformulieren en emails) sinds 14/1/20. Mijn huisarts zal eveneens niet twijfelen om te attesteren welke impact dit alles heeft gehad, vooral op emotioneel vlak. Ik hoop tot een onderling akkoord te kunnen komen om dit af te sluiten.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform