Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Accountprobleem
Geachte mevrouw/heer, Op 4 september werd mijn account geblokkeerd omdat er verboden artikelen zouden gepubliceerd zijn. Ik stel echter vast dat het hier gaat om een werktuig om hout te bewerken en niet over een verboden artikel, jullie hebben trouwens een categorie onder Home - gereedschap en klussen. Dus kon ik niet weten dat dit verboden was Dit heeft geleid tot een blokkering van mijn account, is het mogelijk dat ik mijn account terug krijg a.u.b.? Ik ben een vaste gebruiker van jullie App en zal in de toekomst geen werktuigen of eventuele verboden artikelen meer online plaatsen. Daarom verzoek ik u om mijn account te deblokkeren, jullie hebben al heel veel geld aan mij verdiend en zullen dit in de toekomst nog kunnen doen als ik terug artikelen te koop kan aanbieden en aankopen kan doen. Met vriendelijke groeten, Jimmy Matsaert
Weigering terugbetaling juiste rekening
Op 30 januari werd mijn oude rekening volledig afgesloten en stapte ik over op een nieuwe. Ik paste dit meteen aan in mijn Vinted Account. Op 11 februari deed Vinted mij een terugbetaling op dat rekeningnummer dat toen niet meer bestond. Die betaling is door mijn bank geweigerd en dus naar hun teruggestort. Ik heb hiervoor contact opgenomen met de bank, ze hebben dat voor me nagekeken en bevestigd op mail, met een screenshot uit hun systeem als bewijs. Ondertussen is het 4 september en weigert Vinted nog steeds mijn geld terug te storten. Volgens hun is de betaling wel gebeurd en geloven ze me alleen als ik een officiële brief van de bank (wat me 50 euro kost) aanlever. Dit staat zo in hun regels zeggen ze. Dat is echter een leugen. Het staat helemaal niet in hun regels want als ik vraag naar die geschreven regels, wordt dat gewoon genegeerd en kunnen ze niks voorleggen. Ik heb hun regels verder helemaal nagelezen en het staat nergens. Ik kreeg ook al te horen dat het dan in de regels van MangoPay (de betaaldienst met wie ze samenwerken) zou staan. Wat ook niet waar is. Ik nam contact op met MangoPay en las hun regelement. MangoPay werkt verder samen met andere gekende sites, waaronder Veepee. Bij Veepee is hetzelfde gebeurd met een terugbetaling op de gesloten rekening en zij hebben dat zonder problemen voor me kunnen opzoeken en terugbetalen. Ik wil hun gerust die brief bezorgen, maar heb al meerdere malen gezegd dat ze dan zelf voor de kosten moeten opdraaien. Maar ook dat wordt geweigerd natuurlijk. Ik ben hun sinds februari al elke dag, zonder uitzondering, aan het mailen om mijn geld terug te geven. Ik krijg steeds een ander excuus. Ondertussen word ik door hun ook gepest op mijn account. Geposte artikelen worden tegengehouden, mijn account wordt gerapporteerd zonder reden (als ik bezwaar indien en vraag waar het mis ging, wordt dat gewoon zonder antwoord afgewezen), artikelen worden verwijdert omdat het zogezegd mijn foto's niet zijn,... Sinds 8 weken krijg ik te horen dat ze mijn situatie aan het onderzoeken zijn en dat ik geduld moet hebben. Nog meer bewijs dat 'het staat zo in de regels' een leugen is. Maar mijn geduld is meer dan op. Ze zijn er helemaal niks mee aan het doen en ik ben het kotsbeu dat ze schaamteloos mijn geld kunnen achterhouden. Dit is pure diefstal.
Officiële klacht inzake beschadigde levering en weigering tot terugbetaling
Op 18 augustus heb ik via uw platform Vinted een babybed gekocht. Het artikel werd geleverd door UPS en vertoonde bij aankomst duidelijke schade, die onmiskenbaar tijdens het transport is ontstaan. Zowel de verkoper als ikzelf hebben dit onmiddellijk gemeld bij UPS en bij Vinted, en daarbij de gevraagde foto’s doorgestuurd als bewijs. Tot mijn verbazing ontving ik echter het volgende bericht van uw medewerker: “Since you didn’t communicate the requested photos in the given time frame, I’m obliged to complete the transaction and release the payment to the seller. (…) I’m sorry that your purchase hasn’t been as expected this time.” Dit is onjuist en onaanvaardbaar: ik heb de gevraagde foto’s wel degelijk tijdig doorgestuurd, zowel naar UPS als naar Vinted. Desondanks heeft Vinted de betaling aan de verkoper vrijgegeven en sindsdien krijg ik geen enkele reactie meer op mijn berichten. Bij elke aankoop via Vinted betaal ik bovendien voor een zogenaamde Kopersbescherming. Ik verwacht dat deze verzekering in een geval van transportschade zoals dit effectief wordt toegepast. Dat Vinted de schade negeert en mij zonder enige vorm van compensatie achterlaat, vormt een ernstige schending van de consumentenrechten en van de eigen algemene voorwaarden van Vinted. Ik eis dan ook: Een volledige terugbetaling van het aankoopbedrag en de verzendkosten. Een officiële bevestiging dat mijn klacht in behandeling wordt genomen. Indien er binnen 14 dagen geen bevredigende oplossing wordt aangeboden, zal ik mijn klacht formeel neerleggen bij Testaankoop en, indien nodig, verdere stappen ondernemen bij de bevoegde consumentenautoriteiten. Ik vertrouw erop dat u deze zaak ernstig zal behandelen en wacht uw spoedig antwoord af. Met vriendelijke groet, Risa Pavia
Klacht tegen Vinted – onterechte terugbetaling aan koper, onvoldoende klantenservice
Geachte, Ik wend mij tot u om een klacht in te dienen tegen het platform Vinted, waarbij ik als verkoper financieel en moreel ben benadeeld. Feiten: - Op 07/08/2025 verkocht ik via Vinted een splinternieuwe keramieken mok van Starbucks voor €20. - Op 08/08/2025 werd het item zorgvuldig verzonden. Ik heb het artikel verpakt in meerdere lagen bubble wrap en in twee stevige kartonnen dozen. Van elke stap heb ik duidelijke foto’s genomen, net om problemen achteraf te vermijden. - De koper had initieel geprobeerd af te dingen naar €13, maar kocht plots toch aan de volle prijs van €20. Probleem: - Op 21/08/2025 diende de koper onmiddellijk na ontvangst een klacht in bij Vinted, met foto’s waarop slechts enkele kleine brokstukjes van een handvat te zien zijn. De verpakking zelf vertoonde géén enkele schade. Ook ontbraken er duidelijk brokstukken en geen enkele foto toonde de onderzijde van de mok, waar nog een prijssticker aanwezig was. Dit wijst sterk op fraude: de koper heeft vermoedelijk een ander, beschadigd item gefotografeerd. - Ik bezorgde Vinted onmiddellijk 5 duidelijke foto’s van mijn zorgvuldige verpakkingsproces. Reactie Vinted: - Binnen 5 minuten kreeg ik een standaardantwoord van een medewerker genaamd Khaled (vermoedelijk een automatisch bericht), dat de schade te wijten zou zijn aan mijn gebrekkige verpakking. - Vinted stelde dat deze beslissing finaal was, zonder verdere mogelijkheid tot beroep. - Op herhaalde vragen om verduidelijking kreeg ik telkens hetzelfde automatische antwoord. - Ik werd volledig buitenspel gezet: de koper kreeg zijn geld terug, blokkeerde mij, ik kon geen review nalaten en kreeg het artikel niet retour. Gevolg: - Ik ben mijn product én mijn geld kwijt. - Vinted biedt geen enkele transparante procedure of menselijke tussenkomst, en legitimeert hiermee frauduleus gedrag van kopers. - Als verkoper ben ik rechteloos en machteloos achtergelaten. Mijn eis: 1. Terugbetaling van het volledige bedrag van €20. 2. Een verontschuldiging van Vinted voor de manier waarop mijn klacht werd afgehandeld (snelle automatische afwijzing, zonder rekening te houden met geleverd bewijs). 3. Een oproep aan Vinted om hun klachtenafhandeling en verkopersbescherming fundamenteel te verbeteren.
Beschadigd artikel/geen vergoeding
Geachte mevrouw/heer, Op 09/08/2025 verkocht ik iets op jullie verkoop platform. Snel verzonden en goed verpakt ( waarvan ik duidelijke foto’s heb) verzend ik het naar de koper. Eénmaal aangekomen bij de koper stelt de vast dat er iets gebroken is. Geeft dit aan bij Vinted en wordt onderzocht. Vinted komt tot besluit onvoldoende verpakt. Ik verdedig mijn zaak met duidelijke foto’s van voor de verpakking alsook tijdens de verpakking. Ik heb het duidelijke gevoel dat ik tegen een robot spreek. Altijd dezelfde kopie past teksten. Ik zou dan ook graag willen dat er een levens echte persoon deze zaak eens bekijkt. Want zoals op bijgevoegde foto’s is mijn artikel wel duidelijk goed verpakt geweest. Ondertussen heeft de koper zijn geld terug alsook het artikel die hij eigenlijk wel nog kan gebruiken. Mvg Steven
terugbetaling
Beste , rond begin junibestelde ik een pull van Ralph Lauren bij Vinted twv 47,95 inclusief kopersbescherming. Ik kreeg dat mijn bestelling was aangekomen en ben deze ook onmiddelijk gaan afhalen. Ik heb onmiddelijk mijn pakket opengemaakt en merkte dat er geen prijskaartje aan hing ( zoals beschreven ) en er vlekken waren achterkant mouw en vooraan op de pull. Ik heb onmiddelijk dit probleem gemeld aan Vinted en aan de verkoper . Deze laatste begon mij dadelijk aan te vallen dat ik loog dat de pull in uitstekende staat was zonder vlekken en dat ik deze zelf aangebracht zou hebben. Nog nooit had ik zoiets meegemaakt.Vinted vroeg me de pull terug op te sturen wat ik onmiddelijk gedaan heb in een doos van zalando en de pull nog eens in een plastieken zak extra verpakt. De verkoper heeft deze aangekregen op 19/7 en ik kreeg bericht dat de verkoper de terugbetaling weigerde omdat deze vlekken er zogezegd niet waren toen hij dit artikel op stuurde. Ik kon mijn oren niet geloven.Dan krijg je van Vinted steeds weer automatische berichten dat je weeral foto's moest maken van hoe je het pak gekregen hebt en hoe je dit opgestuurd hebt.. Dat zeggen ze dus allemaal pas erna goed wetende dat je het pakje weer terug opgestuurde hebt en het weer bij de verkoper ligt allemaal om je niet te moeten vergoeden. Dus wat een bedrog ik heb niets en de verkoper heeft ziijn artikel weer en gaat zijn geld krijgen ? Dit pik ik niet en weiger die beetaling te laten doorgaan.Kunnen jullie mij aub hiermee helpen ? Alvast bedankt ,mvg Sophie
Verkoop namaak handtas
Geachte mevrouw/heer, Op 3 mei 2025, kocht ik de handtas polène mokki ébène grainé van de verkoper honore21 voor een totaal bedrag van 278,69 € (Verzendkosten: 4,99 € + artikel: 260,00 € + Kopersbeschermingvergoeding: 13,70 €) (transactienummer 13631259471). Ik stel echter vast dat de handtas die ik ontving een namaak handtas is. Dit kan ik staven aan de hand van foto’s en vergelijking met een echte handtas van het merk besteld op de officiële site. De handtas die ik ontving heeft niet dezelfde kwaliteit van leder en hardware dan dat ik gewend ben van het merk Poléne. De dustbag die bij de handtas werd geleverd is ook van slechte kwaliteit en heeft nog een oud logo, het logo wordt niet vermeld op alle hardware en wanneer ik de tas vergelijk met de foto’s op de officiële site zie ik ook duidelijke verschillen. De verkoper bezorgt me een foto van een digitale factuur die in mijn opinie door iedereen in Word nagemaakt kan worden. Dit heeft geleid tot een klacht die ik indiende bij Vinted zelf. Ik lever foto’s aan en beschrijf waarom ik er vrij zeker van ben dat de handtas die ik ontvangen heb namaak is. De uiteindelijke beslissing van Vinted is dat er niet voldoende authenticiteitsinformatie is, dus keurt Vinted de retourzending van de handtas waarmee u problemen had goed. Het volgende staat vermeld op de Vinted FAQ pagina onder de rubriek “het artikel lijkt nep”: “ Als we al het bewijsmateriaal bekijken en er sterke aanwijzingen zijn dat het artikel vervalst is, vragen we je het artikel niet terug te sturen naar de verkoper, maar ontvang je wel een terugbetaling.” Vinted bevestigt mij dat er niet voldoende authenticiteitsinformatie is maar ik moet wel de handtas op eigen kosten terugsturen naar de verkoper. Dit is in tegenstrijdig met huneigen “waarden” aangezien Vinted aangeeft niet achter namaak producten te staan. Ik wil dus niet ingaan op de vraag om de namaak handtas terug te sturen. Ik verwacht een antwoord terug uiterlijk om 22 mei 2025 aangezien ik de aankoop terug moet sturen voor 26 mei 2025 anders krijg ik mijn geld niet terug. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht
schade en geen schadevergoeding
Als verkoper (zoon van testaankoop lid L.D.) verzond ik een blu-ray box met een waarde van 45 euro via mondial relay aan een koper in Spanje. - koper bezorgde foto's van een beschadigde verpakking - koper bezorgde GEEN duidelijke foto's van schade aan het item - koper bevestigde dat het item goed was verpakt en dat ik geen schuld trof (zie screenshots) - vinted annuleerde, zonder mij te contacteren of zonder info te vragen, de bestelling en betaalde de koper terug op grond van feit dat het item niet goed was verpakt, wat pertinent onwaar is. het item was 3 dubbel verpakt. ik wens een volledig betaling voor de waarde van het item, zijnde 45 euro. Afhankelijk van het resultaat van deze klacht zullen verdere stappen ondernomen worden. Het is in ieder geval beschamend en crapuleus hoe vinted niet het minste respect opbrengt voor verkopers.
Beschadiging pakket
Ik verkoop sneaker op vinted voor €15, ik pak deze in en verstuur ze via Mondial Relay. De koper krijgt de doos aan, die helemaal beschadigd is en open. Er blijkt één schoen te missen. Vinted zegt nu dat deze niet voldoende was ingepakt, maar aan de staat van de doos te zien heeft dit niets te maken met de manier van inpakken maar eerder met de omgang met het pakket. Het lijkt eerder alsof ze erop zijn gaan staan. Nu zegt Vinted dat de koper het pakket kan terugsturen, maar ik wel mijn geld kwijt ben. Nu kan de koper dit uiteraard niet terugsturen gezien er een schoen mist en graag zou ik een vergoeding krijgen. Ik wil mijn schoenen een tweede leven geven en vertrouw deze toe aan Vinted. Ik ben dan eigenlijk erg teleurgesteld dat er op deze manier met mijn spullen wordt omgegaan.
Kopersbescherming niet nagekomen
Via Vinted 2 dure merktruien gekocht voor mijn dochter in maat 152. Toen we deze ontvangen bleken ze echter een paar maten kleiner en verkoopster had natuurlijk de maatlabels uit de truien verwijdert. Dus wou ik ze retourneren omdat de artikels overduidelijk niet zijn zoals ze beschreven waren. Nadat ik alle procedures had gevolgd en foto's had doorgegeven vonden ze het bij Vinted toch onvoldoende en kon ik ze niet terugsturen alhoewel ze overal op hun site vermelden dat je dat wel kunt. Voel me zwaar afgeript, heb beide truien op een trui in maat 152 gelegd en waren overduidelijk een paar maten korter en een paar cm smaller. Zie foto's in bijlage. Voor mij was er geen twijfel mogelijk maar toch vonden ze dat ik geen recht had om de artikels retour te sturen. Ik kon niets meer doen ze hebben de verkoop ondanks mijn protest gewoon laten doorgaan en ik ben mijn geld kwijt.... Onvoorstelbaar dat je als koper geen recht hebt om je artikels te retourneren en blootgesteld word aan deze praktijken. Vind dit een zware schending van hun eigen policy en zoiets zou niet mogen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten