Terug

Geen terugbetaling na 5 maanden

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. B.

Naar: TIX TRAVEL GROUP

25/11/2020

Beste,Op 20 jan. 2020 bestelde mijn dochter een retour ticket Brussel-NY-Brussel(30 june-18juli) via tix.be.Gate1.nl stuurde hiervoor een bevestiging met Trip-ID nummer.op 5 juni ontvingen wij van booking@tixtravelgroup.com een emailbericht met als onderwerp Update over je geannuleerde vlucht(en) bij Gate1.nl. Hierin werd aangeboden om de boeking via een wijzigingsformulier te veranderen. Informaties over annulatie en restitutie werden niet meegedeeld, noch beschikbaar gesteld op de Tix website. Omdat ook de apart geboekte US-interne vluchten voor mijn dochter geannuleerd waren door een andere maatschappij (waarvan wij reeds een tijdje de betaalde bedragen terug ontvangen hebben) , hebben wij gekozen om de hele reis af te zeggen en wilden onze betaling teruggestort zien.Omdat geen andere contactmogelijkheden beschikbaar gesteld werden door tix.be/gate1.nl, heb ik op 30 juni booking@tixtravelgroup.com aangeschreven om status te ontvangen van de verdere verwerking van de geannuleerde vluchten voor ons Trip-ID nummer. Ik ontving onmiddelijk een automatisch email-antwoord waarbij een formulier ingevuld moest worden dat ik te kennen gaf dat deze reis werd geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij. Hierbij stond vermeld dat de verwerking van zulke annulatie tot 4 maanden kon duren.Op 7 augustus ontvingen wij van booking@tixtravelgroup.com een ref. nr voor de afhandeling van de geannuleerde tickets. Er werd hierbij vermeld dat deze nu ligt bij de luchtvaartmaatschappij.Op 2 november 2020, 4 maanden later, heb ik booking@tixtravelgroup.com opnieuw aangeschreven voor een status-update van de afhandeling en terugbetaling. Daarbij kreeg ik onmiddelijk diezelfde automatische email teruggestuurd om hetzelfde formulier van 30 juni in te vullen. Sindsdien hebben we niets meer van Tix.be gehoord.Wel heb ik in internet-reviews vastgesteld dat er sinds de eerste lock-down van dit jaar meer negatieve feedback over deze firma is gepubliceerd. Omdat ik niet weet welke richting ik momenteel uit moet om volgende stappen te ondernemen ( mij ontbreken verdere contactgegevens van deze firma), wil ik mij tot jullie wenden in de hoop hier toch wat vooruitgang richting terugbetaling te kunnen verkrijgen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform