Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
N. D.
11/12/2025

Terugbetaling

Ik heb op 03/12 bij jullie diensten besteld. Het item moest voor 10/12 wordne verstuurd. Dat is niet gedaan. En de verkoper antw niet of niet correct. Ik heb u gevraagd om mijn bedrag terug te betalen 30,84 euro. U klantendienst zegt me ik de verkoop moet afbreken, dat heb ik gedaan maar doch krijg ik van jullie geen concreet antwoord wat er met mijn geld gebeurd. U zegt ik moet contact opnemen met de verkoper maar zoals eerder gezegd is deze niet correct en antw niet. U neemt u verantwoordelijkheid als verkoper Vinted niet op om u consument te helpen. Graag mijn geld terug binnen de 7 dagen.

Opgelost
S. V.
10/12/2025

Levering tracking blijft staan

Geachte, Mijn pakket is al 4 dagen stil.. En ik hoop dat t alsnog geleverd wordt Tracking: 1764245302964551 Kunt u mij helpen? Alvast bedankt Met vriendelijke groet Tommy Janssens

In behandeling
A. V.
4/12/2025

Betalingsprobleem

Ik dien hierbij een klacht in over de afhandeling van een verkoop via Vinted. Een door mij verkocht artikel werd verzonden via DHL Home Delivery, maar door vertraging bij de pakketdienst heeft Vinted de transactie automatisch geannuleerd, waardoor de koper een terugbetaling verkreeg. De koper heeft het pakket ondertussen wel ontvangen, maar reageert niet meer op berichten. Vinted stelt dat dit enkel kan worden opgelost via een nieuwe “schijnverkoop”, wat onmogelijk is zonder medewerking van de koper. Het platform weigert verder tussen te komen, waardoor ik mijn artikel kwijt ben en geen betaling ontvang. Ik verzoek Test Aankoop deze werkwijze te onderzoeken, aangezien verkopers hierdoor onvoldoende worden beschermd.

In behandeling
N. D.
4/12/2025

verkochte items verwijderd door Vinted en geen betaling ontvangen erkochte artikelen

Beste Op 24 november ll verkocht ik 2 artikelen op Vinted. Ik heb deze meteen verzonden op dezelfde dag , waarvan bewijs. Beide artikelen werden gekocht door 2 verschillende kopers. (rode enkellaarsjes en een witte donsjas) Op 2 december verkreeg ik via mail een bevestiging dat het pakket met rode enkellaarsjes was ontvangen door de koper. Ik wou verifiëren of het bedrag effectief op mijn Vinted rekening stond, maar ik kon niet meteen doorgaan naar de app, en moest een 'tweede' verificatiewijze ingeven. Ik wou dit niet, maar er was geen mogelijkheid om dit te negeren, want je kon niet doorgaan naar je app zonder dit aan te klikken. Ik heb dan aangeklikt dat ik als tweede verificatiewijze mijn facebook profiel wou gebruiken, en zo kwam ik opnieuw terecht in de Vinted app. Dit was nog nooit eerder gebeurd, en ik gebruik de app al jaren. Ik vond dit meteen wel al verdacht. Normaliter verkrijg je dan als verkoper meteen het bedrag in je 'Vinted app' . Dit gebeurde niet. Daardoor verifieerde ik in de app wat de stand van zaken was van mijn pakket, maar alle artikelen die ik verkocht en nog te koop heb, zijn verdwenen. Ook de stand van mijn rekening in de Vinted app staat op 0, tot op vandaag. Ik vermoed dat door het aanklikken van die tweede verificatiewijze oplichting is gebeurd. Wanneer ik probeer terug te gaan naar de conversatie met de koper(s), krijg ik de melding 'toegang geweigerd' en kan ik geen conversaties terugvinden. Ik probeer tevergeefs een degelijke feedback en opvolging te krijgen via Vinted, maar ook dit is zonder gevolg. Er wordt niet gereageerd, enkel algemene 'chatbot' berichten. Vandaar dat ik mij tot jullie richt, ten eerste omdat ik het rechtmatige bedrag van 45 euro én 20 euro voor beide pakketjes terug wil, en andere consumenten wil waarschuwen voor hun praktijken.

In behandeling
K. D.
3/12/2025

Kopersbescherming

Onderwerp: Klacht tegen Vinted – Onterechte afsluiting van schadeclaim en weigering van terugbetaling (€52,90) Tekst: Beste Test Aankoop, Ik dien hierbij een klacht in tegen Vinted naar aanleiding van een foutieve behandeling van mijn schadeclaim en het weigeren van mijn rechtmatige terugbetaling. Situatie: Ik heb via Vinted een artikel gekocht dat beschadigd is aangekomen tijdens het transport. Ik heb het probleem onmiddellijk gemeld en vijf foto’s als bewijs doorgestuurd. Op verzoek van Vinted Support heb ik nadien nog extra foto’s aangeleverd. Ondanks het feit dat ik alle vereiste stappen van de Vinted-procedure perfect heb gevolgd, heeft Vinted Support mijn case afgesloten in mijn nadeel. De verkoper werd uitbetaald en ik ontving slechts €7 compensatie, terwijl ik volgens hun eigen kopersbescherming recht heb op een volledige terugbetaling van €52,90. Belangrijk: de transactie is niet door mij afgesloten, maar door Vinted Support zelf, zonder mijn toestemming. Ondanks mijn herhaalde pogingen tot contact wordt het gesprek telkens automatisch afgesloten zonder inhoudelijk antwoord. Hierdoor krijg ik geen enkele kans om mijn klacht te laten herbekijken. Dit handelen is in strijd met: – de EU-richtlijn consumentenrechten (Richtlijn 2019/771) - de procedure voor buitengerechtelijke geschillenregeling (Richtlijn 2013/1 1/EU - Vinted's eigen kopersbeschermingsbeleid Mijn verzoek aan Test Aankoop: Ik vraag uw hulp om Vinted ertoe te bewegen mijn case opnieuw te openen en de correcte volledige terugbetaling van €52,90 te bekomen, zoals voorzien door de kopersbescherming en Europese consumentenwetgeving. Vinted-qebruikersnaam: Kelly Zaya Datum aankoop: 19/11/2025 Betaling: €52,90 Alvast bedankt voor jullie tussenkomst. Met vriendelijke groeten, Kelly

In behandeling
K. C.
2/12/2025

Beschadigd pakket

Een klacht tegen Vinted en Homerr. Ik heb een item (houten poppenstoel) verstuurd naar de koper. Na dat het pakket langer onderweg was dan normaal was het eindelijk aangekomen bij de koper. De koper haalt het pakket op en laat mij (verkoper) vrijwel direct weten dat het pakket niet volledig is. Er ontbreekt een armsteun en het zakje met schroeven is ook niet aanwezig in de doos. Na een gesprek met de koper en het sturen van foto’s is duidelijk dat het pakket niet meer in de originele verpakking zit. Waarschijnlijk is dit item tijdens transport beschadigd geraakt en hebben ze dit gewoon maar in een doos gestoken en verder verstuurd, onvolledig! Geen verwittiging naar koper of verkoper. Na contact met Vinted kan ik, de verkoper niet voldoende bewijzen dat ik het pakket deftig en volledig heb verstuurd. Nu krijg ik het beschadigd en onvolledig pakket teruggestuurd en draai nog op voor de kosten ook.

In behandeling
K. O.
2/12/2025

Vinted vergoeding verloren pakket

Kunnen jullie mij helpen ben opgelicht door Vinted het gaat over een bedrag van 108 € Beleefde groeten Ongenae Katrien

In behandeling
J. W.
2/12/2025

Onterechte annulering

Geachte, Ik wens een klacht in te dienen tegen Vinted en Mondial Relay wegens het onterecht annuleren van een bestelling en het verlies van mijn pakket ter waarde van €60. De feiten: Het retourpakket van mijn koper zou volgens Vinted zijn aangekomen in het afhaalpunt. Dit bleek achteraf onjuist. Het pakket is nooit aangekomen in het pakketpunt. Dit werd bevestigd door het afhaalpunt én nadien door de tegenstrijdige informatie van Mondial Relay. De koper heeft vervolgens een klacht ingediend bij Vinted. Ik kreeg daarna een afzonderlijk bericht van Vinted met de melding dat ik de koper moest updaten, anders zou de bestelling worden geannuleerd. Op dit specifieke bericht kon ik technisch niet antwoorden. Ik heb wél gereageerd in het chatgesprek met de koper en in het reeds lopende dossier met Vinted zelf. Ik heb in dat lopende dossier uitdrukkelijk vermeld dat er een onderzoek bezig was en dat de bestelling niet geannuleerd mocht worden. Vinted heeft mij schriftelijk bevestigd dat de bestelling absoluut niet zou worden geannuleerd zolang het onderzoek liep. De volgende dag werd de bestelling toch geannuleerd zonder enige communicatie. De koper heeft het volledige bedrag teruggekregen. Ik heb geen enkele vergoeding gekregen, ondanks het feit dat het pakket verloren is gegaan vóór het ooit beschikbaar was om op te halen. Er is dus sprake van: – foutieve trackinginformatie – onmogelijkheid om te antwoorden op hun eigen systeembericht – het breken van een schriftelijke garantie door Vinted – ongerechtvaardigde annulering van een lopend onderzoek – financiële schade en verlies van mijn item zonder enige compensatie Ik vraag Test-Aankoop om tussen te komen zodat Vinted mij alsnog correct vergoedt voor het verdwenen pakket (€60) en om hen te wijzen op de inconsistentie en onduidelijkheid van hun klachtenprocedure. Met vriendelijke groeten, Wuyts Liesbeth

In behandeling
K. V.
25/11/2025

Niet terugbetalen bij niet ontvangen van pakket

Ik bestelde een pakket en liet het leveren bij mijn dichtstbijzijnde afhaalpunt. Dit afhaalpunt was gewoon open, want andere pakketten konden er wel vlot geleverd worden. Door een fout van Vinted of DPD, werd mijn pakket 100km verder geleverd. Na een maand heen- en weer mailen was de reactie van Vinted dat het kwam doordat mijn pakketpunt gesloten was (wat dus niet zo was), en dat ik maar moest wachten tot het pakket vanzelf geretourneerd werd. Dan zouden ze mijn geld terugbetalen. Wat ik deed, was wat er van mij gevraagd werd, wachten. In tussentijd kreeg ik opeens een formulier toegestuurd dat ik binnen 48u moest terugsturen. Na de maand heen- en weermailen, keek ik niet meer elke dag naar mijn Vintedberichten. Er was mij immers eerst gevraagd gewoon te wachten. Na 48u concluderen ze dan ‘dat alles oke is met mijn pakket’. In mijn vele voorgaande berichten kon Vinted duidelijk zien dat ik mijn pakket niet heb ontvangen. Ook bij de track en trace zie je duidelijk dat het pakket fout geleverd is en niet is opgehaald. Hoe kan het dat hier nu niets meer aan te doen is, als ik even niet binnen 48u reageer. Ik moet wel een maand wachten, maar Vinted kon niet even wachten tot ik reageerde. Ze wisten goed genoeg dat ik mijn pakket niet heb en dus mijn geld kwijt ben. Oplossingen bieden doen ze niet meer. Ze zouden zich moeten schamen voor zo’n absurd slechte klantenservice.

Opgelost
K. D.
23/11/2025

Vinted zijn Oplichters

Beste, Ik heb via Vinted een SSD verkocht voor €80. Ik heb dit volgens alle aangegeven regels verpakt en de dag zelf nog verstuurd. Omdat de koper niet thuis kwam op het aangegevens moment van levering, is het artikel onmiddelijk retour gekomen. Na terug ontvangen van het artikel, merkte ik op dat de doos en het artikel in de doos volledig beschadigd waren. Vinted vroeg extra foto's en ik heb dit aan hun verzorgd. Vinted oordeelde dat het mijn schuld was dat dit niet goed genoeg verpakt was, en weigerd mijn betaling vrij te geven via hun kopers/verkopersbescherming. Ik ben dus gewoon mijn geld en het artikel kwijt, terwijl ik wel hun spelregels gevolgd heb. Ik zou graag willen dat Test-Aankoop opkomt voor mijn rechten en mij helpt toch nog mijn geld te recuperen. Wanneer ik alles hier zo een beetje lees, ben ik duidelijk niet de enige.

In behandeling

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform