Beste, Op 14-02-2020 bestelde ik via Gate1.nl vliegtickets naar Thailand, ter waarde van 2778,37 euro. Op 19 april kregen we bericht dat onze vlucht geannuleerd was met de volgende boodschap:Onderstaand proces wordt door ons in gang gezet. Je hoeft zelf geen actie te ondernemen.Wij hebben bericht ontvangen van annulering vanuit de luchtvaartmaatschappij.Wij checken bij de luchtvaartmaatschappij of je in aanmerking komt voor een restitutie.Je ontvangt later van ons een email over de status.Vanwege de extreme drukte duurt het momenteel enkele weken voordat wij je een update sturen. Wij vragen je geen contact met ons op te nemen en het initiatief bij ons te laten.Zo gezegd zo gedaan. Op 5 juni 2020 kregen we onderstaande mail: Beste Gert De Meester,Met deze e-mail sturen we je een update omtrent je geannuleerde ticket(s). Door het Coronavirus zijn we geconfronteerd met bijna 100.000 geannuleerde tickets. Onze medewerkers geven alles om deze geannuleerde tickets zo snel mogelijk af te handelen. Graag bieden we via deze weg onze excuses aan voor de lange verwerkingstijden. We hebben de afhandeling van jouw geannuleerde tickets reeds in gang gezet bij de luchtvaartmaatschappij onder referentienummer(s):400827326, 400827332, 400827341Momenteel zijn we in afwachting van de verdere verwerking aan de zijde van de luchtvaartmaatschappij. Gezien de uitzonderlijke omstandigheden, vragen we je óók hier rekening te houden met lange verwerkingstijden. Helaas kunnen wij dit proces niet bespoedigen. Zodra wij informatie ontvangen vanuit de luchtvaartmaatschappij, nemen we direct contact met je op. Je hoeft op dit moment zelf verder geen actie op te ondernemen.Liever niet wachten op de luchtvaartmaatschappij?Heb je al nieuwe reisplannen en wil je direct boeken? Kies er dan voor om je geannuleerde tickets te wijzigen. Dit kunnen wij zonder tussenkomst van de luchtvaartmaatschappij voor je regelen. Zo heb je direct zekerheid en hoef je niet langer te wachten op verdere verwerking vanuit de luchtvaartmaatschappij. Vul hiervoor een wijzigingsformulier in op onze website.We nemen binnen 10 werkdagen contact met je op om de wijziging te bespreken. Graag maken we je erop attent dat met het verzenden van deze e-mail, wij eventueel openstaande e-mails automatisch zullen sluiten. Zo kunnen wij al onze reizigers zo snel en adequaat mogelijk blijven helpen.We danken je voor je begrip in deze uitzonderijke tijden!Met vriendelijke groet,Team Gate1.nlWij kozen voor een terugbetaling daar in de nabije toekomst op reis gaan ons onverantwoord leek. Dus we deden niets.Op 7 augustus kregen we exact dezelfde mail, gewoon een standaard kopie van de vorige.Op 29 september durf ik een mail sturen met de vraag voor een stand van zaken. telefoneren kan niet want ze nemen geen telefoon aan. Als we contact opnemen met thai Airways krijgen we de boodschap terug dat we meer info bij onze reisorganisatie, zijnde Gate1.nl kunnen krijgen.Deze mail krijg ik terug: Beste reiziger,Helaas kunnen wij deze e-mail niet in behandeling nemen. We vragen je dit formulier in te vullen.Je aanvraag zal vervolgens op basis van vertrekdatum worden behandeld. Je kan hierdoor lange wachttijden ervaren. Het heeft geen zin om meerdere aanvragen te sturen, deze worden automatisch verwijderd.We danken je voor je begrip.Team Gate1.nl ik word echt wel bozer op dit moment, nog steeds geen antwoord what so ever. Op 1-12-2020, 10-12-2020 en 22-12-2020 komt wederom een kopie van de eerder verzonden mail over de status van onze vraag tot restitutie. We hebben al lang geen zin meer om bij Gate1.nl een voucher te vragen aangezien hun klantenservice beneden alle peil is. Klap op de vuurpijl is dat ik op een andere site lees dat Thai Airways onder curatele staat en aldus geen restituties doet. Dit is ons op geen enkele manier gecommuniceerd door Gate1.nl of Tix Travel Group. De service is beneden alle peil! Onze heen vlucht vertrok vanuit een Europese luchthaven (EER) dus de heenvlucht valt onder het toepassingsgebied van de Europese Passagiersverordening 261/2004. Welke stelt dat een terugbetaling kan en ondersteund wordt door de Europese overheid. Het feit dat Gate1.nl steevast nagelaten heeft ons hiervan op de hoogte te brengen geeft dat we op dit moment nog steeds 2778,37 euro armer zijn. Hiervoor stellen van Gate1.nl en Tix Travel group verantwoordelijk.